|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
[בינג AI]

המוסכים יקבלו עמלה על חלקי חילוף? "חברות הביטוח ימשיכו לשלוט בענף"

אחרי 8 שנים של דיונים הוצגו בוועדת הכלכלה הסכמות להסדרה חדשה בתחום ביטוחי הרכב, המוסכים והשמאים – המטרה: הוזלת המחיר לצרכן ושיפור השירות היו"ר דרש להגיש לוועדה את ההנחיות החדשות תוך שבוע – והודיע כי ההסדר החדש יבחן בשנה וחצי הקרובות ואם יהיה צורך יתוקן: "אחרי שנסיים את זה נתחיל לטפל במכת גניבות הרכב"; ההסדר שגיבשו משרד התחבורה ורשות שוק ההון יגדל את מספר המוסכים איתן עובדות חברות הביטוח, ויגביר תחרות על מחיר ושרות
13/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה דנה השבוע בקידום אסדרה חדשה בתחום המוסכים ושמאי הרכב. בפתח הדיון הזכיר היו"ר דוד ביטן, כי הנושא נמצא בדיונים בין המאסדרים השונים כבר 8 שנים, ובשנה האחרונה פעל כדי להשיג הסכמות שיאפשרו פריצת דרך לטובת הורדת המחיר לצרכן ושיפור השירות. הוא הוסיף כי ההסדר החדש יהיה במבחן לתקופה של שנה וחצי, במהלכה תיבחן השפעתו.

"הלכנו לקראת המוסכים ומתכוונים שיהיה להם רווח סביר, הכוונה היא שלפחות 1,200 מתוך 1,700 המוסכים יהיו בהסדר עם חברות הביטוח. בעוד שלושה חודשים נקיים מעקב לבדוק כמה מוסכים חדשים נכנסו או עתידים להיכנס להסדר. אחרי שנסיים לטפל בנושא הזה נתחיל לטפל בגניבות הרכב שהפכו למכת מדינה, שמשפיעה על הכפלת מחיר פוליסות הביטוח בשנה האחרונה", אמר היו"ר ביטן.

את ההסדר החדש הציגו סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, ומנהל צוות ביטוחי רכוש באגף שוק ההון, אוהד מעודי. השניים הסבירו, כי לפי ההצעה יגדל היצע המוסכים שאיתם עובדות חברות הביטוח ואיתו התחרות על המחיר וגם על השירות לבעלי כלי רכב שדרושים תיקון לאחר תאונה. הרפורמה תבטל את רשימת השמאים של חברות הביטוח, כך שייבחרו באקראי.

"כיום ישנם למעלה מ-5,000 מוסכים, ומתוכם כ-2,000 מוסכי מכונאות וכ-1,700 מוסכי פחחות. רצינו לראות כיצד מגדילים את מספר מוסכי ההסדר וגם איך נותנים בידי הצרכן את הבחירה בשמאי. המתווה נותן מענה לסוגיות אלה ולסוגיית חלקי החילוף וישפיע בסופו של דבר על יוקר המחיה. הגדלת היצע המוסכים תהיה הדרגתית ואני מעריך שבחצי השנה הראשונה זה יגדיל פי שניים מהמצב הקיים היום", אמר פלור.

מעודי הוסיף, כי מדובר באחת הרפורמות המורכבות של שוק ההון בשנים האחרונות. לדבריו, "עד כה פורסמו 3 טיוטות והתקיימו דיונים עם כל אחד שיושב פה בחדר. חלק מהשינויים שהכנסנו זה לבקשת המוסכים למרות שהם יושבים פה ואומרים שלא דיברו איתם. לא כל שחקן שנמצא כאן ייצא מרוצה עד הגג. צריך להבין שיהיו פה איזונים וכללי משחק הוגנים בפיקוח שלנו". סגן הממונה על רשות התחרות אוריאל סיטרואן, ציין כי "ההסדר מאוזן ונותן פתרון לא רע".

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, אמרה כי כל מוסך שיעמוד בתבחינים יוכל להיות מוסך הסדר. "כשחברת ביטוח תחתום על הסכם התקשרות עם מוסך, היא תהיה מחויבת להתקשר גם עם מוסך אחר שיש לו מאפיינים דומים", אמרה. מעודי הוסיף: "מוסך לא יממן רכב חלופי, כי זאת העמסה עליו. מוסך שאינו ברשימת המוסכים שהתקשרו עם חברת ביטוח - תגבה חברת הביטוח השתתפות עצמית כמו מוסך מוסכם. כלומר, גם מוסך שאינו בהסדר יהיה כאילו בהסדר. בנוסף, כל חברת ביטוח תחויב לשווק פוליסה גם ללא בידול השתתפות עצמית. נוודא שאין שמאים בניגוד עניינים עם חברת ביטוח זו או אחרת. רשות שוק ההון תחייב כל חברת ביטוח להגיש לאישור את מודל שכר הטרחה ותוודא שזה בטווח הסביר. פרסום ההוראות ייצא בהקדם האפשרי".

באיגוד המוסכים התנגדו נחרצות להסדרה החדשה, וטענו כי היא תפגע בתחרות ובחופש העיסוק של המוסכים ובפרנסתם: "ניסיון פסול של רשות שוק ההון לשלוט על ענף המוסכים ולקדם מתווה חד-צדדי השם לנגד עיניו אך ורק את דרישות חברות הביטוח וזאת בניגוד מוחלט לאמור בחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב". עוד טוענים באיגוד כי הרפורמה האמורה מתעלמת ממתווה אסדרה קודם שהושג ונחתם ב-2016.

יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, הוסיף: "יגיע לקוח למוסך והמוסך יגיד שהוא לא יכול לתקן את האוטו כי התנאים לא מסחריים. בסופו של דבר 14 מוסכים שהם רשתות יש להם יותר מ-50% מהתיקונים. זאת לא רפורמה. זה מכרז תפור. לא פותרים אפליה באפליה". יו"ר עמותת מוסכים, אמיר בננו: "היום אתם סוגרים מוסכים הרמטית ולא מאפשרים להם עבודה".

עינת סגל ממשרד התחבורה הציגה סעיף נוסף ברפורמה: "'אובדן להלכה' יכנס לתוקף לאחר בחינת רשות שוק ההון. בלי קשר לאמור, משרד התחבורה מקיים הליך לשינוי קביעת אבדן גמור המבוסס על היבטים בטיחותיים (במקום כלכלי) שיעוגן בתקנות התעבורה". בסוגיית חלקי חילוף אמרה כי תהא עמלת חלפים סבירה שתשולם למוסך: "אנחנו קובעים קריטריונים איך זה ייקבע, אבל לא קובעים את מספרה". נציגי המוסכים בירכו בדיון על הטיפול בנושא זה.

היו"ר ביטן הגיב לטענות שעלו במהלך הדיון, ואמר כי ההסדרה נועדה לטפל בהתייקרות הבלתי פוסקת של פוליסות הביטוח, אך מצד שני אין כוונה לסגור מוסכים או להביא חברות ביטוח לפשיטת רגל. "אנחנו רוצים שהצרכן ישלם פחות. לכן אמרנו שנביא פתרון זמני ונעקוב אחריו. הגענו לבעיה נוספת של חלקי החלפים - חברות הביטוח נכנסו למלחמה ומתעקשות לספק את החלפים שלא במחירון. השמאים נותנים מחיר שמעלה את המחיר לצרכן, וחברות הביטוח אומרות שיספקו למוסכים את החלפים כדי שהמחיר ירד, אבל אז טוענים המוסכים שהם לא מרוויחים. נוצרה בעיה - אם נותנים לחברות הביטוח לספק חלפים אז כל המוסכים ייסגרו כי לא ירוויחו. אמרנו שנפתור את זה בצורת עמלה למוסך. אני חשבתי שאנחנו צריכים לקבוע את סכום הזיכוי (עמלה) מראש לתקופה מסוימת, אבל רשות ההון הציעה פתרון אחר", אמר.

יו"ר איגוד המוסכים לוי הגיב כי הוא לא יכול לקבל משהו שטוב רק ל-300-250 מוסכים וציין: "אנחנו מוכנים לכל הסדר שמשאיר לנו אופציה להרוויח ולא אופציה להתקיים. הספקים שלנו מתים מפחד, איזה עסק לא יודע כמה הוא יקבל בסוף על חשבונית שהוציא? אם אתה נכנס לעסק ומקבל חשבונית לתשלום 1,000 שקלים ומשלם רק 50 זה עולם תחתון".

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, עו"ד ישראל מימון, אמר מנגד כי ישנן 14 חברות ביטוח שמתחרות בניהן וב-2022 הן הפסידו מיליארד שקלים וחצי. הוא הוסיף כי גם לאחר העלאת מחירים ב-2023, 8 חברות עדיין הפסידו. הוא ציין כי כל הדוחות מהשנים האחרונות, בניהן גם של מבקר המדינה, הראו כי החלפים נמכרים במחיר של בין פי שניים לפי 7 ממחיר השוק, ואמר כי זה אבי כל חטאת. לדברי מימון: "מי שחסר בתמונה זה האזרח שבסוף הוא משלם". הוא הוסיף כי לחייב חברות ביטוח ללכת לכל מוסך זה כמו לחייב חולים ללכת לכל רופא שרק קיבל רישיון, ללא שיקול דעת או אפשרות להשתמש במומחים. לוי הגיב: "אם אקנה טלוויזיה במחיר שהסוחר קונה אותה אז הסוחר יפשוט רגל. זה המודל העסקי".

מוטי פינס, יבואן חלקי חילוף, אמר כי הוא לא מבין למה חברות הביטוח טוענות שהן מפסידות כסף. הוא הסביר כי חברות הליסינג עושות ביטוח עצמי, ולא ראה שהן הולכות לעשות ביטוח בחברות הביטוח כי הן מפסידות. הוא אף ציין כי יש היום 3 חברות ביטוח שהן בעלים של יבואני חלפים, ולוי העיר: "אם זה המצב אז אנחנו נמכור ביטוח". היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש להגיש לוועדה את הנהלים וההנחיות האמורות בתוך שבוע.

תאריך:  13/04/2024   |   עודכן:  13/04/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל מימון   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רונן לוי   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המוסכים יקבלו עמלה על חלקי חילוף? "חברות הביטוח ימשיכו לשלוט בענף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
פרקליטות מחוז המרכז שלחה מכתב (יום ה', 11.4.24) לחבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית), שבו הודיעה לו כי תיק החקירה בו נבדקו חשדות להסתה לטרור, נסגר. המכתב הועבר לפוגל באמצעות קצין מלהב 433 שהגיע לביתו במשמר הירדן.
11/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 10.4.24) בבקשה לדיון דחוף בנושא "בחינת הפעולות (אכיפה והעמדה לדין) למניעת פגיעה בנבחר ציבור בהפגנה ובמחאה ליד ביתו" לבקשת ח"כ עמית הלוי. בבקשה נכתב, כי בשנה האחרונה אנו עדים להסלמה אלימה בשיח ובפעולות כלפי נבחרי ציבור. עוד נאמר כי בשבועות האחרונים היינו עדים לעליית מדרגה דרמטית, מכתבי איומים על חיי חברי כנסת ובני משפחותיהם, התפרעויות אלימות בכל רחבי הארץ, הבערת כבישים ואף פריצה לשטח בית ראש הממשלה. עוד צוין, כי בעבר אירועים בעלי אופי הרבה פחות מיליטנטי זכו ליחס מחמיר ממערכת אכיפת החוק, אך כיום נדמה כי מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, השב"כ ומשטרת ישראל מתייחסים בסלחנות כלפי תופעות חמורות בהרבה.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה סיימה (10.4.24) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בהפעלת מערכת כטב"ם קטן ובתקנות העוסקות בהפעלת טיסן. התקנות מסדירות את השימוש ואת ההפעלה של כטב"מים קטנים וטיסנים, תוך רישום, סימון ופיקוח, והן נועדו בין היתר לתרום לבטיחות התעופה האזרחית ולפעילות הכללית הסדירה של המשק בעת חרום ובכך לתרום לביטחון המדינה.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 10.4.24) לדון בהיערכות ליישום החובה להתקין לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב. היו"ר ביטן כינס את הדיון לקראת הקיץ המתקרב, וביקש דיווח על ההתקדמות ביישום התקנות שאושרו בוועדה לפני כחמישה חודשים. כזכור, רישום הכלים במאגר רשות הרישוי החל כבר בפברואר השנה והחובה להתקין את הלוחיות תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב.
10/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
כ-800 פצועים, הגיעו לשיקום באשפוז מאז פרוץ המערכה. כך דווח (10.4.24) בוועדת הבריאות, שערכה ישיבת מעקב על שירותי השיקום האישפוזיים והביתיים המוצעים לנפגעי המלחמה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, הדגיש כי ישיבת הוועדה הקודמת לפני כחצי שנה - הביאה לפתיחת מחלקות אשפוז והוספת מיטות. משריקי ביקש ממשרד הבריאות, להעביר בתוך שבוע לוועדה את תוכנית השיקום המעודכנת, את מספר מיטות האשפוז בפועל במחלקות השיקום (לא רק מיטות בתקן), פילוח של התקציב שהוקצה לטובת השיקום בכל אחת מהשנים 2024 ו-2025 תוך הבחנה בין תקציב שנכנס לבסיס ולבין תקציב חד-פעמי.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il