|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

דוח מבקר המדינה על משבר הדיור

החלטות הממשלות היו מפוזרות ולא יושמו

לפני המשבר לא היו כלים להתמודד איתו; אולמרט כלל לא זיהה אותו; נתניהו הגיב באיחור לגופי הממשלה אין מידע מלא על שוק הדיור והחלטות התקבלו בלי בחינה מלאה של השלכותיהן
25/02/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות
הביצוע לא הלם לצרכים [צילום: פלאש 90]

ההיבט הבנקאי
האשראי הבנקאי הפנוי לענף הנדל"ן זינק מ-12.4 מיליארד שקל בספטמבר 2001 ל-23 מיליארד שקלח בדצמבר 2013 – מה שמלמד, כי אין ממש בטענות על חוסר יכולתם של הבנקים להגדיל את האשראי לענף הבינוי והנדל"ן עקב מגבלות רגולטוריות. גם שיעורי האשראי הקשור לנדל"ן שהוקצו בפועל עלו במידה ניכרת בשנים 2012-2004.

הניסיון בעולם מלמד, שמשברים במערכות בנקאות מתפתחים פעמים רבות כתוצאה מחשיפת תאגידים בנקאיים להלוואות לדיור ולענף הנדל"ן, ובעיקר על-רקע התרחבות מואצת של היקפי ההלוואות לדיור. לפיכך, על בנק ישראל לסיים את גיבוש טיוטות ההנחיות הנוספות לחישוב ולבדיקות בדבר נאותות ההפרשה הקבוצתית לנדל"ן ויחס הכיסוי הכולל.

לשיעור הריבית המוניטרית שקובע בנק ישראל, להיקף האשראי הזמין במערכת הבנקאית ולהוראות הפיקוח על הבנקים, יש השפעה בלתי מבוטלת על שוק הדיור ומחירי הדיור. פעולות שונות שנקטה הממשלה למיתון עליות המחירים, כגון הניסיון להרחיב את היצע האשראי הבנקאי לבנייה ואת היצע הדירות, לא צלחו עד כה. לפיכך, דרוש טיפול גם בצד זה של הבעיה; המבקר לא אומר מהם, אלא רק שעליהם להקל על הנפגעים מעליות המחירים מחד-גיסא, ולהקטין את סיכוני המשכנתאות למלווים וללווים מאידך.


הוזלה לבד לא תועיל
המבקר מזהיר: "פעולות של הורדת מחיר הקרקע ללא ביצוע פעולות משלימות להורדת מחיר של יחידת דיור, פוגעות ביכולתם של הגופים הרלוונטיים להוריד או לכל הפחות למתן את מחירי הדיור. מן הראוי שרמ"י תגביר את קצב שיווק הקרקעות בד-בבד עם ביצוע פעולות נוספות שיבטיחו את השתקפותה של ההוזלה גם במחירי הדיור לרוכש הפרטי.

"הוזלה של הקרקע מצד רמ"י, בלי שתלווה בהגדלה ניכרת של היקף שיווק הקרקע למגורים, לא תתרום בהכרח להוזלה במחיר יחידת הדיור לצרכן. לכן, יש לבחון הוזלה במחיר הקרקע ליזם, בד-בבד עם איתור פתרונות נוספים שישקללו הנחות והקלות הנובעות מעלות הקרקע ליזם, ויבואו לידי ביטוי במחירי הדיור; והכל מתוך תיאום מלא בין כל הגורמים הרלוונטיים הנוגעים לשוק הדיור".

ממשלות ישראל קיבלו בעשור האחרון שורה של החלטות בעלות השפעה ישירה על תחום הדיור, אך חלק מהן התעכבו וחלק מהן לא בוצעו כלל. הממשלות לא עקבו אחרי ביצוע ההחלטות ולא יצרו גוף מטה שתפקידו לרכז את הטיפול במשבר הדיור. כך אומר (יום ג', 25.2.15) מבקר המדינה, יוסף שפירא.

אף שכבר במהלך 2008 הסתמנה מגמה ברורה של עלייה חדה במחירי הדיור, הממשלה בראשותו של אהוד אולמרט לא זיהתה מגמה זו כסיכון הדורש התייחסות ייחודית ולא קיימה כל דיון אסטרטגי בנושא, וממילא לא טיפלה בו. לכן, בשנים 2010-2008 גדלו הפערים בין ההיצע לביקוש בשוק הדיור ומחירי הדיור עלו בתקופה זו ב-36% במונחים ריאליים ועימם ההכבדה בנטל הוצאות הדיור. תהליך זה הוא הלכה למעשה משבר הדיור הנוכחי.

רק ביולי 2010, יותר משנה לאחר הקמתה, זיהתה הממשלה בראשות בנימין נתניהו את הצורך לבלום את העלייה החדה במחירי הדיור. הממשלה קבעה, כי יש לקיים מדיניות דיור שמטרתה להוריד את מחירי הדירות, תוך שימת דגש על דירות לצעירים (משפחות ויחידים) הרוכשים את דירתם הראשונה. אף על-פי כן המשיכו מחירי הדיור לעלות בשנים 2012-2011, אם כי באופן מתון יותר.


אחריותו של משרד רה"מ


ביצוע החלטת הממשלה בדבר הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל התעכב, ורק כעבור כארבע שנים, בשנת 2009, שבה ונדרשה הממשלה לעניין הרפורמה. מאחר שהרפורמה לא יושמה, החלטה זו לא תרמה תרומה ניכרת לקיצור ולייעול של הליכי התכנון ושל תהליכי רישוי הבנייה. גם בשנים שלאחר קבלת ההחלטה עדיין היו הליכי התכנון ותהליכי רישוי הבנייה ממושכים, ופרק הזמן הממוצע שנדרש לאישור תוכניות למגורים היה כחמש שנים וחצי.

בעקבות ההחלטה של ממשלת אולמרט על הפסקת ייזום התכנון באזור המרכז, לא אישרו מוסדות התכנון כמעט תוכניות באזור זה. המהלך לא הוביל לתוצאות המצופות - הביקוש במרכז לא פחת והביקוש בפריפריה לא גדל. יתרה מזאת, מחירי הדירות המשיכו להאמיר בכל הארץ - במרכז ובפריפריה כאחד. בעקבות זאת, החליטה ממשלת נתניהו ביולי 2010 לבטל את אותה החלטה.

סקירתן ובחינתן של ההחלטות, הרפורמות והתוכניות הממשלתיות שהממשלה פעלה ליישומן בשנים 2012-2005, העלתה, כי הן אכן נועדו לצורך התמודדות עם בעיות בעלות חשיבות לאומית בשוק הדיור, כל אחת בתחומה; אולם רק חלק מהן יצאו לפועל. הן לא התבססו על מלוא הנתונים הנדרשים, והן לא התבססו על מדיניות ממשלתית אחודה, מתואמת וארוכת טווח. לפיכך, יעדי התכנון והשיווק של קרקע לבנייה למגורים היו בלתי עקביים, והיה צורך לעדכנם בתדירות גבוהה. פעולות אלו היו בגדר הסדרים חלקיים וחסרים שאינם מאפשרים התמודדות סדורה ומלאה עם משבר הדיור שרק הלך והעמיק.

אין די במתן ביטוי לקווי מדיניות הדיור הממשלתית באמצעות "צבר החלטות הכרוכות אחת בשנייה". לעשיית עבודת מטה יעילה ואפקטיבית של כל הגורמים הנוגעים, ראוי להגדיר את מכלול המרכיבים הנדרשים ובהם תוכנית פעולה אסטרטגית, יעדים, לוחות זמנים, משאבים, מנגנון ניהול סיכונים ומתכונת לדיווח על ממצאי הפיקוח והמעקב. נוסף על כך, יש להגדיר את הגורם המתכלל שבאחריותו להוביל את עבודת המטה לגיבוש המדיניות וליישומה. נמצא, כי פעולות אלו כלל לא נעשו או שנעשו באופן חלקי ולקוי. בנושא זה מטיל המבקר את האחריות על משרד ראש הממשלה.


אין מענה הולם לפני המשבר


בשנים 2007-2005 קיבלה הממשלה כמה החלטות העשויות להשפיע השפעה של ממש על שוק הדיור, ובהן הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, תוכנית לאומית אסטרטגית לפיתוח הנגב, מתן תוקף לתמ"א 35 למגורים, וגיבוש תוכנית חומש לתכנון ופיתוח של קרקע למגורים ולתעסוקה. אולם יישומן של חלק מהחלטות, דוגמת הרפורמה ברמ"י, התעכב; חלקן האחר, דוגמת גיבוש תוכנית חומש לתכנון ולפיתוח הקרקע למגורים ולתעסוקה, אף לא יושמו כלל ונותרו בגדר "אות מתה".

כפועל יוצא מכך, התפוקות של שרשרת הייצור של יח"ד בשנים 2007-2005 לא נתנו מענה הולם ליעדי התכנון והשיווק שהציבה הממשלה בהחלטותיה ובתוכניותיה והן לא הלמו את צורכי שוק הדיור.

אי-יישום החלטות הממשלה, המחסור ביח"ד והעדר היערכות מוקדמת שתאפשר להתמודד עם השינויים הצפויים בשוק הדיור, הביאו לכך שעם פרוץ משבר הדיור בשנת 2008, לא היו בידי הממשלה אמצעים להתמודדות עם הזינוק במחירי הדיור ועם המשבר ההולך ומעמיק. העדר היערכות לקראת משברים שכאלו היא ליקוי מהותי בסדרי מינהל תקין ובעבודת המטה הממשלתית.

בידי הגופים העוסקים בשוק הדיור - ובראשם משרד הבינוי - אין מידע רלוונטי על נטל הדיור ועל הביקושים לדירות, ולפיכך היצע הדירות עלול שלא להתאים לצרכים הן מבחינת מיקומן של הדירות והן מבחינת גודלן. המידע הרב בנושא המקרקעין ושוק הדיור המצוי בידי משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים האחרים (כמו רשות המיסים) מנוהל במערכות שונות ללא כל קישור ביניהן ומתוחזק באופן מפוצל וחלקי.

קובץ "כרטסת מחירי נדל"ן" (כרמ"ן) של רשות המיסים הוא המקור המרכזי לנתונים המשמשים לבדיקת השינויים במחירי הדיור. נמצא, כי הקובץ חסר ולא מדויק, הוא אינו מבוקר בידי גורם כלשהו, אינו כולל נתונים מהותיים ועל כן מהימנותו מוטלת בספק רב.


לוחות זמנים לא ריאליים


משנת 2007, כ-25% מכלל העסקות לרכישת דירות היו למטרת השקעה. אף שהמשקיעים יוצרים חלק ניכר מהביקושים בשוק הדיור, משרדי הבינוי והאוצר לא בחנו באופן שיטתי את ההשפעות של רכישה לצורך השקעה על שוק הדיור, כדי לקבוע מדיניות מושכלת ביחס להשפעות אלו.

במרס 2011 קבעה הממשלה הסדרים לאישור מהיר של תוכניות למגורים והחליטה להקים ועדות לדיור לאומי (הווד"לים), במטרה להגדיל באופן ניכר את היצע הקרקעות הזמינות לבנייה למגורים על-מנת לבלום את עליית מחירי הדיור. אולם צעדים אלו לא נתנו מענה מלא לצורך זה, בייחוד במרכז הארץ.

במרס 2012, במסגרת יישום המלצות ועדת טרכטנברג שהוקמה בעקבות המחאה החברתית בקיץ 2011, קיבלה הממשלה החלטות בנושאי דיור ובהן האצת פעולות השיווק והפיתוח של קרקעות למגורים. אולם, לוחות הזמנים להשגת יעדי הממשלה התבררו כלא-ריאליים, משום שקביעתם לא התחשבה בחסמים התכנוניים והתשתיתיים שבדרך למימושם.

בשנים 2012-2005 פעלו משרדי הממשלה וגופים שלטוניים הנוגעים בדבר בלי שמונה גוף מטה שירכז התוויית מדיניות הדיור הממשלתית ואת יישומה. פעולות אלו היו מבוזרות בין משרדי הממשלה ומוסדות המדינה השונים, והם פעלו בלי שגובשה תוכנית עבודה אסטרטגית רב-שנתית ובלי שנקבעו יעדי מדיניות מוסכמים ומתואמים בין כלל הגופים הנוגעים לעניין התשתיות הנדרשות לשכונות מגורים, בעיקר משרד הבינוי, רמ"י ומינהל התכנון במשרד הפנים. מזכירות הממשלה לא קיימה מעקב שיטתי אחר יישום החלטות הממשלה בשנים 2012-2005 הנוגעות למדיניות הדיור הממשלתית, אף שהחלטות רבות לא יושמו או שיישומן התעכב זמן ממושך.

גם פעולות שנקטה הממשלה לבלימת עליית המחירים לא השיגו את יעדן. כך למשל לא עלה יפה הניסיון להגדיל את היצע הדירות על-ידי הגדלת היצע האשראי הבנקאי לבנייה, באמצעות הקמת קרן תקציבית ממשלתית (קרן מע"ם) והקטנת דרישת הקצאת ההון בבנקים בגין ערבויות המכר.


המשקיעים ממשיכים לקנות


צעדי המיסוי שנקט משרד האוצר הביאו לידי הגדלת היקף המכירה של דירות שבבעלות משקיעים בשנים 2012-2011 (לעומת שנת 2010), אך מספרן הכולל של הדירות שבבעלות משקיעים גדל, משום שמשקיעים הוסיפו לרכוש דירות ומספרן עלה על מספר הדירות שמכרו. רק במאי 2013, לאחר רכישתן של 165,000 דירות בידי משקיעים בשנים 2012-2007 ועליית מחירי הדיור במשך חמש שנים, אישרה הממשלה תיקון לחוק מיסוי מקרקעין שעניינו חיוב דירות להשקעה במס שבח במועד מכירתן, במתכונת המתחשבת בהערות שהעלתה רשות המיסים כבר בשנת 2011.

אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, אגף התקציבים ורשות המיסים לא בחנו את רכיבי עלויות הבנייה למגורים ואת משקלם במחיר הדירה בכלל ואת שיעור המיסים וחלקה של המדינה במחיר הדירה בפרט, שיכלו לסייע להם בקבלת החלטות בנוגע לשיעורי המס השונים והפטורים הקבועים בחוק מיסוי מקרקעין.

מדיניות המיסים היא כלי מרכזי בארגז הכלים המצוי בידי הממשלה לטיפול במשבר הדיור ולהתמודדות עמו. הביקורת העלתה ליקויים במשרד האוצר - באגף הכלכלן הראשי, באגף התקציבים וברשות המיסים - בבחינה ובטיפול בהשלכות של השפעות מיסוי המקרקעין על מצוקת הדיור ובטיפול בנושא, והעדר עבודת מטה מתאימה לבחינת השפעת חלופות שונות על מדיניות המיסוי והשפעתן הממתנת על מחירי שוק הדיור. על משרד האוצר לבחון דרכים אפקטיביות לשימוש בכלי המיסוי אם ברצונו לרסן את המשך עליית מחירי הדיור, תוך כדי הגדלת היצע הדירות וריסון הביקוש.

המבקר מסכם: "יכולת ההשפעה של המדינה ומוסדותיה על שוק הדיור הייתה ונשארה מכרעת, בשנים 2012-2005 היו פגמים מהותיים בפעולות הממשלתיות לייזום התכנון ולפיתוחה של הקרקע למגורים. הדבר בא לידי ביטוי בהעדר ראייה אסטרטגית כוללת ומשולבת של הממשלה בנוגע לכיוונים וליעדי הפיתוח והדיור הרצויים.

"עקב כך פעלו משרדי הממשלה ומוסדותיה ללא תיאום כולל של סדרי העדיפויות ושל המטרות הרצויות. מאחר שהממשלה לא קבעה יעדים ברורים ועקביים ליישום מדיניות הדיור הלאומית, נותרה עמימות בנוגע ליעדים הרצויים, אשר פוגעת ביכולת להשיגם וביכולת להפעיל ביקורת ציבורית על מידת השגתם".
משבר הדיור / דוח מבקר המדינה
דוח מבקר המדינה על משבר הדיור, 2013-2008: הרקע למשבר, פעולות ממשלותיהם של אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, הכשלים המתמשכים בתחום התכנון, העדר מידע מספיק על שוק הדיור, הכשלונות בתחום דיור בר השגה

התחלות הבנייה למגורים, 2013-1990
תאריך:  25/02/2015   |   עודכן:  25/02/2015
איתמר לוין
+האחריות של נתניהו, ההיתממות של שפירא
20:59 25/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחרי שש שנים בשלטון, נתניהו לא יכול לזרוק את האחריות על קודמו. הוא היה צריך לדאוג שמישהו ירכז את הפעילות בתחום הדיור ושההחלטות של ממשלתו יבוצעו  ▪  האם שפירא באמת חושב שלא ייעשה שימוש פוליטי בדוח?
(ראשון בין שווים [צילום: פלאש 90])
+אוסף של טעויות, השמטות ואי-בדיקת עובדות
20:50 25/02/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
דוח הדיור זרוע טעויות, מהן מהותיות  ▪  לאן נעלמה הבטחת לפיד ל-150,000 דירות להשכרה? טעויות בנתוני האשראי הבנקאי והרווח היזמי  ▪  סתירות בנתוני המחסור בדירות  ▪  "מחיר למשתכן" לא נכשל
(יאיר לפיד. הבטחה הזויה [צילום: פלאש 90])
+מפגן של חוסר ידע וחוסר הבנה
20:50 25/02/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
דוח הדיור מתרכז בוועדות, תוכניות ומגרשים - אך מתעלם מהבעיות העיקריות: מחסור חמור בפועלי בניין, מנהלי עבודה, מהנדסים, אשראי וציוד כבד  ▪  גם קרקעות הקרן הקיימת והקרקעות שבבעלות פרטית לא קיימות בדוח
(התרכז בטפל במקום בעיקר [צילום: פלאש 90])
+נתניהו: המעצמות השלימו עם אירן גרעינית
19:25 25/02/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי יפעל יחד עם שותפיו הטבעיים לממשלה הבאה לתיקון ליקויים שנמצאו בדוח מבקר המדינה על מחירי הדיור  ▪  הסיט את הדיון אל סכנת הגרעין האירני והצהיר כי הוא מכבד את הנשיא האמריקני, אך מחובתו לעשות הכל למניעת נשק גרעיני אירני
(נשיא אירן חסן רוחאני [צילום: AP])
+תכנון ארוך ומסורבל שאינו עונה על הצרכים
17:55 25/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שיווק יח"ד במספר נמוך בהרבה מהדרוש  ▪  הליכי האישור נמשכים פי שלושה מהקבוע בחוק  ▪  מסלול הווד"לים לא נתן את הפתרון  ▪  מועצת מקרקעי ישראל לא קבעה מדיניות ברורה  ▪  רמ"י לא עמדה ביעדים שנקבעו לה
(רמ"י. מלאי שאינו זמין לשיווק)
+דיור בר-השגה נשאר על הנייר בלבד
17:55 25/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסיבות: העדר תוכנית אסטרטגית של משרד הבינוי ורמ"י, אי-עמידה הנחיות תמ"א 35, הצגת יעדים בלתי ריאליים והתעלמות של משרד הבינוי מהחלטות הממשלה
(מספר קטן של דירות להשכרה)
+אריאל: הדוח לא מעודכן; הרוב תוקן
17:55 25/02/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
שר הבינוי מבקש משפירא לכתוב דוח משלים על הפעולות ב-2014  ▪  מצביע בין היתר על הקמת קבינט הדיור, קביעת יעדי תכנון ריאליים, קביעת מדיניות דיור והאצה בשיווק מגרשים
(אריאל. חלק מהטיעונים נכונים [צילום: פלאש 90])
+אולמרט כלל לא זיהה את המשבר; נתניהו הגיב באיחור ובצורה כושלת
17:55 25/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממצאים העיקריים: אין גוף שירכז את הטיפול בנושא הדיור, החלטות רבות ורפורמות משמעותיות נותרו על הנייר, כלי המיסוי לא הופעל בצורה מיטבית, דיור בר-השגה - בהיקף נמוך מאוד
אולמרט. לא התכוננו למשבר[צילום: פלאש 90]
נתניהו. רק ביולי 2010 [צילום: AP]
+חילופי האשמות במערכת הפוליטית
17:53 25/02/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת יש עתיד מטילה את האחריות למשבר על נתניהו והליכוד, מפלגת כולנו מטילה את האחריות על יאיר לפיד ותוכנית מע"מ 0 שניסה לקדם, ש"ס טוענת כי אריה דרעי צריך לשחזר את הישגיו כשר פנים
(לפיד ונתניהו. מי אחראי? [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החלטות הממשלות היו מפוזרות ולא יושמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
הליכי התכנון לבנייה נמשכים זמן רב, וחלק ניכר מן התוכניות אינן עונות על הצרכים בשטח - אומר (יום ג', 25.2.15) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
25/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
הדיבורים וההבטחות לקדם דיור בר-השגה נותרו ברובם על הנייר - קובע (יום ג', 25.2.15) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
25/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
כמעט כל הליקויים שמצאת בפעילות משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל מתיחסים לעבר, ותוקנו בשנה האחרונה - אומר (יום ד', 25.2.15) שר הבינוי ויו"ר הרשות, אורי אריאל, במכתב למבקר המדינה, יוסף שפירא. אריאל מבקש מהמבקר להכין דוח משלים לשנה האחרונה, שיצביע - לדעת אריאל - על תיקון הליקויים.
25/02/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"בדוח זה הועלו ליקויים מהותיים בהיערכותן של הממשלה ושל רשויות נוספות לטיפול במשבר הדיור ותוארו הכשלים בהתמודדות עמו. חלק מהליקויים מערכתיים, החוצים את הדרגים השונים הנושאים באחריות, והם מלמדים על בעיות מבניות בתפקוד הממשלה ובתפקודם של מכלול הגופים המעורבים בשרשרת הייצור של יחידות דיור".
25/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
  • ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי דוח מבקר המדינה שפורסם היום היה נכון לתחילת 2013. "הנקודות והנושאים שמעלה המבקר טופלו ותוקנו מאז כמעט כולן, ולכן הדוח אינו רלוונטי להיום. שר הבינוי אורי אריאל פנה למבקר המדינה לעשות דוח השלמה ומעקב אחר התיקונים לשנים 2013-14", ציינו במשרד. עוד הוסיפו כי כפתרון לבעיות שזוהו עם תחילת הקדנציה הנוכחית ומופיעות בדוח התבצעו בשנתיים האחרונות פעולות משמעותיות-
25/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
דוח המבקר: הרבה דיבורים, אין מדיניות  /  אלעזר לוין
וינרוט בחוות דעת: אין חשד לפלילים  /  עידן יוסף
פרס התעלם מהמבקר ונתן חסות לוועידה מתרומות   /  איתמר לוין
דוח המבקר - הפרק החסר  /  ד"ר רון בריימן
העיסוק בדוח המבקר - עיסוק בפסולת  /  עמוס גלבוע
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il