|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
המחבל. הפלשתיני. רצח י"א ספורטאי ישראל באולימפיאדת מינכן, 1972

הזוועה חזרה - ההתעלמות תישאר

שתיים מאלמנות מינכן התראיינו לניו-יורק טיימס, לקראת צאתו לאקרנים של סרט אמריקני, הדן ברצח י"א ספורטאי ישראל באולימפיאדת מינכן לראשונה, נחשפת ההתעללות המזוויעה שעבר המשקולן יוסף רומנו ז"ל, בידי המחבלים הפלשתינים החשיפה הקשה והסרט הם במסגרת המאבק המתסכל שמנהלות האלמנות כדי שהוועד האולימפי הבינ"ל יקיים סוף-סוף טקס אזכרה רשמי לזכר הנרצחים
03/12/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   כתבות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
נרצחי אולימפיאדת מינכן עונו
עידן יוסף
פרטים חדשים על טבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן: הוכו, עצמותיהם נשברו, ולפחות אחד מהם סורס מול חבריו
לרשימה המלאה

היה ברור כי ביום מן הימים הזוועה הזו תיחשף. חלקה היה ידוע לנו, קומץ עיתונאים ישראלים שהיו במינכן, באותו יום מר ונמהר. איש לא פקד עלינו לנצור את פינו, אבל הלב, כן הלב, אסר עלינו לתת לכך פרסום.

כן, ידענו על הסירוס שעבר המשקולן יוסף רומנו בקונולי שטראסה 31 - מקום מגוריה של משלחת ישראל לאולימפיאדת מינכן 1972 - אבל העדפנו להחריש.

כך גם העדפנו שלא לפרסם, כי המתאבק דוד ברגר, נותר בחיים ממסוקו שפוצץ, אך גסס ומת משאיפת העשן, רק מפני שהפשלונרים הגרמנים הנוראים, המתינו בחיבוק ידיים שערורייתי והעדיפו להזעיק ממינכן שריוניות, שהגיעו לשדה התעופה פירסטנפלדברוק (שם התרחש ניסיון החילוץ הכושל, כ-40 ק"מ ממינכן - י.ר.) רק אחרי 45 דקות יקרות.

לא רצינו להוסיף עוד על כאבם של הוריו (ברגר הוא היחיד מקרב ה-11 שלא קבור בישראל. לבקשת הוריו של הספורטאי, ובהוראת הנשיא ניקסון, יצא מטוס מיוחד של הצי האמריקני מבסיסו בגרמניה והביא את ארונו לקליבלנד, אוהיו, שם נקבר - י.ר.).

אחרי 43 שנה

"טרוריסטים". לא "פלשתינים".
הידיעה בנושא הזה, כפי שהופיעה בביטאון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, הזכירה חידון בלשי. לאורך כל הדיווח הארוך, הקפיד הכותב שלא לגלות לקוראים מיהם הרוצחים... דווקא המילה "פלשתינים" שכל כך חביבה על הארץ, פשוט ירדה למחתרת. פתאום, הס מלהזכיר אותה! היו "טרוריסטים" והיו "מחבלים", אבל כנראה שהם הגיעו מהחלל החיצון

רק עתה, 43 שנה(!) לאחר רצח הי"א בידי מחבלי ארגון "ספטמבר השחור" שהקים אש"ף, נחשפת הזוועה. עושה זאת סרט תיעודי אמריקני "Munich 1972 & Beyond", שיצר ההיסטוריון האולימפי ד"ר סטיבן אונגרליידר מאוניברסיטת טקסס, סרט שפרסום מוקדם עליו הופיע ביום שלישי ב"ניו-יורק טיימס", אשר ראיין שתיים מאלמנות הי"א: אילנה רומנו ואנקי שפיצר, שבעלה אנדריי היה מאמן נבחרת הסיוף של ישראל.

אל תתהו מדוע דווקא אמריקני טרח להקדיש מזמנו ומהונו להנצחת רצח 11 הספורטאים הישראלים. הקולנוע הישראלי, כידוע לנו, מתוכנת בעיקר להנצחת סבלו של העם הפלשתיני. אין לו עניין מיוחד לחקור בעבר, מה גם שפרשת טבח הספורטאים הישראלים עלולה להכפיש את מאבקם ההרואי של לוחמי החופש הפלשתינים בקלגסי היישות הציונית.

אין זה מקרה, שהדיווח על ההתעללות שעברו כמה מן הנרצחים במינכן (לבד מרומנו, עצמותיהן של אחדים מחבריו נשברו), נחשף בכמה מעיתוני ארה"ב. הידיעה בנושא הזה, כפי שהופיעה בביטאון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, הזכירה חידון בלשי. לאורך כל הדיווח הארוך, הקפיד הכותב שלא לגלות לקוראים מיהם הרוצחים...

דווקא המילה "פלשתינים" שכל כך חביבה על הארץ, פשוט ירדה למחתרת. פתאום, הס מלהזכיר אותה! היו "טרוריסטים" והיו "מחבלים", אבל כנראה שהם הגיעו מהחלל החיצון. הם משוללי זהות לאומית. לעומת זאת, דאג הכותב להזכיר, כי אחד משלושת המחבלים שנותרו בחיים, הכחיש בספר זיכרונות שפירסם ב-2002, כאילו התעללו חבריו בבני הערובה הישראלים.

מסתבר כי צילומי הזוועה שהובאו לישראל לראשונה ב-1992, היו כנראה פיברוק ישראלי. הארץ עוד יבדוק, שהרי על הכבוד הפלשתיני צריך לשמור.

בשנת 2000, אם איני טועה, בגיליון מיוחד של מעריב, התפרסמה כתבה של העיתונאי רון מיברג, שהתייחסה לרצח במינכן. הכותב, איש שמאל מובהק, לא התבייש לציין כי "ספטמבר השחור" הוא הארגון שהתפלג מאש"ף. לא התפלג ולא נעליים. שקר עלוב.

כפי שפירסמו מנהיגי אש"ף עצמם בזיכרונותיהם, וכשם שהתברר למשל, כאשר נרצחו בפברואר 1972 שלושת הדיפלומטים החטופים (שני אמריקנים ובלגי אחד - י.ר.) בשגרירות סעודיה בחרטום, סודן. "ספטמבר השחור" היה ארגון רצח שקיבל את פקודותיו מערפאת עצמו, לו היה אינטרס ברור להסוות את הקשר בינו לבין הרוצחים, כדי להציג לשוטי העולם תדמית מהוגנת.

הבחירה הצבועה של שפילברג
ספילברג בצילומים ל"מינכן" [AP/MTI, Tamas Kovacs]

בשנת 2005 ביים סטיבן שפילברג הגדול את הסרט "מינכן". אם הייתה למישהו תקווה כי העובדה שסרט המספר את סיפור רצח 11 ספורטאי ישראל באולימפיאדת מינכן ויבוים על-ידי במאי יהודי, תגרום לכך שהעולם יצפה בסרט מופת, הוא התאכזב קשות.

שפילברג, שכל הוליווד כורעת ברך לפניו, יכול היה לבחור כתסריטאי ל"מינכן" את כל מי שרצה. אבל מכל המבחר האדיר העדיף שפילברג דווקא את טוני קושנר (לצידו של אריק רות').

קושנר הוא יהודי, איש שמאל קיצוני, הידוע בביקורת הארסית שיש לו על ישראל (למרות שהוא מכחיש כי אמר שהקמת מדינת ישראל הייתה משגה היסטורי ומוסרי).

ואמנם הסרט רשם שפל מוסרי, יוצריו לא נרתעו מלהשוות בין לוחמי יחידת "כידון" של ה"מוסד" שנשלחו בהוראת הממשלה לאירופה לחסל את ראשי "ספטמבר השחור", לבין המחבלים עצמם. הירחון היהודי-אמריקני החשוב, "קומנטרי", אף הציע לבחור בסרט בקטגוריה של "הסרט הצבוע ביותר של השנה".

זלזול בדם היהודי

מהמדינה הלא נכונה
עד היום, עלו כל מאמציהן של שתי האלמנות בתוהו. למרות שטבח של 11 ספורטאים אולימפיים במהלך המשחקים הוא אירוע חסר תקדים, מאז חודשו המשחקים המודרניים בשנת 1896. לא קשה להבין מדוע. הספורטאים שנרצחו הם נציגי המדינה הלא נכונה

ליבי ליבי לאילנה רומנו, שאמרה בראיון ל"ניו-יורק טיימס", כי חרף הכאב הנורא היא לא נרתעה וסיפרה לילדיה כיצד התעללו המחבלים הפלשתינים באביהם, אבל לא תאפשר להם לראות את התמונות המזוויעות של הגופה המגואלת בדם (המשקולן רומנו שנפצע בברכו בעת החימום לפני הופעתו, היה עם ברך מגובסת כאשר נלכד עם חבריו.

(למרות מצבו, חטף רומנו סכין לקילוף פירות, דקר את אחד מ-8 המחבלים וחטף את נשקו של האחר, אך הוכרע על-ידי האחרים. קדם לו במאבק פיזי עם המחבלים, מאמן המתאבקים, משה [מוני] ויינברג. הוא התעמת עם המחבלים גם אחרי שספג צרור מקלצ'ניקוב מטווח אפס, עד שנורה שוב וגופתו הונחה בפתח הביתן הישראלי - י.ר.).

מאז ה-5 בספטמבר 1972, עומדות האלמנות אילנה רומנו ואנקי שפיצר, בראש מאבק מתסכל, מריר, בעיקר כנגד הוועד האולימפי הבינלאומי, המסרב בעקשנות להנציח את זכר ה-י"א בטקסי הפתיחה של המשחקים האולימפיים. השתיים רואות בסרט החדש ובהשתתפותן בו, חלק מהמאמץ לעורר את דעת הקהל לתמוך בהנצחה.

עד היום, עלו כל מאמציהן בתוהו. למרות שטבח של 11 ספורטאים אולימפיים במהלך המשחקים הוא אירוע חסר תקדים, מאז חודשו המשחקים המודרניים בשנת 1896. לא קשה להבין מדוע. הספורטאים שנרצחו הם נציגי המדינה הלא נכונה.

אמנם במשחקי אטלנטה 1996, נערך טקס זיכרון צנוע אבל הוא הוצמד לטקס שנערך לזיכרם של שני אזרחים שנספו בפיגוע לא חבלני שאירע באטלנטה, ולדעתי התקיים רק מפני שנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי דאז, הספרדי חואן אנטוניו סאמארנש, ראה בכך מחווה לידידו הטוב, אלכס גלעדי.

די אם נזכור כיצד הגיב הוועד האולימפי הבינלאומי במהלך משחקי מינכן, על הרצח. נערך טקס אזכרה מרשים באצטדיון האולימפי אחרי שהמשחקים הופסקו ליום אחד בלבד! מי שהיה אז נשיא הוועד, האמריקני אוורי בראנדג', התנגד בתוקף להפסיק את המשחקים. בכלל לא מפליא. הרי זה היה אותו בראנדג' שכעסקן בכיר בספורט האמריקני, פעל-כנגד היוזמה שארה"ב תחרים את אולימפיאדת ברלין 1936, בגלל רדיפת היהודים בידי המשטר הנאצי.

לכן, הלוואי שאתבדה, אבל חוששני שגם היוזמה החדשה של אילנה רומנו ואנקי שפיצר, תיפול על אוזניים אטומות ועל לב של אבן. במיוחד שהאולימפיאדה הבאה תתקיים בברזיל (21-5 באוגוסט 2016), שמימשלה נמצא בצד השמאלי של המפה.

פרשת רצח י"א ספורטאי ישראל היא בעיני פסיפס ענק, שעד היום, 43 שנה לאחר שהתרחשה, מתווספות אליו אבנים חדשות, אך התמונה המלאה רחוקה עדיין מלהיות מושלמת. רק גורם אחד לא השתנה מאז 1972 (וגם לפני זה) ועד היום: דם יהודי היה ונשאר זול ולא עושה רושם מיוחד על המצפון הבינלאומי.

[צילום: אבישג שאר-ישוב/פלאש 90]
תאריך:  03/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הזוועה חזרה - ההתעלמות תישאר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
3/12/15 23:36
2
וינטר הניה
4/12/15 07:37
3
סניל
4/12/15 08:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
למעט אחוז קטן של משכילים ערבים ישראלים, רוב ערביי ארץ-ישראל, הינם מוסלמים-סונים דתיים ועל-פי דתם ("תרבותם"), אנחנו היהודים, כולנו, בני מוות, צאצאי חזירים וקופים, כובשים ללא כל היסטוריה בארץ ישראל, כל ישוב מבחינתם הוא "התנחלות בלתי חוקית" ולא יהיה כל הסכם בינינו עד שאחרון היהודים לא יהיה קיים יותר בשטח. (תזכרו שזה גם מה שהבטיח אבו-מאזן). לכן אם יש כאלה בארצנו החיים באשליה שניתן יהיה יום אחד לחיות בשלום עם שכנינו, חייבים לזכור שכל עוד ערביי ארץ ישראל הינם מחזיקים חזק בדתם (ומעריצים את דאעש...), לא יהיה לנו ה"שלום" - ו לא רק שלא יגיע, אלא שנצטרך עוד שנים רבות להיזהר מסכינאים ערבים ברחובותינו.
22/11/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
אחד הקוראים שלח אלי את ה"משל", ללא השם של יוצרו. וזה משל הסטירה.
18/11/2015  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
הארגון הרצחני דאעש גובה אינספור קורבנות, מרביתם מוסלמים במזרח התיכון. טבח המוני מניע מוסלמים רבים לברוח במנוסה מזוועות ולבקש מקלט באירופה וגם לשאת עיניים לארה"ב וקנדה. המוני מוסלמים הפכו לפליטים נסים מאימת דאעש ואל-קאעידה, נסים מעריפת ראשים, ממכוניות תופת, מאונס, מרעב ומחיים ללא עתיד.
18/11/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אם אומנם צפויה לישראל סכנה ביטחונית בעתיד הקרוב, הרי שהיא תארוב לה מן הצפון - והפעם לא מצבא-סוריה, שרק הולך ומובס, אלא דווקא מהחיזבאללה בלבנון, שכבר גרם לה בעבר ללא מעט כאב-ראש..
15/11/2015  |  ראובן לייב  |   מאמרים
משחק בנדמה לי. נניח, רק נניח, שמחר יופיע יהודי שיוכיח מעל לכל ספק כי על אדמתו, בשכונה ערבית כלשהי, נבנה לפני 15 שנה מסגד, בידי מתפלליו, שרכשו לתומם את האדמה ממי שהתחזה לבעליה, תמורת 70,000 דולר, ולתדהמתם התברר שהמוכר היה רק מתחזה. גם אז היה פוסק הבג"ץ שיש להרוס את המסגד?
11/11/2015  |  מנחם רהט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עובדים ירדנים החלו לעבוד במלונות אילת  /  עופר וולפסון
כרסום בחוסן וקושי נפשי בעוטף עזה  /  יפעת גדות
ערבי ישראלי עבר לסוריה באמצעות רחפן  /  איציק וולף, עידן יוסף
האם העניין הפלשתיני הוא בבת-עין ערבית?  /  יורם אטינגר
השורות שבתוך הסורות   /  אסתר שניאורסון גרי
על ספורט ופוליטיקה  /  אופיר וינטר, יואל גוז'נסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il