|
רוזנהויז. "החברה תחזור לרווחיות הולמת" [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השלישי של שנת 2011 ירד ב-59% ל-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ב', 28.11.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, שמנכ"ל ומנהל העסקים הראשי שלה הודיעו אמש על עזיבתם, דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.89 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3.8%. הגידול במכירות נבע בעיקר מתוספת שטחי מסחר, מיישום התוכנית האסטרטגית ומנגד - השפעת עיתוי החגים. עם זאת, בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון השלישי וברבעון המקביל אשתקד קטנו המכירות בשיעור של 1%. בנטרול השפעת עיתוי החגים המכירות בחנויות זהות נותרו ללא שינוי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי עמדו על 5,511 שקל, בהשוואה ל-5,538 שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 0.5%.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-780 מיליון שקל, נתון המצביע על כך ששיעורו ירד מ-26.9% ל-26%. זאת, עקב הורדת מחירים והעמקת מבצעים שהיו בתקופה, בעיקר על-רקע פרוץ המחאה החברתית.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-71 מיליון שקל ברבעון השלישי - קיטון של כ-44%. לדברי החברה, ירידה זו נובעת אף היא מהורדות המחירים לצרכן, העמקת פעילות המבצעים ועלייה במחירי התשומות.
החברה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית הכוללת פתיחת סניפים חדשים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר בשנה, פתיחת מתחמי בריאות בסניפים הגדולים, פריסת סניפי אקספרס והגדלת מכירות שופרסל ישיר. החברה הוסיפה מתחילת השנה 19 סניפים בשטח של כ-14 אלף מ"ר, והוסיפה 13 מתחמי בריאות בסניפים הגדולים. בכוונתה להוסיף עוד חמישה מתחמי בריאות עד סוף השנה. זאת, בנוסף לשמונה סניפי אורגניק מרקט שנרכשו ומופעלים על-ידי החברה.
"החברה הייתה קשובה לשינוי השיח הציבורי"
רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום כי "במהלך הרבעון שופרסל הייתה קשובה לשינוי השיח הציבורי והמחאה החברתית שהציפו את נושא יוקר המחייה במדינה. החברה הובילה מספר מהלכים שהשפיעו על רמת המחירים ובעקבות זאת על רווחיותה. לחברה יש תשתית וכלים טובים על-מנת לתת מענה למצבי השוק המשתנים, והיא פועלת לביצוע התאמות בפעילותה על-מנת להתמודד עם המצב המשתנה בשוק תוך שאיפה לחזור באופן הדרגתי לשיעורי הרווח התפעולי שהיו בשנים האחרונות".
אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל, הוסיף כי "רשת שופרסל פועלת להתאמת ההוצאות למצב השוק המשתנה. לשופרסל יש את התשתיות המתאימות ביותר להתמודדות במצבים אלה ולחזרה לרווחיות הולמת".
ריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי, ציין כי במהלך הרבעון השיקה שופרסל קו מוצרים חדש - הקו הלבן - שיכלול עד סוף השנה 80 מוצרים בקטגוריות רבות. הקו הלבן, הנמכר במחירים הנמוכים בכ-40% עד 50% מהמוצרים המקבילים, נותן לדבריו מענה לצורך הקיים בשוק הישראלי. "סל המוצרים בחג האחרון היה זול משמעותית מזה של השנה שעברה, עקב הורדת מחירים והעמקת המבצעים", אמר הנטר.