|   15:07:40
  נפתלי גוטמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

רכבת תקלה

בשעה טובה הודיעו שחפירות הרכבת הקלה בתל אביב יחלו בקרוב ובעוד כשש שנים, בעזרת השם, הן צפויות להסתיים ותהיה בתל אביב רכבת קלה-תחתית כמו כל מטרופולין אחר זהו, שלא בדיוק...
28/06/2015  |   נפתלי גוטמן   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
כרמלית - השיא שלנו [צילום: איתמר לוין]

בואן נתחיל במסלול הקו האדום, הקו הראשון, מפתח תקוה לבת ים. יש לי קרובים בבת ים ומעולם לא שמעתי על רצונם העז להגיע לפתח תקוה, כמו-כן מי שיעמוד ברחובות הראשיים של פתח תקוה ובת ים יראה שאין שם מחסור בקווי אוטובוס העוברים דרכן לתל אביב, לכן הבחירה בקו זה כקו הראשון להיבנות נראית לי תמוהה. ישנן ערים עם פחות נגישות לתל אביב מפתח תקוה, בני ברק, רמת גן ובת ים.

רק בשל התעקשות של עיריית תל אביב חלק מהקו יהיה תחתי אבל רובו עילי. שתי סיבות מחייבות להעדיף את הקו התחתי - רחובות תל אביב והערים השכנות לה מעולם לא נבנו לתנועה מעין זו והפקעה של שני נתיבים לקו רכבת תצמצם במידה ניכרת את הנתיבים לתחבורה. יש לציין שבעוד שתל אביב נבנתה כעיר, החזון שעמד בבסיס בנייתן של הערים השכנות לה הוא של שכונות מגורים שקטות או יישובים כפריים ורחובותיהן נבנו בהתאם לייעודן.

יש לציין שגם מטרופולין כמו לונדון שלה רשת ענפה של רכבת תחתית סובלת מעומסי תנועה, על-אף שרבים מתושביה אינם מחזיקים ברכב. התשתית התל אביבית ירודה בהרבה מזו של מטרופולינים אחרים. תושבי תל אביב כנראה לא יוותרו על רכב (אם בכלל) רק בעוד שנים רבות כאשר תהיה רשת תחבורתית יעילה, ולכן הורדת שני נתיבים לרכבת הקלה תגרום לסיוט תחבורתי.

שיא בתחום הרכבות התחתיות

הסיבה השנייה היא היתרון הביטחוני של רכבת תחתית, במלחמת העולם השנייה חסו תושבי לונדון בתחנות הרכבת התחתית, עם התקרבות החזית למוסקבה גם תושביה ומפקדות צבא ירדו אל תחנות רכבת התחתית שלה. הרכבת התחתית תוכל לשמש כמקלט כמענה לטילים של חמאס מדרום וחיזבאללה מצפון ואיומים נוספים.

יודעים באיזה שיא אנו מחזיקים בתחום הרכבות התחתיות. הרכבת התחתית הקצרה ביותר בעולם – הכרמלית. נראה שאנחנו נשבור גם את השיא של האירניי שבנו את הרכבת התחתית בטהרן במשך 16 שנה, אבל להם הייתה סיבה כלכלית: נפילת השאה ופרוץ מלחמת עירק –אירן גרמו למחסור במשאבים.

בניגוד לאירנים אז, רזרבות מטבע החוץ של מדינת ישראל הן מצוינות ועולות אלפי מונים על אלו שהיו למדינת ישראל בעת שפתחה בפרויקט המוביל הארצי. לכן את בניית הרכבת התחתית יש להפקיע מידי חברת נת"ע שמשתרכת כבר שנים בבנייה ולהפקיד אותה באופן בלעדי בידי חברה בעלת ניסיון מחו"ל, שתוכל להקים אותה תוך בפרק זמן קצר בהרבה (בקהיר הקו הראשון הוקם תוך שנתיים).

בניית קווים בתל אביב ובמפרץ חיפה שיספקו גם תחבורה וגם ביטחון לתושבים ויקטינו את הסיוט התחבורתי במהלך הבנייה, יביאו אותנו לא לרמה האירופית שאליה אנו שואפים, אלא באופן פרדוקסלי לרמה המזרח תיכונית שאפילו אחריה אנו מפגרים (ראו באתר זה את הרכבות התחתיות הקיימות באזורנו).

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
נפתלי גוטמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכבת תקלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
28/06/15 13:24
2
ניצן ש
28/06/15 23:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
נושא גודש התנועה הצפוי בגוש-דן עלה (יום ה', 25.6.15) במסגרת חבר-דיון בוועידת ישראל לתחבורה שהתקיימה ברמת גן. "אין ספק שתחילת עבודות הרכבת הקלה היא דבר מורכב שייצר שיבושים, אך הפן החיובי יהיה שיפור התחבורה הציבורית", פתח את חבר הדיון דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
28/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחלוקת בין משרדי התחבורה והאוצר מעכבת את יישום רפורמת התעריפים הארצית בתחבורה הציבורית. ל-News1 נודע כי שר התחבורה ישראל כ"ץ, הדוגל בגישה חברתית הנותנת תיעדוף לפריפריה, דורש כי במסגרת הרפורמה יוכנסו הערים רמלה ולוד לגוש המרכזי (תל אביב, רמת גן, חולון, בת ים, גבעתיים, בני ברק, רמת גן, ראשון לציון, פתח תקוה, גני תקוה, קריית אונו, יהוד, גבעת שמואל, אור יהודה).
25/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
התפטרותם של יושב-ראש חברת דן מיכאל נגר ושל מאיר ברכה מאגף המשק בחברה בתחילת השבוע, אינה מותירה חלל ריק ובחברה כבר החלו באיוש תפקידים.
25/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבוכה בכנסת: שר התחבורה ישראל כ"ץ אמור היה להשיב להצעה לסדר היום שהגישה תמר זנדברג בנושא הרכבת הקלה ונעדר.
24/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי תקופה ארוכה בה ויתרה על הכנסות מפרסום, רכבת ישראל פרסמה מכרז פרסום חדש לביצוע פעולות פרסום חוצות בתחנות הרכבת עם אופציה להרחבת הפעולות גם לקרונות הנוסעים. לראשונה כולל המכרז שני מרכיבים שלא יושמו בעבר במכרזי הפרסום של הרכבת:
24/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il