|   15:07:40
  איתמר לוין  

  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מראות הרצח [צילום: פלאש 90] נתניהו. "בעקבות עלילת דם"
מראות הרצח [צילום: פלאש 90]

נתניהו: דרושים אחדות, אורך רוח ורצון ברזל

שב ומאשים את אבו מאזן בהסתה שמובילה למעשי טרור ובכללם הטבח בבית הכנסת דורש מהעולם "לא להפלות בין דם לדם" הורה להרוס את בתי המחבלים ולהוציא אל מחוץ לחוק גורמים מסיתים
18/11/2014  |   איתמר לוין, עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

המאבק במתקפת הטרור על ירושלים יהיה ממושך, והוא מחייב אחדות ואורך רוח. כך אומר (יום ג', 18.11.14) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות מסע הרצח בבית הכנסת "קהילת יעקב" בשכונת הר-נוף.

לדברי נתניהו, "חיות הדם שביצעו את הטבח באו טעונים בהסתה של החמאס, התנועה האיסלאמית והרשות הפלשתינית, שמפיצים אין-ספור עלילות ובדותות נגד עם ישראל. השקרים הללו כבר גבו מחיר יקר מאוד". עוד אמר, כי הטבח הבוקר בא בין היתר בעקבות עלילת דם, כאילו יהודים רצחו את נהג האוטובוס שהתאבד.

"אמנם הפעם אבו מאזן גינה את מעשה הטבח, וטוב שכך, אבל זה לא מספיק, כי בהמשך הגינוי הוא קשר את האירוע למעשים דמיוניים שישראל כביכול מבצעת בהר-הבית", הוסיף נתניהו. "ברשות הפלשתינית יש הסתה בלתי פוסקת נגד עצם קיומה של מדינת ישראל. זה שורש הסכסוך: הסירוב להכיר ולחנך לקיומה של מדינת היהודים. הרשות הפלשתינית הכריזה על יום זעם בירושלים, וראינו את התוצאה".

נתניהו תקף את העולם, שאינו מגנה את ההסתה. הוא קרא לראשי העולם התרבותי שלא להפלות בין דם לדם, ולהביע את אותו זעזוע על רצח יהודים שהם מביעים כאשר נהרגים פלשתינים. "יש כאלו שעוד מתעקשים להעניק לפלשתינים פרס בדמות הכרה במדינה פלשתינית שאינה מכירה בישראל", הוסיף.

נתניהו התחייב להחזיר "את החוק, הסדר והביטחון לכל רחובותיה של ישראל". הוא הודיע, כי הורה להרוס את בתיהם של המחבלים שביצעו את הטבח, לזרז את הריסת בתיהם של מי שביצעו את מעשי הרצח הקודמים, להוציא אל מחוץ לחוק ארגונים מסיתים ולתגבר את האבטחה בירושלים. לצד זאת, קרא נתניהו לאזרחי ישראל שלא ליטול את החוק לידיים "גם אם הרוחות סוערות והדם בוער".

נתניהו הוסיף: תמיד יכולנו לטרור וכך יהיה גם הפעם. אנחנו בקרב על ירושלים. צריך לאחד כוחות, זה צו השעה. לשים בצד את כל המחלוקות הקטנות ולהתאחד סביב הדבר הגדול: הגנה על ירושלים ואזרחי ישראל. נדרשת אחדות לאומית", אמר בהתייחסו למחלוקות המלוות את הקואליציה בימים האחרונים.

נתניהו דחה את הטענה, לפיה דבריו על אבו מאזן סותרים את אלו של ראש השב"כ, יורם כהן. לדבריו, כהן אמר בצדק שאבו מאזן אינו משלח טרוריסטים ואינו מעודד אותם במישרין. "אבל ההסתה של הרשות הפלשתינית ולעיתים של אבו מאזן עצמו, מעודדים טרור במובן של הסתה".

בתשובה לשאלה האם יש פתרון לטרור, אמר נתניהו שאין להתעלם מכך שהמזרח התיכון כולו בוער באש של קנאות איסלאמית. "זו מערכה וזה לא יקרה מהיום למחר. אנחנו מעצימים אמצעים מסוימים; אני לא אומר הכל. הדבר הכי חשוב הוא אורך רוח ורצון ברזל, כי אויבינו בוחנים את החוסן הלאומי שלנו. אני מצפה לקבל גיבוי מהציבור גם אם נצטרך לעשות מעשים קשים ולהפעיל אמצעים נוספים".

[צילום: פלאש 90]
בהכנת הידיעה השתתפו עידן יוסף ואיציק וולף
תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
איתמר לוין
+לפלשתינים לא מגיעה מדינה
10:13 19/11/14  |  נסים גבאי   |   לרשימה המלאה
האירוע בירושלים גרם להבין שכל הדיאלוג הזה זרם בנחלי אכזב ומעולם לא היה סיכוי להגיע להסכם בין ישראל ופלשתין העתידית
(פיגוע בבית הכנסת [צילום: AP])
+השליח
10:09 19/11/14  |  אורי שרגיל   |   לרשימה המלאה
מי אתם? שואל בצלם ועונה בשאלתו: אתם השליט הדבילי שמוזג 'עופרת יצוקה' לגרונו של החליל (השליח) שבנגינתו מבשר לנו בשורה רעה שדינה מוות. חליל, מוסה, מוסטפה, אבו-מאזן, אבו-כביר הופכים להיות גרונה הלוהט של בצלם השליח המלהטט באצבעותיו על החורים ונושף בכל כוחו אוויר חם
(בצלם. השליח של הפלשתינים )
+ח״כ ניצן הורוביץ: לפטר את חוטובלי
08:44 19/11/14  |  עידן יוסף
ח״כ ניצן הורוביץ (מרצ), חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר כי "על ראש הממשלה לפטר את סגנית השר ציפי חוטובלי, שקראה לפטר את ראש השב"כ יורם כהן בעקבות דבריו על הסכנה בהר-הבית והמלצתו שלא לעלות לשם. ״חוטובלי התסיסה וליבתה את האש עקב העיסוק האובססיבי שלה בהר-הבית ועלייתה לשם, וגם השתלחה בראש השב״כ אשר התריע על ההשלכות הקשות של מעשים כאלה על המצב בשטח", אמר הורוביץ. ״חוטובלי היא בדיוק כמו דנון אשר פוטר במהלך המלחמה בעזה: יושבת בתוך הממשלה ונוהגת בחוסר אחריות קיצוני״. חוטובלי אמרה כי כהן טופל עלילות שווא על יהודים ואינו ראוי להמשיך בתפקידו.
+השד הדתי יצא מן הבקבוק
08:27 19/11/14  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף בירושלים מבשר את תחילתה של "מלחמת דת" בין היהודים והמוסלמים בירושלים ויש חשש שיביא לפיגוע נקם מצד יהודים קיצונים. יש להלום חזק בטרור אך במקביל יש לנסות ולהידבר עם הפלשתינים כדי להביא להרגעת המצב
(הפיגוע בהר נוף [צילום: פלאש 90])
+עיבוי אבטחה בבתי כנסת ובגני ילדים
00:30 19/11/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות הביטחון יתוגברו במקומות ציבוריים ויינתנו הקלות לנושאי נשק  ▪  גורמים בעיריית ירושלים: "זהו המשך קו הבטונדות. מי שמסתתר מאחורי בטונדות לא יצליח למגר את הטרור"
הדם על מדרגות בית הכנסת [צילום: AP]
+אלקין לראשי סיעות האופוזיציה: הצטרפו לממשלה
23:11 18/11/14  |  עידן יוסף
לאחר הנאום בו קרא ראש הממשלה לסיעות האופוזיציה להצטרף לממשלת אחדות לאומית, טלפן יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, לראשי הסיעות היהודיות באופוזיציה והזמין אותם להצטרף לממשלתו. העבודה, מרצ וקדימה הודיעו כי דחו את ההצעה. גורם ביהדות התורה אמר כי הסיעה נוטה לדחות את ההצעה. אולם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר כי הצעת ראש הממשלה תובא להכרעת מועצת חכמי התורה של המפלגה.
+אמנסטי: ישראל עלולה לבצע ענישה קולקטיבית
21:47 18/11/14  |  עידן יוסף
ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מביע חשש כי מדיניות "היד הקשה" של נתניהו תגביר את הריסות הבתים ואת הענישה הקולקטיבית. לדברי הארגון, הרשויות הישראליות ביצעו הפרות זכויות אדם והפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בשם הביטחון בתגובתן לפיגועים. הארגון טוען כי יש עלייה במספר המקרים של הריגה לא-חוקית של מפגינים פלשתינים בידי שוטרים שחייהם לא היו בסכנה, וכי מתנחלים ישראלים תקפו פלשתינים בזמן מסיק הזיתים. "הרשויות הישראליות צריכות להבטיח שכל מי שפוגע באזרחים מכל הצדדים יובא לדין".

בהודעת הגינוי של אמנסטי אינטרנשיונל כונו המחבלים "חמושים" הרצח מכונה "הרג" ונאמר כי הרוצחים "הפגינו זלזול מוחלט בעקרונות האנושיים הבסיסיים".
+סי-אן-אן: מתנצלים על הדיווח השגוי
21:35 18/11/14  |  
רשת החדשות האמריקנית סי.אן.אן מודה כי טעתה כשדיווחה לראשונה על שני פלשתינים הרוגים בפיגוע במסגד בירושלים. בתגובה לטענות כי הרשת האמריקנית הציגה דיווח מוטה, לפיו המחבלים הפלשתינים הם-הם קורבנות הפיגוע, מסרה הרשת: "בדיווח הראשוני הבוקר לא צוינה העובדה כי שני הפלשתינים שנהרגו באירוע היו התוקפים. טעינו ואנו מתנצלים על כך".
+בחריין וטורקיה גינו את הפיגוע
21:33 18/11/14  |  
שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד, גינה בחריפות את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים. לדבריו, זה מעשה פשע, והברכות שהושמעו בעקבותיו רק יוסיפו לסבלו של הפלשתיני. טורקיה גינתה גם היא את הפיגוע הבוקר בירושלים. שר החוץ שלה פרסם הודעה ונאמר בה כי אין שום הצדקה למעשה וכי טורקיה מתנגדת לכל התקפה שהיא באתרים קדושים. נזכיר כי בשנת 1986 נרצחו 22 יהודים בבית הכנסת "נווה שלום" שבאיסטנבול באמצע שחרית של שבת. את הטבח ביצעו מחבלים מארגון הטרור של אבו נידאל.
+קנדה תוקפת את הרשות הפלשתינית
21:29 18/11/14  |  
שר החוץ של קנדה, ג'ון בירד, גינה בחריפות את הפיגוע ואמר כי מדובר במתקפת טרור פראית. לדבריו, פגיעה במתפללים חפים מפשע, במקום שאמור להיות רגוע ושלו, היא מעשה פחדני ואין לנהוג בה בסלחנות. בירד אמר עוד כי מי שעושים את פיגועי הטרור ומי שתומכים בהם מוראלית או כספית, אחראים להסלמה הנוספת במצב שכבר היה מסוכן. הוא מתח ביקורת מרומזת על מנהיגי הרשות הפלשתינית ואמר כי כל קריאה להסתה היא מעשה לא-אחראי, ומנהיגים שמפרסמים קריאות אלה אינם יכולים להסיט מבטם הצדה כשפיגועים כאלה מתרחשים.

שר החוץ של גרמניה, שטיינמאייר, אומר כי הוא מזועזע מן המעשה וכי העובדה שבתי תפילה הופכים לזירה של התקפות היא חציית קו. שר החוץ של בריטניה המונד מגנה את הפיגוע ואומר כי שני הצדדים צריכים לעשות כל שביכולתם להפסיק את ההסלמה במצב. מארמון אליזה בפריס נמסר כי נשיא צרפת אולנד מגנה בכל תוקף את הפיגוע הנתעב ואת אלה שבירכו עליו. אולנד הביע דאגה ממעשי האלימות בירושלים בישראל ובגדה המערבית. גם ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, פרסם הודעת גינוי.
+גלאון: נתניהו מאשים את כולם חוץ מעצמו
21:24 18/11/14  |  איציק וולף
בתגובה לדבריו של נתניהו אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי ראש הממשלה הפנה אצבע מאשימה כלפי כולם מלבד כלפי עצמו.

"במקום לרסן את הבנטים והליברמנים נתניהו מאשים את אבו מאזן, בניגוד לדברים של ראש השב"כ. זו לא מנהיגות, אלא, פחדנות ובריחה מלקיחת אחריות על המדיניות שלו עצמו", טענה.

לדברי גלאון הסלמה נוספת בירושלים תגרור אותנו למלחמת דת שעלולה לסבך את ישראל מול העולם המוסלמי כולו. "בזמנים כאלה אזרחי ישראל זקוקים לפתרונות ומנהיגות אחראית. אך לצערי נתניהו לא יכול לספק לנו אף אחד מאלה", טענה.

גלאון הודיעה גם שהיא דוחה את קריאת ראש הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, להצטרפות מפלגתה לממשלת אחדות. "אחדות סביב הוקעת הטרור והמלחמה בטרור היא מובנה מאליה, אך היא לא יכולה להיות סיבה לתת יד לממשלה שרק שופכת דלק על המדורה וחוסמת כל דרך לשים קץ לאיבה ולאלימות", אמרה והוסיפה כי חבל שמשתמשים בפיגוע הנפשע למטרות של תחמנות פוליטית צינית. "אם ראש הממשלה יילך לתהליך מדיני שיחייב פשרה אמיתית מרצ תעניק לו רשת ביטחון", הוסיפה.
+מגנים את הרצח - מסתירים את הרוצחים
21:09 18/11/14  |  ישראל רוזנבלט   |   לרשימה המלאה
מתי נפסיק להתפעל מפולחן הגינויים, האמיתיים והמדומים, לפיגועי רצח שמבצעים הפלשתינים, כאשר חלק מהמגנים הם בעצם מי ששלח את המפגעים. למבול הגינויים יש מכנה משותף ציני: מגנים את הרצח אבל מתעלמים במתכוון מאיזכור הרוצחים
(מי רצח? [צילום: פלאש 90])
+עשרות פעילי ימין מפגינים בצומת גילת
20:59 18/11/14  |  עידן יוסף
עשרות פעילי ימין מפגינים בצומת גילת, ליד אופקים. המפגינים נושאים שלטים ובהם נכתב בין היתר "די להפקרה".
+רוכב אופניים יהודי הותקף בידי ערבים
20:57 18/11/14  |  עידן יוסף
סמוך לשער החדש בעיר העתיקה תקפו שני ערבים במוט ברזל יהודי כבן 20 שרכב על אופניו. הבחור נפצע באורח קל. המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים.
+מאות מפגיני ימין בכניסה לירושלים
20:41 18/11/14  |  עידן יוסף
בכניסה לירושלים התקיימה הפגנה ספונטנית של כמה מאות פעילי ימין, שבראשם איתמר בן-גביר ובנצי גופשטיין. המפגינים קראו קריאות לנקמה, קריאות בגנות ערבים ובגנות העסקתם. מעל 20 איש נעצרו בידי המשטרה. ההפגנה הגיעה עד משרדי מפלגת ישראל ביתנו, שם שהו באותה עת יו"ר המפלגה השר אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. המפגינים קראו לפטר את האחרון. השניים יצאו באבטחה כבדה, כשפרשי משטרה חוצצים בינם למפגינים.
+י-ם: ערבי נדקר בידי יהודים ונפצע קל
20:29 18/11/14  |  
ברחוב הלני המלכה בירושלים תקפו שלושה יהודים צעיר ערבי בסכין יפנית ופצעו אותו פצעים קלים. הנדקר דיווח במשטרה כי השלושה ביקשו ממנו מצית וכשאמר שאין לו - חתכו אותו ברגלו. הפצוע פונה לבית החולים הדסה הר הצופים.
+אלקין: להתערב בתוכנית הלימודים במז' י-ם
20:14 18/11/14  |  
יושב ראש הקואליציה, זאב אלקין, אמר כי מוכרחים להתערב בתכנית הלימודים במזרח ירושלים. בראיון בגלי צה"ל אמר: "לומדים שם במימון שלנו תכנית לימודים פלסטינית, תכנית לימודים ששוללת בכלל את זכות קיומה של מדינת ישראל, אז מה הפלא שאותם נערים מתבגרים אחר כך ויוצאים לרחובות וגם מעורבים בפיגועים? אם בסופו של דבר לא נתערב, אז נקבל את זה בפרצוף, כמו שקורה היום".
+שפירו: ארה"ב תומכת בזכות ישראל להגנה עצמית
20:07 18/11/14  |  עידן יוסף
שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, אמר כי העולם לא יכול להישאר אדיש. הוא קרא לאבו מאזן לא להסתפק בגינוי הפיגוע, אלא לגנות בחריפות גם את ההסתה שמאחוריו. בנאום במכללה האקדמית הדסה בירושלים, אמר: "אנו ממשיכים לעמוד על הזכות של ישראל להגן על עצמה. אני מזכיר את המחויבות שיש בארה"ב לתמוך בישראל ובלגיטימיות שלה להגנה עצמית".
+ערבים השליכו לבנים על שוטרים בירושלים
19:37 18/11/14  |  
בירושלים השליכו ערבים לבנים לעבר כוח משטרה בעיר העתיקה. שני שוטרים נפצעו קל. בשכונת ג'בל מוכבר התפרעו ערבים - יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון ואזרחים.
+ראש הממשלה הופתע: בתי מחבלים לא נהרסו
19:34 18/11/14  |  
בלשכתו של ראש הממשלה התקיים דיון ביטחוני בעקבות ההחמרה במצב הביטחוני, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' וראש השב"כ יורם כהן. בדיון הופתע נתניהו לשמוע על כך שיש בתי מחבלים שטרם נהרסו מסיבות ביורוקרטיות. ראש הממשלה הנחה להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע היום ולקדם את הריסת בתי המחבלים שביצעו הפיגועים האחרונים. בנוסף, הנחה להגביר משמעותית את האכיפה נגד מסיתים לפיגועים. זאת בנוסף לשורת החלטות נוספות שהתקבלו במטרה לחזק את הביטחון ברחבי הארץ.
+אובמה: על הישראלים והפלשתינים להרגיע את השטח
19:32 18/11/14  |  עידן יוסף
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר בעקבות הפיגוע: "אני מגנה בחריפות את מתקפת הטרור על המתפללים בבית הכנסת בירושלים. אין כל הצדקה להתקפות כאלה נגד אזרחים חפים מפשע". עוד הוסיף בהודעה שפרסם: "מדובר כעת בזמן נפיץ בירושלים, ולכן חשוב יותר מתמיד להנהגות של שני הצדדים- הישראלים והפלשתינים - לעבוד יחדיו בשיתוף פעולה כדי להרגיע את המתיחות, להוקיע אלימות, ולמצוא נתיב אל עבר השלום".
+נרצחי הפיגוע הובאו למנוחות
19:27 18/11/14  |  עידן יוסף
בירושלים השתתפו אלפים בלוויותיהם של ארבעת נרצחי הפיגוע: הרב משה טברסקי (59), הרב אברהם גולדברג (68) הרב קלמן לוין (55) והרב אריה קוֹפינסקי (43). בבתי החולים בירושלים מאושפזים שישה מפצועי הפיגוע. מצבו של שוטר - אנוש, מצבם של שלושה - קשה, מצבו של אחד הפצועים - בינוני , ומצבו של עוד פצוע - קל.
+אדלשטיין: נמאס מגינויים, רוצים מעשים
19:23 18/11/14  |  עידן יוסף
בפתח ישיבת מליאת הכנסת, התייחס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לפיגוע ואמר כי "צריך לומר בקול רם וברור: מי שיקח את החוק לידיים, מי שיטול חלק בהתפרעויות אלימות - עליו לדעת שהוא מסייע ישירות לטרור כיוון שהוא מסית את משטרת ישראל וצה"ל מפעולתם העיקרית - החזרת הביטחון האישי לאזרחי ישראל בבירת ישראל ומחוצה לה". יו"ר הכנסת כינה את הפיגוע "פשע נגד האנושות", ובהתייחסו לגינויים שנשמעו מצד הקהילה הבין-לאומית אמר: "אני מבקש היום גם פעם אחת ולתמיד לגנות את הגינויים הרפים היוצאים כל פעם מחדש ממה שעדיין נשאר מן העולם ה'נאור'. עלינו לדאוג שהעולם הנאור יפעל להעניש את כל המסיתים - בצעדים מעשיים. לנו בישראל נמאס מגינויים - אנחנו רוצים מעשים".
+משילות ודמוקרטיה: להניח לשיקולים המשפטיים
19:19 18/11/14  |  עידן יוסף
בתנועה למשילות ולדמוקרטיה אמרו כי יש להניח לשיקולים המשפטיים ולהאבק בטרור בלי מגבלות. מהתנועה נמסר כי "השיקולים המדיניים והביטחוניים גוברים על כל שיקול אחר, כמו גם על מגבלות משפטיות, אמיתיות או מדומות. אי אפשר לקבל מציאות בה נמנעות או מתעכבות פעולות מבצעיות בשל פרוצדורות או טיעונים משפטיים. כיום, כשהטרור משתולל ברחובות, קובעי המדיניות, חברי הקבינט ושרי הממשלה מחוייבים בראש ובראשונה לציבור בוחריהם. אמצעים שהוכחו כיעילים וכמרתיעים, כדוגמת הריסת בתי מחבלים, צריכים להינקט על ידי הדרג המדיני והצבאי מתוך חובתם לשמירת חיי אזרחי מדינת ישראל. כל חובה אחרת, יהא מקורה בבית המשפט העליון או במשרדי היועץ המשפטי לממשלה צריכה לעבור לתחתית סולם העדיפויות. דמוקרטיה שלא פועלת לטובת אזרחיה ואינה נותנת לשמירת חיי אזרחיה את המשקל הראוי, אינה ראויה לשמה". הדברים נאמרו על ידי יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני.

+"צמצום מס' המאבטחים מתפוצץ לנו בפנים"
19:17 18/11/14  |  עידן יוסף
ארגון חברות האבטחה אומר כי התקבלו החלטות מסוכנות להוריד את מספר המאבטחים במקומות רבים בהם מצוי הציבור בכל מקום בו קצרה ידה העסוקה של משטרת ישראל להימצא - במוסדות ציבור, בבנקים, במרכזי קניות ובמקומות בילוי. לדברי מנכ"ל הארגון, פנחס שיף, הפיגוע בבית הכנסת ויתר הפיגועים בירושלים מדגישים את חשיבות חברות האבטחה שהפכו לשק חבטות. הוא ציין את הצעת התאחדות המלונות להוריד את האבטחה גם בבתי מלון. לדבריו, זו החלטה חסרת אחראיות שמתעלמת מהמציאות הביטחונית ונובעת משיקולים כלכליים של בעלי אינטרסים. ההחלטות הללו מתפוצצות לנו בפנים - דבריו.
+גם מחר: נהגים ערבים ישבשו תחבורה ציבורית
19:07 18/11/14  |  עידן יוסף
שביתת הנהגים הערבים ממזרח ירושלים תימשך גם מחר, יום האבל השלישי והאחרון על נהג אגד הערבי שהתאבד. שיבושים צפויים בתנועת התחבורה הציבורית. דובר פתח האשים כי מתנחל רצח את הנהג בדם קר. אתמול קבע המכון לרפואה משפטית כי אין חשד לפלילים. במשטרה מציינים כי בנתיחה שלאחר המוות נכח רופא מטעם המשפחה, והובהר לו כי הוא רשאי לבקש כל בדיקה או תצלום, אך הוא לא ביקש.
+מקלב: להגביל חופש התנועה של ערביי ירושלים
19:00 18/11/14  |  עידן יוסף
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אומר כי הפיגוע הקשה צריך להוביל לשינוי בתפישה של הרשויות כלפי האירועים האחרונים בירושלים בכלל והרצח הזה בפרט. מקלב קורא להסדיר מחדש את כל נושא התנועה של ערביי מזרח העיר בתוך ירושלים. מקלב: "מדובר במרצחים שיש לכם יכולת להסתובב חופשי ברחובות ירושלים. כשרוצח מסתובב בחצר שלנו, תגבור של אלפי שוטרים לא יעזרו. אותם מרצחים הם אנשים שהם עובדי ההסעות, עובדי הניקיון והמשלוחנים אצלנו בשכונות. גם פלוגות של שוטרים לא יצליחו לעצור מפגעים שמכירים היטב את הכניסות האחוריות והצדדיות, לעיתים אפילו יותר מאשר התושבים עצמם". יצוין כי בתור תושבים יכולים תושבי מזרח העיר גם לרכוש דירות במערבה של ירושלים.


מקלב גם מבקש לקבוע תנאים לאישורי עבודה של ערבים בתוך העיר כך שיצטרכו להוכיח רקע נקי לפני אישורים. הוא הוסיף כי יש להטיל עונש קולקטיבי ולהחמיר את הענישה כך שכל הסביבה של המחבלים "תיפגע מהשאהידיות שלהם", כלשונו. עם זאת, ביקש לנהוג באיפוק. "אמונתנו שכוחנו בתפילה ובתחנונים", דבריו.
+תוגבר מערך המשא"ז והמתנדבים בי-ם
18:28 18/11/14  |  עידן יוסף
עיריית ירושלים ומשטרת ישראל החליטו על מבצע גיוס נרחב לתגבור מערך המתנדבים במשמר האזרחי במטרה להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השכונות. בישיבה שנערכה היום בראשות ראש העירייה, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ובהשתתפות ראשי המינהלים הקהילתיים בירושלים, קרא ניר ברקת לתושבי ירושלים להתנדב ולחזק את הסיוע האזרחי לכוחות הביטחון.
+תתוגבר האבטחה במוסדות החינוך בבירה
18:25 18/11/14  |  עידן יוסף
עיריית ירושלים יחד עם משטרת ישראל מעבה את הנוכחות, מרעננת את ההנחיות והערנות ומתגברת את מערכי האבטחה, במוסדות החינוך בבירה. מאז תחילת האירועים אגף חרום וביטחון בעיריית ירושלים תגבר את כלל שכונות התפר, בתוספת שעות אבטחה למוסדות החינוך ותגבור משמעותי של ניידות סיור גזרתיות. כל גן ילדים שיש לו תקן מאבטח, יאויש ממחר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: דרושים אחדות, אורך רוח ורצון ברזל
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זה ולא זה
18/11/14 21:09
2
שעות יפות
18/11/14 22:02
3
דודי30
18/11/14 22:12
4
ירושלמית
18/11/14 22:18
5
אהרון שחר
18/11/14 22:51
6
סיריוס
18/11/14 22:56
 
תומך לכוד בעבר
19/11/14 03:50
 
לסיריוס
19/11/14 08:09
7
כנסו כנסו
18/11/14 23:01
8
ר.א.
19/11/14 07:45
9
נתין מדמנת ישראל
19/11/14 07:55
10
בן עדי
19/11/14 08:51
11
על זה הוא לא מדבר
19/11/14 09:33
12
יהודי גאה
19/11/14 10:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
פורסמו שמותיהם של חמישה קורבנות הפיגוע שאירע הבוקר (ג', 18.11.14) בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים - כולם בעלי אזרחות כפולה. שלושה מהם בעלי אזרחות אמריקנית וישראלית ואחד בעל אזרחות בריטית וישראלית.
18/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מראה גופות הנרצחים הטובלות בדם, העוטים טליתות ותפילין - זעזע גם את יהודה משי זהב, שחזה כבר במאות רציחות של יהודים בחייו. אלא שהפעם - הזוועות נראו לו כמו מראות מהשואה. לכן הכריז: "הגיעה העת ללמד בני יהודה קשת". המצב צריך לגרום לנו להתנער מהשאננות. <.
18/11/2014  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
מצב חרום מתרחש כאשר נשקפת סכנה למדינת היהודים ולאזרחים היהודים. זהו המצב שכרגע מתקיים במדינת ישראל. על הכנסת או הממשלה להכריז מיידית על מצב חרום, המאפשר לממשלה לפעול על-מנת להכריז מלחמת חורמה כנגד מתקפת הטרור הערבית והאיסלאמית.
18/11/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
מפגש הפסגה ברבת-עמון, שהוסדר בחופזה והתקיים ב-13 בנובמבר 2014, אולי העניק למשתתפים סיפוק מיידי מסוים אולם בטווח הארוך הוא רק מצטרף לרשימה ארוכה של ועידות דומות, שהתקיימו במקומות כמו עקבה בירדן, שארם-א-שייח במצרים, וושינגטון הבירה ועוד, והסתיימו ללא השפעה ממשית.
18/11/2014  |  ד"ר עודד ערן  |   מאמרים
מה פתאום יהודים מתגוררים בירושלים? זו הרי עיר קדושה למוסלמים והם מחללים אותה בעצם נוכחותם. והם עוד מעזים להקים בה בתי כנסת ומגדילים לעשות כאשר הם מתפללים בהם. בקצב הזה, היהודים הללו גם יחשבו שמגיע להם לעלות להר-הבית ואולי אפילו - שומו שמיים - להגיד שם "שמע ישראל".
18/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
5 נרצחים בפיגוע בבית כנסת בהר נוף  /  איציק וולף
בספרד יצביעו: הכרה במדינה פלשתינית  /  מחלקה ראשונה
פגישה משולשת בין נתניהו, עבדאללה וקרי  /  עופר וולפסון, עידן יוסף
האינתיפאדות - אסטרטגיה ערבית למאבק מזוין  /  רפי לאופרט
הפלשתיני המורד  /  משה חסדאי
'שני צדדים' לרצח עם  /  אורי שרגיל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il