|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
שמורת טבע מדבר יהודה, שטח אותו אמורה הרכבת לחצות ולהרוס [צילום: דב גרינבלט]
רכבת לשום מקום

למה הקו לאילת עלול לעלות 20 מיליארד ש'?

האומדן התקציבי לעלות הפרויקט לא פורסם כעת תידרש הממשלה לאשר את החרגת השטחים שבהם תעבור הרכבת משטחי שמורות הטבע ועוד: ב-2012 הסיע קו הרכבת בין באר שבע לדימונה 2,000 נוסעים בלבד
07/10/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מאת: עמירם ברקת  |    |  גלובס  |  תגובות    תחבורה ציבורית
אוי דרומה לאילת
עידן יוסף
ים של כסף, 23 מיליארד שקל, צפויה מדינת ישראל לשפוך על פרויקט הרכבת באילת. השקעה דומה צפויה גם בנמל חדש מצפון לעיר, שכפי הנראה לא יוכל להתחרות בתעלת סואץ. מרבית מתכנני התחבורה של ישראל משוכנעים שמדובר בבכייה לדורות
לרשימה המלאה

ועדת השרים לענייני פנים אישרה (יום א', 6.10.13) ברוב של 5 שרים את תוואי הרכבת לאילת. האומדן התקציבי לעלות הפרויקט לא פורסם. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ התנגד לתוכנית בנימוק שהיא פוגעת בערכי טבע ושלא נבחנה בצורה מעמיקה, אך התנגדותו נדחתה.

כעת תידרש הממשלה לאשר את החרגת השטחים שבהם תעבור הרכבת משטחי שמורות הטבע שהתוואי עובר דרכן. במקביל מקדם מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר הצעת החלטה לגבי מימון הפרויקט. הכוונה לבצעו במסגרת הסכם בין ממשלות ולא באמצעות מכרז. עד כה התעניינו בפרויקט ממשלות סין, צרפת וספרד.

לפי התוכנית שמקדמת חברת נתיבי ישראל תוקם מסילת רכבת כפולה שתאפשר לרכבות נוסעים להגיע מתל אביב לאילת בתוך שעתיים ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. אורכו הכולל של תוואי הרכבת מגיע לכ-350 קילומטרים, והעבודה עליו תחולק לארבעה מקטעים: המקטע הראשון מתל אביב לבאר שבע שאורכו כ-90 ק"מ כבר מוכן. המקטע השני מבאר שבע לדימונה שאורכו כ-35 ק"מ מחייב הכפלת המסילה ושדרוגה. המקטע השלישי מדימונה לחצבה, שאורכו 65 ק"מ, נחשב לקשה ביותר ומחייב להכפיל את המסילה עד נחל צין, להאריך את המסילה עד לערבה ולחצוב מנהרות באורך 9.2 ק"מ. המקטע הרביעי מחצבה לאילת, שאורכו כ-160 ק"מ, מחייב הקמת מסילה עד הכניסה הצפונית לאילת סמוך לנקודה שבה יוקם בעתיד נמל התעלה.

הרכבת אינה מתוכננת להגיע לנמל הנוכחי של העיר אילת. מלבד המנהרות ייבנו לאורך התוואי כ-63 גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ.

תאריך:  07/10/2013   |   עודכן:  07/10/2013
עמירם ברקת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה הקו לאילת עלול לעלות 20 מיליארד ש'?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
yosseff
7/10/13 08:21
2
ג'ובים למחר....
7/10/13 08:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
במרס 2011 חשף תחקיר News1 תעריפי נסיעה מפלים שהונהגו בכמה מקווי אגד לבני ברק [חשיפה: היורדים בתחנות הביניים ישלמו ביוקר, 27.03.13]. לאחר שבאגד ובמשרד התחבורה נוכחו כי המחירים שנקבעו לא יוכלו לעמוד במבחן בג"ץ, שונו התעריפים.
05/10/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
שר התחבורה ישראל כ"ץ תוקף את ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי. הרקע לדברים הוא קטעים מחוות דעת שהכין אשר פורסמו ע"י הכתב דני שדה, ובהם התריע מפני מעורבות סינית בהקמת קו הרכבת לאילת.
04/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביום א' 6.10.13 יתקיים משחק כדורגל בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, באצטדיון קריית אליעזר בחיפה, הסמוך לתחנת הרכבת חיפה בת-גלים. על-מנת לספק שירות למאות האוהדים שיגיעו למשחק, תופעל רכבת מיוחדת בתום המשחק שתצא מתחנת חיפה בת-גלים דרומה בשעה 23:30.
03/10/2013  |  שחר וייסמן  |   הודעות כלליות
​המשרד להגנת הסביבה בהתייעצות עם משרד הבריאות מודיע כי ברציפי העלייה לאוטובוסים של התחנה המרכזית בירושלים ישנו חשש לבריאות הציבור בשל חריגות הנמדדות במקום מערכי ההתרעה לחנקן דו-חמצני, המהווה סמן לזיהום אוויר מתחבורה. אולם הרשויות לא נקטו בפעולה כלשהי שתמנע מהאזרחים מלהגיע למקום המזוהם.
03/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
עם סיומו היום (ג', 1.10.13) של החוזה עליו חתמה המדינה מול חברת ריבה, העורכת בקרה על מפעילות התחבורה הציבורית בישראל, נותרו חברות התחבורה הציבורית ללא בקרה על הפעילות והשירות לנוסע. רק בעוד כחודש יסתיים המכרז לבחירת חברת בקרה חדשה.
01/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il