מאות מתושבי שכונות שפירא, נווה שאנן, קריית שלום ושכונות אחרות בדרום תל אביב דורשים משר הפנים
גדעון סער ומהוועדה המחוזית לתכנון ובניה לחזור לתוכנית המקורית של העירייה, ולחסל את התחנה המרכזית. הם אומרים כי ההחלטה האחרונה של העירייה משמעותה היא דחית תוכנית החיסול למשך שנים.
לדברי התושבים, התחנה המרכזית היא מרובת מפגעים וגורמת לקשיים רבים לתושבי האזור. הם אינם כותבים זאת במפורש, אך ברור שכוונתם לכך שמהגרים ממדינות אפריקה "השתלטו" על חלקים מהתחנה וגורמים טרדות רבות לתושבי השכונות ולנוסעים המגיעים למקום.
תוכנית המתאר הקודמת של העירייה אכן קבעה, שיש לחסל את התחנה ולחלק את תחנות האוטובוסים בין מסוף ארלוזורוב בצפון העיר (שלידו רזרבה קרקעית), לבין צומת חולון. אולם באחרונה שינתה העירייה את התוכנית, והודיעה כי המתחם בצומת חולון מיועד "לתכנון עתידי". התושבים למודי ניסיון מר ויודעים, שתכנון בישראל נמשך שנים לא מעטות. הם צופים, שביטול התוכנית לבניה מיידית של תחנה בצומת חולון משמעותי, שהתחנה על כל מפגעיה תישאר במקומה לזמן בלתי ידוע.
התושבים כותבים לשר הפנים גדעון סער: "אתה מדבר על הצורך לדאוג לרווחת תושבי דרום תל אביב. אבל תיבחן בהחלטות. לא חשוב לנו לאן יעבירו את התחנה המרכזית, העיקר שלא תהיה כאן".
דרישה אחרת של התושבים, הנוגעת אף היא למהגרים מאפריקה, היא לבנות אזור מגורים במשולש הרחובות סלמה-לוינסקי-שדרות הר ציון, שיתחבר לאזור המגורים של מרכז העיר (לא ברור בדיוק למה כוונתם, כי באזור אין בנייני מגורים רבים -א.ל.) העירייה מבקשת לפתח במשולש אזור תעסוקה. כוונת התושבים ברורה: באזור תעסוקה יעבדו מהגרים רבים, וזה לא יקרה אם יבנו במקום דירות, שחלקן יהיו דירות מוזלות לצעירים.
עוד דורשים תושבי שכונות הדרום:
- להכריז על מרכז שכונת שפירא, ובו בניינים ותיקים רבים ובתי כנסת ייחודיים, כאזור לשימור, עם עדיפות להולכי רגל.
- לבנות באזור בניינים בני 6-4 קומות, ולא מגדלי מגורים בני 15-8 קומות.
- לשמר את אתרי הטבע במקום, ובעיקר בריכות החורף במתחם הלוחמים.
גם עיריית בת ים הודיעה על התנגדותה לתוכנית המתאר של תל אביב. לדבריה, התוכנית נותנת עדיפות לתל אביב, על חשבון בת ים.