הנהלת
רכבת ישראל מאשימה את ועד עובדי הרכבת בפיצוץ המשא-ומתן בדרישה לתשלום כמעט מלא על ימי העיצומים והשביתה. לדברי ההנהלה, הפיצוץ אירע בתום יום דיונים מרתוני חיובי שהתקיים לפני יומיים, במטרה להגיע להבנות.
ההנהלה הבהירה כי היא שומרת על הקופה הציבורית ואינה משלמת שכר על ימי שביתה ועיצומים. לדבריה, בגין העיצומים והשביתה נגרמים לעובדים נזקים כספיים גדולים, בזמן שחברי הוועד ממשיכים לקבל שכר מלא - דבר המעלה תהיות לגבי דאגתם לעובדים ששבתו בהנחייתם.
מאתמול, משבית הוועד את נקודות המפתח בחטיבת המטענים, ולמעשה משבית את החטיבה כולה. בהנהלה אמרו שמשמעות הדבר היא שמאות עובדים נוספים לא יקבלו שכר לריק, וציינו כי עובדי המטענים הפסידו בשנת 2014, בגין שביתות אלפי שקלים כל אחד.
לדבריה, גל העיצומים האחרון החל בטענת הוועד כי ההנהלה אינה נדברת עימו בעוד המציאות, הפוכה לחלוטין. "אנו תקווה כי נציגי העובדים ייענו לקריאת ההנהלה לקיום משא-ומתן הוגן, שאינו מלווה בעיצומים, אשר אינו פוגע בפרנסתם של העובדים ושאינו פוגע בנוסעים ובלקוחות".
בשל ההשבתה נדרשות כ-6,000 משאיות להובלת המטען.
ההסתדרות שלחה מכתב התראה
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, פנה למנכ"ל רכבת ישראל והתריע בפניו שהצעדים שההנהלה נקטה נגד עובדי החטיבה, במסגרתם הושבתה באופן פתאומי העבודה ונחסמה גישתם לשעון הנוכחות, אינם חוקיים ואסורים.
במכתבו, הדגיש אדרי את טענת היות השביתה פראית והתקפית אל מול הצעדים הזהירים והמתונים שנקטו העובדים לאחרונה: "ההסתדרות וועדי העובדים ברכבת פועלים בצעדים אירגוניים מידתיים ומתונים ומנגד נדמה שהנהלת החברה פועלת להקצין את האירועים עד כדי פגיעה בחברה, בציבור לקוחותיה ובעובדיה".
אדרי דורש מהנהלת הרכבת לשלם כחוק לעובדים שהתייצבו לעבודה, ואף לאלה שהתכוונו להגיע אך ההנהלה מנעה זאת מהם, בגין כל הימים בהם תימשך ההשבתה. הוא איים כי אם לא תיענה, ההסתדרות וועד העובדים יפעלו נגדה בתגובה באמצעים החוקיים העומדים לרשותם.
"הנהלת רכבת ישראל איבדה כל כיוון ודרך בעולם יחסי העבודה. ראשי החברה מחפשים בכל יום מחדש לחרחר מריבה ולפגוע בעובדים דרך ציבור הנוסעים. עצם השבתת מסוף המטענים היא צעד שפוגע באופן חמור בתעשיה בישראל. ההסתדרות לא תיתן יד להתנהגות בריונית שכזו מצד הנהלת הרכבת", דברי אדרי.
מוועד עובדי רכבת ישראל נמסר: "הנהלת רכבת ישראל משביתה בעצמה את חטיבת המטענים ברכבת מזה יומיים. לא בכדי ההנהלה בוחרת להכפיש את הוועד ולא לפנות לבית הדין שכן התנהלותה אינה חוקית.
"מזה ימים שההנהלה מאיימת בהשבתות כאלה ואחרות מתוך מטרה להכפיש את הוועד ללא שום מחשבה על הנוסעים או על הפסדים כספיים ניכרים לרכבת שהיא עצמה מסבה בהתנהלותה הבלתי חוקית והבלתי אחראית. האבסורד מדבר בעד עצמו: צעד מחאתי, חוקי ומידתי של השבתת ארבעה עובדים הביא את הרכבת להשבית חטיבה שלמה של 500 עובדים.
"צר לנו שההנהלה בוחרת שוב בשקרים ובסילופים במקום לנהל משא-ומתן עם העובדים. זו אינה הדרך לשמור על הקופה הציבורית", לשון התגובה.