|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תלונה לרשות התחרות: השבתת מרכזי ביג - הסדר כובל

09/07/2023  |   News1 News1   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

תלונה נגד חברת ביג מרכזי קניות הוגשה לממונה על התחרות, מיכל כהן, בעקבות הודעת החברה על כך שתשבית ביום שלישי את כל הקניונים הפתוחים שבבעלותה אם הכנסת תאשר בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות.

עו"ד אביעד ויסולי הגיש לממונה על התחרות, מיכל כהן, תלונה ודרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד קבוצת ביג מאחר שההשבתה שהוכרזה על ידה ליום ג' הקרוב מהווה הסדר כובל בלתי מאושר.

לטענתו, ההסדר הכובל של קבוצת ביג פוגע בכמות הנכסים או השירותים המוצעים לציבור במרכזי ביג, ועלול לפגוע קשות הן בבעלי העסקים במרכזי ביג (וכל הקשורים אליהם, כולל בעלי מניות, עובדים, ספקים, לקוחות) והן בציבור בכללותו.

"הינך מתבקשת, ואף נדרשת בזאת, להורות לקבוצת "ביג" להימנע מההסדר הכובל הכרוך בהשבתת מרכזי הקניות כמתואר לעיל, וכן להורות לחוקרי רשות התחרות לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי הקבוצה בגין עבירה על חוק התחרות אשר עלולה לגרום נזק חמור לציבור", כתב.

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
מחלקה ראשונה
+מנכ"ל בריל נגד ביג: "לפתוח חנויות ולא לערב פוליטיקה"
21:13 09/07/23  |  עידן יוסף
מנכ"ל קבוצת ההנעלה והאופנה "בריל", יהודה אלבז, הודיע כי כל מותגי הקבוצה יהיו פתוחים גם ביום ג' הקרוב, זאת על-אף הודעתה של רשת מרכזי הקניות "ביג" כי תשבית את כל מתחמיה אם יאושר החוק לביטול עילת הסבירות.

בהודעה שהוציאה קבוצת "בריל" נכתב: "כחברה ציבורית אנו מתחייבים לשמור על רווחת לקוחותינו. אנו עומדים לשירותכם כל השנה, מבלי לערב דעות פוליטיות עם עסקים".

אלבז תקף את רשת ביג: "לא ייתכן שרשת מרכזי קניות, בה אלפי עסקים ממותגים שונים, תכפה על בעלי העסקים שבמתחמיה לסגור את העסק שלהם ולהפסיק את פעילותם בגלל דעות פוליטיות. כשלקוח מגיע לחנות שלנו הוא לא נשאל מהי עמדתו הפוליטית ולמי הוא מצביע, זה לא שייך. אני מקווה שחנויות נוספות יצטרפו אלינו ויתנו שירותים לאזרחים שמבקשים להמשיך בשגרת חייהם".
+נתניהו בשיחות סגורות: לא שולל פיטורי מיארה
20:25 09/07/23  |  עידן יוסף
לאחר שבישיבת הממשלה ביקש ראש הממשלה מארבעה שרים שקראו לפיטורי גלי בהרב מיארה, נתניהו נשמע בשיחות סגורות עם שרים אחרת, ואמר להם כי הוא אינו שולל אפשרות של פיטורי היועמ״ש. בכאן חדשות פורסם כי בכירים בממשלה אמרו שהדיון נועד להוכיח את אי-האמון החריף בין הממשלה ליועמ"ש. במהלך הישיבה היום.

בליכוד הוציאו תגובה, שאינה מכחישה לחלוטין את הדיווח, שבה נכתב: "בניגוד לדיווחים, ראש הממשלה נתניהו שלל את פיטורי היועמ״שית במהלך ישיבת הממשלה וביקש מהשרים להימנע מלדון בנושא".
+בכיר בקואליציה בתגובה לקריאת הרצוג: "נרכך מה שצריך ללא תיווך הנשיא"
20:14 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא קרא לצדדים לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע להסכמות בבית הנשיא  ▪  בקואליציה מזכירים כי הנשיא לא אמר בקולו שלפיד וגנץ אשמים במצב שנוצר כפי שהתחייב  ▪  גנץ מעוניין לחזור להידברות, אך לפיד לא הגיב
חיים הרצוג באזכרה להרצל [צילום: חיים צח/לע"מ]
+הממשלה דרשה ממיארה הבהרה למדיניות האכיפה
16:36 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה נדרשה להגיש בתוך יומיים חוות דעת הנוגעת לטיפול בהפרת הסדר בנתב"ג, ובתוך שבוע חוות דעת נרחבת הכוללת התייחסות לחסימות כבישים ולקריאות לסרבנות
מיארה. הבהרה למדיניות האכיפה בהפגנות סמוך לבתי פוליטיקאים [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+לפיד: מתחילת המחאה לא נפצע שוטר אחד, לא נשרט שוטר אחד
15:23 09/07/23  |  מירב ארד
"מתחילת המחאה לא נפצע שוטר אחד, לא נשרט שוטר אחד. רק בהפגנות בעמונה בזמנו נפצעו 23 שוטרים, אני כבר לא מדבר על ההפגנות של גוש קטיף"- דברי יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בראיון לערוץ הכנסת על חסימות הכבישים של המפגינים נגד הרפורמה: "הם לא עברו את הגבול".
+אוניברסיטת רייכמן מתירה לסטודנטים להיעדר מלימודים ביום שלישי
15:14 09/07/23  |  מירב ארד
אוניברסיטת רייכמן הודיעה (יום א') כי במידה והליך החקיקה יימשך תכבד האוניברסיטה את חופש המחאה וההפגנה של חברי הסגל האקדמי והמנהלי, והיעדרות ביום שלישי הקרוב לא תחשב כיום חופשה. ברוח זו תותר היעדרות סטודנטים ביום שלישי הקרוב מלימודים ובחינות. כל מי שייעדר מבחינה הקבועה ליום שלישי יהיה זכאי למועד ג' ללא צורך בהסבר.
+לשם מה לבטל את עילת הסבירות
13:58 09/07/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
לשם מה מבקשת הכנסת לבטל את עילת הסבירות? לשם מה יאיר לפיד ביקש לבטל את עילת הסבירות? מדוע זה חלק מהרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט?
דיונים בנושא הרפורמה המשפטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הגם אתה, בן-דרור ימיני
13:51 09/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
ההפיכה המשטרית האמתית היא זו שאותה מובילים שני זקנים נרגנים, האדונים אהרן ברק שהניח את היסודות להפיכה זו, ואהוד ברק המתוסכל מכישלונו הזכור לרע כראש ממשלה  ▪  שני אלה, ומאות אלפי "אידיוטים שימושיים" הנוהים אחריהם, גורמים נזקים אדירים למדינת ישראל, לכלכלתה, ליחסיה הבינלאומיים וללכידות החברתית בתוכה
בן-דרור ימיני [צילום: משה שי/פלאש 90]
+מיארה: "מקווה שלא מצפים ל'מכסות' עצורים"
12:51 09/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתוני המשטרה שהוצגו בישיבה: 570 עצורים, הוגשו 6 כתבי אישום, 0 בקשות מעצר  ▪  השרה רגב בדיון מול היועמ"שית: "בדיוק בגלל מה שנאמר כאן צריך לפטר אותה"  ▪  אמסלם: "אני 27 שבועות מתחרפן מהכאוס"  ▪  המפכ"ל: במחאה הזו, הפגיעה בשוטרים אפסית באופן יחסי
בהרב-מיארה. תחת מתקפה של השרים [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+השר בן-גביר: אחרים את קניוני ביג עד לפרסום התנצלות
10:40 09/07/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הודיע כי יחרים את קניוני ביג עד שקבוצת ביג תפרסם התנצלות על כוונתה להשבית את הקניונים במחאה על קידום הרפורמה המשפטית.

"גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+"אכיפה בררנית" ו"אכיפת אין ברירה"
10:30 09/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
הממשלה יודעת ומבינה כי ההאשמת פיקוד המשטרה על-ידי בן-גביר נובעת מחדלונו, היא מגבירה את אוזלת ידה וחוסר המוטיבציה של שוטריה לטפל במחאות ההולכות ומתפשטות, צוברות תאוצה ומשנות צורה
משטמה וחוסר הבנה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+סגנית שר האוצר: ביג השקיעה מיליונים בפולין ולא עניינה אותה דיקטטורה
10:20 09/07/23  |  איציק וולף
סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, הגיבה על הודעת חברת ביג כי תסגור את מרכזי הקניות שלה בשל הרפורמה המשפטית ואמרה כי גם כך היא מעדיפה קניונים סגורים עם מזגן.

"‏מה הביג דיל? גם ככה אני מעדיפה קניונים סגורים עם מזגן", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. עוד הוסיפה כי את חברת ביג לא עניינו התנאים הפוליטיים בפולין, שבה השקיעה כספים.

"ד"ש לפולין שם השקעתם מיליונים ולא עניינה אתכם דיקטטורה. אולי כדאי שתתחבאו כי רואים לכם וזה big no no", כתבה בתגובתה.

+קניוני ביג יושבתו כפוף לאישור ביטול עילת הסבירות
10:17 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החברה הציבורית המפעילה קניונים פתוחים הודיעה כי תשבית את 26 המרכזים המסחריים שבבעלותה ביום שלישי אם ביום שני תאשר הכנסת בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות  ▪  מניות החברה ירדו ב-2.72%
"כשהמדינה רועדת - לא נשב על הגדר" [צילום: יח"צ]
+הלוחמה הפסיכולוגית שבבסיס הונאות האנרכיה
08:51 09/07/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הסדר הדמוקרטי שלנו, מקורות הכוח והסמכות ושלאת קבלת ההכרעות בחברה דמוקרטית הוא יסוד הויכוח הציבורי כיום. אין להתבלבל ואין לוותר על היותה של ישראל מדינת יהודית עם ממשל דמוקרטי מוסדר כחוק, אולם יש לתקן בהקדם אי-בהירויות וספקות כך שהתמונה תהיה פרוצה מעט לכל האפשר לפרשנויות הרפתקניות או הזויות
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שמחה רוטמן - בין סבירות ודמוקרטיה
08:32 09/07/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
רוטמן עצמו מודה בחיוניותה של ביקורת שיפוטית כשמדובר בחוסר סבירות בגילוי הקיצוני שלה. אבל כיוון שלדבריו "זה לא כך" - הוא שופך את התינוק עם המים ומעדיף לחשוף את אינטרס הציבור גם להחלטות בלתי סבירות באופן קיצוני
רוטמן. מעדיף את הלא כלום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תלונה לרשות התחרות: השבתת מרכזי ביג - הסדר כובל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הקואליציה אימצה את "ההברקה" של בן-גביר אודות ה"אכיפה הבררנית" שלדבריו נוקטת אותה המשטרה מול "מפגיני קפלן". כולם יודעים שזה שקר גמור ואף נתעב אבל אין כמוהו כדי להסביר (ולהצדיק) את חוסר המשילות וחוסר השליטה של הממשלה בנעשה ברחובות הארץ. למרבה האבסורד הממשלה יודעת ומבינה כי ההאשמת פיקוד המשטרה על-ידי בן-גביר נובעת מחדלונו, היא מגבירה את אוזלת ידה וחוסר המוטיבציה של שוטריה לטפל במחאות ההולכות ומתפשטות, צוברות תאוצה ומשנות צורה.
09/07/2023  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
קבוצת ביג, המפעילה מרכזי קניות ברחבי הארץ, הודיעה (יום א', 9.7.23) כי אם החוק לביטול עילת הסבירות יאושר ביום שני הקרוב במתכונתו הנוכחית בקריאה ראשונה בכנסת, יושבתו כל מרכזי הקניות של החברה ביום שלישי. בתגובה - רשמה מניית החברה ירידה של 2.72%, המשקפת הפסד של כ-226 מיליון שקל מאז הבוקר. החברה לא מסרה לבורסה דיווח מיוחד בנושא, אלא רק פרסמה את ההודעה באמצעות הודעה לעיתונות.
09/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
האנרכיה ה"מתבלת" בימים אלה את חיינו בנכלים, שקרים, סחטנות אמוציונאלית ורציונאלית ומאבק סמוי על הגמוניה לאומית, נושאת שמות וכינויים ממפוצצים שעיקרם בלבול הציבור בשאלה מהו ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה. סביב טשטוש הידע השטחי בציבור בשאלות אלה, והפיכת השקר לאמת לכאורה, מכנסים מנהיגי התנועה את צאן מרעיתם לעדר משתולל. עדר זה הותיר את החשיבה האישית וביקורת השכל הישר שלו בידי המנהיגות המתעתעת שאחריה הוא נסחף לדיבורים, סיסמאות ורעיונות לפעולה שאין בינם לבין מדינה יהודית וציונית או דמוקרטיה אמיתית ולא כלום.
09/07/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
שמחה רוטמן מבקש לבטל את עילת הסבירות באמצעות סעיף החוק הבא (ציטוט): "מי שבידו סמכות שפיטה על-פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".
09/07/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
עשרות אלפים יצאו גם הערב להפגין נגד הרפורמה המשפטית - זה השבוע ה-27 ברציפות. ההפגנה המרכזית מתקיימת כבכל שבוע ברחוב קפלן בתל אביב, והפגנות גדולות אחרות, בהשתתפות אלפי בני אדם, מתקיימות במקביל גם בחיפה, בכפר סבא, ברמת השרון, בהרצליה, בצומת כרכור ובמקומות רבים אחרים.
08/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il