החל מ-1 בדצמבר 2011 תחל חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, לגבות תשלום עבור הנסיעה ברכבת הקלה. זאת, בעקבות הסכם בוררות שהושג (יום ב', 7.11.11) בין משרדי התחבורה והאוצר לבין חברת סיטיפס.
בעקבות החלטת
משרד התחבורה, החלה סיטיפס לפני כשלושה חודשים להפעיל את הרכבת הקלה בירושלים במתכונת הרצה וללא תשלום. זאת במטרה להאיץ בחברת סיטיפס להשלים במהירות את היערכותה להפעלה המלאה של הרכבת הקלה.
נסיעה משולבת
מ-1 בדצמבר תתאפשר נסיעה משולבת במערך התחבורה הציבורית בירושלים. זאת לאחר ששר התחבורה, ישראל כ"ץ, חתם היום על צו המאפשר מעבר חופשי ברכבת הקלה ובמערך האוטובוסים בירושלים, בתשלום חד פעמי של 6.40 שקלים, למשך 90 דקות, כפי שנהוג בגוש-דן.
במטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים וסביבתה, החליט השר כ"ץ להרחיב את אזור התעריף העירוני של הבירה לכל מטרופולין ירושלים. בהתאם לכך, הופחתו תעריפי הנסיעה מירושלים ליישובי הלוויין בהם מבשרת ציון, מעלה אדומים וגבעת זאב, בשיעור של כ-30 אחוזים, מ-8.80 שקלים כיום ל-6.40 שקלים בלבד.
90 דקות
הכרטיס החדש יאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים והרכבת הקלה ובין החברות התחבורה הציבורית הפועלות במרחב ירושלים, במשך 90 דקות, ממועד תחילת הנסיעה הראשונה ועד לתחילת הנסיעה האחרונה.
שר התחבורה אמר כי ההוזלות במרחב ירושלים מבוצעות במסגרת מדיניות משרד התחבורה להפחית את מחירי הנסיעה בקווי השירות של האוטובוסים, המקשרים בין יישובי לווין בפריפריה לבין המטרופולין הקרוב אליהם ולהפחית את מחיר כרטיסי המנוי "חופשי-חודשי" באזורים אלה.
במסגרת הפחתות המחירים, יאוחד כרטיס "חופשי חודשי" מרחבי במטרופולין ירושלים עם הכרטיס "חופשי חודשי" עירוני, ומחירו יעמוד על 227 שקלים בלבד, במקום 292 שקלים כיום.
ללא כרטיסיות
החל בתחילת החודש בוטל בירושלים השימוש בכרטיסיות נייר ובכרטיסי "חופשי חודשי" וכל מערך התחבורה הציבורית במטרופולין עבר לתשלום, באמצעות כרטיס ה"רב קו" או באמצעות כרטיס חד-פעמי.
"הפעלת כרטיס משולב ומעבר חופשי באמצעות כרטיס רב-קו באמצעי התחבורה השונים, החלה לראשונה במטרופולין חיפה. לפני מספר חודשים הונהג ההסדר גם בגוש-דן, וכעת אנו משלימים את ההסדר גם במטרופולין ירושלים", הוסיף השר כ"ץ.