בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אל על: להורות לטייסים לשוב לעבודה
|
הנהלת אל על טוענת בפני בית הדין לעבודה כי הטייסים בטיסות הארוכות נוקטים בצעדים ארגוניים בכסות של "התחלות" וחוסר זמינות והיענות לקראות לביצוע טיסות
|
טייס באל על [צילום אילוסטרציה: סיון פרג']
|
|
|
|
|
חברת אל על פנתה (יום א', 12.1.14) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לאסור על טייסים בחברה מלנקוט בצעדים ארגוניים בכסות של "הִתחלות" וחוסר זמינות ואי-היענות לקריאות לבצע טיסה. כל זאת, לדברי החברה, במטרה להפעיל עליה לחץ במחלוקת שהתגלעה בין הצדדים בנוגע למקומות המיועדים למנוחת צוות במטוסי צי 737.
בפניית ההנהלה לבית הדין, נאמר כי טרם יבשה הדיו על ההסכמה בין ההנהלה לנציגות העובדים על ניהול משא-ומתן אינטנסיבי וענייני לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש, תוך שההסתדרות תדאג להפסקת העיצומים הננקטים על-ידי הטייסים, שוב נוקטים הטייסים בעיצומים. הפעם לדברי ההנהלה, ככל הנראה בשל דרישתם למקומות המיועדים למנוחת צוות במטוסי צי 737 ובשל חוסר רצונם לבצע טיסות הכוללות שהייה ארוכה בארץ היעד בטרם החזרה ארצה.
העיצומים האמורים טוענת הנהלת אל על בפנייתה לבית הדין באים לידי ביטוי בדיווח חריג בהיקפו על "מחלות" בטיסות ליעדים לנינגרד, יוהנסבורג ובייג'ין, הן של טייסים שכבר מוצבים לטיסות ובשל הדיווח על המחלה אינם יכולים לבצע את הטיסה, והן של טייסים אשר היו ב"מצב הכן" ואשר אלמלא דיווחו על מחלה היו נדרשים לבצע את טיסה במקום הטייסים אשר חלו, ובחוסר היענות לבקשות החברה לסייע באיוש הטיסות שהקברניטים אשר שובצו אליה דיווחו על "מחלה".
לדברי החברה, באמצעות עוה"ד אפרת בירן ועדי תורג'מן כאשר אנשי הצבת הצוותים פנו לקברניטים בצי 737 על-מנת שיבצעו את הטיסות במקום הקברניטים ה"חולים", הם נתקלו בסירוב גורף לביצוע הטיסות בתירוצים מתירוצים שונים ( מחלה, עייפות, שתיית אלכוהול וכדומה) כאשר חלק הקברניטים כלל לא ענו לקריאות. כתוצאה מכך נאלצה החברה להחליף בין מטוסים בעלות מוערכת של למעלה מ-100,000 שקלים בגין כל החלפה.
לדברי הנהלת אל על, "טקטיקה" זו ננקטה על-ידי הטייסים בעבר והיא הופסקה רק לאחר פנייה לבית הדין והוצאת צו מניעה זמני. אל על מדגישה כי הנזקים הנגרמים לחברה ולציבור הנוסעים עקב הצעדים הארגוניים הננקטים על-ידי הטייסים עלולים להיות חריגים בהיקפם ובהשלכותיהם והחברה עלולה שלא לעמוד בתוכנית המסחרית וביעדיה המבצעיים והכלכליים, והיא תאלץ לנקוט בשורה של פעולות העלולות להסב לה נזק כלכלי.
לטענת החברה, מדובר בשביתה שלא כדין בלתי מוגנת והמנוגדת להתחייבות לשקט התעשייתי הקבועה בהסכמים הקיבוציים. אשר על כן מתבקש בית הדין להורות לטייסים ולנציגות העובדים לקיים שקט תעשייתי מוחלט לרבות אי נקיטה בשביתה ו\או עיצומים ו\או שיבושים בעבודה. הדיון בבקשה נקבע ליום ב'.
|
|
ס"ק 23196-01-14
|
|
תאריך:
|
12/01/2014
|
|
|
עודכן:
|
12/01/2014
|
|
יצחק דנון
|
אל על: להורות לטייסים לשוב לעבודה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבי שרון
|
13/01/14 09:08
|
|
|
|
ועד הטייסים
|
13/01/14 22:24
|
|
מי שחולם על בניית אלפי דירות על מתחם תעש ברמת השרון, יצטרך לחכות לעשור הבא: ועדת השרים לענייני הפרטה החליטה ב-23 בדצמבר כי תעש מערכות [שמה החדש של תעש, לאחר העברת החלקים הצבאיים של החברה לבעלות חברה נפרדת] אומנם תפנה 5,700 מתוך 6,000 דונם ברמת השרון, הקרויים "מתחם אליהו", אך רק בשנים 2020 עד 2022. תעש תמשיך להחזיק בידה את 300 הדונם הנותרים.
|
|
|
חברת הביטוח מגדל שילמה אשתקד תביעות ביותר מ-2 מיליארד שקל. כך מסרה החברה (יום א', 12.1.14) בהודעה רשמית. זו פעם ראשונה מזה שנים, ככל הזכור, שהחברה חושפת נתונים כלשהם על פעילותה, לפני פרסום הדוחות לשנת 2013, הצפוי בעוד כחודשיים.
|
|
|
סולל בונה תשתיות, מקבוצת שיכון ובינוי, חתמה עם חברת "מגדלי הים התיכון" על חוזה לבניית בית דיור מוגן בגני תקווה. היא תהיה הקבלן הראשי, ותקבל 170 מיליון שקל. הבניין יהיה בן 12 קומות בשני אגפים, ובו דירות של 2 ו-3 חדרים, וכן פנטהאוזים. לא נמסרו מחירי הדירות.
|
|
|
המס על "דירות רפאים", שיופעל בשנת 2015, יהיה בין 31.6 ל-219.1 שקל למ"ר בנוי. כך קבעה הממשלה בהוראת שעה מיוחדת, שפורסמה בסוף השבוע. פירוש הדבר, שבעל דירה בת 100 מ"ר, למשל, ישלם כ-3,200 עד 21,900 שקל לשנה, והעירייה היא שתקבע לפי רצונה את גובה המס.
|
|
|
מנהלי ישיבת תורת החיים ביישוב יד בנימין, שבה נתלו אמש מודעות שמחה על מות ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, מאשימה את מפרסמי התמונות בשפיכת דמם מתוך להיטות כפייתית.
|
|
|
|