|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
פרנקלין רוזוולט [צילום: AP]

מדינה דמוקרטית ו"ערכים הומניטריים"

מה הם בדיוק "ערכים הומניטריים"? כיצד "שולבו" ערכים אלה במלחמות בהן לחמו הדמוקרטיות הגדולות עצמן? היכן היו אז, בימים האפלים ההם הערכים ה"הומניים"?
13/02/2024  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

במדיה החברתית וגם בזו המודפסת, נשמעת באחרונה האמירה כי ישראל כמדינה דמוקרטית מחויבת להתנהגות הומניטרית בשדה הקרב. היא חייבת להמנע מפגיעה באזרחים שאינם מעורבים בלחימה (יש כאלה "צדיקים" בקן הצרעות הקרוי "עזה"?), ובכלל, עליה להקפיד על שילוב אמות מידה מוסריות במהלך הלחימה.

גם פעילי שמאל (יריב אופנהיימר), וכותבים ישראלים אחרים, קושרים כלל זה בעובדה שישראל היא מדינה דמוקרטית ולכן חלים עליה כללי התנהגות "הומניים". זו גם הסיבה, כך אומרים לנו, להסכמה הבינלאומית הגורפת בכל הקשור למתן הסיוע הנדיב והמשמעותי המגיע מארה"ב, ידידתנו ובת בריתנו הגדולה. באחרונה הפכה הבקשה ליישום קפדני של ערכים הומניטריים לדרישה של ממש, המופנית אלינו בתקיפות על-ידי "גורמים בכירים", בממשל ובקונגרס האמריקני.

ארה"ב היא מדינה דמוקרטית? בריטניה היא מדינה דמוקרטית? והיכן היו אז, בימים האפלים, ההם הערכים ה"הומניים"? להלן שני סיפורים קצרים להמחשת היחס השונה כלפי מדינת היהודים.

הראשון קשור לסיפור/עובדה היסטורית, בעלת משמעות מיוחדת בתולדות העולם היהודי והוא יחסו של האיש שנשא את דגל הדמוקרטיה, הלוא הוא פ.ד. רוזוולט.

גיי ויניק1 "בניגוד לגישה הכוללנית לשואה של היסטוריונים וחוקרים, ג'יי ויניק" ("רוזוולט והשנה ששינתה את ההיסטוריה"), מגביל את מחקרו ההיסטורי לתקופה מוגדרת. הוא מתעמק במדיניותו של רוזוולט כלפי השואה כפי שהיא באה לידי ביטוי בשנת 1944. שנה זו הייתה מכרעת בקורות מלחמת העולם השנייה. באביב 1944 עסקו בעלות הברית בהכנות אחרונות לפלישה לחופי נורמנדי והתחיל גם השלב האחרון של המאמץ הצבאי הסובייטי להבסת הנאצים ולשחרור אירופה: מבצע בגרטיון.

האירועים הדרמטיים שהתחוללו באירופה, המחישו לפיקוד הבכיר הגרמני ולהיטלר כי הקץ קרוב וגם חיזקו את האמביציה המטורפת שלהם להאיץ את הג'נוסייד כנגד היהודים ולהביא אותו אל השלמתו ככל האפשר. גם במקביל במזרח אירופה, קרי בברית המועצות ובמחנות המוות. שם הושמדו עד אז כחמישה מיליון יהודים. האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר שעדיין נשארה בחיים, בשנים האמורות, הייתה בהונגריה ומנתה כ-750 אלף איש. לטענת ויניק ניתן היה להציל אלפי יהודים בהונגריה אילו "רק" היו בעלות הברית מפציצות את המסילה לאושוויץ ואת אושוויץ עצמו באותה שנה.

לימינו של רוזוולט ניצב בממשלו שר בכיר, איש אמונו, שלו חשיבות והשפעה רבה בקבינט הממשלתי. הוא היה יהודי. שמו: הנרי מורגנטאו, שר האוצר. על-מנת לסבר את האוזן נציין כי הוא היה האיש המרכזי במימון ובעיצוב ה"ניו דיל", של רוזוולט ומאוחר יותר פעל בעיצוב ובהוצאה אל הפועל של מדיניות החכר והשאל, שרשרת של מבצעים דרמטיים חובקי עולם שבמסגרתם סופק ציוד מלחמתי רב מאוד לבריטניה ולבריה"מ.

בעת ההיא כבר היה ידוע לכל מעשה ההשמדה הנפשע שעושים הנאצים ביהודי אירופה (ועוד לפני כן ביהודי צפון אפריקה). מורגנטאו פנה לרוזוולט והציע/ביקש כי חיל-האוויר של ארה"ב יפציץ את מסילות הברזל דלעיל "מטעמים הומניים".

במועד ההוא פנה גם וינסטון צ'רצ'יל בבקשה דומה. צ'רצ'יל יכול היה להורות לקציניו במישרין לבצע הוראה כזו משום שלבריטניה היה כוח אווירי גדול (כולל מפציצים כבדים), שהיה פעיל מאוד במערכה ההיא ובחזיתות ההן. וכמובן שגם לנגד עיניו הוא, עמדו הערכים ההומניים... אלא שהמערכה באירופה נוהלה על-ידי הפיקוד האמריקני. רוזוולט סירב לשניהם. הוא אמר להם: "קודם כל, אנחנו חייבים להשיג את הכנעתה המוחלטת של גרמניה. בכך תיווצר מאליה התשובה הנאותה למצוקת היהודים... מיותר לציין כי המלחמה נמשכה עוד כשנה, קריטית למאות אלפי יהודים, שנותרו עד אז בחיים, בעיקר בהונגריה. במהלכה נרצחו עוד כ-500,000 יהודים תושבי ארץ זו.

מלחמת העולם השנייה, לפחות משנת 44' הייתה אמורה להיות מערכה צבאית שמטרתה הרשמית והמוצהרת היא סיכול ומניעת המשכו של המאמץ האדיר שהשקיעה גרמניה ביישום הפתרון הסופי. והנה באופן מפתיע, דווקא מנהיג העולם הדמוקרטי, מי שחבר ל"שטן הקומוניסטי" (על-פי ערכיו הוא), דווקא הוא, שהגדיר את המערכה הכבדה, האמריקנית, כמאמץ צבאי עליון למיגור המשטר הפאשיסטי-הנאצי, היה והינו חקוק בהיסטוריה היהודית כאיש שנושא באחריות לכך שהמלחמה חרוטה בהיסטוריה כעוד פרק בסיפורו העגום של העולם היהודי, ומהשמדתם של מיליוני יהודים באירופה

ארתור האריס. עוד "ביטוי הומניטרי". כך נלחמו הבריטים

וכאן אנו מגיעים לוויכוח שניטש במקום אחר בבריטניה עצמה. חילופי הדברים היו בין צ'רצ'יל, לבין גנראל ארתור האריס "המפציץ" ("האריס דה בומבר")3, ראש פיקוד המפציצים שלו.

צ'רצ'יל לא אהב בלשון המעטה את 'הפצצות השטיח' המפורסמות של הגנרל האריס דה בומבר. במיוחד היו אלה הפצצות "השטיח" שהיו אמורות לספק את התמריץ הברור והמשכנע ביותר לגרמנים להיכנע. דבר זה לא קרה ולכן הוגברו עוד הפצצות אלו. האריס טען כי יש להפציץ כמה שאפשר יותר את האוכלוסייה האזרחית, גם בידיעה שיהיו קרבנות רבים מתוכה.

לנוכח התנגדותו של צ'רצ'יל הודיע האריס 'דה בומבר' כי בכוונתו להתפטר. רק נסיגתו של צ'רצ'יל מעמדתו איפשרה לו להתמיד בקו האסטרטגי בו נקט האריס "המפציץ".

גם אלה שראו את ממדי ההרס במו עיניהם, וביניהם חיילי הוורמכט שהיו מוצבים בגרמניה, לא נכנעו ל"מאמצי השכנוע" האלימים של האריס דה בומבר. השינוי החל לבצבץ כניצנים זעירים המהססים להגיח אל אור השמש, רק בשנת 1945, 3 חדשים לפני תום המלחמה, כאשר הרס חיל-האוויר האמריקני את דרזדן בהפצצה מרושעת במיוחד (40,000 הרוגים, 45,000 פצועים, אלה, ברוב המקרים, סבלו מכוויות קשות).

צ'רצ'יל ההומני הרכין ראש בפני הגנרלים הבלתי הומניים שרצו נצחון מוחלט ומהיר ובין השיטין גם חלמו על נקמה, גם להשית ענישה ראויה על משטר הזדון הנאצי, שפגע יותר מכל משטר אחר בעולם הדמוקרטי, הרחק ככל האפשר משיקולים הומניטריים...

הערות

1. ג'יי ויניק: "1944, רוזוולט והשנה ששינתה את ההיסטוריה", אנגלית, רשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס, 2022. מבקר חריף של נשיא ארה"ב דאז, פרנקלין דלאנו רוזוולט,

2. פרנקלין דלנו רוזוולט, הנשיא ה-32. באופן חסר תקדים כיהן במשך ארבע תקופות והיה נערץ על האמריקנים - כשל במחדל היסטורי כאשר נמנע מלהגדיר את מטרת הלחימה במלחמת העולם השנייה (במהלך 1944 -1945, ככזו שנועדה לקטוע את המשך הג'נוסייד הגרמני נגד היהודים.

3. האריס דה בומבר- טייס בריטי ואח"כ ראש פיקוד המפציצים של חיל-האוויר המלכותי בימי מלחמת העולם השנייה, היה האחראי על הפצצת ערי גרמניה. פעולה שבלשון רכה כונתה "הפצצה אסטרטגית". במרס 1945, כאשר גרמניה הנאצית עמדה בפני תבוסתה הסופית, הורה ראש ממשלת בריטניה 'צ'רצ'יל, להאריס להפסיק את "הפצצות השטח" באומרו: "נראה לי כי הגיע הזמן ששאלת הפצצת ערי גרמניה, רק במטרה להגביר את הטרור, צריכה להבחן מחדש, אחרת תפול לשליטתנו קרקע הרוסה לחלוטין". "דה בומבר", סירב כאמור.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
מרדכי ליפמן
+יום ראשון לפסגה: נתניהו דחה מתווה שגיבשו המוסד, שב"כ וצה"ל
22:31 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המתווה הוצג לראש הממשלה לפני יציאת המשלחת לקהיר, אך הוא דחה את המתווה והורה לבכירים לנסוע לפגישה כדי להקשיב  ▪  מקור מצרי: "האווירה בפסגה הייתה חיובית"
רונן בר, דדי ברנע והרצי הלוי [צילום: אבשלום ששוני ואוליביה פיטוסי, פלאש 90 וגלעד קוולרצ'יק]
+גלנט לגולני: "אתם יכולים להגיע לכל מקום בלבנון"
20:56 13/02/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט, ביקר את לוחמי חטיבת גולני, במסגרת תרגיל שמקיימת אוגדה 36 בצפון הארץ. הוא אמר כי על הלוחמים להתכונן היטב לפעולתם בגבול הצפון, בהגנה על היישובים ובהתקפה נגד יעדי חיזבאללה.

"זאת לחימה בהגנה", אמר גלנט. "מי שלא פועל נכון נפגע, מי שפועל נכון פוגע באויב, עם המגבלות שיש פה. ומיד זה מתחבר לזה שיש לאפשרות ריאלית שאנחנו נגיע למצב שאנחנו נאלצים להחזיר את התושבים שלנו באופן כוחני אל הבתים שלהם. המשמעות היא, לייצר מציאות ביטחונית אחרת בכוח וזה יכול להוביל לכל דבר. אם האוגדה על חטיבותיה מתייצבת בגבול הצפון היא יכולה להגיע לכל מקום שאנחנו נחליט בלבנון וגם מעבר לזה. אנחנו חייבים להיערך לאפשרות הזאת".

+הרמטכ״ל: הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס לצה"ל
20:29 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי: "מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, כדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך"  ▪  "נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה"
רא"ל הרצי הלוי [צילום: דובר צה''ל]
+לשכת נתניהו דורשת דין פלילי כתב שיצטט מדיון הקבינט
20:21 13/02/24  |  עידן יוסף
לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקשת להעמיד לדין פלילי כתבים שיפרסמו ציטוטים מישיבות הקבינט. לשכת ראש הממשלה דורשת לאסור על כתבים לפרסם כל פרט מהדיונים, כולל פרטים שאינם ביטחוניים בהגדרה. כתב שיפרסם ציטוטים יועמד לדין פלילי, אלא אם קיבל לכך מראש אישור הצנזורה (כאן חדשות).

+רופאים קטעו את רגלו של כתב אלג'זירה שנפצע ברפיח
20:10 13/02/24  |  עידן יוסף
רופאים קטעו את רגלו של כתב אלג'זירה אבו עמר, לאחר שנפצע מתקיפה ישראלית ברפיח (אלג'זירה). אבו עמר תיעד את הטבח ב-7 באוקטובר ושידר מניר עוז.
+שר האוצר הנחה: משלוחי הקמח לא יגיעו לאונרא
19:36 13/02/24  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הנחה לא להעביר את משלוחי הקמח המיועדים לאונרא בעזה, ובתיאום עם ראש הממשלה לבחון מנגנון חלוקה אחר שלא יגיע לידי חמאס. סמוטריץ׳: "עכשיו גם העולם יודע שאונרא היא חלק מרכזי במכונת המלחמה של מחבלי החמאס הנאצים. יש קונצנזוס מקיר לקיר בממשלת החירום ובקבינט על הצורך למנוע מהסיוע להגיע לידי חמאס וכך אפעל בתחומי אחריותי".
+החטופים שחולצו הפתיעו את לוחמי הימ"מ
19:01 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת הפתיע את לוחמי הימ"מ עם סרטון תודה מהחטופים המשוחררים  ▪  אוחנה הודה ללוחמים על מבצע החילוץ ואמר שגבורתם תיחקק בדברי הימים של ישראל  ▪  השר בן-גביר אמר שהחילוץ מוכיח שישראל לא צריכה לקיים מו"מ עם מחבלים
אירוע ההוקרה בכנסת
+נסראללה נגד המתווכים: "נמשיך עד שתיפסק התוקפנות בעזה"
18:26 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מזכ"ל חיזבאללה מאשים את המתווכים בחוסר הוגנות ואומר כי ארגונו מרתיע את ישראל  ▪  צה"ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון: בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון
נאום חסן נסראללה מוקרן בביירות [צילום: חוסיין מלא/AP]
+תיעוד מצלמות במנהרות שבו נראה סינוואר הגיע לידי ישראל
17:56 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסרטון מ-10 באוקטובר נראה סינוואר במצב טוב ועומד על רגליו  ▪  הוא מובל על-ידי אדם נוסף למקום אחר כשעימו כמה מילדיו  ▪  הסרטון נלקח ממצלמות אבטחה שחמאס לא הספיק לפרק
סינוואר. תיעוד מהמחילות
+כלי טיס מאויש מרחוק מסוג "רוכב שמיים" נפל בלבנון
17:50 13/02/24  |  עידן יוסף
כלי טיס מאויש מרחוק מסוג "רוכב שמיים" נפל הלילה (ג') בשטח לבנון בעקבות תקלה טכנית. אין חשש לדלף מידע. האירוע מתוחקר.
+אחי חטופים שמלאו להם 21 יכללו בזכאות למענק
16:57 13/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים (תיקון מס' 2), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצעת החוק מבקשת להסדיר את זכאותם למענק רבעוני למימון הוצאות של אחים וילדים של חטופים ונעדרים בני 21, שנשללה עד כה עקב תשלומים אחרים שהם או הוריהם מקבלים מכוח חוק התגמולים לבני משפחה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, עד גיל 22.

הזכאות למענק רבעוני, שגובהו 21,000 ש"ח, תורחב יותר ותוענק לאחים ולילדים של חטופים ונעדרים בני 18-21, בקיזוז של שלוש פעמים התגמול שמשתלם להם או התוספת לתגמול המשתלמת בעדם לפי החוק האמור, לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

כמו כן הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו מיום ה-1.1.24 ועד יום 31.3.24 לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל המצב הביטחוני המיוחד, לא יחשבו כהכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע בהם אחרת.
+מצרים: החלה פגישת ראש ה-CIA, ראש המוסד, ר"מ קטר וראש המודיעין המצרי
15:46 13/02/24  |  מירב ארד
לקראת עסקת חטופים? החלה פגישת ראש ה-CIA, ראש המוסד, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי בקהיר.

+בן-גביר לנתניהו: התרופות לא הגיעו אל היעד - עצור את העברת הסיוע ההומניטרי
15:34 13/02/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר מכתב לנתניהו ודרש לעצור לאלתר את הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה: "התרופות שיועדו לחטופים, לא הגיעו אל היעד - עצור לאלתר את העברת הסיוע ההומניטרי. חמאס שוב הפר הסכם שהובלת. כמה שזה כואב - כך זה היה צפוי. כפי שאמרתי שוב ושוב, מול ארגון טרור נאצי אסור להתקפל ואסור להזיז כל פעם את הקו האדום".
+הסנאט אישר את הסיוע לישראל; עלול ליפול בבית הנבחרים
14:24 13/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
70 סנאטורים משתי המפלגות, כולל 22 רפובליקנים, תמכו בחבילה הכוללת 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה ו-14.1 מיליארד דולר לישראל  ▪  יו"ר בית הנבחרים דורש רפורמה בגבול מקסיקו כתנאי להעברת החבילה
שני הבתים ממשיכים להיאבק [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+חילוץ פצועים תחת אש: תיעוד של פלגת הפינוי של חטיבה 7
12:14 13/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אנשי הפלגה משתתפים בלחימה מתחילת התמרון ופועלים לביצוע חילוץ מהיר ומציל חיים של פצועים תוך כדי לחימה בצפון ובדרום הרצועה
[צילום: דובר צה"ל]
+יש למנוע את המלחמה ברפיח
11:53 13/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני כותב מתוך כאב לנוכח מחיר הדמים היקר שאנחנו נאלץ לשלם בפעולה לכבוש עיר, המאוכלסת כיום במיליון וארבע מאות אלף תושבים, שחלק גדול מהם הם פליטים מעזה, הלנים ברחובות העיר
גרים ברחובות העיר [צילום: עבד אל-אחים חטיב/פלאש 90]
+הידרדרות במצבם של הנער ואמו שנפצעו קשה בקריית שמונה
11:32 13/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בית החולים רמב"ם עדכן כי מצבם קשה אך יציב. לא נשקפת סכנה לחייהם  ▪  חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבי"ח עם חבלות בגפיים  ▪  צה"ל תקף בתגובה באמצעות ירי ארטילרי בלבנון  ▪  ראש עיריית ק"ש: זו מלחמת טיפטופים שאסור לנו לאפשר אותה
[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-129
09:54 13/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בסיכום הכולל נעים מאוד להחזיק בתפקיד שגריר ולהתגודד בחברה יהודית אוהדת עם כוסית יין משובח וניסוח בינוני באנגלית  ▪  אך באותו סיכום כולל נכון לקבוע כי ההצלחה מעטה, אם בכלל
אקוניס. מימשו גרועים ממנו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ניסיון פיגוע דריסה בגוש-עציון; המחבל נוטרל סמוך לצומת אלעזר
09:44 13/02/24  |  מירב ארד
רכב פלשתיני ניסה לדרוס כוח צבאי בצומת גוש-עציון. כוחות פתחו במרדף אחרי המחבל. המחבל נוטרל סמוך לצומת אלעזר. אין נפגעים לכוחותינו. פני זמן קצר מחבל ניסה לדרוס אזרחים בצומת גוש-עציון. כוח צה״ל פתח במרדף אחר המחבל וירה בו. המחבל נתפס והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות סרקו ברכבו של המחבל ואיתרו בו סכין.

+משהב"ט ירכוש רכבי ביטחון ממוגנים לכיתות כוננות בקווי העימות
09:30 13/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ירכשו מעל 200 רכבי ביטחון ממוגנים בהיקף הנאמד בכ-150 מיליון ש״ח
[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+לוחמי צוות קרב חטיבה 7 חיסלו מעל ל-30 מחבלים בח'אן יונס
09:23 13/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במערב ח'אן יונס, לוחמי הצנחנים חיסלו שני מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית  ▪  במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל כעשרה מחבלים במהלך היממה האחרונה
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+הותר לפרסום: מג"ד 630 ושני לוחמי מילואים נפלו בדרום הרצועה
08:06 13/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-569  ▪  שני לוחמים במילואים מגדוד 630 בחטיבה הדרומית נפצעו באורח קשה
סא"ל במיל' ישראל נתנאל (נתי) אלקובי ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סרן במיל' יאיר כהן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינה דמוקרטית ו"ערכים הומניטריים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל התיר הבוקר (יום ג', 13.2.24) לפרסום שמות של שלושה לוחמים שנפלו אתמול ברצועת עזה: סא"ל מיל' ישראל נתנאל (נתי) אלקובי, מפקד גדוד 630, בן 36 מקריית שמואל; סרן מיל' יאיר כהן, ממלא-מקום מ"פ בגדוד 630, בן 30 מרמת גן ורס"ל מיל' זיו חן, לוחם בגדוד 630, בן 27 מכפר סבא. בכך עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-569.
13/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד החוץ המצרי תוקף (12.2.24) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואומר כי "מצער ומביש, שהשר הישראלי ממשיך לצאת בהצהרות חסרות אחריות ומסיתות. שרק חושפות רצון להרג ולהרס ולחבלה בכל ניסיון להכיל את המשבר ברצועת עזה". עוד מסר דובר המשרד כי "ההצהרות הללו בלתי מקובלות לחלוטין. מצרים שולטת באופן מלא על אדמותיה ולא תאפשר לאף צד לערב את שמה בכל ניסיון כושל להצדיק את ביצועיו הירודים".
12/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות חשיפת צה״ל על שיתוף הפעולה בין ארגון אונרא לארגון הטרור חמאס, פועל שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף פועל לסיים התקשרויות הארגון עם רשות מקרקעי ישראל (רמ״י) בשטחי המדינה.
12/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
צה"ל מפרסם (יום ב', 12.2.24) תיעוד ראשון מהאוויר ממבצע החילוץ של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר. הצילום נעשה בתנאי חשכה.
12/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה שבעקבותיו טרפה מחדש את הקלפים גם לגבי תדלוק הביקושים לדיור במרכז הארץ. נכון לכתיבת שורות אלה מדובר על כ-150 אלף תושבים שהתפנו מעוטף עזה והגליל העליון, אולם המציאות וירי הטילים הבלתי פוסק גם מצד חיזבאללה, מלמדים שמספרם עשוי לנסוק בנקל לכיוון ה-200 אלף, אולי אף יותר.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il