|
2.2 מיליון תיירים הגיעו מתחילת השנה [צילום: משרד התיירות]
|
|
|
|
|
משרד התיירות מתגבר את מערך השיווק בעולם לקראת עונת התיירות סתיו 2011, בהשקעה כוללת של למעלה מ-40 מיליון שקלים. מטרת הקמפיין היא יצירת רצף בפעולות השיווק בעולם, פנייה לקהלים פוטנציאלים לביקור בישראל בעונה זו והגדלת תנועת התיירות לישראל, תוך מיצובה כיעד אטרקטיבי ומגוון לתיירות. הקמפיין מבוצע במסגרת תוכנית העבודה השנתית של משרד התיירות לשנת 2011, בתקציב שנתי כולל של 260 מיליון שקלים לפעילות שיווק.
קמפיין סתיו 2011 יכלול פרסום במדיה הכתובה, פרסום חוצות, כתבי עת תיירותיים, תחנות רדיו וטלוויזיה, ושימוש נרחב באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות. הפרסום ייעשה במדינות היעד לתיירות לישראל, בראשן ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ומדינות סקנדינביה, זאת לצד פעילות שיווקית במדינות חדשות המגלות בישראל עניין כיעד תיירות בהן, פולין וברזיל.
במסגרת הקמפיין תוצג ישראל על מגוון אפשרויות הביקור, הבילוי, הנופש והפנאי המתקיימים בה יחדיו, בהתאם למיצובה כ"ארץ קודש במרכזה ירושלים" הפונה לקהל הצורך חופשה בסימן דת, היסטוריה ותרבות. במסגרת הקמפיין יבלטו האתרים בירושלים, בים המלח, בתל אביב ובאילת, ומוקדי תיירות בגליל ובנגב. הקמפיין פונה לקהלי יעד שונים על-פי פילוח בהם, קהלים דתיים, תיירות נישות כגון מרפא, ספא, ספורט אתגרי ועוד.
אל פעולות השיווק יתלוו פעולות מול תעשיית התיירות המקומית במדינות המקור, הכוללות השתתפות בירידים ובסמינרים, פעילות יחסי ציבור, גיוס סיטונאים חדשים והרחבת מאגר המשווקים הפועלים לשיווק ישראל, הרחבת קיבולת התעופה ועוד.
יש לציין כי מתחילת השנה ועד לחודש אוגוסט, הגיעו לישראל 2.2 מיליון תיירים, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד (-2%). ההכנסות מהתיירות הנכנסת בלבד (ללא תיירות פנים ותיירות יוצאת) במחצית הראשונה של השנה, נאמדות ב-8.2 מיליארד שקל לעומת 7.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל טיסות) - 15% גידול.