|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
עבודות חשמול הרכבת בציר איילון [צילום: רכבת ישראל]

תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת

אפקון תובעת 32.7 מיליון שקל מהחברה הספרדית SEMI המבצעת את הפרויקט, טוענת שקיים ספק של ממש האם תמשיך את הפרויקט ומציינת שהרכבת הודיעה שאינה מתכוונת להמשיך לשלם לה
18/03/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

חברת Sociedad Espanola de Montajes Industriales הספרדית (SEMI), המרכזת את פרויקט החשמול של הרכבת, "צמצמה מאוד את נוכחות נציגיה בישראל, באופן אשר מטיל ספק של ממש בדבר כוונותיה להמשיך ובדבר השאלה האם תוכל להמשיך ולבצע את הפרויקט". כך טוענת חברת אפקון בנייה, בתביעה בסך 32.7 מיליון שקל נגד SEMI אותה הגישה (18.3.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

SEMI זכתה בשנת 2015 במכרז של הרכבת לחשמול 420 ק"מ של קווים ולאספקת 14 תחנות השנאה, מערכת הולכת חשמל עילית, מערכת שליטה ובקרה ורשת חשמל במתחמי הרכבת ומחסניה. מדובר בחלק מהותי מהפרויקט כולו, הכולל 1,000 ק"מ של קווים והיקפו 12 מיליארד שקל. הצעתה של SEMI, אשר תוארה כאחת המובילות בתחומה באירופה, עמדה על 2 מיליארד שקל - מיליארד שקל פחות מההצעות המתחרות. SEMI שכרה את אפקון, הנמצאת בשליטת קבוצת שמלצר, להקמת תחנות ההשנאה.

אפקון מסבירה, כי מדובר בתחנת משנה חשמלית הממירה הפסק חשמלי מהצורה שמספקת רשת החשמל הכללית, כך שיתאים לצרכיה של הרכבת. העבודות שהוטלו עליה כללו את הקמת המבנים על כל חלקיהם ומערכותיהם, כמו גם מאגרי מים תת-קרקעיים, תאורה, סלילה, ריצוף ועוד. היא מגדירה את התחנות כ"בעלות היקף משמעותי", אם כי הן "מהוות מרכיב קטן יחסית מפרויקט החשמול הכולל" שמבצעת SEMI. התשלומים המגיעים לה, מוסיפה אפקון, אמורים להיות משולמים בתוך 60 יום מהגשת החשבונות.

בתביעה נאמר כי לפני מספר חודשים החליפה SEMI את מנהל הפרויקט הפועל מטעמה מול הרכבת, מה שגרם למחלוקות רבות ביניהן "עד כדי נטישה כמעט מוחלטת של העבודות על-ידי הנתבעת". הרכבת דרשה לפטר את מנהל הפרויקט, אך לבסוף הצדדים הגיעו להבנה. במקביל, הגבירה SEMI את הפרות ההסכם עם אפקון - טוענת האחרונה - והטילה על כתפיה "את כל תוצאות מחדליה ומריבותיה עם הרכבת". היא לא שילמה חשבונות שאושרו, החלה לדחות חלקים נכבדים מהחשבונות שהגישה אפקון ואף הודיעה שבכוונתה לבחון מחדש חשבונות שכבר אישרה.

לטענת אפקון, מדובר בניסיון מלאכותי מצד SEMI להימנע מלשלם לה כל עוד החברה הספרדית אינה מקבלת תשלומים מהרכבת. "כל אלה נעשו אך ורק משום שהתובעת נקלעה, ככל הנראה, למצוקה תזרימית", היא מוסיפה. לצד המכתבים של עורכי דינה בהם כפרה בתשלומים, מנהל הפעילות של SEMI בישראל הבהיר שיש להתעלם מהם ושבכוונתה לשלם כאשר תקבל כספים מהרכבת - שכן אין לה אמצעים לשלם לפני כן, מוסיפה אפקון. היא מבהירה, כי אין היא המממנת או המבטחת של SEMI, אלא זכאית לקבל את התשלום תמורת העבודות שסיפקה.

עוד אומרת אפקון, כי בימים האחרונים הבהירה לה הנהלת הרכבת, כי נתגלע סכסוך עמוק ומשמעותי בינה לבין SEMI, אין בכוונתה לשחרר כספים נוספים לחברה הספרדית ואף ייתכן שתנקוט נגדה בצעדים משפטיים. לכן תובעת אפקון את התשלומים שלדבריה מגיעים לה תמורת העבודות בשמונה תחנות, אשר שולמו חלקית או לא שולמו כלל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אביאל פלינט, אוהד דונגי וסימון אליאב, וטרם הוגש כתב הגנה.
ת"א 40266-03-24, אפקון בנייה נ' Sociedad Espanola de Montajes Industriales / כתב תביעה
תביעה ב-32.7 מיליון שקל נגד החברה הספרדית המבצעת את פרויקט חשמול הרכבת

תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
איתמר לוין
+אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית
19:11 18/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים  ▪  הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצד הפקחים, מאפשר תיעוד פעילותם באמצעות מצלמות גוף, אך פותח פתח להתחמקות מתשלום, וקובע זמן קצר מדי לתיקוף עבור נוסעים עם קשיים
נוהל חדש מ-1 באפריל [בינג AI]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גיל
18/03/24 16:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בשושן פורים הקרוב אמור להתחיל השלב הראשון של רפורמת צדק תחבורתי, שקידמו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הרפורמה, שמלכתחילה נועדה להרחיב את אזורי הפריפריה, אינה מבטלת את רפורמת דרך שווה שקידמו מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן בממשלה הקודמת.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע), החברה הממשלתית האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, פרסמה מכרז למשרת המנכ"ל שלה, שיחליף את חיים גליק. החברה, שמפעילה את הקו האדום בגוש-דן, מקימה שני קווי רכבת קלה ומתכננת שלושה קווי מטרו נוספים, צפויה להכפיל את היקף פעילותה ומצבת עובדיה בשנים הקרובות.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
במסגרת רפורמת צדק תחבורתי עליה הכריזה שרת התחבורה מירי רגב, מתוכנן פטור מלא מתשלום (הנחה בשיעור 100%) למשך שנה לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ושירות אזרחי או התנדבות קהילתית. דברי ההסבר שניתנו לכך בצו הפיקוח על המחירים היו שהדבר נועד " להנחיל ולעודד הרגלי נסיעה קבועה בתחבורה הציבורית חלף נסיעה ברכב פרטי, בקרב אוכלוסיית הנוער והצעירים".
16/03/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
במסיבת עיתונאים שקיימה (יום ה', 14.3.24) במתחם תחנת הרכבת בלוד, הציגה שרת התחבורה מירי רגב את הרפורמה הרזה "צדק תחבורתי". פרטי הרפורמה, שתחל ב-25 במרס, פורסמו לראשונה ב-News1, אולם בניגוד להבטחות המפליגות מצד השרה באפריל האחרון, כעת מתחילים להתברר הפרטים, וחושפים גם שלל הבטחות שהפרה השרה.
14/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il