|   15:07:40
אסתר שניאורסון גרי פובליציסטית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

המנהל והמינהל

התוכנית של מערכת הביטחון למסור לרש"פ שטחים נרחבים ממזרח לקלקיליה באופן ששטח A שבשליטת הרשות יגיע כמעט עד כביש 55, המוביל מכפר סבא ליישובים קרני שומרון ועוד. מהלך כזה הופך את צופים למובלעת צמודה לשטחי A. שר הביטחון החליט שאפשר לקחת ישוב יהודי ולהשאירו מנותק
06/12/2015  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
משה יעלון. נדיב על חשבון אחרים [צילום: יצחק הררי]

הקול קול יעקב והידיים ידי עשו. זו ההתנהלות של המחנה הלאומי, בראשות בנימין נתניהו. קודם הבטחות של בחירות, לבנות ולהקים, ולשמור על ארץ ישראל, ולאחר מכן הכול הבל ופטפוטי סרק. ובכלל האם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכלל שולט? או נשלט? מחד הוא מכחיש את תוכנית מסירת השטחים: "לא תהיה העברת שטחים לרשות הפלשתינית - לא 40 אלף, לא עשרת אלפים ולא מטר" אמר. ועם זאת כידוע לפני נסיעתו לפגישה עם אובמה בבית הלבן, כן העלה את ההצעה לתת "מחוות" כדי להרגיע את השטח. גם בשיחה עם ג'ון קרי, שר החוץ האמריקני הביע נתניהו נכונות למסור שטחים לאויב הערבי, אבל כדי להרגיע את חברי מפלגתו ביקש כי יתאפשר לבנות בגושי ההתיישבות...

הערבים כהרגלם לא מסתפקים במוצע להם ועל כן אבו מאזן דחה את ההצעה הישראלית לקבל 40 אלף דונם בטענה ש"לא די בזה". אלא שזה לא שינה כהוא זה לאנשי המנהל האזרחי והם ממשיכים לקדם את הכנת מפות הנסיגה, כאילו אין ראש ממשלה אחראי (ואולי באמת אין..) כאילו אין שר ביטחון שמבין ויודע כי ההחלטה 3141 שהתקבלה בתשנ"ח ומשמעותה שאין יותר נסיגות, כי כל נסיגה נוספת מעל 6 עד 9 אחוזים משטח יו"ש תפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. (אף פעם לא סמכתי באמת על קיבוצניק שפתאום נדחק למחנה הלאומי).

בני הבכור מתגורר עם משפחתו בישוב צופים. הוא רכש את ביתו לפני מספר חודשים ולשם כך נטל על עצמו משכנתה מפחידה... והנה התוכנית המוצעת שעליה עמלו במרץ רב במנהל האזרחי פוגעת אנושות במתיישבי חברון, צופים ואבני חפץ. צופים הוא ישוב יפהפה במערב השומרון לא הרחק מכוכב יאיר, ומתגוררים בו בהרמוניה דתיים, חרדים וחילוניים.

התוכנית של מערכת הביטחון למסור לרשות הפלשתינית שטחים נרחבים ממזרח לקלקיליה באופן ששטח A שבשליטת הרשות יגיע כמעט עד כביש 55, זה הכביש המוביל מכפר סבא ליישובים קרני שומרון ועוד (אותם ישובים ששקדו כל כך למכור בפרסום חמש דקות מכפר סבא). מהלך כזה הופך את צופים למובלעת צמודה לשטחי A. שר הביטחון החליט שאפשר לקחת ישוב יהודי ולהשאירו מנותק... וזאת כאשר הוא יודע שבעבר הדבר לא צלח. כאשר ממשלת ברק רצתה ללכת ל"הסדרים" עם הפלשתינים, היא ערכה ניסוי עם הישוב נגוהות, במערב הר חברון שנותק מהעורף הטבעי שלו, ישובי הר חברון ורצתה לראות מה קורה עם ישוב שכביש הגישה מכיוון קריית ארבע נמסר בחלקו לשליטה פלשתינית מלאה. התוצאה הייתה שהפלשתינים חסמו את הכביש בפני תושבי נגוהות והם היו בבחינת 'אין יוצא ואין בא', חסומים לגמרי, ואלוף הפיקוד משה יעלון, נוכח שהרעיון כשל בגדול.

והנה כעת הוא מנסה לעשות זאת שוב. מה קורה לאנשים אלה שמבטיחים לפני בחירות הרים וגבעות, ופתאום מחליטים להעמיד אזרחים מול פני הסכנה. הרי לא צריך להיות חכם גדול, כדי לדעת שהערבים לאחר ההרג והרצח שזרעו בחודשים האחרונים, מקבלים עוד פרס, בדמות ארבעים אלף דונם, וימררו את חייהם של תושבי צופים, כדי שהמובלעת הקטנה שתקועה להם כעצם בגרון, לא תהיה. הם יארבו, ויערכו פיגועים חלילה וחס, וחיי האנשים שם יהיו רצופי סבל. אולי ילך שר הביטחון ויקבע את מושבו שם, אם נדמה לו שאפשר יהיה לנהל חיים נורמליים ללא פחד, וחשש? אם הוא מעוניין לחלק פרסים ל"מצטיינים" שייתן את ביתו, את קיבוצו, מדוע לא? להיות "נדיב", "פייסן" לפלשתינים על גבם של אחרים, בשביל זה לא צריך להעפיל לדרגת שר ביטחון, זה יש מספיק "נדבנים" בשמאל.

וזו איננה הנסיגה היחידה המתוכננת. חמורה לא פחות היא בחברון, שם החליט המנהל (ואין לדעת אם נתניהו מודע לדבר) להעביר את כל מורדות גבעות אבו סנינה וחארת א-שייך לידיהם של הפלשתינים, לצמצם את השליטה הישראלית בחברון. משמעות הדבר היא לא רק שהשטח הישראלי יהיה מצומק יותר, אלא שצה"ל יפרק גם שני מוצבים המוצבים בשטח הפלשתיני והם שמגנים היום על תושבי חברון.

גם באזור טולכרם תוכננה הרחבת העיר מזרחה לעבר היישוב אבני חפץ, וכן הרחבת יריחו מזרחה לכיוון היישוב מבואות יריחו. כאן עומדת לקום לתפארה עיר ערבית חדשה ומבריקה 'רמת נועיימה' יהיה שמה,ולמען הקמתה עומדים להילקח 2000 דונם אדמות מדינה בשטח C...

הלו חברים, אתם השתגעתם לגמרי? מה נסגר איתכם, אינכם לומדים מהעבר ? מספיק עם המתן, והמתת לאויב, שממילא אינו רוצה בזה אלא בארץ ישראל כולה. הוא אינו רוצה 40 אלף ולא מאה אלף, הוא רוצה הכול ורוצה ששום יהודי לא יהיה כאן. ומי מנהל את המדינה המנהל נתניהו או המינהל?

נזכרתי בהצהרות מהשנים האחרונות - יצחק רבין בהסכמי אוסלו: "סיפורי בלהות. הרי הבטיחו לנו גם קטיושות מעזה. כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה לרשות הפלשתינית. לא הייתה אף קטיושה ולא תהיה", "יש אויבים לשלום, המנסים לפגוע בנו במטרה לטרפד את השלום. אני רוצה לומר, בלי כחל ושרק: מצאנו שותף לשלום גם בין הפלשתינים - את אש"ף, שהיה אויב והפסיק טרור. בלי שותפים לשלום אין שלום". ומה קבלנו מההבטחות של רבין? 1750 נרצחים מאז הסכמי אוסלו וכ-15000 פצועים.

אריאל שרון לפני שעקר את גוש-קטיף והרס אותה עד עפר: "אני רוצה שתדעו, אשקלון וישובים אחרים לא יהפכו לקו החזית, אני מבין בביטחון ואני מבטיח לעם ישראל 40 שנים של שקט" ומאז: כמעט עשרים אלף טילים על ישראל, הרוגים ופצועים.

ונתניהו ב-2009 "בחזון השלום שלי חיים בארץ הקטנה שלנו שני עמים חופשיים זה בצד זה, בשכנות טובה, לכל אחד הדגל שלו, ההימנון שלו, והשלטון שלו, ואיש מהם אינו מאיים על הקיום של שכנו".(ממש חזון אחרית הימים).

אין מי שיצחק. אלה הם לדאבון ליבנו ראשי ממשלתנו, שמעשיהם גובים מדי יום, דם ועוד דם, נפש ועוד נפש. לעם ישראל היו מנהיגים רבים. משה רבנו ראש וראשון לכולם, בבית ראשון דוד היה הראשון במעלה, בבית שני מנהיגים גדולים כמו מתתיהו ובניו, גם בימינו דור התחייה הלאומית, היו מנהיגים שנלחמו את מלחמות ישראל, תוך מסירות נפש, אלה שעמדו בראש תנועות המחתרות לפני קום המדינה והצעידוה מחיל אל חיל.

היום המנהיגים לצערנו מתרפסים לפני גויים ורואים את האינטרס האישי בראש סדר חייהם, ראשם בארץ ורגליהם באוויר, ונישא תפילה שרק מלמעלה ירחמו ויצילונו משכמותם.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
אסתר שניאורסון גרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המנהל והמינהל
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה גרינפלד
6/12/15 11:34
2
שרה יעקובי
6/12/15 12:31
3
מתישבי צופים
6/12/15 13:45
4
שמ
6/12/15 14:16
5
בזבוז זמן
6/12/15 14:56
6
שרו אמסלם
6/12/15 15:23
7
תעשו מקום
6/12/15 15:24
8
בן חורין
6/12/15 15:40
9
אזרח מודאג3
6/12/15 16:37
 
- ובכן ?
7/12/15 06:29
10
מודאגת
6/12/15 18:02
11
יגאל אורן
6/12/15 19:18
12
מתנחלת
6/12/15 19:20
 
מודאגת
7/12/15 13:30
13
יהודית שגב
6/12/15 19:37
14
הבטחות ואי קיומן
6/12/15 20:17
15
מיכל מירושלים
6/12/15 22:19
 
הוא לא חייב
6/12/15 23:35
16
ד"ר רון בריימן
7/12/15 10:09
 
אסתר ש.ג
8/12/15 10:28
 
כך צריך להיות.
8/12/15 10:43
17
דוד נחשוני
8/12/15 06:48
18
שמרית מהמרכז
8/12/15 20:06
19
נובל
23/01/16 08:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מאז סולק הנשיא מובארק משלטונו הרודני במצרים, בפברואר 2011, משווע המזרח התיכון המסוכסך למשגיח כשרות חדש, שיפסוק ממרום כהונתו בסוגיות שפך הדם המאפיינות את האזור המדמם. אחרי הפסקה קצרה, דומה שמסתמנת עתה מועמדת חדשה וראויה לתפקיד: שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסטרום, חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (כאילו שזה לא היה ברור).
06/12/2015  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, טוען כי אם תקרוס הרשות הפלשתינית תהפוך ישראל למדינת אפרטהייד. "רעיון מדינה אחת לשני העמים אינו פתרון למדינה יהודית בטוחה ודמוקרטית שמתקיימת בשלום", אמר קרי בפורום סבן שהתכנס בוושינגטון. לדבריו, מדינה כזאת תהיה בהכרח לא שוויונית. עוד טען כי מצב זה עלול להוביל למלחמה.
06/12/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
בהיעדר שר חוץ במשרה מלאה, ובהינתן שסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, חסרת כל סמכות ממשית להוביל מדיניות, הרי יש לה, לסגנית שר החוץ, מספיק זמן כדי להגות תuכניות גרנדיוזיות בנושאי הר-הבית וההתנחלויות. ייאמר שחוטובלי היא משפטנית בעלת ידע נרחב בתחום המשפט, ייתכן אפילו בתחום המשפט הבינלאומי. עם זאת, חוטובלי מודרכת על-ידי תפיסת עולם דתית-משיחית שבמרכזה זכותם של היהודים להתפלל בהר-הבית, אולי אפילו לכונן את בית המקדש עתה ועכשיו. בנושא ההתנחלויות חוטובלי אינה מכלה את זמנה לבטלה ובהוראתה הוכן במשרד החוץ מסמך המתיימר לשכנע את העולם שלישראל זכויות היסטוריות, דתיות ומשפטיות ביהודה ושומרון.
06/12/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
נושא יחס המשפט הבינלאומי ליהודה ושומרון ולהתנחלויות הוזנח במשך 40 שנה על-ידי מדינת ישראל, אך היה חשוב לחברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד), שעם כניסתה לתפקיד סגנית שר החוץ הנחתה את הלשכה המשפטית של משרד החוץ לכתוב חוות דעת משפטית חדשה באשר למעמדה החוקי של ההתיישבות יהודה ושומרון.
04/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
היה ברור כי ביום מן הימים הזוועה הזו תיחשף. חלקה היה ידוע לנו, קומץ עיתונאים ישראלים שהיו במינכן, באותו יום מר ונמהר. איש לא פקד עלינו לנצור את פינו, אבל הלב, כן הלב, אסר עלינו לתת לכך פרסום.
03/12/2015  |  ישראל רוזנבלט  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
בג"ץ אישר לשוב ולכלוא משוחררי שליט  /  איתמר לוין
הותר לפרסם: נעצרו חשודים בטרור יהודי  /  עידן יוסף
האונס בגן העיר - מעשה טרור  /  איתמר לוין
לָקַח מַגָּל   /  ציפי לידר
לסגור מסגדים עכשיו!   /  יהודה דרורי
נתניהו מאשר  /  אריאל י. לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il