|   15:07:40
  קרן אלמוג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הדבר החשוב ביותר שעלינו לתת לילדינו

יש אנשים שנולדו למשפחות עשירות ופשטו את הרגל או לחלופין זכו לחיי אומללות למרות אושרם. יש אנשים יפים ומרשימים שזכו לחיי זוגיות אומללים וכואבים. יש אנשים חכמים ומוכשרים שלא הצליחו בתחום המקצועי. מה יקבע באמת את עתידם ואושרם של ילדינו? מה עלינו לעשות כדי שחייהם יהיו מאושרים וטובים?
31/03/2013  |   קרן אלמוג   |   כתבות   |   תגובות
לעצב נכון את עולמם הרגשי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

חובת ההטמעה עלינו
הדרך בה ילדינו יקלטו את העולם, מידת האופטימיות שלהם, ההזדמנויות שהם יקלטו ויוכלו לממש, האנשים אליהם הם יקשרו ואלו שהם יסתייגו מהם - הם כולם תוצאה של הזיכרון הרגשי שנטמיע בהם

מה משותף לאנשים המאושרים באמת? מה משותף לאנשים המצליחים? מה משותף לאנשים בעלי המזל בחייהם? ומה אנחנו כהורים צריכים לעשות כדי לדאוג לכך שגם ילדינו יהיו מאושרים בחייהם?

לא נוכל לקשור שום דבר חיצוני אובייקטיבי לאושרם של אנשים. נקודת ההתחלה החומרית - המראה החיצוני/רמת המשכל שלהם - אינה ערובה לאושרם העתידי ולהצלחתם בחייהם.

מה שמשותף לאנשים המאושרים והמצליחים הוא עולם רגשי לא מודע חיובי. המערכת הלא מודעת היא שמנתבת אותנו במהלך חיינו, עומדת מאחורי תפקודנו, מאחורי הדרך בה אנו מבינים את מציאות חיינו. המערכת הלא מודעת פועלת על-פי הזיכרון הלא מודע שמוטמע בנו. מה שמוטמע בה ינתב את חיינו. גורלנו מוטמע בנו כזיכרון לא מודע שהשפעתו על חיינו מכרעת!

הרגשות שלנו אינם אקראיים. הם האמצעי של המערכת הלא מודעת לנתב אותנו ליישם את הזיכרון הלא מודע שמוטמע בנו. לכן הזיכרון הלא מודע נקרא גם הזיכרון הרגשי. אנו מנותבים על-ידי רגשותינו ליישמו מבלי שאנו מודעים לכך.

הבעייתיות בפעולת המערכת הרגשית הלא מודעת היא בכך שהיא לא מנתבת אותנו בהכרח להיות מאושרים ולהצליח, אלא מנתבת אותנו לפעול על-פי הזיכרון הרגשי הלא מודע ללא שיקולי כדאיות ומבלי שאנו מודעים לכך.

העולם הרגשי

בתחומים שבהם מוטמע בנו זיכרון רגשי חיובי ניהנה מהצלחה שתיראה לנו כברורה מאליו. בתחומים שבהם מוטמע בנו זיכרון רגשי בעייתי וכאוב, ניתקל שוב ושוב בקשיים שייראו לנו כגזירת גורל כאובה.

לדוגמה:

  • אישה שגדלה בבית אלים ונישאת בבגרותה לגבר שמתעלל בה ומסב לה כאב.

  • אדם שזלזלו בו בילדות ובבגרותו הוא נתקף ברגשות כאובים של קושי ולחץ בכל פעם שהוא מנסה להתחיל לעבוד. רגשות אלו מכשילים אותו שוב ושוב.

  • אדם שגדל בבית קשה ונוקשה ללא חום ואהבה ובבגרותו נמשך לנשים קשות וחסרות יכולת זוגית, או שלחלופין בכל פעם שהוא מנסה ליצור מערכת זוגית הוא נתקף ברגשות מחנק שמכשילים את יחסיו.

לא ניתן להפריז בהערכת כוחה של המערכת הרגשית הלא מודעת ובהשפעתה על חיינו!

הדרך בה ילדינו ינתבו את חייהם, ההחלטות שיקבלו, המקצוע שיבחרו, בני הזוג שיבחרו ועוד הם כולם תוצר של העולם הרגשי שנטמיע בהם!!!

מערכת זו היא שעומדת מאחורי החלטותינו, המשקל הסובייקטיבי שאנו מעניקים לשיקולים שונים ומאחורי הדרך בה אנו מנתבים את חיינו.

המערכת הרגשית של ילדינו תמשיך לנתב אותם בהתאם לזיכרון הרגשי שאנחנו הטמענו בהם. למעשה נהיה נוכחים לכל אורך חייהם והמערכת הרגשית תחליף אותנו בשמירה עליהם ובניתוב דרכם. מה שנטמיע בה זה מה שיקרה להם לכל אורך חייהם!

הזיכרון הרגשי

המערכת הרגשית עומדת מאחורי הדרך בה אנו תופסים ומבינים את העולם! התפיסה המודעת נעשית על-ידי תפיסת פרטים ואיסופם לכדי מושג. זו תפיסה מאוד לא יעילה! לא נוכל לתפוס ביעילות כל אות שנאמרת לנו, לשים לב לכל פרט בחדר בו אנו נמצאים וכדומה.

התפיסה הרגשית נעשית באמצעות השלכת זיכרון בלתי מודע מאירועים בעבר על אירוע עכשווי שנתפס כדומה. בדרך זו יש לנו תמונת מצב מיידית כוללת ואנו יכולים ליישם מיידית את התגובה הרגשית שכוללת את כל הזיכרון הרגשי הרלוונטי.

הבעיה בתפיסה זו שנתפוס מידע בצורה סלקטיבית וחלקית. ראו למשל עד כמה התפיסה הפוליטית של אנשים משתי קצוות הקשת הפוליטית סובייקטיבית - הם תופסים ביעילות ומתייחסים רק למידע המתאים לתפיסת עולמם. מידע שאינו כזה ייתפס כחסר משמעות גם אם הוא בעל חשיבות אובייקטיבית רבה.

דוגמאות נוספות: אנשים שתופסים סיטואציות חברתיות לעומת אחרים שעיוורים אליהן. אנשים שתופסים הזדמנויות עסקיות בניגוד לאחרים שאינם קולטים אותן כלל.

כלומר - כל הדרך בה אנו תופסים את העולם, המידע שאנו קולטים ומבינים, ההזדמנויות שאנו רואים ואלו שאנו עיוורים אליהן הם כולם תוצר של הזיכרון הרגשי הלא מודע שמוטמע בנו!

הדרך בה ילדינו יקלטו את העולם, מידת האופטימיות שלהם, ההזדמנויות שהם יקלטו ויוכלו לממש, האנשים אליהם הם יקשרו ואלו שהם יסתייגו מהם הם כולם תוצאה של הזיכרון הרגשי שנטמיע בהם!

הלא-מודע

המערכת הרגשית הלא מודעת היא שעומדת מאחורי יכולותינו בשורה ארוכה של תפקודים מהותיים. למעשה, כל התפקוד ה"אוטומטי" שלנו מתבסס על המערכת הרגשית. המערכת הרגשית פועלת באמצעות תגובות רגשיות. כאשר מתעוררת תגובה רגשית היא משתלטת על התנהגותנו כמו טייס אוטומטי ובמקביל אנו מטמיעים ומעדכנים את הזיכרון הרגשי. כך אנו יכולים להפעיל תגובות מיידיות שכוללות את כל הזיכרון הרגשי הרלוונטי.

האם אנו יכולים לחשוב על כל מילה שנאמרת בשיחה? התשובה היא כמובן שלילית. אנו מודעים לשיחות שאנו מנהלים, אך מבצעים אותן באמצעות המערכת הרגשית הלא מודעת. כל התפקוד החברתי שלנו, הסיבה שלמישהו כריזמה ויכולת חברתית ולאחר יכולת חברתית מוגבלת למרות מאמציו, טמונה בתוכן הזיכרון הרגשי הייחודי של כל אחד מהם.

דוגמה נוספת - הליכה או כל פעילות מוטורית אחרת. אנו מודעים לכך שאנו מבצעים אותן, אך בוודאי שאיננו יכולים לחשוב על כל תנועה או לנהל אותן בצורה מודעת.

היכולת לקלוט מידע ולפעול ביעילות בכל תחומי חיינו היא יכולת רגשית מוטמעת. איננו יכולים לחשוב בצורה מודעת על כל אות שנאמרת לנו, לקבץ את האותיות למילה ולחשוב על כל פעולה שנעשה. בצורה כזאת נהיה לחלוטין לא יעילים!

היכולות התפקודיות שלנו בתחומים נרחבים ומהותיים מותנות בזיכרון הרגשי הלא מודע שהטמענו. לכן יכולותיהם של ילדינו בתחומים שונים הן תוצר של עולמם הרגשי הלא מודע.

הדרך שבה ילדינו ינתבו את חייהם, הדרך שבה יבינו את עולמנו, ההזדמנויות שיקלטו ואלו שייעלמו מעיניהם, היכולות שלהם בתחומים שונים, הם כולם תוצר של עולמם הרגשי הלא מודע.

שינוי בקרבנו

עיקר הזיכרון הלא מודע מוטמע בינקות. להורים קשר ייחודי ושונה לכל אחד מילדיהם. הקשר הרגשי הלא מודע של ההורים לילדיהם מושפע מאוד ממשפחת המוצא והמאפיינים הרגשיים ששררו בה. יהיה קשר בין אישיותם של הילדים ובין האישיות של ההורים ואחיהם. בעיקר של ההורה הדומיננטי והאחים במשפחה בה גדל.

החינוך של ילדינו מושפע באופן מכריע מעולמנו הרגשי הלא מודע שבהכרח מכיל תחומים חזקים ותחומים כאובים. כדי לשנות באמת את החינוך שאנו נותנים לילדינו עלינו לעשות שינוי רגשי גם אצלנו. התוצאות לא יאחרו לבוא בחיינו שלנו וגם בעולמם הרגשי של ילדינו.

ניתן לשנות ולהטמיע זיכרון רגשי גם בהמשך חיינו ובכך לשנות את המציאות החיצונית של חיינו. אני דנה על כך רבות בספרי "העוצמה הרגשית".

הדרך לאושר, להצלחה, להצלחה כלכלית ועסקית עוברת רק בעולם הרגשי הלא מודע שמוטמע בכל אחד מאתנו. הדבר החשוב ביותר שנוכל לתת לילדינו הוא עולם רגשי חיובי ומאושר שינתב אותם בהתאם לכל אורך חייהם.

הכותבת היא מחברת הספר "העוצמה הרגשית".
תאריך:  31/03/2013   |   עודכן:  31/03/2013
קרן אלמוג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדבר החשוב ביותר שעלינו לתת לילדינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מזכיר_המדינה
2/04/13 17:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רק אחרי שעה וחצי הבחנתי שמשהו פה לא בסדר. לכאורה, מחזה שגרתי הנראה כמעט בכל בית ספר. באולם התעמלות ענק של בית הספר צ'ונג פו בפרבר יי-שון בצפון סינגפור ישבו אלף ושבע מאות תלמידי בית הספר בצפייה רבת עניין רב במתרחש מול עיניהם. על הבמה הוצג באותה שעה מעין מחזמר לכבוד ראש השנה הסיני שחל למחרת. התלמידים ישבו על הרצפה, ברגליים שלובות, ובמשך יותר משעה וחצי איש לא קם, לא הסתובב, שום תלמיד לא העניק צ'פחה לחברו, שלא לדבר על כך שאיש גם לא צעק "שב, אתה מסתיר!". הם צחקו כשצריך, מחאו כפיים במקומות הנכונים, ושאגו בשמחה כל אימת שהעלילה על הבמה דרשה זאת. אבל מתנוחת הישיבה הקשה – לא זזו. הפעוטות מכיתה א', שעדיין לא למדו את הכללים וניסו לקום זכו מיד לנזיפה ידידותית מהמורה שישבה לא רחוק בעיניים צופיות והסבירה להם שהם מפריעים לחבריהם.
31/03/2013  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
ב-20 למרס 2013, התקיים באתר יד לשריון כינוס, לציון יובל לסיום קורס קציני חי"ר. זהו סיפור תולדות פלוגת הצוערים שסיימו את קורס קציני החי"ר במרס 1963. עיקר המאמץ היה לאתר את כולם בארץ ובחו"ל, וליצור עימם קשר ולהביא למכנה משותף את הקשר והזיכרונות מהקורס שחוו יחדיו
31/03/2013  |  גרשון אקשטיין  |   כתבות
בתוך תפאורה מרהיבה ומדויקת לפרטיה של בית אנגלי מסוגנן טיפוסי, שיצר אבי שכווי הכה מיומן, עם הטפטים העשירים ורצפת הפרקט, נפגשות שלוש אחיות לחוג את יום הולדתה של האחות הבכירה, שרה. כולן ילידות ארה"ב, אך שרה הרווקה המצליחה כאשת עסקים ומנהלת בנק בינלאומי, בורחת מהזהות היהודית שלה הברוקלינית, אל לונדון הגויית. כבן לוויה היא בוחרת בקשר עם גוי, ניק פים, שהבנות מכנות אותו "הנאצי" על שום האמירות האנטישמיות שלו.
31/03/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
לחצי מיליון היהודים החיים כיום בצרפת נשקפת באחרונה סכנה קיומית בעטיים של גורמים איסלאמיסטיים קיצוניים ועוינים, המאיימים חדשות לבקרים על שלומם וביטחונם. גורמים אלה נמנים עם מיעוט דומיננטי, המונה 6.7 מיליון מוסלמים שחיים שם והמצויים על סף עימות חזיתי עם המיעוט היהודי הדל והנרדף על לא עוול בכפו.
31/03/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
ראש המשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מקבלים ציונים נמוכים יחסית במשוב News1. על-פי הצבעתם של יותר מ-250 גולשים, "זוכים" השניים ליחס צונן: נתניהו מקבל רק 2.7 נקודות (מתוך 5); לפיד מקבל רק 2.4.
30/03/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il