מן הראוי להעמיד לדין בעלי כלי רכב בהם הגורר והנגרר ארוכים מן המותר. כך אומר (יום ב', 20.5.13) בית המשפט העליון.
השופטים
אליקים רובינשטיין,
סלים ג'ובראן ודפנה ברק-ארז דנו בארבעה ערעורים של נהגים שהורשעו בנהיגה בכלי רכב ארוכים מן המותר. הארבעה טענו לאכיפה בררנית, בנימוק שהחוק נאכף רק על הנהגים ולא על בעלי כלי הרכב, שהם הנהנים מבחינה כלכלית מביצוע העבירות.
בית המשפט העליון אומר, כי אכיפה גם נגד בעלי הרכב אינה משימה כבדה, שהרי אין קושי לאתר אותם לאחר שהרכב המפר נעצר. "יש לזכור כי הם כאמור הנהנים הכלכליים העיקריים מכלי הרכב, ויש גם פן מוסרי-ציבורי באכיפה כלפיהם, ואולי גם פן הרתעתי משמעותי", אומרים השופטים. עוד הם מציעים לכלול ברישוי של גוררים ונגררים אזהרה ברורה לפיה אסור שאורכם הכולל יעלה על זה שנקבע בתקנות.
בתיקים שבפניהם החליטו השופטים להפחית את תקופת הפסילה בפועל ולהעמיד אותה על חודש לגבי שלושה מן הנהגים ועל חודשיים לגבי הרביעי. את הנהגים ייצגו עוה"ד נואף אבו-קוידר, עאוני יוסף וריחאן נג'אר, ואת המדינה - עו"ד עדי מנחם.