|   15:07:40
  אורית סטרוק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
ראש עיריית נשר, רועי לוי והשרה מרב מיכאלי [צילום: רונן טופלברג]

חמדת הימים נרמסת

השבוע חנכה בטקס ברוב פאר והדר את קו המטרונית מחיפה לנשר, וכל מי שנכח בטקס יכול היה לחוש באוויר שהשמחה העיקרית היא לא על השקת הקו עצמו, אלא על חילול השבת הציבורי הצפוי לבוא יחד עמו. מדוע נאלמה ימינה?
23/09/2022  |   אורית סטרוק   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות
עמדו מנגד
את הפעלת הרכבלית בשבת מנענו כמעט ברגע האחרון, במאמץ משולב, ציבורי, פוליטי ומשפטי, עם גורמים בעיריית חיפה, ופעילים למען השבת הציבורית במקומות נוספים. היה מדהים ועצוב לראות כיצד חברי "ימינה" לא לקחו כל חלק במאמץ הזה, משל הדבר לא נוגע אליהם כלל

מיכאלי חושפת: משרד המשפטים בולם תחבורה ציבורית בשבת
עידן יוסף
שרת התחבורה טוענת בשיחה עם News1 כי אינה יכולה לתת היתר לקווי תחבורה ציבורית בשבת במרכז הארץ ובדרומה בשל תקופת הבחירות * מגלה: הסרנו את המניעות ההסכמיות להפעלת הרכבלית בשבת
לרשימה המלאה

ערב שבת קודש פרשת ניצבים. "מה ידידות מנוחתך, את שבת המלכה, בכן נרוץ לקראתך, בואי כלה נסוכה" - בזמן שאנחנו נערכים לקבל את פני שבת המלכה, השבת האחרונה של השנה, שרת התחבורה נערכת לקדם עוד ועוד תחבורה ציבורית בשבת.

השבוע חנכה בטקס ברוב פאר והדר את קו המטרונית מחיפה לנשר, וכל מי שנכח בטקס יכול היה לחוש באוויר שהשמחה העיקרית היא לא על השקת הקו עצמו, אלא על חילול השבת הציבורי הצפוי לבוא יחד עמו, בעוד שעות ספורות.

מי שהביאו את מרב מיכאלי לכהן כשרת התחבורה - נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא - אוחזים בהסכם לפיו אסור לה לבצע צעדים כאלה. "יישמר הסטטוס-קוו בסוגיות בעלות זיקה לענייני דת ומדינה" - כתוב בהסכם הקואליציוני שלהם - "מלבד בנושאים בהם יוחלט לקדם שינויים, בהסכמת כל סיעות הקואליציה", ובסוגריים מנויות הסוגיות השונות, ובהן כמובן השבת, חמדת הימים.

אלא שהנייר הזה, שאמור היה לשמש כלי לשמירה ולהגנה על השבת במרחב הציבורי, כמו על אלמנטים נוספים המייצרים את הזהות היהודית של מדינת ישראל, נשכח מלב רגע אחרי שנחתם. שרת התחבורה דהרה קדימה, ולא היה מי שיעצור בעדה.

כך למשל, לאורך כל תקופת כהונתה לא נמצא בקואליציה אף גורם שהצליח לעצור את ההתעללות בנשות האברכים לומדי התורה. למרות שבאותו סעיף חשוב של סטטוס-קוו הוזכרו בפירוש גם "תלמידי הישיבות", איש בקואליציה לא עמד באופן נחוש נגד הפעילות הדורסנית של שר האוצר ליברמן, שרמס ברגל גסה אימהות צעירות ותינוקות רכים בשנים, ושלל מהן את הזכות לקבל מעון במחיר סביר, הכל כדי לרוקן את בתי המדרש ולהוציא את האברכים ל"שוק העבודה" הקדוש. למרבה הבושה, בג"ץ הוא שדחה את גזירות ליברמן לשנת הלימודים הבאה, בג"ץ ולא חברי ימינה שאחזו בידם את ההסכם שאוסר לחלוטין התעללות שכזו בלומדי תורה.

את הפעלת הרכבלית בשבת מנענו כמעט ברגע האחרון, במאמץ משולב, ציבורי, פוליטי ומשפטי, עם גורמים בעיריית חיפה, ופעילים למען השבת הציבורית במקומות נוספים. היה מדהים ועצוב לראות כיצד חברי "ימינה" לא לקחו כל חלק במאמץ הזה, משל הדבר לא נוגע אליהם כלל. רק לאחר הפעלת לחץ תקשורתי מסיבי בעיתונות הדתית, הואיל השר לשירותי דת דאז להוציא מכתב מטעמו, הדורש בתוקף "להימנע ממהלכים חד-צדדיים" למען "שימור חוסנה של הקואליציה". זה הספיק. לא היה צורך ביותר מכך. אבל למה צריך היה לשלוח את המכתב הזה בשלב כ"כ מאוחר, ורק תחת לחץ כבד?

"איך לא תירדם בשמירה? ואיך אוכל לישון בשקט כשאני יודע שאתה עולה לעמדה הסמוכה לביתי במצב של עייפות טוטאלית?" - שאלתי פעם את אחד החיילים שאכל אצלנו בסעודת ליל שבת. "גברת" - הוא ענה בחיוך שובה-לב - "אני אישן בשקט, את תשני בשקט, וגם המחבלים ישנו בשקט". מצטערת, אני לא יכולה לישון בשקט. בשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי עמלה שוב ושוב להעיר את השומרים, שהפקירו את משמרתם. להעיר את חברי משכבר הימים, שאוחזים בידיהם את כל הבלמים הנחוצים כדי למנוע צעדים חמורים מצד שותפיהם לקואליציה, אבל בדרך כלל אינם עושים דבר. הפקירו את ההגה של המדינה בידי שותפיהם משמאל, ומאז נעלמו ונאלמו.
והשמאל? באין מעצורים, הוא שועט קדימה. למה לא? אז לפעמים בג"ץ עוצר אותו, כפי שקרה אתמול בפרשת מזוז. ולפעמים כותרות ראשיות בתקשורת גורמות לחלק משרי "גוש ימינה" לפעול, כפי שקרה בפרשת ביילין ואתמול בפרשת הסכם התרבות עם האיחוד האירופי, ולפעמים - כלום.

כך קורה שנשיא ארה"ב מבקר במזרח ירושלים ללא ליווי ישראלי רשמי, כאילו היה זה שטח של מדינה זרה. כך קורה שבעיצומו של גל טרור נשלחים כוחות גדולים של צבא ומשטרה להרוס שוב, ושוב, ושוב, ושוב התיישבות יהודית בגבעות בנימין, באלימות ובאגרסיביות שלא תתואר. ואולי אפילו כך יקרה, בתוך זמן קצר, כשהסכם לקביעת הגבול הימי שלנו בצפון, יוצבע בקבינט תוך הסתרתו מעיני הכנסת ומניעת כל דיון ציבורי בעניינו (צעד שיכול להימנע בהחלטה אחת של גדעון סער, אם יתעורר ויחליט להגן על הדמוקרטיה ועל גבולות מדינת ישראל ולמנוע את המחטף הזה. המפתחות בידיו).

"כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך היום, לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא" - על הפסוק הנפלא הזה מפרשת השבוע אומר לנו רש"י: "לא נפלאת היא ממך - לא מכוסה היא ממך", כלומר: מדובר בדבר גלוי לעין ומוכר, לא נעלם ולא נסתר, וגם לא רחוק, ומכיון שכך "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו". אמת פשוטה היא: האדם מצופה לעשות ולפעול בהתאם למה שגלוי לעין, ולמען מה שקרוב ללב. כיצד יכול אדם, כל אדם, קל וחומר שליח ציבור, לוותר בקלות כזו על מה שמגיע לו בהסכם כתוב וחתום, גלוי וידוע? כיצד יכול אדם להתעלם באופן שיטתי מפגיעה בזכויותיו המגיעות לו על-פי דין? לשתוק אל מול רמיסת היקר לו? כיצד מסוגל שליח ציבור לעשות זאת לעיני בוחריו? רמיסת השבת הציבורית נעשית לעין השמש, בהתרסה ובקול תרועה רמה. גם ההסכם הקואליציוני האוסר זאת לא מכוסה הוא ממי שניסחו אותו ומחזיקים בו ובחתימות המתנוססות עליו. כיצד ייתכן שלא שמענו משפט גינוי אחד, מילת כעס או אפילו מילת כאב אחת, ולא ראינו מעשה נחוש אחד שנעשה כדי למנוע זאת?

"כל מקדש שביעי כראוי לו, כל שומר שבת כדת מחללו, שכרו הרבה מאוד על-פי פעלו, איש על מחנהו ואיש על דגלו" - בע"ה אנחנו נפעל להרים באהבה את דגל השבת שנרמס, ולהשיב לו את כבודו הראוי לו, ולנו.

שבת שלום

הכותבת היא חברת כנסת במפלגת הציונות הדתית. הדברים פורסמו בעמוד הפייסבוק של הכותבת.
תאריך:  23/09/2022   |   עודכן:  23/09/2022
אורית סטרוק
+משרד החוץ עתר נגד עובדיו המאיימים בשיבוש ההצבעה בנציגויות בחו"ל
19:41 23/09/22  |  יואב יצחק
משרד החוץ עתר לוועדת הבחירות נגד עובדיו בבקשה למתן צו מניעה, שיחייב את עובדי המשרד והנציגויות בחו"ל להימנע מביצוע פעולות שיש בהן כדי לפגוע במהלך הסדיר של הבחירות בישראל. העובדים מעכבים עתה שליחת הקלפיות וחומרי ההצבעה לקלפיות ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל - על-רקע סכסוך עבודה שהוכרז, ומכאן העתירה. יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית הורה לוועד עובדי משרד החוץ ולמשיבים הנוספים להגיב לעתירה עד יום 28.09.22 ולהיות ערוכים לדיון ביום 28.09.22.
+ומה אחר כך
16:28 23/09/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
לעולם לא נעכל את המראות מבלפור (שהיו בדיעבד חלק ממנו), על המיצגים/המתנפחים שהוצגו שם, והציגו דריסת כללים טוטאלית  ▪  נדרסו בריש גלי, בפרהסיה כללים של מוסר, כללים של דפוסי התנהגות חברתית, אף כללים של אחריות חברתית בימי מגיפה
שנאה רושפת [צילום: ענת חרמוני]
+נתניהו נועד עם מנהיג הפלג הליטאי כדי לסכל חבירה לגנץ
15:02 23/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו ומנהיג הפלג הליטאי הרב גרשון אדלשטיין סיימו את פגישתם בבית הרב בבני ברק. נתניהו ביקש לשלול אפשרות כי דגל התורה תצטרף לממשלה בראשות בני גנץ.

ח״כ משה גפני שנכח בפגישה אמר כי שרת החינוך ביטלה את לימודי התנ״ך בבתי ספר חילונים. הרב תמה על כך ונתניהו אמר: ״אנחנו נחזיר את המצב לקדמותו״.

נתניהו אמר לרב אדלשטיין כל השנים שמר על עולם התורה, "ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס-קוו ובתורה״. נתניהו הביע סיפוק מהאחדות ברשימת יהדות התורה.

באתר וואלה דווח כי הרב אדלשטיין המליץ לנתניהו ללמוד גמרא, ונתניהו סיפר שבמשך שנים הייתה לו חברותא שעמה למד. הוא סיפר על בנו אבנר עמו הוא לומד מדי שבוע את פרשת השבוע וציין: ״אצלנו זה לא בשביל לקושש קולות בבחירות, זה מושרש״.
קומץ פעילים של הפלג הירושלמי הפגינו נגד נתניהו
+סער: אין אפשרות להישען על המשותפת
14:44 23/09/22  |  עידן יוסף
השר גדעון סער אומר באירוע שישי תרבות בראש העין: "אין אפשרות להישען על המשותפת [הכוונה לחד"ש-תע"ל, ע.י.]. היא קיצונית, אנטי ישראלית, וממשלה לא יכולה להישען על מפלגה כזאת. לא תהיה ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. מי שלא מבין מה רוצה לעשות הרשימה המשותפת למדינת ישראל ולאופיה כמדינה יהודית ודמוקרטית - הוא לא מבין מושכלות יסוד. יש דברים שלא משחקים בהם".
+עימות בין ח"כ דיסטל לאנשי קמפיין הליכוד
14:34 23/09/22  |  עידן יוסף
מתיחות בתוך קמפיין הליכוד. עימות חריג נרשם השבוע בין ח״כ גלית דיסטל אטבריאן לאנשי הקמפיין במצודת זאב. הרקע: ויכוח על קידום תכנים ומידת מעורבותה בקמפיין. על-פי הדיווח, יונתן אוריך צרח עליה: ״תעופי מפה, כפויית טובה שכמותך״, והיא השיבה ״תסתום, מי אתה בכלל?!״ (חדשות 12).
+סמוטריץ': שקד מנהלת מגעים לפרישה; איילת שקד: "שקר!"
13:59 23/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכינוס פעילים במודיעין חשף יו"ר הציונות הדתית כי לשקד מוצע תפקיד בתמורה לפרישה וכי הוא אופטימי בנושא  ▪  בית יהודי: "נרוץ עד הסוף, הוא יצטרך לצום בכמה ימי כיפור"
כינוס הפעילים של הציונות הדתית במודיעין
+סקרי סוף-השבוע: גוש נתניהו במגמת התחזקות
09:08 23/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחנה הממלכתי מתקשה להמריא  ▪  גוש נתניהו מקבל בין 60 ל-62 מושבים  ▪  בכל הסקרים בל"ד ובית יהודי לא עוברות את אחוז החסימה, וכך גם יתר המפלגות הקטנות
הרמת כוסית של מפלגת העבודה בת"א. באחד הסקרים קיבלה רק 4 [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
סקרי סוף-השבוע שפורסמו בשלושה ערוצי טלוויזיה (12, 13 ו-14) ובמעריב מצביעים על מגמה של התחזקות לגוש נתניהו. בכל הסקרים, בל"ד ובית יהודי נמצאות מתחת לאחוז החסימה.
23/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל (יום ה', 22.9.22) את עתירת רשימת המחנה הממלכתי ועו"ד שחר בן מאיר, וחייב את ח"כ בנימין נתניהו ואת מפלגת הליכוד, להסיר כל סרטון וכל פרסום מכנס בחירות שבו נראים ילדים.
22/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא את נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ותקף את הנוכחים על שתיקתם אל מול איומיה של אירן להשמדת ישראל.
22/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
פתח את פיך ואומר לך מי אתה תשאלו את רם בן ברק בין ביבי לטיבי וממשלת בנט- לפיד: הביטחון לפני הכל ולקינוח - מִמבחן הלשון לשיעור בלשון: אישי ציבור ושדרנים, דברו עברית נכונה
22/09/2022  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה על הסף ולגופה את עתירת הליכוד נגד שידור נאומו של ראש הממשלה, יאיר לפיד, בעצרת הכללית של האו"ם בשידור חי בערוצי הטלוויזיה בישראל. זאת, לאחר שהליכוד טען כי הנאום צפוי לכלול מסרי תעמולה אסורים שיכוונו אל הציבור בישראל.
22/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il