משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישקיע במהלך שנת 2014 יותר מ-200 מיליון שקלים, בטיפול במוקדי סיכון, ברשת הדרכים הבין-עירונית, בכל רחבי הארץ.
יטופלו עשרות צמתים וקטעי דרך בכבישים בין-עירוניים, שהוגדרו ברמת סיכון גבוהה, דוגמת כביש 31 בדרום וכבישים 65 ו-85 בצפון. ועדה בין-משרדית, הכוללת את נציגי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ערכה מיפוי של הרשת הארצית הבינעירונית והמליצה על הפרויקטים הבטיחותיים הדורשים טיפול מידי.
בפרויקטים שיתוכננו ויוסדרו עוד השנה, נכללים בין השאר הסדרים בטיחותיים בכביש 65, בקטע שבין צומת גולני לעפולה, בהיקף של 30 מיליון שקלים, הסדרים בכביש 71 ושיפורים בטיחותיים בכביש 6, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות במעקות סופגי אנרגיה. בנוסף לכך, יוסדרו כניסות לישובים לאורך כביש 3 ולאורך כביש 60 ויבוצעו שיפורים בטיחותיים בציר 805 שבצפון הארץ, באזור דיר חנה וסח'נין.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר התאונות הקטלניות בשנת 2013 (252) היה גבוה ב-7.7% לעומת שנת 2012.
75% מהתאונות אירעו בדרכים עירוניות. 44% מהתאונות שאירעו בדרכים עירוניות היו בצמתים; 32% מהתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות אירעו בצמתים. חומרת התאונות בדרכים לא-עירוניות הייתה גבוהה מאשר בדרכים עירוניות. בדרכים עירוניות כ-1% מהתאונות היו קטלניות ועוד כ-10% קשות, ואילו בדרכים לא-עירוניות כ-4% היו קטלניות וכ-13% קשות. 66% מהתאונות אירעו בשעות היום ו-34% בשעות הלילה. 68% מהתאונות היו התנגשויות של כלי רכב זה בזה, כ-22% מהתאונות היו מסוג פגיעה בהולך רגל והשאר תאונות רכב יחיד.
24,294 בני אדם נפגעו ב-13,048 תאונות, עלייה של כ-2% לעומת שנת 2012. מספר ההרוגים בשנת 2013 (277) היה גבוה בכ-5% לעומת שנת 2012. בשנת 2013 מספר ההרוגים הוא הנמוך ביותר ב-51 השנים האחרונות, מלבד שנת 2012. במספר ההרוגים ל-100 אלף תושבים חלה עלייה מ-3.3 בשנת 2012 ל-3.4 בשנת 2013, ומספר הנפגעים לתאונה -בשנת 2013 -1.9, דומה לשנת 2012. בעשור האחרון חלה ירידה משמעותית במספר ההרוגים למאה אלף תושבים מ-6.9 בשנת 2004 ל-3.4 בשנת 2013. לעומת זאת מספר הנפגעים לתאונה נשאר יציב יחסית בעשור האחרון: 2.1 ב-2004 לעומת 1.9 ב-2013.
חלקם של הערבים בין הנפגעים גבוה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הערבים מהווים כ-21% מאוכלוסיית ישראל, אך 28% מהנפגעים בתאונות דרכים (וכ-35% מההרוגים). 14 ילדים ערבים (עד גיל 14) נהרגו בשנת 2013, והם מהווים כ-61% מכלל הילדים שנהרגו.
כ-36% מכלל הנפגעים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות, המהוות 25% מכלל התאונות, אולם, כ-53% מההרוגים ו-34% מהפצועים קשה נפגעו בדרכים אלה.
כ-13% מכלל הפצועים וכ-31% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל. בני 65+ מהווים כ-23% מבין הולכי הרגל שנפגעו, כפול מחלקם באוכלוסייה (חלקם של בני 65+ בכלל האוכלוסייה הוא כ-10%). מעבר החצייה אינו מבטיח חצייה בטוחה -מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-72% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), כ-71%.