ועדת הכלכלה דנה (ב') בפיתוח כבישים בחברה הערבית, לבקשת ח"כ אחמד טיבי שטען כי אין כמעט מיזם ארצי אחד שבו לא מדלגים על-כניסה ליישוב ערבי. הוא הוסיף כי תקציב תוכנית החומש 2027-2023 עומד על כ-26 מיליארד שקל, מתוכם כ-25% לשטחים ורק 3.5% ליישובים ערבים. מנהל אגף מיעוטים במשרד התחבורה, פרג' פראג' אמר כי עד כה תוקצבו 80 מיזמים ויש עוד 42 בעלות של שני מיליארד שקל, כאשר התקציב ל-2024-2023 עומד על מיליארד שקל. רכז תחבורה בעמותת סיכוי, רועי ברק, אמר כי זה נכון שהעיר טירה לא תהפוך לכפר סבא, אבל כדי להשלים את הפער צריך לבצע 40 מיזמים בשנה, וכך ליישם את התוכנית בתוך עשור, אך בשטח מבוצעים 10-7 מיזמים בשנה, כך שהיישום של תוכנית נתיבי ישראל יסתיים בעוד 40 שנה, והיא כבר לא תהיה רלוונטית. נציג משרד האוצר שוורץ אמר בתגובה, כי לא את הכל מצליחים ליישם בגלל אילוצים אחרים, כמו במקרים בהם לא מצליחים לבצע הפקעות. הוא הוסיף כי התוכנית של נתיבי ישראל תישאר רלוונטית בעשור הקרוב לפחות. "אי אפשר לתקצב את הכל, אבל ככל שיהיו פרויקטים נוספים לביצוע נתקצב אותם". ח"כ שלום דנינו אמר כי הדבר מצריך דיון מעמיק יותר.
|