|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

השנה תעשיית האנימציה תהיה לוהטת

השימוש ב-NFT לא נגמר בעולם האמנות, אלא הוא הופך להיות נפוץ יותר ויותר בתחומים כמו נדל"ן, שיווק ואופנה
17/02/2022  |   אלדד סרי   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
כל התחומים [צילום: Ouriel Morgensztern/Austria's Galerie Belvedere/news aktuell via AP Images]

כולנו ראינו בסוף שנת 2021 איך תחומים כמו מטאברס ו-NFT הגיעו לתקשורת המיינסטרים והציתו את הדמיון גם של מי שלא מתעניין בדרך כלל באנימציה. נראה כי העתיד צפוי להיות דרמטי אפילו יותר.

מה המשותף לאספנות דיגיטלית, קניית נדל"ן במטבע דיגיטלי, תוכן ישראלי שנמכר במיליונים לחו"ל? התשובה, כך אני סבור, קשורה לשינויים הטכנולוגיים האדירים שקורים בתחום האנימציה והתלת-ממד. אם בעבר השימוש באנימציה היה מוגבל לגיקים שמכורים למשחקי קווסט או לסרטי ילדים, היום כולם מושפעים מהתחום.

1. היקום הוירטואלי של המטאברס

נעים להכיר, מטאברס (שמה של 'מטה' לשעבר פייסבוק הוא הקיצור). הקורונה האיצה את המגמה של הקיום הדיגיטלי שלנו כשכולנו מתקשרים בעיקר מרחוק. המטאברס הוא צעד אחד קדימה. יקום וירטואלי שבו כולנו נתקשר כולנו נהיה נוכחים באמצעות 'ייצוג' בתלת מימד.

המטאברס עושה רק את הצעדים הראשונים שלו והכיוונים האפשריים באמת בלתי נגמרים. טיול מודרך באתרים בפריז באמצעות קסדת מציאות, פגישה עם חברים בבית קפה וירטואלי, מסיבת יומהולדת לילדים מרחוק שבה כל אחד מהם מתחפש באופן וירטואלי ועוד. קשה אפילו להעריך את ההשלכות הכלכליות, החברתיות והטכנולוגיות של צעד כזה.

מצד אחד, אני קורא ושומע על התרומה של מטאברס לעולם. כך למשל נתקלתי לאחרונה בידיעה שמשרד החינוך מציע לתלמידים ותלמידות סיור וירטואלי באתרי השמדת יהודים במהלך השואה, וזאת באמצעות משקפי ה-VR שנועדו להפוך את החוויה ליותר מוחשית. מצד שני, המטאברס מעצים את כל אותם חששות שאנחנו חווים ביום יום ברשתות החברתיות. ניכור, העדפת יחסים מרחוק על פני יחסים בינאישיים ועוד. לאיזה כיוון יפנה המטאברס ב-2022? נמתין ונראה.

2.הכסף שנמצא ב-NFT

בעברית צחה: אסימון חסר תחליף, בעברית מדוברת הכוונה היא לסוג של חותמת מקוריות על יצירות אמנות. בחודשים האחרונים התחום התפתח בצורה קיצונית שבה סרטון מצולם של לברון ג'יימס מטביע אבל מזווית מעט שונה מהרגיל נמכר ב-208 אלף דולר או 25 מיליון דולר ששולמו על סדרת ציורים של קופים לבושים במדי פיראטים שנוצרו בסטודיו.

השימוש ב-NFT לא נגמר בעולם האמנות, אלא הוא הופך להיות נפוץ יותר ויותר בתחומים כמו נדל"ן, שיווק ואופנה. בתחום הנדל"ן 'חוקי' המטאברס עתידים להתנהל בצורה דומה לרכישת נדל"ן בעולם הפיזי. אם המטאברס הוא יקום בעל ממדים גאומטריים מוגדרים אז ברור שגם הנכסים שבו מתומחרים לפי המיקום שלהם (קצת בדומה לרכישת 'דומיינים' שאנחנו מכירים).

משקיעים נבונים ירכשו קרקע וירטואלית שלהערכתם תהיה שווה הון ולאחר מכן ישכירו או ימכרו אותה למרבה במחיר. כדי לסבר את האוזן לפני ההודעה של פייסבוק על השקעתה בתחום המטאברס עמד השווי הממוצע של נדל"ן על 2,620 דולר. לאחר ההודעה הזו זינק המחיר ליותר מ-11,042 דולר כך שכרגע השוק הוא מאוד ספקולטיבי.

בתחום השיווק המטאברס עתיד להיות פלטפורמת שיווק משמעותית נוספת במקביל לעולם הפיזי בתוך העולם הוירטואלי. הדגש בעולמות השיווק יהיה מבוסס על חוויה סוחפת שבה למעשה המשתמש יוכל לטייל באופן וירטואלי בין מותגים שונים. דוגמה לכך היא למשל פלטפורמת המשחקים 'רובולוקס' שלאחרונה יצרה בתוכה חברת ההפקות הענקית 'Warner Bros' טריילר חדש על סרט חדש שהיא עתידה להוציא בעתיד. פעולות שיווקיות נוספות שהתרחשו לאחרונה במטאברס היו למשל כאשר חברת ג'וצי יצרה 'חדר אספנות' של חברת ג'וצי שהציעה שם פריטים וירטואלים מאוספים נדירים ומכרה אותם במטבעות רובולקס.

גם תחום האופנה נוכח מאוד בתוך המטאברס. משחקים רבים מציעים כיום רכישת בגדים וירטואלים שהשחקנים קונים כחלק מהמשחק. ההנחה היא שהמטאברס עשוי לקחת את רכישת בגדים וירטואלים צעד אחד קדימה. אחרי הכל אם אנחנו יוצאים לקניון וירטואלי במטאברס לא יהיה לנו נעים להסתובב שם עירומים או אפילו עם בגדים זולים במיוחד ולכן נקנה לצורך כך בגדים במטבע וירטואלי. נוכל לבחור בגדים וירטואלים שייצגו את הדימוי העצמי הווירטואלי שלנו, דימוי הגוף הווירטואלי שלנו וכן הלאה.

למרות הבאזז סביב ה-NFT האמת היא שקשה מאוד לדעת לאן זה יילך מכאן. הרבה מאוד אנשים נוהרים לקנות NFT בלי לדעת בדיוק מה הם קונים ולמה הם עושים את זה. התחושה מזכירה את תקופת 'הבהלה לזהב' או בועת 'הדוט קום' בתחילת שנות ה-2000.

ויש גם זווית ישראלית ביקורתית על הקנייה האימפולסיבית של NFT: 'פרדס שמריהו: אוסף ה-NFT הראשון' שמציע הדפסים פיזיים למכירה ואביזרים נלווים כמו ארגזים, מגדלי שמירה וכו' תמורת מטבע איתריום. המסר: "אל תחזרו על הטעות של סבא: קנו עכשיו מגדל משלכם". כך מבקשים העומדים מאחורי המיזם הזה להמחיש את האבסורד של מה שכרגע נראה יותר ויותר כמו בועה זמנית.

3.ההתמכרות למשחקי הייפר קז'ואל

כולנו נהפוך לגיימרים בשנת 2022. משחקי הייפר קזו'אל מתייחסים למשחקים שכולנו משחקים כדי לנקות את הראש. יום עבודה מתיש, המתנה לתור בקופת חולים, קושי להירדם בשעת לילה מאוחרת - עבור כל הסיטואציות האלה הומצאה תרופת הפלא של משחקי ההייפר קז'ואל. ומאז הקורונה כולנו משחקים אפילו הרבה יותר.

הפורמט הוא בערך ככה: מתחילים, לוחצים על כפתורים, יש כמה משימות פשוטות שמעניקות לנו אסימונים, פרסומת, מצליחים! אוף נכשלים וחוזר חלילה. הדוגמאות הן רבות: קנדי קראש, פלאפי בירד, אנגרי בירד וכו'. כמה זה משתלם? ההערכות מדברות על 11 מיליארד דולר של רווחים בשנה האחרונה ממשחקי הייפר קז'ואל.

משחקי ההייפר קזו'אל מבוססים במידה רבה על התמכרות של המשתמשים במשחק. העיקרון הפסיכולוגי המנחה אותם כבר הוכח לפני כמעט מאה שנה: הפסיכולוג פרדריק סקינר את אפקט ההתמכרות אצל עכברים שהתרגלו ללחוץ על דוושה אחרי שניתן להם פרס משתנה על כל לחיצה. גם כאשר העכברים הפסיקו לקבל מזון הם המשיכו ללחוץ כי ההרגל חזק יותר מהכל.

משחקי הייפר קז'ואל יושבים על התובנה שאנשים אחרי יום עבודה נשארים עם מוח מכווץ ממאמץ ובלי אנרגיה מיותרת. העיצוב שלהם וצורת המשחק שלהם בנויים בהתאם לכך. ניתן לשחק בהם באצבע אחת בדיוק כדי שאפשר יהיה לשחק בהם בכל זמן ובכל מקום; הניקוד פשוט ולא מסובך כדי שמי שמשחק יידע מתי הוא מתוגמל על הצלחה; המשחקים כוללים הרבה מאוד שלבים עם טווח זמן משתנה. מפתחי המשחקים מודעים לשיפור ביכולת השחקנים ולכן מציעים דרגות קושי משתנות תוך קיצור או הגדלת הזמן שנדרש לביצוע המשימה.

4. צפייה בסדרות האנימציה

ישראל היא שוק קטן יחסית של תוכן אבל כולנו מכירים סדרות כמו 'פאודה', 'בטיפול' שהפכו לפורמטים בינלאומיים שנמכרו במיליונים. מה שנכון לסדרות 'רגילות' נכון גם לסדרות אנימציה. חברות כיום משקיעות הרבה יותר בקניית סרטים או סדרות אנימציה. חברות תוכן כמו דיסני פלוס, אמזון פריים, נטפליקס קונות תוכן של אנימציה בסכומים מטורפים, והמגמה הזו צפויה להתחזק ב-2022.

הכניסה הצפויה של דיסני פלוס בשנה הקרובה ל-42 מדינות ביניהן ישראל, צפויה לטלטל את שוק התוכן המקומי. נטפליקס שעד עכשיו שלטה ללא עוררין בשוק הישראלי, תוך שהיא גוברת בקלות על אמזון ואפל TV, צפויה לתחרות קשה. ככל הנראה דיסני פלוס תשתף פעולה עם חברת Yes שמפעילה שירות סטרימינג עם בסיס של יותר מחצי מיליון לקוחות.

הכוב הוא ראש תחום אנימציה ותלת-מימד בחברת האקריו.
תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
אלדד סרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השנה תעשיית האנימציה תהיה לוהטת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני תומך בגישת ליברמן הגורסת שאין לפזר כספי ציבור באופן פופוליסטי כאשר סקטורי עובדים כגון העצמאיים וכאלה שאינם עובדים (או עובדים חלקית מבחירה חופשית) במגזר החרדי והערבי ולא רק בהם, פיתחו השקפה מעוותת והרסנית למשק, התולה את האחריות לקיומם הכלכלי בממשלה ומשחררת אותם מכל אחריות עצמית. נראה ששטיפת המוח שעברנו בעולם ה-PC בשילוב עם אגו-צנטרליזם קיצוני שצמח במקומותינו לאחרונה בקצב מבהיל, ניתקו אותם כליל מהדיון החברתי-כלכלי העקרוני של אחריות אישית של אזרחים בדמוקרטיה נורמלית ונורמטיבית.
17/02/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
העובדה שב-2050 תמנה מדינת ישראל כ-18 מיליון תושבים ותהפוך להיות המדינה הצפופה בעולם, מחייבת חשיבה שונה לגבי תפרוסת הערים בכלל וערי המטרופולין בפרט. על-פי תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35, אמורה המדינה להכיל בעתיד 4 ערי מטרופולין, מטרופולין תל אביב וגוש-דן, ירושלים, חיפה והקריות ובאר שבע. מאז פרסום התוכנית חלפו שלושה עשורים, אולם המגמה שאפיינה את ישראל מראשיתה, התמרכזות יותר ויותר תושבים ב"מדינת תל אביב", רק התחזקה והלכה.
17/02/2022  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
על-רקע רוחות המלחמה המנשבות באוקראינה, רצוי לזכור כי מאז נפילת מסך הברזל ב-1989 המערב "מפספס" הזדמנויות להעביר את רוסיה לצידם ואולי אפילו הכללתה בנאט"ו ובאיחוד האירופי. במקום זאת המערב וארה"ב בראשם ניצלו את שלטונו הרעוע של השיכור ילצין והשנים הראשונות של נשיאות פוטין, כדי להחלישה הן מדינית והן כלכלית, על-ידי התפשטות נאט"ו מזרחה והכללת 8 מדינות ברית ורשה לשעבר בתוכה, וכן מינויו של פרופ" ג"פרי זקס כיועצו של ילצין - כלכלן ימני שמרן [מאז החליף עורו], שניסה להפוך מידית את רוסיה מכלכלה ריכוזית לכלכלת שוק, שיחד עם האוליגרכים גרמו לכאוס לאומי בל ישוער. רק התבססותו של פוטין בשלטון, קצין ק.ג.ב לשעבר, יחד עם חבריו הלאומנים מהשרות החשאי, היא שהצילה את רוסיה מאסון ומהרס טוטלי.
אל מול הסתה ורטוריקה תוקפנית חובה לשכנע את אזרחי ישראל להצטרף לקריאה לשמור על מרחב חיים חופשי מכל נשק גרעיני ומכל כלי נשק מסוכן המיועד להשמדה המונית במזרח התיכון.
סיפורה המופלא של שרה שנירר, מייסדת רשת בתיה"ס החרדיים לבנות 'בית יעקב', שהובא כאן בשבוע שעבר, וסיפר על רדיפתה קשות במשך 11 שנה בשל יוזמתה להענקת חינוך יהודי שורשי לבנות ישראל, עורר עניין רב. מסתבר שרבים כלל לא היו מודעים להתנגדות הרבנית הנוקבת למפעלה הנשגב, שהפר את עקרון "כל המלמד בתו תורה כאילו לימדה תיפלות".
17/02/2022  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מתוך כבוד שיש לי לספר הספרים, כואבת לי הפסילה הגורפת בפרשת השבוע שלנו את האדם בעל המום הגופני, פסילה האוסרת עליו אפילו לשהות במקום הקדוש
עדנה ויג
עדנה ויג
הרצל חקק וגם אחיו בלפור חקק ומשוררים נוספים תרמו לפיתוח השפה ולהפצתה והפנמתה בקרב בני העם, והם ממשיכים בכך לאורך השנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il