|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
ברנור. "העמדות שלנו היו שונות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ברנור: הערכת הכמויות בתיק 1000 - לפי קליין בלבד

ראש יאח"ה דאז על עדותו של מילצ'ן: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו" השופט בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה"
15/04/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

חוקרי תיק 1000 הסתמכו בלעדית על הדס קליין כאשר העריכו את כמויות הסיגרים והשמפניות שקיבלו בנימין נתניהו ושרה נתניהו מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. כך מאשר (15.4.24) תת-ניצב כורש ברנור, אז ראש יאח"ה וכיום מפקד המכללה לשוטרים, בהמשך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. קליין היא העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר ועדת המפתח בתיק.

סניגורו של נתניהו, עמית חדד, פתח את היום בענייני תיק 2000. בדיון בספטמבר 2016 התייחס מנדלבליט לאפשרות לחקור את נוני מוזס, ולשיטת חדד - בכך ניתן אישור לחקור אותו, "אבל לא מימשתם אותו, כי רציתם לחקור גם את נתניהו". ברנור השיב, כי לא ניתן אישור ולכן לא הייתה חקירה. חדד: "מנדלבליט יבוא לפה ויעיד; אמרת שהוא היה ראש צוות החקירה בפועל. האם היו שלבים שמנדלבליט אמר שתחקרו רק את מוזס ולא את נתניהו?" ברנור: "בישיבות היו עמדות כאלה".

חדד: "בגלל העמדה של מנדלבליט, פעלתם לסבך את נתניהו בעוד משהו. מוזס היה רק כלי להגיע לנתניהו. לכן לא חקרתם את מוזס למרות שהיה אישור לחקור אותו על שוחד". ברנור: "לא היה אישור". חדד: "בנובמבר 2016 חשבתם שצריך לחקור את נתניהו בנושא המתנות ומנדלבליט אמר שלא". ברנור: "לא אחת העמדות שלנו היו שונות משל אחרים, כולל הפרקליטים והיועץ".

חדד הציג את דבריו של אלדד יניב בנובמבר 2016, לפיהם יש מחלוקות קשות בין מנדלבליט לחוקרים בתיקי נתניהו, תהה כיצד יניב ידע על המתרחש בחקירה סמויה ושאל האם ברנור דיבר איתו. ברנור השיב בשלילה ואמר כי עבר בהצלחה בדיקת פוליגרף גם בנוגע להדלפות. חדד: "לפי המידע שיש לי, הוא נכשל בבדיקה". ברנור: "אתה מצטט כתבה מרושעת שפורסמה עלי וזה לא ראוי".

חדד טען עוד, מנדלבליט אישר באוקטובר 2016 לחקור את מילצ'ן רק בנוגע לשימוש שעשה יאיר נתניהו בדירתו של פאקר במלון רויאל ביץ' ולא בנושא המתנות. ברנור: "האישור היה על טובות הנאה". התובעת קרן צבירן טענה, כי בפרוטוקול הדיון אצל מנדלבליט כתוב "טובות הנאה" וכי "יש אישורים שלא הוצגו לעד אפילו פעם אחת". חדד: "האמירה שניתן היתר גורף היא לא נכונה. שיביאו את הפרוטוקולים הבלתי-מושחרים ושבית המשפט יחליט. היה אישור אחד ויחיד: נושא המלון". השופט משה בר-עם: "למה שבית המשפט לא ייחשף לכל הפרוטוקול?" חדד: "לכל הפרוטוקולים". בית המשפט הנחה את ההגנה להגיש מחדש את הבקשה לקבלת הפרוטוקולים.

"זו המסקנה של אדם סביר"
קליין. ההגנה טוענת לליקויים וסתירות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בעדותו בדצמבר 2016 אמר מילצ'ן שאין חברות בינו לבין נתניהו, ובפברואר 2017 אמר שיש חברות. לדעת ברנור, הגרסה הראשונה הייתה הנכונה: "אדם שאומר בחדר החקירות שהוא מקיא [מהתנהגותו של נתניהו] – זו חברות? אם עד משנה את גרסתו, חובה לבדוק מדוע; זו יכולה להיות תוצאה של לחצים. אדם שמספר שהדרישה הבלתי-פוסקת של סיגרים ושמפניות ועוד דברים גרמו לו סלידה וגועל, זה אומר שהכמויות היו מטורפות. זו המסקנה של אדם סביר".

חדד: "מילצ'ן אמר בדצמבר שזה [הסיגרים והשמפניות] היה שלוש-ארבע פעמים בשנה". ברנור: "הכמות הייתה גדולה. זו הייתה ההתרשמות שלי. ראיתי את העיניים שלו". חדד: "אתה שומע מאדם שלוש-ארבע פעמים בשנה, אבל אתה מסתכל בעיניים שלו ויודע את התשובה".

חדד הוסיף וטען: "מנדלבליט אישר לחקור מתנות רק כאשר ניפחתם את הכמויות". ברנור: "הוא אישר לחקור טובות הנאה". עוד אמר ברנור, כי מנדלבליט לא אישר להוציא צווי חיפוש למילצ'ן ופאקר בלא להסביר מדוע. חדד: "בהעדר צווי חיפוש, השתמשתם בקליין כדי לקבל מסמכים אישיים של מילצ'ן ופאקר ושל ספקים תוך הצגת מצגי שווא. הדס אמרה שהחוקרים הנחו אותה להציג מצגי שווא".

ברנור: "אני לא חושב שמדובר במצגי שווא. היא יכולה לקבל את המסמכים. קליין עובדת בשביל מילצ'ן ופאקר ומבחינתי זאת הסכמה [שלהם]". לדברי ברנור, מילצ'ן הפנה את החוקרים לקליין: אני סומך עליה, אם אתם צריכים משהו – תפנו להדס, היא ישרה ואמינה. חדד: "זה לא קיים בחקירות". ברנור: "זו רוח הדברים שזכרתי". חדד: "מילצ'ן אמר בעדותו שבכלל לא ידע על זה". ברנור: "אני זוכר שהוא אמר לנו לפנות להדס". חדד: "האם מנדלבליט אישר להשתמש בהדס כדי להשיג מסמכים?" ברנור: "לא זוכר".

חדד טען, כי כאשר אישר מנדלבליט לחקור את תיק 1000 – הוא לא ידע על הליקויים והסתירות הרבים בעדותה של קליין. ברנור השיב, שכל המידע היה גלוי לפרקליטות, ואישר שהחוקרים הניחו מה היה שווי המתנות. חדד ציין, כי קליין עצמה אמרה שכמויות הסיגרים והשמפניות היו הערכה בלבד שלה; ברנור השיב, כי נאמר למנדלבליט שזוהי הערכה של קליין ושהיא עדה אמינה. כאמור, הוא אישר, שהמספרים בכתב האישום מבוססים על ההערכות של קליין.

חדד שאל מדוע לא נאספו ראיות שיחזקו את עדותה של קליין; ברנור השיב, שאינו זוכר כל פעולה. בר-עם: "מה שהיה לנו כדי לבסס את החשד לנתניהו הוא גרסתה של קליין". ברנור: "שאליה מצטרפים עוד דברים. העדות של מילצ'ן, העדות של [הנהג] יונתן חסון, המסמכים, מה שאמרו בני הזוג נתניהו על מה שקיבלו".

חדד הסביר, שהוויכוח בתיק הוא על הכמות וטען שהחוקרים בכוונה לא בדקו אותה. לדבריו, כל העדים הרלוונטיים סתרו את דבריה של קליין, אבל החוקרים האמינו לה. ברנור: "גם מילצ'ן לא בדיוק דיבר על סכומים. בשלוש החקירות הראשונות הוא דיבר על כך שהוא נדרש והרגיש לא נעים. אתה חושב שהוא יכול לדייק בסכום? הוא הרגיש שזה הגיע לו עד לכאן. הייתי בשתי חקירות וזה מה שהתרשמתי, כולל מהמבעים הרגשיים שלו". בר-עם: "הדרך הרגשית שאדם מביע על מתנה אחת, לא יכולה ללמד על כמויות וקו אספקה. לכן שאלתי אם היו ראיות מעבר לקליין". ברנור: "לגבי הכמויות – לא".

"אני לא אמרתי לו מה העבירה"
מנדלבליט. ניסח את האזהרה לנתניהו [צילום: לע"מ]

עוד אמר ברנור, כי כאשר נחקר מילצ'ן – הוא יצא מהחדר במהלך החקירה, ביקש אישור לעבור לחקירה באזהרה אך לא קיבל את האישור. לכן החקירה נמשכה כעדות פתוחה וללא אזהרה, הסביר. לדברי ברנור, למיטב זכרונו השיחה הייתה עם ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, מני יצחקי, או פרקליטת מיסוי וכלכלה (וכיום המשנה לפרקליט המדינה), ליאת בן-ארי; הוא לא רשם מזכר משום שמדובר בשיחה פנימית. חדד: "אבל אתה אמור לעצור. אתה לא יכול להמשיך לשאול בלי לתת את הזכויות". ברנור: "מילאתי את חובתי כאשר יצאתי החוצה". חדד: "לא רואים יציאה שלך מחדר החקירות".

בנוגע לחקירותיו של נתניהו שב ברנור ואמר כי נוסח האזהרה – ולפיו נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים במישרין או באמצעות בני משפחתו – הוכתב לו, כנראה בהנחייתו של מנדלבליט, ובניגוד לדעתו שלו. הנוסח לא כלל את העבירה המיוחסת לנתניהו, וברנור אישר שנוסח זה אינו עונה על עבירות שבחוק העונשין. חדד טען, שנוסח האזהרה התאים לחוק המתנות ושזה היה גדר האישור של מנדלבליט; ברנור הכחיש. "חקרנו גם על מרמה והפרת אמונים", הוסיף.

חדד הראה, כי חומרי החקירה שהוכנו בדצמבר 2016 (חודש לפני החקירה הראשונה של נתניהו) התייחסו לחוק המתנות. ברונר השיב, שמנדלבליט אישר לחקור על מרמה והפרת אמונים. בחקירה עצמה הזכיר ברנור רק את חוק המתנות; ברנור השיב, שהשאלות היו במתחם של מרמה והפרת אמונים, וכי האישור מצוי בפרוטוקולים של הדיונים אצל מנדלבליט.

חדד: "ראש הממשלה נדרש להסיק מתוכן השאלות מהו החשד". ברנור: "אני לא אמרתי לו מה העבירה". ברנור הוסיף, כי סביר להניח שיש נוהל משטרתי המטפל בנוסח האזהרה, אם כי אינו מכיר אותו. רק בחקירה בנובמבר 2017, נאמר במפורש שהחשד הוא למרמה והפרת אמונים; לדבריו, גם מהלך זה נעשה בהנחייתו של מנדלבליט.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברנור: הערכת הכמויות בתיק 1000 - לפי קליין בלבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלום
17/04/24 15:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
איש התקשורת אלי ציפורי טוען, כי תביעתה של הדס קליין נגדו היא תביעת השתקה וכי יש לו שורה של הגנות מולה. ציפורי הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב את כתב ההגנה בתביעה בסך 5 מיליון שקל שהגישה נגדו קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בעקבות עדותה בתיק 1000 במשפטו של בנימין נתניהו.
14/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
  • שלמה פילבר מסר במשטרה עדות חמורה על ביבי והפך לעד מדינה. עד שבית המשפט המחוזי בירושלים נזכר להעלותו לדוכן העדים - הוא הפך את תוכנה בעורמה רבה. הפרקליטות השתהתה שנתיים ועתה הודיעה על כוונתה לסול את עדותו שבבית המשטרה ולהעמידו לדין על גרסאותיו המנוגדות. טוב מאוחר מאשר בכלל לא.
10/04/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם מביעים ספקות לגבי האופן בו אושרו פעולות חקירה בתיקים נגד בנימין נתניהו. כך עולה מדבריהם (9.4.24) בהמשך חקירתו הנגדית של תת-ניצב כורש ברנור, מפקד יאח"ה בעת חקירת תיקים 1000 ו-2000 וכיום מפקד המכללה לשוטרים.
09/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפרקליטות הודיעה (9.4.24) על כוונתה לבטל את הסכם עד המדינה עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, בתיק 4000. בהודעה לא נאמר האם ההסכם יבוטל בפועל והאם פילבר מוזמן לשימוע לפני החלטה סופית. אם הוא יועמד לדין, תוכל המדינה להשתמש בהודאתו במשטרה כראיה נגדו. את ההחלטה קיבל פרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, ופרקליט המדינה, עמית איסמן. פילבר הגיב בציוץ בן שתי מילים: "אני מוכן!"
08/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
תת-ניצב כורש ברנור, מי שהיה מפק"ד יאח"ה בעת חקירת תיקי נתניהו וכיום מפקד המכללה לשוטרים, אומר (8.4.24) שאינו מכיר את הכלל לפיה היוזמה לעדות מדינה צריכה לבוא מצד העד ואסור שתבוא מצד החוקרים. הוא אמר זאת בחקירה הנגדית במשפט נתניהו.
08/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il