|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

איש הנדל"ן של השבוע

יעקב גורסד בונה גם בחדרה ובבת-ים

היזם היהודי-צרפתי, שהתפרסם בפרויקט "רביעיית פלורנטין", בונה גם 340 דירות בחדרה, ויבנה 150 דירות בבת-ים יש לו גם פרויקט משרדים בן 11,000 מ"ר בתל אביב, ונכסים ביפו
15/02/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
יעקב גורסד. לא ינפיק בעתיד הקרוב ניירות ערך בבורסה [צילום: עינת לברון]

פרויקט פלורנטין [צילום הדמיה]

ראש העיר חדרה ובכירי העירייה עמדו שלשום (ד', 13.2.13) במרכזו של כינוס הנדל"ן המסחרי הארצי, שנערך בקריית שדה התעופה. הם הזכירו שורת חברות, הבונות אלפי דירות בשכונת הפארק. הדוברים שכחו, אולי בתום לב, את אחת החברות המובילות, וואי-בוקס, הבונה את פרויקט וילה-וואי, בן 340 דירות, בשכונת הפארק.

וואי-בוקס היא חברת נדל"ן חדשה יחסית, המסתערת בשנים האחרונות על השוק הישראלי. 90% ממניותיה נמצאות בידי היזם יעקב גורסד, 41; אחיו יהודה מחזיק ב-10% הנותרים. "וואי", או Y, היא האות הראשונה של שמו בצרפתית. החברה ידועה בעיקר בפרויקט "רביעיית פלורנטין", בדרום תל אביב. אולם בראיון עמו, חושף יעקב גורסד שורת פרויקטים אחרים של חברתו - וחדרה בראש.

גורסד: "לפני כשנה קנינו מפרטיים (אולי משפחת בקר הוותיקה - א.ל.) מתחם ל-340 דירות, שילמנו 65 מיליון שקל, כ-190,000 שקל לקרקע לדירה. בשלב ראשון אנחנו בונים 108 דירות, ומכרנו 84. הקבלן היא חברת מליבו. דיירים ראשונים ייכנסו במחצית השנייה של 2014. הביקוש גדול, כי הדירות זולות. הפרויקט קרוי וילה-וואי, כי כל דירה היא לדעתנו כמו וילה".

המחירים?

גורסד: "אנחנו מוכרים דירות 5 חדרים בכ-1.35 מיליון שקל. זה זול מאוד בהשוואה לתל אביב וערים סמוכות!"

זכיין רימקס, אבי קורש, המשווק את הפרויקט, מאשר את הנתונים. הוא מדווח כמעט מדי שבוע ל-News1 על מכירת דירה בפרויקט. אתמול (ה', 13.2.13) דיווח על מכירת דירת 5 חדרים בקומה ג' ב-1.39 מיליון שקל.

היכן עוד תבנו?

גורסד: "לפני כשנה וחצי זכינו במכרז של עיריית בת-ים, וקנינו מגרש למגדל בן 140 דירות יוקרה. שילמנו 50 מיליון שקל. אנחנו מחכים להיתרי הבנייה, כדי להתחיל בבנייה ובמכירות. המחירים עדיין לא נקבעו סופית".

מגדל משרדים עם ארבע חזיתות

יש לכם גם נכסים מניבים?

גורסד: "בעוד חודשיים נתחיל בבניית בנין משרדים בן 16,000 מ"ר ברחוב ראול ולנברג 16. חברת וואי-בוקס היא בעלת 42% בפרויקט. חברת וולטה הצרפתית, שבה אנחנו אחד מבעלי המניות, היא בעלת 58% הנותרים. נשכיר שטחים במצב מעטפת משופרת בכ-60 שקל למ"ר לחודש. האדריכל, אלישע רובין, תכנן בניינים עם ארבע חזיתות, לארבע רוחות השמיים".

אך הפרויקט הידוע ביותר של גורסד הוא "רביעיית פלורנטין", ארבעה בניינים בני 9 קומות, דמויי קשת, ובהם 260 דירות, בדרום תל אביב, בין הרחובות דרך שלמה ואברבנאל. מה לא אמרו עליהם. היו שהטילו ספק בפרויקט כולו. מי שיעבור היום במקום יגלה, שארבעת הבניינים בשלבי בנייה מתקדמים. אבל זה לא היה קל.

העירייה דרשה לבנות עד אוגוסט 2009
רביעיית פלורנטין. שלבי בנייה מתקדמים [זיו איש]

15% עלייה
"מחירי הדירות עלו בכ-15% בשנתיים האחרונות. בעסקות אחרונות, מכרנו דירות 2 חדרים בכ-1.5 מיליון שקל, ודירות 4 חדרים בכ-3 מיליון שקל. פנטהאוזים נמכרו במחיר התחלתי של 5 מיליון שקל"

היו לכם בעיות עם לוח הזמנים.

גורסד: "נכון. קנינו את הקרקע מפרטיים ב-136 מיליון שקל. התב"ע דרשה שעד 31 באוגוסט 2010 נשלים 50% מהבנייה. שכנענו את העירייה, שגם המרתפים מהווים חלק מה-50 אחוז. עשינו מאמץ, והצלחנו לעמוד בלוח הזמנים".

היו עוד בעיות. היזמים הקימו תחילה קבוצת רכישה, אך "זה לא הלך", והם עברו למבנה של יזמות וקבלנות רגילה. פורסמו שמות של כמה שותפים-לכאורה בפרויקט. כיום, האחים גורסד הם הבעלים המלאים, והבעלות עוברת בהדרגה לקוני הדירות. לבסוף עמדו בלוח הזמנים, בנק לאומי חתם על חוזה ליווי פיננסי, והפרויקט יצא לדרך. ואז באה המחאה החברתית.

מה המצב כיום?

גורסד: "ברוך השם, התגברנו על הקשיים. עד היום נמכרו 229 מתוך 260 הדירות. במונחים של מטרים רבועים, נותרו למכירה 2,600 מ"ר, מתוך שטח בנייה כולל של 26,000 מ"ר".

האם המחירים עלו תוך כדי הפרויקט?

גורסד: "מחירי הדירות עלו בכ-15% בשנתיים האחרונות. בעסקות אחרונות, מכרנו דירות 2 חדרים בכ-1.5 מיליון שקל, ודירות 4 חדרים בכ-3 מיליון שקל. פנטהאוזים נמכרו במחיר התחלתי של 5 מיליון שקל".

קנדי קנה פנטהאוז ב-15 מיליון שקל
[צילום: זיו איש]

מהי הדירה היקרה ביותר שנמכרה?

גורסד: "איש עסקים יהודי-קנדי קנה פנטהאוז בן 500 מ"ר ב-15 מיליון שקל. למיטב ידיעתנו, קנה את הדירה למגורים, ולא כהשקעה. ייתכן שיעלה לארץ".

מי הם הקונים האחרים?

גורסד: "60 אחוז מהקונים הם יהודים-צרפתים. להערכתנו, חלקם קנו דירות כדי לעלות לארץ ולדור בהן, והאחרים קנו את הדירות להשקעה. יתר הקונים הם ישראלים, וכן יהודים מארצות אחרות".

משקיעים מצרפת, מתווך מישראל

מי שיווק את הדירות? איך מצאתם קונים?

גורסד: "יש לי קשרים וחברים בקהילה היהודית בצרפת, ולא מעטים מהם שוכנעו לקנות דירה. אני בעל מניות גדול בחברת הנדל"ן הצרפתית וינדי, והיא פירסמה את הפרויקט בצרפת. כל הדירות, גם בצרפת וגם בישראל, נמכרו באמצעות חברת התיווך הישראלית 'הום ביי הום', בבעלות דוד אביטל".

האם הוא קיבל דמי תיווך כמקובל, 2%?

גורסד: "פחות, כי מדובר בעסקה גדולה מאוד".

איך השפיעה המחאה החברתית?

גורסד (נאנח): "המכירות נתקעו לכמה חודשים. בסוף 2011 ובינואר-פברואר אשתקד כמעט ולא מכרנו דירות. בחודש מרס החלה התאוששות, שנמשכה כמעט עד סוף 2012".

"השוק נעצר אחרי הבחירות - מחכים לממשלה"

מהו קצב המכירות כיום?

גורסד: "לא טוב. בינואר מכרנו רק שלוש דירות. מיד לאחר הבחירות נעצר השוק. קונים-בכוח נמצאים במצב של אי-ודאות, לא ידוע מה יהיה הרכב הממשלה, מה הן הגזירות הכלכליות שתנחית, ואיך ישפיע הדבר על המצב הכלכלי ועל שוק הדירות. יושבים על הגדר ומחכים. למזלנו, כבר מכרנו 90 אחוז מהדירות".

"עשיתי אקזיט ברווח של עשרות מיליונים"

20% בשלוש חברות
"אני בעלים של 20 אחוז ממניות שלוש חברות נדל"ן בורסאיות בצרפת - וולטה, וינדי ו-CBSM, ובעלי מניות אחרים הם הציבור בבורסה וקרנות פנסיה. לחברות יש נכסים בכ-500 מיליון דולר"

מנין הכסף לכל ההשקעות?

גורסד חושף: "עד לפני כ-12 שנים הייתי יזם היי-טק בצרפת. בשנת 2001 עשיתי אקזיט (=מכירת החברות) ברווח של עשרות מיליוני דולר. החלטתי להשקיע את הרווחים בנדל"ן בישראל, שראיתי בה הזדמנות עסקית טובה. בנוסף, אני בעלים של 20 אחוז ממניות שלוש חברות נדל"ן בורסאיות בצרפת - וולטה, וינדי ו-CBSM, ובעלי מניות אחרים הם הציבור בבורסה וקרנות פנסיה. לחברות יש נכסים בכ-500 מיליון דולר. אני טס על הקו נתב"ג-פריז, גם כדי להיות מעורב בניהול החברות הצרפתיות, וגם כדי להיות בקרבת שלושת ילדיי".

האם תגייס הון עצמי בבורסה?

גורסד: "לא! הרגולציה וההתערבות המתמדת של השלטונות בפעילות החברות איננה בשבילי".

התוכנית הבאה: מלון בוטיק

הנה עוד גילוי, מפי גורסד: "אשתקד תיכננו, למרות כל מה שאמרתי על הבורסה, לגייס 50 עד 100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. התמורה הייתה מיועדת לרכישת נכסים נוספים. אבל ההליכים היו כל כך מורכבים, שהחלטתי לוותר. לא, אינני חושב שאנפיק בעתיד הנראה לעין ניירות ערך בבורסה של תל אביב!"

בבעלות יעקב גורסד גם נכסים ביפו, אך הוא אינו מוכן למסור פרטים. לעומת זאת, הנה הסיפור העסקי האחרון והחדש שלו: "לפני כשלוש שנים קנינו מניקולאס ברגרואין את בית פולק, ברחוב אחד העם 20 בתל אביב. זהו אחד הבתים הראשונים של העיר בן 1,000 מ"ר, שנבנה ב-1910. שילמנו 12.5 מיליון שקל. הבניין עובר עתה שיפוץ יסודי".

מה התוכניות לגביו?

גורסד: "מלון בוטיק!"

תאריך:  15/02/2013   |   עודכן:  15/02/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יעקב גורסד בונה גם בחדרה ובבת-ים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השפעת נסיגתו של כוכב מרקורי כבר ניכרת, למרות שעצירתו ושינוי המגמה יהיו ביום שבת, 23.2, זאת בנוסף לעצירתו של כוכב סאטורן השבוע וחזרתו בנתיב שהלך בו לאחרונה. סאטורן מקושר למסגרות עבודה ומרקורי לתקשורת מילולית וניירת כתובה, שני אלה ישפיעו על המו"מ הקואליציוני, וייתכן שבניגוד לציפיות, נשמע על נסיגות בהתקדמות לחתימות על הסכמים בין המפלגות שעדיין לא חתמו, אבל אחרי העצירה ושינוי המגמה כולם יחזרו לשולחן הדיונים ויבדקו מחדש את הסעיפים הרלוונטיים. שילובי הכוכבים מובילים לאיבוד שליטה, אינטלקט טהור ורצון חזק לתקשר זה עם זה. אלה ימים בהם כדאי לגייס טקט ודיפלומטיה, ובעיקר להאזין בסבלנות לצד השני.
15/02/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
היחסים בין ציבור המתנחלים לתקשורת הישראלית היו תמיד מתוחים. אם היה נערך סקר הבוחן את מידת האמון של תושבי יהודה ושומרון באנשים שמסקרים אותם מדי יום, סביר להניח שהתוצאות היו נמוכות במיוחד. רבים מהמתנחלים בטוחים שהתקשורת רודפת אותם ומציגה אותם באופן עקבי באור שלילי. חשדנות מאז ולתמיד.
15/02/2013  |  ישי פרידמן  |   כתבות
ביום שאחרי הבחירות קם הציבור החרדי למציאות חדשה - מציאות שבה העם הכריע בקלפי שהנושא החשוב ביותר על סדר היום הוא סוגיית השוויון בנטל. את עלייתה המטאורית חייבת 'יש עתיד' בעיקר למצע הדורש שכל חלקי העם ישתתפו באופן שווה בנטל השירות. אין ספק שזוהי אחת הסוגיות המרכזיות שתתווה את הרכב הממשלה עצמה ואת דרכה בשנים הקרובות.
15/02/2013  |  ריקי רט  |   כתבות
מעטים הם תחומי החיים, ואפילו המחקר, המזוהים במובהק עם אדם אחד. השופט מנחם אֵלון, שהלך לעולמו בגיל 89, היה מקרה יוצא דופן כזה - אדם שזוהה באופן מובהק עם תחום המשפט העברי, כלומר תרגום ההלכה היהודית לשפה משפטית מודרנית, והמאמץ להנחלתה ככזו למשפט הישראלי. אלון היה זה שיסד את המחלקה למשפט עברי במשרד המשפטים; כיהן כעוזר הראשון לענייני משפט עברי של היועץ המשפטי לממשלה (לא במקרה היה זה חיים כהן, שבעצמו היה תלמיד חכם ובעל יחס כבוד למשפט העברי); הקים את המכון לחקר המשפט העברי באוניברסיטה העברית; כתב את ספר היסוד בתחום, המשמש עד היום את כל לומדי המשפט העברי, כשגולת הכותרת היא כמובן 16 שנות כהונתו בבית המשפט העליון, שבהן ביקש לבסס ככל האפשר בפועל את הפסיקה על עקרונות המשפט העברי.
15/02/2013  |  יאיר שלג  |   כתבות
"זכור-רחמיך ה' וחסדיך, כי מעולם המה" (תהלים כ"ה, ו'). חשיבותה של החמלה, Compassion: גם אם אתה נזכר בו רק בהתרגש צרה, הוא עדיין פנוי אליך. בידי איש אין מונופול על אלוהים!. השם נותן חסותו לכול, חרדים כמו חילוניים, מקיימי מצוות ולא. הוא משען לעת צרה גם אם הנחת תפילין ודקדקת ולא החסרת תפילה, גם אם מעולם לא. הנך החוטא הגדול ביותר, הורשעת? אוזנה של ההשגחה העליונה עדיין כרויה אליך.
14/02/2013  |  יורם מרקוס  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
אולפני אל-ג'זירה [צילום: נאסר נאסר/AP]
גדי חיטמן
אלג'זירה, למי שיודע ערבית, הייתה הערוץ היחיד שהעביר תמונות וקולות מעזה מאז ה-7 באוקטובר לכל בית בישראל    העובדה שאין תקשורת ישראלית שמכסה את המלחמה מתוך הרצועה העצימה עוד יותר את ח...
רוני מזרחי
רוני מזרחי
בפועל ימשיכו לקבל פטור משרות צבאי על מדים ויעבדו בתעשיות הביטחוניות    בשונה מחיילי חובה שמקבלים שכר זעום ביותר עד כדי כ-1,900 שקלים בלבד לחיילים קרביים, יקבלו אותם מתגייסים חרדים ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il