|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דוח המבקר על מבצע צוק איתן

כישלון מתמשך במתן מענה טכנולוגי למנהרות

מערכת מובילה נכשלה בשלב הניסויים המבצעיים פיקוד הדרום הפר הוראות של המטכ"ל בנוגע לפריסת מערכת אחרת הקמת המכשול בגבול הרצועה נעשית בצורה בלתי מסודרת
28/02/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
אייזנקוט. העיכובים נמשכו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אלתורים עצמאיים
המחסור בטכנולוגיות ובאמל"ח רלוונטיים להתמודדות עם איום המנהרות הביא יוזמות עצמאיות של יחידות צבאיות שניסו לפתח, לקנות או לאתר מוצרים, שלא באמצעות ציר המו"פ המרכזי והסדור. כך למשל, חטיבת גבעתי פיתחה בחודשים שלפני "צוק איתן" אמל"ח לכוחות היבשה לזיהוי בשטח של מנהרות על בסיס מוצר מדף. אף שפעולה זאת הביאה לתוצאות שיש לציינן לחיוב, אופן קידומן של יוזמות עצמאיות כגון זאת משקף חוסר תיאום והעדר הנעה של מאמץ רב-נתיבי על-ידי גורם מו"פ מרכזי המרכז מאמץ זה, דבר העלול למנוע הגעה מהירה לפתרון, ולהביא לבזבוז וחוסר יעילות.

למרות שאיום המנהרות מעזה מוכר מאז 2008, לא נמצא עד היום פתרון טכנולוגי מקיף מולו, והנסיונות שנעשו עד כה היו בלתי מתואמים ולא עמדו בלוחות הזמנים שנקבעו - מגלה (יום ג', 28.2.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא.

עד שנת 2010 התמקד מאמץ המו"פ בעיקר בתחום הגילוי והאיתור של מנהרות, ואילו בתחומי המיפוי של המנהרות והשמדתן הפעילות וההתקדמות היו מעטות. בתחום השמדת מנהרות נעשה מספר מועט של ניסיונות שכשלו והסתפקו במערכת מסוימת (מערכת א'), שהייתה בעלת יכולת השמדה הקטנה בהרבה מאיום הייחוס באותה תקופה; ובתחום מיפוי המנהרות, בדגש על מיפוי מסוג מסוים, לא נעשתה כל התקדמות משמעותית.

בתחום הגילוי והאיתור הושקעו מאמצים רבים בפרויקט אחד מוביל, מערכת ב'. למרות התקוות הגדולות שתלו בה, מערכת ב' נכשלה במבחן המציאות, והפרויקט נעצר בדצמבר 2009 בשלב הניסויים המבצעיים. העדר תהליך מו"פ סדור, גרמו לכך שעם כישלון הפרויקט עמדה מערכת הביטחון מול שוקת שבורה בהתמודדות הטכנולוגית העיקרית מול איום המנהרות, ללא פתרון חלופי, ועם הצורך להתחיל ולהקים כמעט מהתחלה מענה טכנולוגי מרכזי ומשמעותי להתמודדות עם האיום.

בשנת 2010 הותנע פרויקט מרכזי המבוסס על טכנולוגיה מסוימת, ואשר הוגדר על-ידי צה"ל ומשרד הביטחון כ"פרויקט חרום" - אך לא הועבר למסלול מהיר כמתבקש מהגדרה זו. בדצמבר 2012 הוציא משרד הביטחון לחברה א' הזמנה לביצוע הפרויקט, במטרה שעד סוף יוני 2014 - תיפרס המערכת לפי המתחייב משלב א' כמעט במלואו. אולם כאשר החל "צוק איתן" ביולי 2014 - שלב א' טרם הושלם ונפרס בשטח רק חלק קטן ממנו. המשמעות היא, שבעת פתיחת המבצע הייתה בידי צה"ל יכולת קטנה בלבד לגילוי מנהרות.

העיכובים נמשכו גם אחרי המבצע

כוח האדם שהוקצה בזרוע היבשה לפיתוח אמל"ח לכוחות היבשה מול המנהרות בשטח האויב היה מצומצם ביותר ובדרג זוטר. צרכים מבצעיים הכרחיים להתמודדות אפקטיבית של הכוחות הלוחמים עם איום המנהרות, כמו גילוי מנהרות או מיפוין, לא קיבלו מענה במשך שנים, ולא הוצגה כל דרישה מבצעית למתן מענה שכזה. הגורמים שפיתחו את המענים השונים לא פנו לאמ"ן כדי לקבל את המידע המודיעיני הדרוש.

העיכובים נמשכו גם אחרי "צוק איתן" וחשיפת המנהרות ההתקפיות הרבות. רק בסוף מרס 2015 (באיחור של שנה) התחילה הפריסה של מערכת פרויקט א' על גבולה של רצועת עזה, בנוסף לחלק הקטן שבו נפרסה עד אז. אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, אף הפר הוראה מפורשת של הרמטכ"ל וסגנו, גדי איזנקוט ויאיר גולן, לפרוס את המערכת בשטח כפול מזה שהוא-עצמו הורה לפרוס. אלא שלאחר מספר ימים אישר איזנקוט תפיסה מבצעית של פיקוד דרום אשר צמצמה את פריסת המערכת.

ביולי 2015 קבע ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "מרכיב הזמן בלחימה במנהרות הוא קריטי. יש לבחון את קיצור לוחות הזמנים לפיתוח הפרויקטים לגילוי מנהרות שהוצגו ולפעול ליישומם". עוד באותו היום הנחה הרמטכ"ל כי "יש להמשיך ולפרוס את מערכת [פרויקט א'] על-פי תכנון ועל-פי התקציב שהוקצה לכך". בביקורת נמצא, כי גם לאחר מכן נמשכו העיכובים בפריסתה.

בנובמבר 2015 קבע הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, כי צה"ל לא עמד במשימה של גילוי המנהרות - אך העיכובים בפריסת המערכת נמשכו, תוך שפיקוד דרום שוב פועל על דעת עצמו. גולן נאלץ בינואר 2016 לקבוע, שיש לחתום על אמנה שתחייב את זרוע היבשה ופיקוד דרום לפעול לפריסת המערכת. במחצית הראשונה של 2016 הותקנה המערכת רק חלקית, ונעשית עבודה להמשך התקנת החלקים הנוספים. רק בסמוך למועד זה התקבלה החלטה לפרוס את המערכת לאורך כל הגבול.

לאחר מבצע צוק איתן חלה בזרוע היבשה התקדמות רבה בפיתוח והצטיידות באמל"ח רלוונטי להתמודדות עם המנהרות ברצועת עזה בתרחיש של תמרון ברצועה, ובנובמבר 2014 הותנעה תוכנית-אב להתעצמות ביכולות להתמודדות עם איום המנהרות בחרום לכוחות היבשה ברצועת עזה, בדגש על כוחות ההנדסה והחי"ר. רוב פרויקטי ההתעצמות בתוכנית הושלמו. עם זאת עדיין קיימים פערים, בין השאר, בתחום טקטי הקשור למנהרות ולכוחות המתמרנים ובתחום השמדת מנהרות.

"תגובה חסרה ואיטית"

פתרון אפשרי נוסף נגד המנהרות הוא הקמת מכשול תת-קרקעי. פתרון זה מקודם על-ידי מנהלת מרחב התפר - גוף שאינו נמנה עם אחד מגופי המו"פ שעסקו בנושא פיתוח אמצעים טכנולוגיים לגילוי מנהרות התקפיות. האופן שבו מקודם פתרון המכשול מצביע על חוסר שיטתיות, המתבטא בהעדר הובלה מרוכזת וסדורה של כלל המאמצים לקידום התחום הטכנולוגי בהתמודדות מול איום המנהרות, כפי שהיה טרם מבצע צוק איתן. מצב זה עלול לפגוע ביעילות של המאמץ הטכנולוגי הכולל להתמודדות עם איום זה, וחורג מנוהלי הפיתוח המקובלים.

שפירא גם בודק את המענה הארגוני של צה"ל להתמודדות עם המנהרות ומראה, כי למרות חשיבותו של האיום - לא הוקמה מינהלת תוכנית שתרכז את הטיפול בו. רק בספטמבר 2015 הוקמה בזרוע היבשה מינהלה שכזאת, אך שפירא מטיל ספק בכך שהיא תתן את המענה הדרוש.

שפירא מסכם: "גם בציר הטכנולוגי, כמו בשני הצירים האחרים - הציר המודיעיני וציר בניין הכוח והפעלתו, תגובת מערכת הביטחון להתפתחות איום המנהרות ברצועת עזה ובלבנון הייתה חסרה ואיטית, ולא צלחה במבחן התוצאה. מראשית שנות ה-2000 ועד לשנת 2010 התמודדו גופי המו"פ עם האיום באופן צר, תוך שימת דגש בעיקר על יכולת הגילוי והאיתור, ועל מערכת מרכזית אחת לגילוי מנהרות - מערכת ב'.

"לאחר כישלונה של מערכת זאת, משנת 2010 ועד למבצע 'צוק איתן' החלו גופי המו"פ בצה"ל ובמשרד הביטחון לפתח מענה רחב ועמוק יותר לאיום, אך בקצב שלא תאם את התפתחות האיום ואת הצורך המבצעי, וכן תוך מתן קשב מועט, אם בכלל, לתחומים מרכזיים בהתמודדות. יצוין לחיוב, כי לאחר המבצע חל שיפור בציר המו"פ בכל הקשור לפיתוח יכולות רלוונטיות לבט"ש, והדבר אף הוכיח את עצמו בשטח, וכן בהתקדמות בתחום האמל"ח הטקטי לכוחות המתמרנים.

"אף אם ההתמודדות עם יישומו של אמצעי טכנולוגי חדשני בתחום רגיש וייחודי מהווה אתגר מורכב, שההתמודדות עימו עלולה לגלם אי-בהירות וספקות - הרי שאין לקבל מצב שבו הדבר פוגע ביכולת להוביל פעולת יישום תכליתית ומהירה מהרגע שהצורך בה נקבע וההחלטות בעניינה התקבלו.

"נוכח מורכבות האתגר הטכנולוגי, נוכח אי-השלמת המענה לאיום במשך למעלה מ-17 שנים, ונוכח אי-העמידה בהישג הנדרש שקבע הרמטכ"ל, ממליץ משרד מבקר המדינה למשרד הביטחון ולצה"ל לבנות 'מפת דרכים' חדשה להתמודדות כוללת עם איום המנהרות".
התמודדות עם איום המנהרות / דוח מבקר המדינה
כשלים בהתמודדות המודיעינית, הטכנולוגית והמבצעית עם איום המנהרות לפני מבצע "צוק איתן" ובאופן חלקי גם אחריו

תאריך:  28/02/2017   |   עודכן:  28/02/2017
איתמר לוין
+נתניהו: איום המנהרות הוצג בצורה מפורטת
19:48 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוען שמבצע צוק איתן הסתיים בהצלחה רבה  ▪  ריבלין: להתמקד בתיקון הליקויים ולא במהלומות הדדיות  ▪  לפיד: הוכח שנתניהו התעלם מהאיום ולא אמר אמת לציבור  ▪  המשפחות השכולות דורשות נטילת אחריות
(נתניהו. "מכה קשה לחמאס" [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+המבקר שגה כאשר התעלם מההקשר הכולל
19:39 28/02/17  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
עמידרור, שהיה ראש חטיבת המחקר וראש המל"ל, סבור שאיום המנהרות לא היה קריטי כפי שתואר  ▪  "ראש הממשלה לא צריך לעסוק בפתרונות טקטיים"  ▪  "אם שרי הקבינט חושבים שאינם מקבלים די מידע - עליהם לשאול"
(פורום מצומצם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שוב אותם כשלים מוכרים וקטלניים
19:38 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כמה הערות בעקבות הדוח: מי יוצא ממנו הכי רע, מיהו המנצח הגדול בעקבותיו, מה אמרו נתניהו ויעלון בזמן אמת, מה הכי מדאיג בהתנהגות שלהם כעת, כיצד יסקרו את הדוח שני העיתונים הגדולים ומדוע אנחנו נזכרים במלחמת יום הכיפורים
(שלושתם אחראים [צילום: חיים צח, לע"מ])
+נתניהו לא הציג כראוי את איום המנהרות;
לקבינט לא נמסר מידע חיוני על הרצועה
16:03 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"איום המנהרות לא הוצג לקבינט במפורט אלא באמירות כלליות ומעטות בלבד, שלא היה בהן כדי להביא את חומרת האיום והיקפו למודעות שאר שרי הקבינט"  ▪  ההיערכות לאיום לא הייתה מתוכננת ומסודרת, ורק פעולות מאולתרות בשטח אפשרו להתמודד עם המנהרות בזמן המבצע  ▪  הקבינט לא קיים במשך שנה דיון אסטרטגי על הרצועה  ▪  נתניהו, יעלון, גנץ וראשי המודיעין לא מסרו מידע משמעותי והכרחי לפני "צוק איתן"
נתניהו, גנץ ויעלון בזמן "צוק איתן" [צילום: אריאל חרמוני]
+רוב הביקורת - כלפי נתניהו, יעלון וגנץ
16:02 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השלישייה הביטחונית המובילה של מבצע צוק איתן נושאת באחריות לכך שהקבינט לא קיבל את כל המידע ולכך שצה"ל לא היה מוכן כראוי להתמודדות עם המנהרות  ▪  שפירא קיבל את גרסתו של בנט לאירועים
(לא דיווחו [צילום: דובר צה"ל])
+נתניהו, יעלון וגנץ לא דיווחו על המנהרות
16:01 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, שר הביטחון דאז והרמטכ"ל דאז ידעו כבר מתחילת 2013 על האיום הגובר של המנהרות ההתקפיות מרצועת עזה - אך מסרו לקבינט במקרה הטוב רק רסיסי מידע שלא שיקפו את דעתם-שלהם על האיום
(יעלון. "הופץ דוח שוטף" [צילום: אלון בסון])
+מידע משמעותי על עזה לא נמסר לקבינט
16:00 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקבינט לא קיים במשך חודשים דיון אסטרטגי על הרצועה  ▪  יעלון וגנץ לא דיווחו על המצב המתהווה ברצועה ערב "צוק איתן"  ▪  שפירא: השרים לא קיבלו מידע שהיה נחוץ לקבלת החלטות מיטביות
(לא נמסר דיווח על ההסלמה [צילום: AP])
+התוכניות נגד המנהרות גובשו רק ביולי 2014
16:00 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו הנחה חצי שנה קודם לכן להכין תוכניות כאלו - והדבר לא נעשה  ▪  התוכנית הוצגה רק לאחר לחצים של בנט  ▪  גנץ: המבקר אינו מוסמך להחליף את שיקול דעתם של צה"ל והקבינט
(נתניהו. ביקש לראות תוכנית [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ])
+כך פעל הקבינט: עדויות מתוך החדר
15:59 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שרים שהיו חברים בקבינט בממשלה הקודמת תיארו כיצד התקשו למלא את תפקידם - משום שצה"ל התעקש לא למסור מידע, משום אין חלופות לעמדתו של צה"ל ומשום שאין תהליך מסודר של קבלת החלטות
(הקבינט ב"צוק איתן". "הוצאת קיטור" [צילום: פלאש 90])
+שפירא: לוודא שהקבינט מקבל את כל המידע
15:59 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממליץ על שינויים מהותיים בפעילות הקבינט, כולל חיזוק מעמדה של המועצה לביטחון לאומי והטלת אחריות על ראש הממשלה ושר הביטחון להצגת כל המידע הרלוונטי לשרים האחרים
(שפירא. לעגן בכתב [צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת])
+איום המנהרות לא הוגדר כיעד מודיעיני מרכזי
15:58 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האחראים: נתניהו, יעלון, אביב כוכבי ויורם כהן  ▪  השב"כ נותר אחראי להרצועה עשר שנים אחרי ההינתקות  ▪  העדר מודיעין הקשה על ביצוע משימת השמדת המנהרות ב"צוק איתן"
(לא הוקצו משאבים [צילום: דובר צה"ל])
+צה"ל לא התכונן בצורה מסודרת למאבק במנהרות
15:57 28/02/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תוכנית מ-2008 לא יושמה במלואה עד המבצע  ▪  תחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה נפגעה בשל מהלכים ממשלתיים  ▪  חיל-האוויר לא היה מוכן לפעולה נגד המנהרות  ▪  רק מחצית מהמנהרות נוטרלו ב"צוק איתן"
(המשימה לא הושלמה [צילום: דובר צה"ל])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כישלון מתמשך במתן מענה טכנולוגי למנהרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, שאמור להתפרסם ביום שלישי, הוא אחד הדוחות המדוברים ביותר של משרד מבקר המדינה, מאז יסודו. הטעם לכך הוא הביקורת הצפויה בדוח על רוב ראשי מערכת הביטחון, בתחום הצבאי ובתחום הפוליטי, לרבות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על שר הביטחון משה יעלון שרקח את פרשת אלאור אזריה, ועל הרמטכ"ל בני גנץ. גנץ קבע בכינוס של עמותת בוגרי "חבצלת", תוכנית המצוינות של אמ"ן, שאינו מקבל את הביקורת על תפקוד המודיעין במבצע. שהרי כרמטכ"ל יש לו אחריות על מחדלי אמ"ן. יש להניח שהוא מקבל עוד פחות את הביקורת על תפקודו שלו ותפקוד הדרג המבצעי. לדוגמה: פרשת קרב שג'אעיה במזרח העיר עזה למשל. חוסר נכונות לקבל ביקורת הוא הבעיה המובנית העיקרית של הדוח ושל מערכת הביטחון בכלל, ולא המבצע עצמו.
27/02/2017  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   מאמרים
שר הבינוי והשיכון ומי שכמעט היה הרמטכ"ל של צה"ל, יואב גלנט, תוקף את שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ואת הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, על תפקודם במבצע צוק איתן.
הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, טוען כי לא הייתה בעיה עם המודיעין שהיה למערכת הביטחון לפני ובמהלך מבצע צוק איתן. הדברים נאמרים לקראת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן הצפוי להתפרסם בעוד יומיים.
26/02/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רוב בני האדם אוהבים לדחות החלטות קשות וצעדים בלתי נעימים. בישראל נוספת לכך הנטייה שלא לעשות היום מה שאפשר לדחות למחר, ולא לדחות למחר מה שאפשר לדחות למחרתיים. יש מקרים בהם הגישה הזאת מובילה למינהל לקוי, ויש מקרים בהם היא עולה בדם
24/02/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מבקר המדינה, יוסף שפירא, יפרסם ביום שלישי הבא (28.2.17) את שני הפרקים המרכזיים בדוח המיוחד שלו על מבצע צוק איתן: תהליכי קבלת ההחלטות בקבינט לפני המבצע ובמהלכו, וההתמודדות עם איום המנהרות.
22/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
"בעיית המנהרות חדשה, אין לנו מענה"  /  איציק וולף
יעלון ברמיזה לבנט: מוביל לאינתיפאדה שלישית   /  אריאל י' לוין
דוח מועצת אירופה: ישראל אשמה בהרג שיטתי  /  עידן יוסף, איציק וולף
אור וצל בקצה המנהרות   /  אברהם פכטר
שבת אחים גם פחד  /  אפרים הלפרין
2014-2006 שנות בין המחדליים  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il