|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מצלאוי. רמיזה מאיימת לשרים מרגי ולוין
בכירה במש' המשפטים באולטימטום להט"בי לממשלה:

"אם לא תשנו הגדרת 'איש ואשתו' בחוק נשקול לגבש פרשנות אחרת"

נציגת משרד המשפטים: "בכל הממשלות האחרונות נאמר לנו שאין היתכנות פוליטית לשנות את הגדרת החוק" מ-2013 עד 2021 נמסרו 7 ילדים לאימוץ אצל זוגות להט"ב 80 ילדים נמסרים בכל שנה בממוצע לאימוץ 327 משפחות ברשימת ההמתנה לאמץ
10/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

לבקשת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ה-23 בדק מבקר המדינה את נושא אימוץ ילדים על-ידי זוגות חד מיניים, ומצא כי הסיכוי לאמץ של זוגות כאלו הוא בחצי מזוגות אחרים. במהלך דיון, שקיימה השבוע (6.6.23) הוועדה בממצאים שעלו מדוח המבקר שפורסם בחודש שעבר בכותרת "השמת ילדים בסיכון בפנימיות, באומנה ובאימוץ", ציין נציג המבקר, כי בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מדיניות משרד הרווחה היא לתת קדימות לזוגות הטרוסקסואלים באימוץ ילד, ולמסור ילד לאימוץ על-ידי זוגות חד-מיניים במצבים מיוחדים.
השמת ילדים בסיכון בפנימיות באומנה ובאימוץ / דוח מבקר המדינה

עו"ד מצדה מצלאוי דוד ממשרד המשפטים קוראת תיגר על הנחיית היועמ"ש ובדיון בוועדה אמרה: "חוק האימון מיושן וחייב לעבור שינוי. ב-40 שנים האחרונות עברו והשתנו כאן דברים, והחוק הקיים שקובע כלל של 'איש ואשתו' מבטא את התפיסה שהייתה בעבר על להט"ב. האחריות שלנו נדרשת באופן הכרחי להתאים למציאות החיים שהשתנתה והתפיסה החברתית השתנתה. משרד הרווחה לא יכול לעשות משהו שהחוק לא מתיר לו. הייתה אפשרות ע"י החריג הקיים בחוק של 'בנסיבות מיוחדות' וזו פרשנות יצירתית, סוג של תעלול בחוק שהביא פתח מול הכלל הקשיח לחלוטין, וכך ניתן למסור ילדים לאימוץ במקרים אלו".

"התיקון חוק לכך עמד בפני כל שרי המשפטים ושרי הרווחה באחרונה ולא קודם מסיבות פוליטיות - כך נאמר לנו ע"י לשכות השרים בשנים האחרונות שאין היתכנות פוליטית לשנות חקיקה כזו. זו דרך המלך", אמרה מצלאוי אך לא הסתפקה בכך, ושיגרה איום מרומז כלפי הממשלה: "ככל שזה יימשך ולא תהיה היתכנות פוליטית בהחלט, אולי נגבש עמדה לפרשנות 'איש ואשתו'. כרגע זו דרך עקומה, אבל אם לא תהיה ברירה - אולי זו תהיה הדרך".

בדוח המבקר נכתב כי בסה"כ אומצו ע"י זוגות חד מיניים פחות מ-1% מכלל הילדים המאומצים -7 ילדים מ-2013 עד 2021. המבקר המליץ למשרד הרווחה להרחיב את השימוש בשירות הזה. יו"ר הוועדה אמר כי לשם השוואה, באנגליה שיעור האימוץ ע"י זוגות חד-מיניים עומד על 15%.

עו"ד קשת יונה פיינברג מהלשכה המשפטית במשרד הרווחה אמרה: "המוקד הוא הילדים המאומצים ולא ההורים המאמצים, שטובתם להיות במשפחה שהכי מתאימה להם. כיום אנו פועלים על-פי החוק והנחיית היועץ המשפטי לממשלה".

יעל נמרוד, ממונה מחוזית השירות למען הילד - אימוץ אמרה בדיון כי אין דבר כזה שתי רשימות בכלל לגבי משפחות המאמצות והם פועלים על-פי החוק. לדבריה, "כל אימוץ ילד כולל מבחן שיקולים רחב ובסופו של דבר הוא במרכז במה נכון וטוב לו". נמרוד מסרה בדיון כי ברשימות ההמתנה לאימוץ כיום יש 132 משפחות שכבר עברו את תהליך הבדיקה להיות כשירים לאמץ ועוד 195 שכעת בתהליכי אבחון. לדבריה, בממוצע שנתי נמסרים לאימוץ בישראל כ-80 תינוקות וילדים.

בדוח שהוצג בדיון עולה כי 1,149 ילדים מתחת לגיל 8 (מהם 474 ילדים מתחת לגיל 5) הוצאו למסגרות פנימייתיות במקום למשפחות אומנה בשנים 2021-2016, שלא בהתאם להנחיות מנכ"ל משרד הרווחה. הנתונים מלמדים שבפנימיה פי 8 סיכוייו של בוגר לשהות במעצר או במאסר בבגרותו ביחס לסיכויים של בוגר באוכלוסייה הכללית; ופי 2.5 מאלו של בוגר אומנה. כמו-כן הסיכוי של נערה בפנימייה ללדת לפני גיל 17 הוא פי 5 ביחס לנערה באוכלוסייה הכללית, ופי 1.5 מאלו של נערה באומנה.

על אף כל היתרונות, המלצות אנשי מקצוע ומדיניות המשרד בהשמה של ילדים בסיכון באומנה ולא בפנימיות, מצביע הדוח כי מדיניות משרד הרווחה אינה מיושמת והשירותים האמונים על יישומה אינם עובדים בשיתוף פעולה. כמו"כ הצביע הדוח כי סוג המסגרת שבה יושם ילד המוצא מביתו מושפע פעמים רבות מעמדות אנשי המקצוע המלווים אותו יותר מאשר מהעמדה המקצועית שגיבש משרד הרווחה.

היו"ר לוי אמר כי הוועדה פונה למשרד הרווחה והביטחון החברתי להקים צוות סיעור מוחות כדי לראות מה עושים כדי לטפל בבעיות העולות מדוח מבקר המדינה. "על משרד המשפטים לדון בהחלטה הקודמת שהגמישה ואיפשרה אימוץ ע"י זוגות חד-מיניים. לא ארפה מהנושא ואקיים עוד דיונים בהקדם כדי לבדוק מה נעשה", דבריו.

תאריך:  10/06/2023   |   עודכן:  10/06/2023
עידן יוסף
+ליברמן: מוכן לשבת תחת נתניהו, בתנאים
00:07 11/06/23  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן משנה גישה, ומגלה נכונות לשבת תחת נתניהו, למרות שבעבר אמר כי לא יישב עימו בשום תנאים ובשום נסיבות. עם זאת, הציב תנאים בלתי אפשריים לקיום השותפות - ניתוק הקשר עם שס, יהדות התורה, עוצמה יהודית, הציונות הדתית ונעם, כינון חוקה והפרדת דת ומדינה.

בציוץ בטוויטר כתב: "נכון שאני לא מאמין לאף מילה של נתניהו, אבל אין פה ויכוח פרסונלי או פסילה אישית. אמרתי אינספור פעמים שמדינת ישראל כרגע זקוקה לקואליציה ציוניות וליברלית, כולל תנועת הליכוד וללא המפלגות החרדיות והמשיחיות".

בתגובה, מסר ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית): ליברמן כידוע הוא איש שמונע מדבר אחד - שנאה. פעם זה לערבים, ופעם לאנשים דתיים וחרדים. אז אחרי שהצהיר אין סוף פעמים שלעולם לא ישב עוד עם נתניהו, עכשיו הוא מנסה לזחול חזרה לקואליציה. לא יקרה".
+בכנסת קוראים לשינוי נהלי חקירת ירי להגנה עצמית
21:33 10/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה בוועדה לביטחון לאומי: "נוהל חדש יקבע טיפול באזרחים שעשו שימוש בנשקם ונטרלו מחבל באירוע לאומני"  ▪  הנהלים הנוכחיים מרתיעים אזרחים מלהשתמש בנשק להגנה עצמית  ▪  ח"כים: המשטרה צריכה לחקור ירי רק אם יש ראיות לעבירה פלילית ולא לשלול מהם את נשקם
ח"כ סימון מושיאשוילי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוסף חיים שפירא   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכה לינדנשטראוס   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   מתניהו אנגלמן   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אם לא תשנו הגדרת 'איש ואשתו' בחוק נשקול לגבש פרשנות אחרת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת קיימה (5.6.23) דיון בהליכי החקירה של המשטרה באירועי הגנה עצמית. חברי הוועדה הביעו חשש שהנהלים הנוכחיים מרתיעים אזרחים מלהשתמש בנשקם כדי להגן על עצמם, וקראו לשנות מהותית את הנהלים. הנהלים הנוכחיים מחייבים את המשטרה לחקור את כל אירועי הירי, גם אם נראה כי מדובר בהגנה עצמית. הדבר הוביל לא פעם לחקירה של אזרחים ואף להאשמתם בפשע, גם אם פעלו מתוך הגנה עצמית.
10/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת אפרת רייטן מרום הודיעה (יום ו', 9.6.23) בריאיון לקשת 12 כי תתמודד לראשות מפלגת העבודה. בכך מצטרפת רייטן לחברת הכנסת נעמה לזימי, שאמרה בריאיון לרדיו חיפה כי תשקול להתמודד על התפקיד.
09/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי, בראשות מ"מ היו"ר ח"כ סימון מושיאשווילי, דנה השבוע (5.6.23) בבקשה של ח"כ עמית הלוי לשנות את מדיניות הפרקליטות להגשת תביעות אזרחיות נגד מבצעי פיגועים. הלוי טען כי הגשת תביעות אזרחיות תהווה אמצעי הרתעה שיכול לסייע בצמצום הטרור. עוד ציין כי מבקר המדינה המליץ ​​לפרקליטות לנקוט מדיניות הרתעתית יותר של הגשת תביעות אזרחיות.
09/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, דנה (יום ה', 8.6.23) בבקשת הממשלה כי הכנסת תחזור ותכריז על מצב חרום והחליטה, ברוב קולות, להמליץ למליאת הכנסת להכריז על מצב חרום לשנה נוספת.
08/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ אליהו רביבו איים (יום ה', 8.6.23) כי אם חוק השב"כ לטיפול בפשיעה לא יקודם, הוא יראה את עצמו חופשי ממחויבות קואליציונית. הצעת החוק נועדה להרחיב את סמכויות השב"כ לטיפול גם באזרחים. בתגובה כתב לו יו"ר הקואליציה אופיר כץ כי "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה".
08/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il