|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
תינוקת בסרטון תעמולה עם נתניהו

הליכוד מסיר סרטוני בחירות שבהם עשה שימוש אסור בילדים

באחד מסרטוני התעמולה לחינוך חינם עד גיל 3 נראתה תינוקתו ובסרטון אחר נראו ילדים שעלו ל"ביביבא" כמו-כן אסר יו"ר ועדת הבחירות על הליכוד לעשות שימוש בסמל המדינה
22/09/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות
הליכוד עשה שימוש בילדים בסרטון תעמולה
עידן יוסף
לרשימה המלאה

עידן יוסף
גן נתניהו: הליכוד עשה שימוש בילדים

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל (יום ה', 22.9.22) את עתירת רשימת המחנה הממלכתי ועו"ד שחר בן מאיר, וחייב את ח"כ בנימין נתניהו ואת מפלגת הליכוד, להסיר כל סרטון וכל פרסום מכנס בחירות שבו נראים ילדים.

בשתי העתירות, שהוגשו בנפרד, נכתב כי במסגרת פרסומים וכנסים, הפרו נתניהו והליכוד את האיסורים על שימוש במשאבי ציבור ובילדים לצורך תעמולת בחירות, איסורים הקבועים בחוק דרכי תעמולה.

העתירה של המחנה הממלכתי נסובה על סרטון שבו נראה ח"כ בנימין נתניהו משוחח עם אישה שמחזיקה עגלת תינוקות ובה תינוקת. הסרטון שאורכו 1:22 דקות מציג שיחה בין האם לבין ח"כ בנימין נתניהו, אשר עוסקת בעלויות החינוך במדינה לילדים בני 3-0, ובהבטחות הליכוד בעניין זה. במהלך הסרטון התינוקת נראית מספר פעמים, בין אם המצלמה מתמקדת עליה ובין אם בצילום רחב שבו נראים כלל המשתתפים בסרטון.

העתירה של בן מאיר מתמקדת בכנסי בחירות מטעם הליכוד ובסרטונים המתעדים אותם, במסגרתם נתניהו מגיע לערים ולשכונות שונות ב"ביביבא" ונואם בפני התושבים. העותר הלין על כך שבכנסים אלו עושה נתניהו שימוש אסור בנכסי המדינה בקשר עם תעמולת בחירות, שכן הוא נוהג לנאום במהלכם מאחורי פודיום שעליו מופיע סמל המדינה. בנוסף, באחד הכנסים הללו, עלו לכלי הרכב שממנו נאם מספר ילדים מתחת לגיל 15, ואלו הופיעו אף בסרטון שפרסם הליכוד מהאירוע.

עמית ציין בהחלטתו, כי הפעילות בה מוצגת הילדה - בעת שיחה של אמה עם נתניהו - אינה פעילות שגרתית של ילדים. "ניכר שמדובר בשיחה מבוימת לצורך הסרטון שנועד לצרכים תעמולתיים. לא מדובר על צילום או הקלטה של ילדים בפעילות שגרתית שהייתה מתקיימת בלאו הכי. למעשה, התינוקת היא במובנים רבים ה'גיבורה' של הסרטון. תוכן הסרטון עוסק בה, ובעלות החינוך שעל הוריה לשאת אם ירצו להכניס אותה לגן ילדים. התינוקת מופיעה מספר פעמים במהלך הסרטון ולמשך כמה שניות ברצף בכל פעם. הופעתה אינה אינצידנטלית לסרטון אלא קריטית למסר הפוליטי שאותו המשיבים מבקשים להעביר - כי יפעלו להוזלת עלויות החינוך לילדים בגילי 3-0. לראיה, בסוף הסרטון המשיב אומר 'יש לי רק בקשה אחת... פתק מחל בקלפי' ואז פונה ישירות לתינוקת ושואל אותה 'את מסכימה?'."

גם הופעתם של הילדים בסרטון שמתעד כנס בחירות נעשתה בניגוד לחוק דרכי תעמולה - קובע עמית ומוסיף: "גילם של הילדים במקרה זה אומנם אינו ידוע במדויק, אך המשיבים לא טענו כי מדובר בילדים מעל גיל 15. השתתפות בכנס בחירות, שבמסגרתו הילדים עומדים לצדו של מועמד בבחירות לכנסת שעה שהוא נושא דברים הקשורים בתעמולת בחירות, אינה פעילות שגרתית של ילדים. יודגש שוב, כי הטענות שהוריהם של הילדים הסכימו שיעמדו לצדו של המשיב [נתניהו], שהילדים עצמם ביקשו זאת, וכי הדבר נעשה בספונטניות - בכל אלה אין כדי להכשיר שיתוף אסור של ילדים בתעמולת בחירות. נסיבות אלו לא נופלות בגדר החריגים המפורשים שנקבעו בסעיף 2ג לחוק דרכי תעמולה".

יו"ר ועדת הבחירות הורה להסיר את כל הפרסומים הכוללים ילדים, ובנוגע לשימוש בפודיום ועליו סמל המדינה, כותב השופט עמית בהחלטתו: "נאום במסגרת כנס תעמולת בחירות כאשר לפני המשיב מוצב פודיום ועליו סמל המדינה, חותר תחת התכליות המונחות בבסיס האיסור ועלול ליצור את הרושם שסמל המדינה מזוהה עמו. דומה כי המשיבים אינם חולקים על כך, ועל כן טענו בתגובתם שהסמל היה מכוסה אך הכיסוי נשמט בשגגה וכי יקפידו על כיסוי הסמל מכאן ואילך. רשמתי הצהרה זו לפני וחזקה על המשיבים שיקפידו על הוראות הדין. אולם כעולה מהעתירה, תיעוד מהכנס פורסם על-ידי המשיבים בחשבונות הרשתות החברתיות שלהם ובו נראה המשיב נואם מאחורי הפודיום או לצדו. פרסומים אלו מהווים הפרה של סעיף 2 א לחוק דרכי תעמולה ואני מורה למשיבים להסירם".

תב"כ 17-26/5 מפלגת חוסן לישראל, שחר בן מאיר נ' בנימין נתניהו ואח' / החלטה
החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעתירות כי במסגרת פרסומים וכנסים הפרו בנימין נתניהו והליכוד את האיסורים על שימוש במשאבי ציבור ובילדים לצורך תעמולת בחירות, איסורים הקבועים בחוק דרכי תעמולה (7 עמ')

תאריך:  22/09/2022   |   עודכן:  22/09/2022
עידן יוסף
+חמדת הימים נרמסת
10:59 23/09/22  |  אורית סטרוק   |   לרשימה המלאה
השבוע חנכה בטקס ברוב פאר והדר את קו המטרונית מחיפה לנשר, וכל מי שנכח בטקס יכול היה לחוש באוויר שהשמחה העיקרית היא לא על השקת הקו עצמו, אלא על חילול השבת הציבורי הצפוי לבוא יחד עמו. מדוע נאלמה ימינה?
ראש עיריית נשר, רועי לוי והשרה מרב מיכאלי [צילום: רונן טופלברג]
+סקרי סוף-השבוע: גוש נתניהו במגמת התחזקות
09:08 23/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחנה הממלכתי מתקשה להמריא  ▪  גוש נתניהו מקבל בין 60 ל-62 מושבים  ▪  בכל הסקרים בל"ד ובית יהודי לא עוברות את אחוז החסימה, וכך גם יתר המפלגות הקטנות
הרמת כוסית של מפלגת העבודה בת"א. באחד הסקרים קיבלה רק 4 [צילום: פלאש 90]
+חד"ש-תע"ל: אם ננהר לקלפיות - נכריח את לפיד לפעול להקמת מדינה פלשתינית
00:25 23/09/22  |  איציק וולף
רשימת חד"ש-תע"ל הביעה שביעות רצון מנאומו של ראש הממשלה, יאיר לפיד, בפני העצרת הכללית של האו"ם.

"נאום לפיד אמנם התחיל בחרחורי מלחמה ותעמולה אך הסתיים בקריאה לפתרון הסכסוך בשתי מדינות. אם ננהר לקלפיות נהיה בעמדה להכריח אותו לעמוד בדבריו ולפעול להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. באותו אופן גם נביא לטיפול בארגוני הפשע וביוקר המחייה", טענו במפלגה הערבית.
+"רוב בישראל תומך בשתי מדינות, אני אחד מהם"
20:03 22/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נאם בפני העצרת הכללית של האו"ם ואמר שישראל תסכים למדינה פלשתינית אם זו תהיה שוחרת שלום  ▪  תקף את המדינות באו"ם על שתיקתן לנוכח איומי אירן להשמיד את ישראל והצהיר שישראל לא תאפשר לעולם נשק גרעיני לאירן
"ממה אתם פוחדים?" לפיד באו"ם [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+שיח"כ אותה
19:30 22/09/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
פתח את פיך ואומר לך מי אתה  ▪  תשאלו את רם בן ברק  ▪  בין ביבי לטיבי וממשלת בנט- לפיד: הביטחון לפני הכל  ▪  ולקינוח - מִמבחן הלשון לשיעור בלשון: אישי ציבור ושדרנים, דברו עברית נכונה
טרור - לא אצל נתניהו [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+נדחתה עתירת הליכוד נגד שידור נאום לפיד באו"ם
19:10 22/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע כי הליכוד לא הציג נימוקים לפנייתו המאוחרת בניסיון למנוע שידור חי של ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם ולא צרף את לפיד או את המדינה כמשיבים
לפיד מתכונן לקראת נאומו בעצרת הכללית [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+השרה שקד: לאשר את מינוי מזוז רק לצורך אישור מינוי הרמטכ"ל
18:33 22/09/22  |  איציק וולף
שרת הפנים, איילת שקד, אמרה בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את מינוי שופט העליון בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה למינויים בכירים, כי בית המשפט אמר היום את המובן מאליו, שלא ניתן לעשות איפה ואיפה בין סוגי המינויים בתקופת בחירות.

"חבל שבית המשפט היה צריך להידרש ולהתערב בסוגיה זו. אני קוראת שוב לאמץ את הצעתי המקורית ולאשר את המינוי לאישור הרמטכ"ל בלבד", אמרה.
[צילום: לשכת שרת הפנים]
+בג"ץ ביטל מינוי מזוז לוועדה לבדיקת בכירים
18:27 22/09/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סולברג מותח ביקורת קשה על מיארה, אשר החליטה לבדה לדחות את ההצעה להסתפק במינוי אד-הוק  ▪  וילנר: מיארה סטתה מהוראות הדין, מהפסיקה ומהנחיות היועץ המשפטי
מזוז ומיארה. לא לשמונה שנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בנט הטיל וטו על הסכם התרבות עם האיחוד האירופי
16:50 22/09/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הטיל וטו על אישורו של הסכם התרבות עם האיחוד האירופי שמפלה לרעה את התושבים המתגוררים בשטחים שכבשה ישראל במלחמת ששת הימים, והוא לא יעלה לאישור בממשלה.

שרת הפנים איילת שקד לחצה על בנט להטיל את הווטו, אולם בהודעה לתקשורת לא נתנה קרדיט לבנט. "האירופים הצדקנים צריכים להבין שדין תל אביב כדין אריאל ועתניאל. כל אזרחי ישראל שווים ולא אתן לחרמות מאירופה לחלחל לישראל", אמרה שקד.

בתגובה, מסרה ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית): "רק אחרי שפנינו, רק אחרי שפרסמנו, אולי סוף-סוף תיזכרו שיש לכם אחריות: על הסכם הגבול הימי שלפיד מעביר במחטף מתחת לאף שלכם, על תחבורה ציבורית בשבת שמרב מקדמת במרץ ואתם אפילו לא טוענים שזה גשם, מבחינתכם לא ירקו עליכם בכלל. נתתם את ההגה ללפיד והלכתם לעשות לביתכם".
+פורום המשפחות השכולות הגיש בקשה לפסילת רע"מ מהתמודדות בבחירות
15:13 22/09/22  |  מירב ארד
פורום המשפחות השכולות, הגיש בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לפסילת רע"מ מהתמודדעות בבחירות לכנסת ה-25. הדיון בבקשה יתקיים בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ביום חמישי ה-29.9.2022, החל מהשעה 14:00.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הליכוד מסיר סרטוני בחירות שבהם עשה שימוש אסור בילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא את נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ותקף את הנוכחים על שתיקתם אל מול איומיה של אירן להשמדת ישראל.
22/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
פתח את פיך ואומר לך מי אתה תשאלו את רם בן ברק בין ביבי לטיבי וממשלת בנט- לפיד: הביטחון לפני הכל ולקינוח - מִמבחן הלשון לשיעור בלשון: אישי ציבור ושדרנים, דברו עברית נכונה
22/09/2022  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה על הסף ולגופה את עתירת הליכוד נגד שידור נאומו של ראש הממשלה, יאיר לפיד, בעצרת הכללית של האו"ם בשידור חי בערוצי הטלוויזיה בישראל. זאת, לאחר שהליכוד טען כי הנאום צפוי לכלול מסרי תעמולה אסורים שיכוונו אל הציבור בישראל.
22/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בג"ץ ביטל (22.9.22) את מינויו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, מני מזוז, ליו"ר הוועדה לבחינת מינויים בכירים. מזוז אמור היה למלא את התפקיד במשך שמונה שנים והמינוי כעת נועד לאפשר לבדוק את מועמדותו של האלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל.
22/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שרת התחבורה מרב מיכאלי מגלה כי משרד המשפטים מונע ממנה לתת היתרים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בשיחה עם News1, אמרה מיכאלי ביחס לקשיים שמערימה עליה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בנושא: "אני פועלת במסגרת החוק, ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי לקדם תחבורה ציבורית בשבת ותחבורה ציבורית בכלל".
22/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il