|
יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
תנו לצרכנים להשמיע
|
עידן יוסף
|
תופעה צרכנית חדשה - ארגונים הפועלים בשמם של משתמשי התחבורה הציבורית - עלולה לגווע בהיעדר מימון * משרד התחבורה צריך להבין כי לא כל החוכמה נמצאת אצלו, ולהסדיר בחוק גם את מעמד הארגונים הצרכניים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, תקיים (יום ד', 6.7.11) דיון מיוחד בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש-דן. לנוכח בלבול מסוים וטענות מצד חלק קטן של נוסעים, תבחן הוועדה הצעות לשינויים בקווי האוטובוסים.
למעשה, מדובר בדיון ערטילאי ומיותר שנועד להראות כאילו הוועדה פועלת בנושא. בפועל, אומרים גורמים המעורים בתוכנית, יישום התוכנית נמצא בעיצומו, ומשיכתם של מוביל הרפורמה מחדר המצב בתל אביב לדיון בירושלים, גורמת לכך שלא יוכלו לעמוד מקרוב אחר ההתרחשויות ולתת מענה בזמן אמיתי. הגורמים מוסיפים כי התוכנית מיושמת כבר כעת על בסיס ניסוי וטעייה, כך שכבר ב-15 בחודש יוצג מקצה שיפורים ותיקונים. לדבריהם, לא רק שדיון כעת בוועדת הכלכלה לא יתרום שום דבר שלא היה מושג בדיונים פנימיים, אלא יגרע משום שבעיות בשטח יישארו בלתי פתורות. עוד ציינו כי אם רוצה הוועדה לזמנם לדיון, הרי שעליה לעשות זאת בעוד כמה ימים או שבועות משום שהבעיות שיוצפו בוועדה כבר ידועות ומוכרות.
דובר ועדת הכלכלה ליאור רותם מסר בתגובה כי "הכנסת ובכלל זה ועדת הכלכלה תמשיך למלא את תפקידה הכולל גם פיקוח על משרדי הממשלה, בין אם יש גורמים הסבורים כי הדבר 'מפריע' ובין אם לאו".
היו"ר שאמה-הכהן הזכיר כי "כבר לפני כחודש קיימה הוועדה דיון בנושא, לקראת הרפורמה, והתריעה כי יידרשו שינויים והתאמות בתוכנית בכלל, ובכל מה שקשור לנגישות למוסדות חינוך ונגישות של האוכלוסיה המבוגרת בפרט".
שאמה-הכהן אמר עוד כי "ברור שישנם קווים שמחייבים תיקון מיידי, שכן הציבור לא יצליח להסתגל אליהם גם בחלוף הזמן. המאמץ שמשרד התחבורה נוקט כדי להקל את יישום הרפורמה על הציבור ניכר בשטח, והתקלות המדווחות בתקשורת אינן משמעותיות ביחס להיקף הרפורמה ולמורכבותה".