|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פרויקט על-הנייר?

מבקר המדינה עשוי לעצור את הרכבת לאילת

יגיש חוות דעת מיוחדת שתבחן את כדאיות הפרויקט תסקיר המשרד להגנת הסביבה קובע: הנסיעה תארך כ-3 שעות ולא כשעתיים, הקו יפגע בטבע באופן בלתי הפיך וחומרים מסוכנים יועברו בדימונה ובבאר שבע
11/05/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
הוועדה לביקורת תבקש התייחסות שפירא [צילום: פלאש 90]

   עידן יוסף
אוי דרומה לאילת

   עידן יוסף
יחימוביץ': רכבת לאילת? טוב על הנייר

   עמירם ברקת
למה הקו לאילת עלול לעלות 20 מיליארד ש'?

   עידן יוסף
ברוורמן: לחשוף הכל על קו הרכבת לאילת

חוות דעת מיוחדת שצפוי להגיש משרד מבקר המדינה עשויה להביא לביטול פרויקט קו הרכבת המתוכנן מבאר שבע לאילת. הוועדה לביקורת המדינה צפויה לקיים דיון (20.5.14) בנושא ולבקש מהמבקר יוסף שפירא שיכין חוות דעת בנושא בחינת כדאיות פרויקט הרכבת לאילת. תקוותם של מתנגדי הפרויקט היא שפרסום חוות דעת עשוי לקבוע כי מדובר בפרויקט שאינו משתלם כלכלית וכי לא נבחנו כלל ההיבטים קודם לתכנון ולהחלטה על ביצועו.

בין היתר, צפוי מבקר המדינה לבדוק האם גם הפעם משרדי האוצר והתחבורה לא הפיקו לקחים מדוח מבקר המדינה הקודם ("ייזום ומימוש של תוכניות פיתוח בתחום התשתית"), ולא שיפרו את דרכי הטיפול והניהול של תוכניות הפיתוח, כפי שנעשה בפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן.

עוד יבדוק המבקר האם הפרויקט אכן עונה לחזון הממשלה ולפיו יהיה הקו האמור גשר יבשתי שמעביר סחורות מסין לאירופה במקביל לתעלת סואץ, ולמעשה יהיה תחליף יבשתי לתעלה.

2:40 שעות נסיעה לפחות

תסקיר של המשרד להגנת הסביבה שפורסם לאחרונה מצא כי התחזית, לפיה משך הנסיעה בקו מתל אביב לאילת יהיה רק שעתיים, אינה ריאלית והנסיעה תימשך לפחות שעתיים ו-40 דקות. עוד מצא התסקיר כי קו הרכבת לאילת יביא לפגיעה בלתי הפיכה בסביבה - בנוף, במערכות האקולוגיות ובטבע בכלל. בתסקיר גם נאמר כי לא נעשתה בחינה של השלכות העברת חומרים מסוכנים בין נמל אילת לנמל אשדוד תוך מעבר בבאר שבע ובדימונה.

לאחרונה פנו לשר האוצר יאיר לפיד חמישה ארגונים, וביקשו ממנו להקפיא את תוכניות הפיתוח של הרכבת לאילת. על הפנייה חתומים הארגונים החברה להגנת הטבע, שתיל, אדם טבע ודין, עמותת סיכוי ותחבורה היום ומחר. לדבריהם, עלות הנחת מסילת רכבת חשמלית עלולה להגיע ל-30 מיליארד שקל, סכום אותו ניתן להשקיע בפרויקטים תחבורתיים אחרים שנחיצותם רבה יותר ומשך יישומם קצר יותר, דוגמת הקמת מערכות הסעת המונים במטרופולינים, עדיפות לתחבורה ציבורית בצירים עירוניים ובינעירוניים וקידום אמצעים לא-ממונעים במרחבים עירוניים.

לא תהיה "מהפכה"

עשרות מתכנני תחבורה, שמדי יום בונים את התשתיות הגדולות של המדינה, התכנסו תחת קורת גג אחת, כדי לדון בקו הרכבת לאילת, על היבטיו השונים, במסגרת כינוס שקיימה לפני כשנה האגודה הישראלית למחקר תחבורה (איל"ת). נשמעו שם דעות בעדו, אך הקול המרכזי בכינוס, שנראה כי היה מוסכם על דעת רוב הנוכחים, שלל את הרעיון של סלילת קו הרכבת שמקדם משרד התחבורה, תוך הצגה נכוחה של חוסר כדאיותו הכלכלית ומיעוט הנוסעים והמטענים שיעשו בו שימוש, פגיעתו בטבע ופגיעתו ביכולת לממש פרויקטים גדולים אחרים במדינה.

המומחים העריכו שלקו הרכבת האמור להיות מוקם בעוד 20-15 שנים יהיו יתרונות ("היא כנראה תעזור קצת לאילת ולערבה"), אבל כשלעצמה לא תעשה "מהפכה". היא תעזור קצת להפחית את המשאיות הנעות על כביש הערבה, אך הללו ממש לא ייעלמו מהנוף. הרכבת לא תיסע ריקה, אבל גם לא מלאה. היא תביא לדימונה תחנה חדשה במרכז העיר ואולי גם תשדרג את כל התפישה הרכבתית של ישראל למשהו אירופי יותר.

מנגד, ציינו המומחים, היא תפגע בסביבה, וההוצאה הגדולה כאמור תביא לכך שהיא תהיה אחראית ישירה לפגיעה בתשתיות אחרות בשאר הארץ שלא ניתן יהיה לקדם רק כי "אין כסף". בתסריט שחור יותר, היא זו שתדחוף את ישראל למיתון כמותו לא ידעה המדינה.
השפעות אקולוגיות וסביבתיות הצפויות מפרויקט הרכבת לאילת - עמדת רשות הטבע והגנים / נייר עמדה
ההרסנות לטבע של פרויקט הרכבת לאילת (31 עמ')
הנדון: חוות דעת לתסקיר השפעה על הסביבה (פרקים ג-ה) מסילת באר שבע - אילת (תכנית מס' 608-0150086) / חוות דעת
תסקיר על קו הרכבת לאילת
הובלת מטען ברכבת ישראל תמונת מצב ופוטנציאל לעתיד / מצגת
הוצגה בכנס איל"ת, מרץ 2013
מסילה לאילת / מצגת
הוכנה ע"י חטיבת הפיתוח ברכבת ישראל והוצגה בכינוס איל"ת מרס 2013
על רכבות לאילת וכדאיותן / מצגת
הרכבת לאילת – תכניות מתחלפות ב 6 העשורים האחרונים
רגישויות סביבתיות בתוואי הרכבת לאילת / מצגת
הוצגה בכנס שנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה, מרס 2013

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוסף חיים שפירא   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכה לינדנשטראוס   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתניהו אנגלמן   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה עשוי לעצור את הרכבת לאילת
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מישהו
11/05/14 23:15
 
שרון מהמרכז
12/05/14 09:54
2
דר לפיזיקה
11/05/14 23:24
3
סביבתיים אז:
11/05/14 23:44
4
רחובות
11/05/14 23:49
5
סהרורי הסמול
12/05/14 00:01
 
ים תיכונית
12/05/14 03:57
6
הרע במיעוטו
12/05/14 05:36
7
מיואש
12/05/14 07:19
8
yosseff
12/05/14 07:28
9
סקורפיון
12/05/14 12:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ערב טוב לכם,
11/05/2014  |  יאיר לפיד  |   נאומים
נדחתה ישיבת דירקטוריון חברת פרזות, שהיה אמור להתכנס היום (א', 11.5.14), כדי להחליט על פירוק החברה. כך הודיע הבוקר שר השיכון אורי אריאל לח"כ דב חנין. אריאל הודיע כי החליט להעביר את נושא פירוק החברה והשימוש בכספיה לבדיקה משפטית מעמיקה.
11/05/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה לא סיימה במהלך כנס החורף של הכנסת לדון ב-68 הצעות חוק פרטיות, המהוות כ-18% מהצעות החוק שהוגשו לה. במספר מקרים מדובר בדחיות חוזרות ונשנות של דיונים בהצעות החוק - כך עולה ממדד עצמאות הכנסת של המשמר החברתי.
11/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה תדון בישיבתה הקרובה בשבוע הבא (יום א', 11.5.14) בשתי הצעות חוק-יסוד שהגישו חברי כנסת מכמה סיעות שיגבילו שחרור סיטוני של מחבלים רוצחים בעסקות מדיניות.
09/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר אומר כי הנהלת החברה יודעת לנהל את העובדים. הוא אמר את הדברים במענה לשאלתו של ח"כ משה גפני במהלך דיון (יום ג', 29.4.14) בוועדת הכספים באשר ליחסי העבודה בחברה.
30/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
רשות שדות התעופה חרגה מאשראי הרעש  /  איציק וולף
משרד השיכון יקבל עוד 613 מיליון ש"ח  /  אלעזר לוין
1,200 עובדים יפרשו; העלות - 6 מיליארד שקל  /  עופר וולפסון
הרציונל שמאחורי החשאיות  /  עידן יוסף
בישראל מזייפים בחירות, חד וחלק   /  איתמר לוין
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il