בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
תינוק במכונית [צילום: דייויד קארפ/AP]
|
|
|
250 שקל קנס ו-4 נקודות לנהג המסיע פעוט ברכב ללא מערכת מותאמת
|
כל נהג שמסיע ילד מתחת לגיל 4 יידרש להתקין ברכבו את המערכת, ואם יתפס בלעדיה - יקנס ● משרד התחבורה סרב להצעה לרכוש ולבצע ניסוישל מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב ● בתגובה לכך הודיע יו"ר ועדת הכלכלה שלא יבטל את החובה ואמר: "הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו - אני מקווה שהממשלה תתעשת"
|
התקנה המחייבת להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב פרטי בו נוסע ילד עד גיל 4 - עדיין בתוקף. ועדת הכלכלה התכנסה (יום א', 6.3.22) לדיון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולבטל את החובה להתקין מערכות למניעת שכחת ילדים ברכבים פרטיים. בתום הדיון החליט היו"ר מיכאל ביטון שלא לקיים הצבעה לביטול התקנה, לאחר שסמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לדרישה לרכישת מערכות ואמר כי "רכישה לא על הפרק". בעקבות זאת החליט היו"ר מיכאל ביטון לסגור את הדיון ואמר: "התקנה בתוקף. הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותעשה תוכנית שתשמור על התינוקות שלנו בקיץ הקרוב".
|
|
|
קודם לכן הזכיר ביטון כי בשנה האחרונה קיימה הוועדה מספר ישיבות בנושא, בהן דחתה את כניסת התקנה לתוקף לאחד במרס 2022. בדיונים הקודמים, בהם הודיעה השרה מרב מיכאלי על כוונתה לבטל את החובה שהטילה קודמתה מירי רגב, ביקשה הוועדה והעומד בראשה ביטון, כי המשרד יסייע באופן פעיל למציאת פתרון לבעיה בעיקר לשכבות המוחלשות ביותר. היו"ר ביטון התייחס לכך והזכיר: "אמרנו שנבטל אם נראה מהלך ממשלתי משמעותי בנושא הזה של הצלת ילדים שנשכחים ברכב. אחרי זה הממשלה עשתה מעשה לא יעשה, וקיבלה החלטת ממשלה לבטל את התקנה. זה לא בסמכותה ואין לזה שום תוקף. זה כמו שהממשלה תודיע על ביטול חוק, היא יכולה להודיע אבל הסמכות היא של הכנסת". הוא הוסיף כי השערורייה הזו נמשכת חודשים רבים ואפשר היה לפתור אותה במיליונים בודדים של השקעה מוצדקת, שכן כל שנה מתים שלושה-ארבעה ילדים בייסורים בגלל שנשכחו ברכב, בעוד שאת הפצועים איש לא סופר. "זה לחלוטין לא דיון פוליטי. מה שמטריד אותי זה אם יהיו תינוקות שנשכח בקיץ הבא", אמר היו"ר ביטון.
|
|
|
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ורד וינדמן, אמרה כי 32 ילדים קיפחו חיים בייסורים בעשור האחרון, ועוד 900 נפצעו. "אני מבינה את האוצר, אבל מה התוכנית של משרד התחבורה להציל חיים? אותה תקנה חלה על רכבי הסעות תלמידים ושם זה מציל חיים. הסברה לבדה לא מספיקה. החלטת הממשלה התקבלה כחלק מעוד 20 החלטות שהמטרה שלהן להפחית רגולציה, לא עושה רושם שחיי אדם היו חלק מהשיקולים. הקיץ מתקרב וזה בידיים של משרד התחבורה", אמרה. היו"ר ביקש לדעת מדוע ניתנת הטבת מס להתקנת המערכת ברכב חדש, ואמר כי הוצעה הצעת פשרה לקחת כמה מיליונים בודדים להסרה ולרכישת מערכות, וביקש התייחסות לכך. סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי המערכות ברכבים החדשים אמר כי המערכות שמותקנות ברכבים חדשים הן עם בשלות טכנולוגית. היו"ר ביטון הקשה: "אתם אמרתם לחברי כנסת שיש מערכות ויש יבואנים ואפשר להציל תינוקות". פלור השיב: "מאז השתנו הדברים. אמרנו גם שמדובר במערכת שאין לה תקינה בינלאומית ושלא ניתן לומר שהוכחה האפקטיביות שלהן". ביטון הגיב: "בכל זאת המלצת לחברי הכנסת לאשר את התקנה", ופלור השיב: "המשרד הגיש את התקנה והיו גם פניות שמדובר במערכות שהן נטל אסדרתי על הציבור". היו"ר ביטון השיב: "היית הראשון בעולם שסבסד את מובילאיי ולא חיכית שיראו לך 20 מדינות שהתקינו ומחקר". פלור הגיב: "נכון, אבל מדובר במערכת שהוכחה טכנולוגית ומתבססת על דירקטיבה אירופית". הסמנכ"ל פלור התייחס לצעדי משרד התחבורה ואמר כי מדי שנה בחודשים מאי-ספטמבר משקיעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים 250 אלף שקל בהסברה, וכעת יושקעו מיליון שקלים וחצי והמשרד יגיע גם לאוכלוסיות שלא הגיע אליהן עד היום.
|
|
|
סגן השר אביר קארה אמר כי אין אף מדינה בעולם שמחייבת התקנה, למעט איטליה, וגורמי המקצוע ב משרד התחבורה מעולם לא עמדו מאחורי הדבר הזה. לטענתו, מתוך 34 מקרים 18 ילדים נכנסו לבד לרכב והתקנת המערכת לא הייתה עוזרת להם. הוא הוסיף כי יש חלופות, אך התקנה מטילה נטל אסדרתי שהוא לא מצליח להבין אותו, ואף עלול להחמיר את המצב. קארה הביע תמיכה בהצעת משרד התחבורה להעלאת תקציב ההסברה.
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
הפרופסור יצחק בירק הציג פתרון בדמות תליון שענד, שאותו מניחים על כיסא התינוק וכשמכניסים ילד למכונית עונדים אותו על צוואר הנהג, כך שאם הוא יצא מהרכב כשהתליון עליון או שהוא יבחין בכך מיד או שעובר אורח יסב את תשומת ליבו לכך ששכח ילד ברכב. עם זאת הוא ציין כי צריך לחייב את השימוש בתליון. מנכ"ל בטרם, אורלי סילבינגר, אמרה כי אסור לתת לציבור תחושה שמערכת פאסיבית תעזור לו לשמור על הילדים, אך הוסיפה כי צריך לתת הקלה במס וסבסוד, בדומה למה שנעשה עם מערכות מובילאיי. מנכ"ל רווח נקי, נילי אבן חן, טענה כי התקנות לא היו צריכות לבוא לעולם, ואמרה כי הציבור לא מוכן לחקיקה ולא ייענה לה, כי איבד אמון באופן מוחלט ממה שקרה. היא הוסיפה כי מחיר חיי אדם, למיטב ידיעתה, זה 9 מיליון שקל, כאשר כאן מציעים להציל חיים בעלות של פי 3 או 4.
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
מנכ"ל טופוקר, שייבא מערכות למניעת שכחת ילדים, ליאור בן עזרא, אמר כי כשהייתה חובה הציבור רכש מערכות, וכש משרד התחבורה הודיע שאין צורך בכך רמת ההצטיידות ירדה לאפס. הוא הוסיף כי כעת נמכרות מערכות במחיר הפסד של מתחת ל-50 שקלים ואמר כי בעתיד יתייחסו יזמים בספקנות לתקנות שתבקש הממשלה להתקין. היו"ר ביטון ביקש לסיים את הדיון ושאל האם נציגי משרד התחבורה מוכנים לבחון את הצעתו להשקעה של שני מיליון שקלים בהסברה, ועוד 3 מיליון שקלים ברכישה ובניסוי-מעקב לקיץ הקרוב. סמנכ"ל משרד התחבורה פלור השיב: "רכישה לא על הפרק". בעקבות זאת הודיע ביטון כי התקנה בתוקף וכאמור אמר: "הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותעשה תוכנית שתשמור על התינוקות שלנו בקיץ הקרוב".
|
|
תאריך:
|
06/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
06/03/2022
|
|
עידן יוסף
|
+הקלות בחוק האזרחות עשויות לאפשר תמיכת מרצ ורע"ם
|
09:43 07/03/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
יו"ר ועדת החוץ והביטחון: אנחנו יוצרים חוק מאוזן מאוד. יהיו מכסות הומניטריות מעבר למכסות הרגילות ▪ רוטמן: אם רוצים להוסיף תוספות אחרות - לא נתמוך בחוק ליותר משנה ▪ רוזין: לוקח עד שנתיים לוועדה הומניטרית לתת תשובות למשפחות
|
|
רם בן-ברק. הקלות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
+בקואליציה מאיימים להביא את חוק הגבלת הכהונה גם בפגרה
|
01:14 07/03/22 | עידן יוסף |
גורמים בקואליציה אומרים כי אם חוק הגבלת הכהונה לא יעבור, תכנס הקואליציה את המליאה בפגרה, ותגרום להבאת חברי הכנסת להצבעה גם במהלך חופשותיהם (כאן חדשות). ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית), שנמצא חיובי לקורונה, הביע תקווה שהשר גדעון סער יכבד את הסיכומים עם האופוזיציה בדבר קיזוז חברי כנסת החולים בקורונה. הוא הודיע כי אם סער יסרב לקזז אותו, יגיע לממש את זכות ההצבעה שלו בכנסת בעודו מאומת. עוד הוסיף: "לכל הדורשים בשלומי, שלומי טוב, ברוך השם".
|
|
+בשורה בענף הדיור: הליכי התכנון והרישוי יאוחדו
|
00:41 07/03/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ועדת הפנים אישרה את 'חלופת שקד' לקיצור הליכי ביורוקרטיה בתמ"א 38 ▪ לבקשת ח"כ יעקב אשר נקבע: במקרה של ערר, ועדת הערר רשאית להחליט בעצמה שאין הצדקה לעיכוב ההיתר ▪ שר הפנים יוכל להרחיב זאת גם לתוכניות אחרות, באישור ועדת הפנים
|
|
נציגי משרד הפנים בדיון הוועדה [צילום: דוברות הכנסת]
|
|
|
|
+התשתית הבנקאית בחברה הערבית מצוינת בהשוואה לאחרות
|
00:10 07/03/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ח"כ סעדי שיזם את הדיון אמר כי היה צריך לקרוא לו "העדר בנקאות בחברה הערבית" - והוסיף כי המחסור בסניפים ואשראי מוביל ללקיחת הלוואת בשוק האפור ולאלימות לפשיעה ▪ המפקח על הבנקים דחה את הדברים ואמר: פשיעה זה שאלה של תרבות לא של סינוף ▪ היו"ר קרא לשלב את נציגי החברה הערבית בוועדה בין-משרדית שבוחנת את הנושא ולהציג לוועדה יעדים מדידים ולוחות זמנים לשיפור המצב
|
|
כספומט במזרח ירושלים [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
250 שקל קנס ו-4 נקודות לנהג המסיע פעוט ברכב ללא מערכת מותאמת
|
|
ועדת הכלכלה התכנסה (יום א', 6.3.22) לדיון שעסק בהתנהלות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במשרד הבריאות (מרב"ד), שהתקיים לבקשת ח"כ אורי מקלב, שמילא את מקומו של היו"ר בניהול הישיבה. בפתח הדיון אמר מקלב, כי כיום חסרים אלפי נהגי אוטובוס ומשאית, ותנאי הקבלה דורשים בדיקות במרב"ד, אך הליך הבדיקה נמשך כשנה ויש תורים ארוכים והתנהלות כושלת. לדבריו, כיום התור לבדיקות עומד על כ-150 ימי עבודה, דבר שגורם לכך שאדם שמועמד לעבודה ממתין כשנה וחלק מהממתינים מתייאשים ומוצאים עבודה אחרת.
|
|
|
היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק הודיעה (יום א', 6.3.22) כי העברת הכספים שגויסו עבור משפט נתניהו מחייבת אישור מראש של ועדת האתיקה. עו"ד אפיק כתבה את חווה"ד במענה לתנועה לאיכות השלטון.
|
|
|
דודי אמסלם לא נח ולא שקט, ללא הפוגה הוא עמל לשדרג עצמו ולהיות נוכח בקדמת הבמה. הוא מעליב, מנאץ ומבזה כל מי ומה שנקרה בדרכו במיוחד: את הממשלה המכהנת ("השינוי"), את העומד בראשה והעתיד להחליפו, את נשיאת העליון, היועמ"ש, יו"ר הכנסת, את מפכ"ל המשטרה ועוד ועוד, לאחר כל אלו הוא מוצא עצמו נאלץ להקצין דרכו, להסלים את נאומיו כדי לשדרג את "מעמדו".
|
|
|
ועדת החוץ הביטחון המשיכה (3.3.22) להכין את הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), שיזמו הממשלה ומספר חברי כנסת מן האופוזיציה.
|
|
|
בתום שעות ארוכות של דיונים (יום ה', 3.3.22) בוועדת הבריאות, במסגרת הכנתה לקריאה ראשונה של הצעת החוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים, ולאחר שהצביעו בוועדה על הוראת מעבר בחוק שמביאה להישג חדש בטיפול מוקדי החירום הטלפוניים, סיימו בוועדה את ההקראה של כל החוק לקראת קריאה ראשונה.
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
|
|
|
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
|
|
|
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|