השר המושמע ביותר ברדיו ובטלוויזיה הוא שר הרווחה זבולון אורלב. שר האוצר נתניהו ממשיך לשמור על מקומו במקום הראשון בכותרות העיתונות היומית. לראשונה, נכנס גם השר שיטרית לשלישיה המובילה הן בכותרות העיתונות והן בתקשורת האלקטרונית.
כל זאת מנתונים שמסרה חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מקבוצת "יפעת", העוסקת בניתוח תדמית תקשורתית של גופים ואישים, מציגה את מדד יפעת לשרים לחודש פברואר 2004.
תקשורת אלקטרונית - פברואר 2004
שר הרווחה זבולון אורלב - דומיננטי מאד ומוביל החודש בתקשורת האלקטרונית תוך כדי שהוא דוחק את רגלי השר המושמע בחודשים הקודמים, יוסף (טומי) לפיד, אל המקום השני בטבלת ההשמעות.
אורלב מופיע בתקשורת האלקטרונית כ-55 פעמים (32 רדיו ו-23 טלוויזיה) במגוון נושאים, בהם: התבטאות בהקשר לתוכנית ההינתקות של ראש הממשלה, יציאתו כנגד העלאת מחירי הלחם, ויכוחו החריף עם השר לפיד בנושא מתן אזרחות להורי חיילים שאינם יהודים, התבטאותו נגד המשך קיצוץ בתקציב ונגד כוונת השר פורז לאפשר נישואים חד מיניים, תגובתו לביקורת שטרית על הביטוח הלאומי ועוד.
במקום השני החודש ברדיו ובטלוויזיה נמצא השר לפיד. לפיד הופיע בתקשורת האלקטרונית כ-42 פעמים (27 טלוויזיה ו-27 רדיו). השר לפיד הושמע ורואיין לגבי הדיון בהאג בגדר ההפרדה, ההיבטים המשפטיים של פינוי ישובים, חזרתו לתוכנית פוליטיקה פלוס, תגובתו לפיגוע בירושלים, תגובתו על פרשת טננבאום, הצעתו לערוך את "סקר הסקרים" במקום משאל העם ועוד.
במקום השלישי החודש מופיע השר מאיר שיטרית ממשרד האוצר עם 41 הופעות (21 ברדיו ו-20 בטלוויזיה). השר הופיע בהקשר למשבר ברשויות המקומיות והסכם ההבראה, התנגדותו לנסיגה חד צדדית, התבטאותו בעד ממשלת אחדות, חשיפת הליקויים בביטוח הלאומי ועוד.
עיתונות יומית
השר בנימין נתניהו הוא השר המוביל בחשיפה בכותרות העיתונים היומיים על-פי מדד יפעת, גם בחודש פברואר. נתניהו מופיע בלא פחות מ-131 כותרות בעיתונות היומית בנושאים: הפחתת מיסי קנייה עקיפים והורדת המע"מ ל-17%, סיכום עם השר אורלב על העברת מיליוני ש"ח לנפגעי הקצבאות עד פסח, מכירת בנק דיסקונט, ביקורת על הפחתת הריבית הנמוכה, טענתו כי המשק נכנס לצמיחה חיובית, נושא הקמת קזינו באילת, החלטה להעלאת מחיר הלחם ועוד.
במקום השני והרחק מאחור, במדד כותרות העיתונים, ממוקם השר אהוד אולמרט עם הופעה ב-24 כותרות. השר אולמרט מוזכר בעיקר בהקשר להעלאת מחירי הלחם, ביקורו הרשמי למזרח אירופה, תוכניות הנסיגה בוושינגטון, פתיחות שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות כוללת ועוד.
בדומה לתקשורת האלקטרונית, גם במדד כותרות העיתונים מתמקם השר שיטרית במקום השלישי, עם הופעה ב-23 כותרות בהקשר לקבלת סמכויות נרחבות יותר במשרד האוצר, הצעתו לפרסם מכרז לבנק דיסקונט ללא בדיקת נאותות, תקיפתו את המחדלים והבזבוזים בביטוח הלאומי ועוד.
חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מקבוצת יפעת, מתמחה בניתוחי תוכן כמותיים ואיכותיים ומבצעת מחקרים על תדמית תקשורתית של גופים ואישים ממגוון תחומים. החברה מפרסמת מדי חודש את "מדד השרים" - דירוג שרי הממשלה על-פי כמות הופעתם באמצעי התקשורת האלקטרונית.