|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
רוטמן ןלוין. שדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לוין רוטמן והשדים

לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו
27/08/2023  |   יוסי אוחיון   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

עד לא לפני זמן רב חייו של האזרח בישראל נעו במסלול האנושי המאפיין כל אדם אחר באשר הוא, בין הדאגה והמאמץ לחיות ברווחה, לפרנס ולטפח את משפחתו, לחתור לעצמאות כלכלית ומקצועית, ולמי שהאיר המזל, אף למצוא זמן לעיסוקים ותחביבים לסיפוק הנשמה. מעל כל אלו אצל הישראלי תמיד ריחפה העננה הביטחונית, הדאגה הבלתי פוסקת לשלומה של המדינה ולשלומם של כל פרט ופרט בתוכה. הדאגות הללו באו לידי מבחן במלחמות שנכפו עלינו במחזוריות משתנה, עם זאת בזכות האחדות והלכידות החברתית ובכוחו של צה"ל-צבא העם למדנו לחיות עם זה ולבסס את חיינו כ-חיים של שגרה.

מעת לעת ובמחזוריות בלתי צפויה (כמו המלחמות), צץ והתפרץ (משום מקום) לחיינו משבר בדמות "השד העדתי". כל הארץ רעדה וכולם היו תמימי דעים כי האיום הזה מסוכן מכל האויבים והמלחמות שנתכו עלינו. שהרי ההיסטוריה לימדה אותנו כי כל המפלות והחורבנות שנכפו על ישראל קדמו להם משברים וסכסוכים פנימיים אשר החלישו את כוח העמידה ואת הרצון להילחם. למרבה המזל בכל פעם שזה פרץ החברה הצליחה להתגבר על המשבר ולהחזיר את "השד לבקבוק". זאת בידיעה שמשברים אלו הם מנת חלקו של עם הנמצא בתהליך של קיבוץ גלויות וזה יחלוף ויעלם לזמן מה.

לרוע המזל ומבלי שום התראה לפני שבעה חודשים קמו עלינו שני המהפכנים יריב לוין ושמחה רוטמן בגיבוי ודחיפת ראש הממשלה ושחררו לאוויר שמעל ראשנו שיירה של שדים רבים וחדשים (שחלקם היו רדומים זמן רב) ששינו את חיינו. מאז שולטים בנו הכאוס, המהומה והמבולקה. ביתר שאת שב השד העדתי ואיתו השד המגדרי. חרדת ההדתה עוררה "שד חילוני" רדום ומבעבע, אי-ה-"השוויון בנטל" התקומם כנגד קידוש לימוד התורה, השד המשיחי התפרץ, מתדלק ומחמש את הטרור הערבי, ויוקר המחיה מפיל חללים ששמו מבטחם בממלכת השקר. הראשון בספטמבר בפתח מצויד ב"שד החינוכי". במצב זה, לא נותר בתוכנו אף תחום או נושא שניתן להיאחז בו כדי לפשר ולחתור יחד לשלום ולחוף מבטחים.

ייתכן שאני פסימי מדי ועיניי טחו מלראות את הכוחות שנותרו כדי לאחות את הקרעים, שמא יש מזל ועדיין מצויים גורמים שביכולתם לאחד שוב את השברים, להחזיר לנו את האחדות והשפיות. אך שתיקתו של ביבי, תוקפנותם של מחוללי המהפכה הטראגית, לא משאירים שום תקווה שאכן זה יקרה. לדידם ולדעת להקת השרים הנרצעים (אומרי ההן), אין כל בעיה, הכל כשורה ועולם כמנהגו נוהג: מבחינתם המשק והכלכלה איתנים כפי שהיו, יוקר המחיה המוצג מדומה ולא משקף את המציאות, היחסים עם ארה"ב הם משבר בר חלוף, הטרור הגואה הוא שיירים ממחדלי הממשלה הקודמת, וההפגנות והמחאות מקורן בשטיפת מוח של מיעוט קיצוני וסופה לפוג ולהתמוסס.

כדי לדעת את עומק הצרה בה אנו מצויים די לבחון את תפקודו (אי תפקודו) של האיש המתקרא "השר לביטחון לאומי". שבעה חודשים חלפו והישגיו "אפס". את המשטרה דרדר לפי פחת, ומבטיח להשלים את המלאכה לאחר שימנה מפכ"ל משלו. מסייר בשטח כשעל פניו חיוך ציני של מנצח, לא מפספס אף הזדמנות לחולל מהומה ומשברים ואין מי שיעצור בעדו, גם אם גורם למשברים בינלאומיים. לשאלה איפה ראש הממשלה התשובה אחת: האיש אבוד וחסר אונים, מצוי בחרדה מתמדת מחשש שמא גורמים בממשלתו יחליטו לנטוש ולהפיל את ממשלת החורבן הזו.

יש האומרים כי בנימין נתניהו מתכנן כל מהלך ושולט בכל במצב ובממשלתו, אני שולל זאת מכל וכל. זרעי הפורענות והחורבן נזרעו על ידו ברגע שהטיל על לוין לנהל את המו"מ עם המפלגות להקמת הממשלה ונתן לו את חופש פעולה להיעתר לדרישותיהן כדי להרכיב ממשלת ימין "מלא מלא". שיבוץ השרים וחלוקת התיקים נעשה במחשכים כהליך אזוטרי. לא עברו ימים רבים מטקס רב השרים והרושם של הצגת הממשלה וכבר החלה ההשתוללות ואיבוד השליטה. לוין נתן את האות ומלאכת ההרס יצאה לדרך. באין תוכנית ובאין תכנון ותיאום כל מהלך ופעולה של השר עורר בציבור זעם ששחרר "שד" ופתח מלחמה בחזית שעד עתה הייתה רגועה. גם המשבר "השנתי" הנוכחי במערכת החינוך נראה בלתי פתיר וצפוי לזעזע את האוצר ולערער על הסכמי העבודה ואולי גם לגרום משבר ממשלתי. זה בוודאי מוסיף לתחושת הייאוש ואובדן דרך כוללת.

לרוע המזל ניתן לקבוע ברמת וודאות כי הפעם כל השדים שהשתחררו ופרצו לחיינו לא ניתנים לשליטה, אין מי שיכול להחזיר ולו שד אחד חזרה לבקבוקו. כולם פה איתנו והמשברים רק ילכו ויעמיקו. מי היה מאמין שנאום משתלח של לוין בכנסת, הוא שדרדר אותנו למציאות המאיימת על קיומנו כחברה וכמדינה. האם עמל של 70 שנה היה לריק? האם מותם של יותר מ-26 אלף חיילים שנפלו במלחמות על עצמאותה וקיומה של המדינה היו לשווא? האם המוצא מהמציאות שנקלענו אליה צופה התגשמות של חלום הבלהות, של מלחמת אחים ממש? ואם כן האם האויבים האורבים לנו מסביב ישבו בצד וייתנו לנו "לנהל" את המאבק הזה עד להכרעה? אתכם הסליחה על כל כך הרבה שאלות ואף לא תשובה אחת!

תאריך:  27/08/2023   |   עודכן:  27/08/2023
יוסי אוחיון
+בית המשפט הגביל הפגנות מול רוטמן במהלך חופשתו
22:19 27/08/23  |  עידן יוסף
בית משפט השלום החליט להגביל הפגנות במקום בו נופש יו"ר ועדת החוקה עם משפחתו. ח"כ שמחה רוטמן דרש להרחיק את המפגינים גם מביתו וגם ממקום החופשה שלו, אך בית המשפט קיבל את בקשתו רק באופן חלקי.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "על פני הדברים נראה כי מדובר במחאה לגיטימית אשר אינה מפרה את האיזונים שנקבעו בפסקה. עם זאת, מצאתי להגביל את האפשרות כי המחאה תתקיים במקום בו נצפים בני משפחתו הקטינים של המבקש באותו נופש, על-מנת למנוע אפשרות לצלם אותם או לפרסם את תמונותיהם ברבים".

רוטמן בירך על ההחלטה ואמר כי זו החלטה חשובה.
+המפכ"ל על ההפגנות: כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה
21:17 27/08/23  |  עידן יוסף
המפכ"ל שבתאי לשרים: מתקשים לטפל בפשיעה. על-פי המפכ"ל, כוח האדם של המשטרה מתוח עד הקצה בשל ההפגנות ברחובות וצמצום הכלים הטכנולוגיים (כאן חדשות).
+סיכום החופשה בצפון
14:44 27/08/23  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה
תקציר: יש לנו עם נפלא  ▪  בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי - פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים
שמחה רוטמן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מבחן חיות
14:09 27/08/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
זהירות, סכנה: משבר חוקתי  ▪  האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?

חיות. האם יהיו לה היושר והפרספקטיבה? [צילום: יונתן זינדל/פאש 90]
+שוברים את הכלים
13:31 27/08/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו מזמן - במדינת ישראל יש צבא, שיש לו מדינה  ▪  העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעלית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים
הפיכה צבאית אלימה ביותר [צילום: אוהד סוויגנברג/AP]
+להבדיל בין היין לחומץ
09:49 27/08/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אין לי ספק כי עשרות האלפים היוצאים לרחובות הערים למחות נגד הרפורמה החשובה והכה נדרשת, עושים זאת מתוך אהבה אמיתית למדינה, מתוך חרדה שמא כל התיאורים האפוקליפטיים יתרחשו, מתוך דאגת אמת
לנהוג באופן תקיף וברור נגד חלק ממובילי המחאה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+חכמים, הזהרו בדבריכם
09:03 27/08/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
האנרכיה המשתוללת כיום בישראל איננה דמוקרטית ולא באה להגן על המדינה או על איכות המשטר הדמוקרטי בה. היא מבקשת לנצל מציאות זמנית של הכנה ראויה מצד האוליגרכיה המקומית - קבוצות אינטרסים שונים - לשמר שליטה במשק ובחוק  ▪  "התקדים" של ממשלת- ימין בישראל מפחיד גורמים אלה מטעמים דמוגרפיים והגמוניים. חיונית רוויזיה מקיפה, שיטתית בעיוותי השיטה הקיימת - שלטון בג"ץ בתמיכת אוליגרכיות אליטיסטיות
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוין רוטמן והשדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
27/08/23 15:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כשהעיניים ההן נפגשו, כשהידיים ההן נלחצו, כשהשקט המביך נשמע זועק, כשפעימות הלב רעמו בדרכן המאיצה, פתאום, חומות שקופות נפלו לרגלינו בלי רעש ניפוץ, בלי הלמות שברים, בלי רסיסים, כחרס הנשבר. הבנתי, אחים אנחנו, למרות הכל ואף על-פי, שום גט כריתות לא ישנה את העובדה, שום אמירה ואיום לא יצליחו לקרוע את החוט הדק והעדין עליו אנו פוסעים בימים אלה של חרדה ופחד הדדיים.
כאשר ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, אומר: "הפילוג בעם עלול להוביל למלחמת אזרחים"1 - עצם אמירה משונה זו בעייתית ומעוררת תמיהה ולעיתים גם מידה של דאגה. לכאורה זו אזהרה של "יודע דבר" שבאה להתריע, אך בפועל זו אמירה חסרת אחריות שבאה לקדם תהליכים שפרדו עצמו כמו גם אחרים כנראה שבויים בהם לא מכבר. לכאורה זו קריאת אזהרה, קריאה לאחדות ודאגה לעתיד אך בפועל, כפי שגם נראה להלן, עשויה היא בנקל להתפרש כלגיטימציה למיליטנטים ולשוחרי הפילוג והקרע להמשיך במאבק הגס והנבזי הנוכחי - מעין נבואה המגשימה את עצמה...
27/08/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
כבר משנות ה-20 של המאה הקודמת התריע ז'בוטינסקי מפני האופנה שנפוצה במחנה השמאל לאמץ אידיאלים אחרים לצד הציונות. כלומר, הקמת מדינה ללאום היהודי ובניינה. בעיניהם, לדבריו "...הציונות, כשהיא לעצמה, איננה אידיאל טהור...(ו)כדי לטהר ולשפר אותו, צריך למזוג אותו באיזה אידיאל אחר. למשל - בסוציאליזם, או בפציפיזם, או בתורת גנדי, או בתגלית הקוטב הדרומי...או במי יודע מה - אבל בדבר מה. בדבר מה שאיננו ציונות. כי הציונות כשהיא לעצמה - יצור חשוד הִנה, ולא תעמוד לבדה בפני בית-דין של מוסר וצדק". ז'בוטינסקי כמובן שלל לחלוטין את הרעיון כאילו הציונות אינה מוסרית, והביע את חששו שגם אם לא בתחילת הדרך אזי בהמשכה, רעיונות נוצצים כמו סוציאליזם עלולים לשכון לא רק לצד הציונות אלא לתפוס את מקומה.
26/08/2023  |  דפנה נתניהו  |   יומני בלוגרים
בימים אלה מתקיים דיון סוער בין אלה המצדדים בסמכותו של בית המשפט העליון לפסול חוקים של הכנסת, לבין אלה הטוענים כי בית המשפט העליון אינו מוסמך על-פי חוק לפסול חוקים של הכנסת. הקואליציה בכלל והממשלה בפרט טוענים, כי הרשות המחוקקת - שנציגיה נבחרו על-ידי הציבור, והרשות המבצעת שמונתה מכוחה של הכנסת, הן האחראיות כלפי הציבור לתוצאות החקיקה, במיוחד כאשר עסקינן בחוקים בעלי השלכות כלכליות, ביטחוניות או חברתיות, ועל כן אל לו לבית המשפט העליון להתערב. חילוקי הדעות התחדדו בתקופה האחרונה בשל חקיקת חוק הנבצרות והחוק המגביל עילת הסבירות, הנדונים בימים אלה בבית המשפט העליון בעקבות סידרה של עתירות שהוגשו בעיקר מצד גופי שמאל.
26/08/2023  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
"זה הרס וחורבן של כל המוסדות. פשוט יורים לעצמנו ברגל. לא ברגל, בראש". כך אומר איל ינון, שהיה היועץ המשפטי לכנסת בשנים 2020-2010, בראיון לנדב אייל המתפרסם (25.8.23) בידיעות אחרונות. הוא התייחס לזלזולו של יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, ביועץ המשפטי שלה, גור בליי, בדיונים על הרפורמה המשפטית, וליחס לייעוץ המשפטי בכלל. הוא גם סבור שבג"ץ צריך להתערב בנושאי עילת הסבירות וחוק הנבצרות.
25/08/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
בן-גוריון מול הכותל מלווה באלוף הרצוג [צילום: דוד פרוידלך/לע"מ]
ד"ר לאוניד (ליאון) גרשוביץ
עיון בטקסט מעט נשכח ומאוד רלוונטי של דוד בן-גוריון מלפני קום המדינה שבו קורא לנו ראש הממשלה הראשון לאמץ גישה נחושה ומוּנעת-מטרה, תוך אמונה ביכולתנו להגשים את החזון הציוני
עדנה ויג
עדנה ויג
על השיר "הזיה בדרך לירושלים"    בשיר שילב המשורר חלקי שורות ומילים ממספר שירים ישראלים    השיר יפה ומעניין והשילוב נראה טבעי ולא מאולץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il