נושא גודש התנועה הצפוי בגוש-דן עלה (יום ה', 25.6.15) במסגרת חבר-דיון בוועידת ישראל לתחבורה שהתקיימה ברמת גן. "אין ספק שתחילת עבודות הרכבת הקלה היא דבר מורכב שייצר שיבושים, אך הפן החיובי יהיה שיפור התחבורה הציבורית", פתח את חבר הדיון דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה.
גנון: "כדי להתמודד עם העומס הצפוי, יצרנו רשת של נתיבים בלעדיים ואכיפה לתחבורה הציבורית לזמן העבודות בצירים מרכזיים כמו: רחוב המסגר בשני כיוונים (שיכלול גם נתיבי עקיפה מקבילים בתחנות שיאפשרו לאוטובוסים לעקוף אוטובוסים אחרים בתוך נתיב התחבורה הציבורית), החשמונאים בשני הכיוונים, רחוב בגין שהחל ב-15 באוגוסט יהיה מיועד אך ורק רק לתחבורה ציבורית משני הכיוונים. יש תוכנית שלמה לגבי אכיפת הבלעדיות בנתיבי התחבורה הציבורית עם משטרת ישראל, שתמנע כניסת כלי רכב פרטיים לרחובות המיועדים לתחבורה ציבורית ותכלול גם את הנתיבים הקיימים באלנבי, בדרך נמיר וכו'.
"אנחנו מדברים על הוספה של כˉ100-85 אוטובוסים באוגוסט ובהמשך עד מרס עוד 220 אוטובוסים שנמצאים בהליכי הרכבה וייצור. אנחנו הולכים להגדיל ב-15% את תשומות האוטובוסים באזורי העבודות ולרווח את "שעות השיא" בהן התדירות גבוהה יותר. היום שעות השיא הם חלון זמן שבין 06:30 ל-08:30 בבוקר, אנחנו הולכים להגדיל את חלון הזמנים הזה מ-06:00 עד 09:00. אנחנו לא נגיד לאנשים איך להתנהל בזמן העבודות. התפקיד שלנו הוא לאפשר את הכלים להתמודד עם העבודות ולתת פתרון טוב להתנהל במרחב, כדי לאפשר גמישות הגעה ליעדים מרכזיים. נקבל היזון חוזר מההתפתחויות בשטח ונעשה תיקונים מיידיים בהתאם בתוך שלושה-ארבעה ימים. אנחנו נפתח חמ"ל לצורך העניין. גם לבעלי מוגבלויות תהיה הנגשה מלאה לתחנות האוטובוסים ב-100%".
יהודה בר-אור מאיגוד נהגי המוניות הארצי אמר: "יש פתרונות נוספים. העבודות יפגעו בנו. לא נוכל לעמוד מהצד ולראות איך פרנסתנו נעצרת. אנו מציעים למשרד התחבורה ולנת"ע הצעה לשיתוף פעולה עם נהגי המוניות ספיישל. אנחנו נבקש היתר זמני בזמן העבודות לתפקד כמוניות שירות במחיר מוסכם לשנע באזור העבודות בעיר. זה תוספת של קרוב ל-20 אלף מוניות שיכולות להסיע ארבעה אנשים כל אחת, ונוכל להסיע יותר מחצי מיליון תושבים ביום. צריך לתת לנו נתיבים פנויים שלא ניתקע בפקקים. לא להיות כמו אווז עיוור. בקרוב נסיים לגבש את התוכנית ונגיש אותה למשרד התחבורה".
מיקי רביב, סמנכ"ל חברת בומברדיה, אמר בדיון כי "הכל מבינים את ההכרח לפתור את בעיית הפקקים ואני מקווה לביצוע מהיר. אין פתרון קסם. הדבר דורש תשתית חשמל, תקשורת ואיתות. אני מקווה שנת"ע תשכיל לחבר בין הקבלנים לרשויות. שתקל על הקבלנים ויקימו את הפרויקט מהר יותר. תחילת העבודות היא עוד דחיפה לפיתוח התחבורתי המרשים בישראל, גם ביחס למקומות אחרים בעולם, וההשוואה לברלין אינה דמיונית. אין הוקוס פוקוס, זה מערכת מורכבת ובנייה שלה לוקחת זמן. פתרון תחבורתי בגוש-דן לא יכול רק להתבסס על סוג אחד של תחבורה, זו מערכת שלמה של פתרונות שצריך להמשיך ולגבש. יש כמה אפשרויות תנועה - בגובה פני הקרקע, מוגבהת (מונורייל) ומטרו. עכשיו בונים רכבת קלה תת-קרקעית. זה יקל על הזיהום במטרופולינים הגדולים, וצריך פרויקטים של הסעת המונים גם בערים כמו אשדוד ואשקלון, שהדעת לא כל כך ניתנת לגדילתן".