חברת סיסטם (System) למתן שירותי בקרה וביקורת זכתה במכרז של
משרד התחבורה למתן שירותי בקרה על איכות השירות של
רכבת ישראל.
לראשונה יופעלו בקרים סמויים וגלויים, בכל שעות הפעילות של הרכבת. הם יעקבו אחר רמת השירות לנוסע ואחר עמידה במדדים ובאמות מידה שנקבעו על-ידי אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה.
במשרד התחבורה אומרים כי פעילות הבקרה ברכבת תאפשר לאכוף מנהלית חריגות קיימות במתן השירות ותאפשר למקבלי ההחלטות במשרד להתבסס על מידע אמין ועדכני, בכל הנוגע לשירות ברכבת. החברה צפויה להתחיל את פעילותה ברכבת במהלך חודש יולי.
סיסטם תידרש להקים ולהפעיל מערך בקרה על איכות השירות של רכבת ישראל, תוך מתן דגש מיוחד על רמת השירות לנוסע שתכלול, בין השאר, את דיוק זמני היציאה וההגעה של הרכבת, צפיפות ברכבות ועיכובים בתחנות. כמו-כן, תבצע החברה בקרה על מגוון השירותים הניתנים במתחמי התחנות וברציפים וכן על אתר האינטרנט של הרכבת, המוקד הטלפוני שלה ותבקר גם את נוהלי הגשת התלונות וטיפול בהן וכו איתור כבודה.
הבקרה על השירות מתחילה כארבע שנים לאחר
פרסום דוח מבקר המדינה בנושא. בדוח נכתב כי משרד התחבורה לא קבע אמות מידה לרמת השירות, לטיב השירות ולזמינותו לנוסע, ולא קבע עיצומים שיינקטו נגד הרכבת במקרים של אי-עמידה בתקנים . עוד נאמר כי הרכבת לא הצליחה לעמוד ברמה נאותה של שירות לנוסע: הועלה כי יש צפיפות רבה בקרונות בשעות השיא, איחורים ניכרים של רכבות בשעות אלה וביטולי נסיעות. דוח זה פורסם לאחר שמשרד התחבורה התעלם מדוח קודם של המבקר משנת 2005.
חברת סיסטם - מעבדות מתקדמות מבצעת לאורך שנים פרויקטים שונים עבור הסקטור הציבורי והפרטי, בכללם משרדי ממשלה, מערכת הביטחון ורשויות ותאגידים סטטוטוריים. כמו-כן מבצעת החברה הדרכה, פיקוח ואכיפה של חוקים ותקנות במגוון שירותים בתחום ההנדסה האזרחית, מערכות חשמל, מערכות מים, מערכות גז, בניין, בטיחות אש ועוד.
המכרז למתן שירותי בקרה על איכות השירות של רכבת ישראל, פורסם במסגרת הקמתה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הכוללת אגף בכיר רגולציה על הרכבת.