|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

גלנט בתום הערכת מצב: "הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג׳נין"

03/07/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שר הביטחון יואב גלנט סיים כעת הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון. בהערכת המצב השתתפו: ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון. גלנט אמר בתום הערכת המצב: ״המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול, בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג׳נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים״.

תאריך:  03/07/2023   |   עודכן:  03/07/2023
מירב ארד
+צה"ל ושב"כ השמידו מעבדת אמל"ח בג'נין
23:07 03/07/23  |  איציק וולף
לוחמי יחידת מגלן, יהל״ם ושב"כ איתרו והשמידו מוקדם יותר היום (ב'), מעבדה שהכילה מאות מטענים, מספר מטעני גיחון, מטענים ניידים, בור אמצעי לחימה, 12 מחסניות ורובה M-4.
+אבו מאזן הפסיק התיאום הביטחוני עם ישראל
22:25 03/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרשות הפלשתינית הודיעה בעקבות המבצע הצבאי הישראלי בג'נין כי הבנות עקבה ושארם א-שייח' הפכו ללא קיימות  ▪  טורקיה פרסמה הודעת גינוי למבצע בג'נין
אבו מאזן. "ההבנות - לא קיימות" [צילום: אחמד חרבלי, AP]
+נתניהו: ג'נין הפכה עיר מקלט לטרור - שמים לזה סוף
20:10 03/07/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי המבצע בג'נין נועד לסיים את האופן שבו שימשה העיר כעיר מקלט לטרוריסטים.

"צה"ל יצא הלילה לפעולה נרחבת נגד מטרות טרור בג'נין. בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור - אנחנו שמים לזה סוף", אמר (יום ב', 3.7.23) בתום הערכת המצב הביטחונית המשותפת שקיים עם שר הביטחון, ראש השב״כ והרמטכ״ל.

לדבריו, כוחותינו נכנסו לג'נין לקני המחבלים - הם מחסלים מחבלים, הם עוצרים מבוקשים, הם הורסים מפקדות ותופסים הרבה נשק, והם עושים דבר נוסף - הם הורסים מעבדות כמעט בהיקף תעשייתי. מעבדות שמהם יצרו חומרי נפץ, חומרי חבלה ומטענים שנועדו לקטל ורצח של אזרחים ישראלים.

"את כל זה הם עושים באחד המקומות הצפופים על גבי כדור-הארץ, והם עושים זאת במינימום פגיעה באזרחים עד לרגע זה, ובשום פגיעה בבלתי מעורבים, וזאת ההנחיה - לדאוג לביטחון כוחותינו וגם להימנע ככל הניתן מפגיעה באנשים חפים מפשע", אמר.
+100 חשודים בטרור תוחקרו במחנה הפליטים ג'נין
19:31 03/07/23  |  איציק וולף
מאז תחילת המבצע הצבאי בעיר ג'נין תחקרו כוחות הביטחון יותר מ-100 חשודים. חלק מן המתוחקרים שוחררו, ואחרים הועברו להמשך טיפול של כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי אותרו שלוש מעבדות נפץ ובהן כ-300 מטענים, חומרי נפץ ואמצעים ליצור מטענים. כמו כן, אותרה רקטה מאולתרת במחנה הפליטים ואותר פיר תת קרקעי בתוך מסגד המזוהה עם ארגון טרור ובו אמצעי לחימה רבים.

מהלילה ועד לשעה 18:00 בערב תקף צה״ל כ-20 מטרות ברחבי מחנה הפליטים והעיר ג'נין.
+צה"ל ושב"כ הרסו חדרי ניהול לחימה של ארגוני הטרור בג'נין
19:26 03/07/23  |  איציק וולף
צה"ל ושב"כ איתרו מספר חדרי ניהול לחימה במחנה הפליטים ג’נין. החמ״לים שימשו את ארגוני הטרור במחנה לתצפית ובקרה על כוחות הביטחון בעת פעילות בו. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, הרסו הלוחמים את חדרי החמ"ל. מדובר צה"ל נמסר כי הריסת חדרי ניהול הלחימה מהווה פגיעה בתשתיות הטרור אשר פועלות במרחב.
[צילום: דובר צה"ל]
+ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת יו"ש
17:48 03/07/23  |  איציק וולף
לפני זמן קצר החלה הערכת המצב בחפ״ק אוגדת יו״ש בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן, ראש המל״ל צחי הנגבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
+לוחמי מגלן חשפו מעבדת נפץ ובה מאות מטעני חבלה
16:56 03/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים לפעול במחנה הפליטים ג’נין  ▪  אחר-הצהריים אותרה מעבדת נפץ עם מאות מטענים  ▪  מסתערבים של מג"ב ירו במבוקש ופצעו אותו  ▪  סיירת הנח"ל חיסלה מחבל והחרימה את נשקו

חלק ממטעני החבלה שנתפסו על ידי לוחמי צה"ל [צילום: דובר צה"ל]
חיילי צה"ל ממשיכים בפעילות [צילום: דובר צה"ל]
+שליח האו"ם: להבטיח שהאוכלוסייה האזרחית תהיה מוגנת
16:24 03/07/23  |  איציק וולף
שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, קרא להבטיח את שלומה של האוכלוסייה האזרחית בג'נין. הוא התייחס (יום ב', 3.7.23) אל המבצע הצבאי שבו פתחה ישראל הלילה בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים שלה ואמר כי ההסלמה הנוכחית בגדה המערבית הכבושה מסוכנת מאוד ומגיעה "אחרי חודשים של מתח גובר שמזכיר לנו שוב את המצב ההפכפך והבלתי צפוי ברחבי הגדה המערבית הכבושה", כלשונו.

"כולם חייבים להבטיח שהאוכלוסייה האזרחית תהיה מוגנת", אמר והוסיף כי מההתחלה ניהל מגעים ישירים עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להוריד בדחיפות את המתיחות ולהבטיח גישה הומניטרית ואספקה ​​רפואית ואחרת נחוצה לתוך ג'נין.

ובתוך כך קראו כוחות צה"ל לכעשרה מחבלים שהתבצרו בתוך מסגד במחנה הפליטים בג'נין לצאת ממנו. לאחר שכוחות צה"ל החלו להפעיל את 'נוהל סיר לחץ' שבמסגרתו נוהג צה"ל להזהיר מתבצרים כי המבנה ייהרס על ראשיהם - יצאו המחבלים מן המסגד.


[צילום: דובר צה"ל]
+פוטר אימאם שאירח פעילי שמאל במסגד
15:59 03/07/23  |  עידן יוסף
אימאם שאירח פעילי שמאל שהגיעו לביקור הזדהות בכפר עוריף פוטר מתפקידו. זאת מכיוון שהללו נכנסו בלבוש צנוע. בסרטון שהפיץ התנצל ואמר: "לא ידעתי שיבואו יהודים, מתנחלים כופרים". התנצלותו לא הועילה (הקול היהודי).
[צילום: הקול היהודי]
+38 חודשי מאסר על בדואי שהשתתף בפרעות תשפ"א
15:47 03/07/23  |  עידן יוסף
38 חודשי מאסר נגזרו על צעיר בדואי שהשתתף בחסימת צירים בנגב ויידה אבנים על ניידות משטרה במהלך פרעות תשפ"א. רף העונש שהוטל על הפורע לא נקבע במתחם גבוה יותר, זאת "נוכח גילו הצעיר והיעדר העבר הפלילי, בשילוב עם נסיבותיו האישיות" (מעריב).
+ישיבת סיעת שס נפתחה באמירת תהלים
15:29 03/07/23  |  עידן יוסף
ישיבת סיעת שס נפתחה באמירת פרקי תהלים לשלום כוחותינו בג'נין ולהצלחת הפעילות המבצעית.
+לוחם דובדבן שנפצע קל בפעילות בג’נין חזר להילחם
14:59 03/07/23  |  עידן יוסף
לוחם ביחידת דובדבן, רס"ם ע' השתתף בלחימה משעות הבוקר המוקדמות במחנה הפליטים ג׳נין עם יחידתו. במהלך הלחימה במחנה הפליטים נפצע ע׳ מרסיסי רימון ופונה לבית החולים.

לאחר שקיבל את הטיפול הרפואי הנדרש, התעקש ע׳ לחזור מיד ליחידה להילחם ולהשתתף במאמץ עוצבת הקומנדו לסיכול טרור במחנה הפליטים ג’נין.
[צילום: דובר צה''ל]
+כוחותינו מכתרים מסגד בג'נין שבו מתבצרים מחבלים
14:53 03/07/23  |  עידן יוסף
צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים לפעול בעיר ובמחנה הפליטים ג'נין לסיכול טרור. כוחותינו מכתרים מסגד במחנה הפליטים בו נמצאים מחבלים.
+המפכ"ל בהערכת מצב: חידוד מוכנות הכוחות במחוזות השונים בדגש לאירועי פח״ע
13:32 03/07/23  |  מירב ארד
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים (יום ב') ישיבת הערכת מצב שדנה בפעילות לטיפול בתשתיות טרור בג׳נין ובמחאות הצפויות באזור נתב״ג. המפכ״ל איחל הצלחה לכוחות צה״ל השב״כ ומשמר הגבול המשתתפים במבצע בג׳נין ואיחל בשם משטרת ישראל כי כל כוחותינו ישובו הביתה בשלום. המפכ״ל הנחה על חידוד הדריכות והמוכנות של כלל הכוחות במחוזות השונים תוך דגש מיוחד לאירועי פח״ע.

באשר למחאה המתוכננת בנתנ"ג אמר המפכ"ל: "אני מדגיש את סוגיית המדיניות שלנו, אנחנו מאפשרים את המחאה הלגיטימית על פי חוק ונפעל בשיוויניות ושיקול דעת על פי מאפייני המחאה והמדרגים שנקבעו כבר. אני מבקש תיעוד של ביצוע העבירות ודיווח מקדים , לתת את הזמן הסביר ובמידה שיש חריגה כמו ונדליזים פגיעה בתשתיות ופגיעה בשוטרים במקרים כאלה לנקוט באפס סובלנות."
+כלי טיס תקף חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין
13:28 03/07/23  |  מירב ארד
חילופי אש מתנהלים עם חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין, כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום.
+צה״ל תוקף חמושים, ויעדי תשתית טרור במחנה הפליטים ג׳נין
11:57 03/07/23  |  מירב ארד
בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ כלי טיס של צה״ל תקפו חמושים, ויעדי תשתית טרור במחנה הפליטים ג׳נין.
+הנשיא הרצוג: ישראל תמשיך להילחם בטרור ביד קשה
11:44 03/07/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפעילות צה"ל בג'נין: "מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון ומתפלל לשלומם. מדינת ישראל תמשיך להילחם בטרור ביד קשה ובלתי מתפשרת".
+זה לא "חומת מגן 2"
11:41 03/07/23  |  תמיר הימן   |   לרשימה המלאה
המבצע בג'נין יכול להוביל לסיכול פיגועים וחמושים ולאפשר מציאות מבצעית טובה יותר, אבל רק המעשה המדיני יבטיח את היציבות בטווח הארוך
דירת מטענים בג'נין [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל פועל בג'נין: יותר מ-10 תקיפות מהאוויר של יעדי טרור
10:39 03/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פלשתינים מדווחים על חמישה מחבלים הרוגים  ▪  הכוחות השמידו מעבדה לייצור ולאחסון מטענים  ▪  הלוחמים החרימו מדר רקטה ואמצעי לחימה נוספים  ▪  נתניהו יכנס ב-13:00 הערכת מצב
לוחמי צה"ל בג'נין [צילום: דובר צה"ל]
פעילות טרור ממרחב ג'נין [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלנט בתום הערכת מצב: "הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג׳נין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
קודם כל נעשה סדר וניכנס לפרופורציות - המבצע אותו החל צה"ל בג'נין (3.7.23) אינו "חומת מגן 2". אני גם מציע לחדול מאמירות כגון "מבצע להחזרת ההרתעה", שכן השבת הרתעה אינה יעד מבצעי מכיוון שהיא אינה מדידה. יעדים נכונים הם שחיקת האויב ופגיעה במעבדות ובחמושים. ולא, ג'נין היא לא בירת הטרור, כי לטרור אין בירה - הטרור מצוי בלבבות ובמוטיבציה של האנשים. לא מדובר בנקודה אחת, שאם מפרקים אותה - פתרנו את הבעיה. המציאות מורכבת בהרבה. זהו גם לא מבצע נגד הרשות הפלשתינית, שהאינטרס הישראלי הוא בשימורה, על-אף הצהרות מתלהמות של חלק מהגורמים. הרש"פ, על כל מגרעותיה, היא חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה.
03/07/2023  |  תמיר הימן  |   כתבות
צה"ל ממשיך במבצע לסיכול טרור ברחבי העיר ובמחנה הפליטים ג'נין. כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. הפלשתינים מדווחים על לפחות חמישה מחבלים הרוגים, ויותר מ-20 עצורים. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים. כמו-כן, איתרו הלוחמים והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים. חילופי אש עם חמושים עדיין מתנהלים במקום.
03/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי החלו הלילה במבצע לסיכול טרור בעיר ג'נין. המבצע החל בשעה 1:10 אחר חצות, בתקיפת מפקדה של חמ"ל מרכזי של ארגוני הטרור הפועלים במחנה הפליטים ג'נין.
03/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שליטה בפונקציות, התרפסות, מאכזב, עשן, נוק אאוט וערים ורגישים
גורמים ביטחוניים בישראל מתדרכים את אמצעי התקשורת הישראלים כי הרש"פ שוקלת להכריז על פשיטת רגל כספית בגלל המצב הקשה שאליו היא נקלעה. זו היא הרש"פ שמחמוד עבאס הכריז עליה כ"הישג לאומי גדול" של הפלשתינים. מאידך-גיסא, ראש הממשלה נתניהו הודיע באחרונה באופן גלוי וברור בכמה הזדמנויות כי ישראל פועלת לחזק את הרש"פ והיא איננה רוצה בקריסתה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il