בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מדוע דווקא האנתרופולוגים?
|
ברור ובכן לכולנו שיש לנו עניין עם קבוצה של אקדמאים בורים ברובם במתרחש במזרח התיכון, כאלה המושפעים מתעמולה איסלאמית זולה וכ"שמאלנים-ליברלים" מובטחת תמיכתם בפלשתינים "המדוכאים והמסכנים"
|
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
מספרים לנו שבארה"ב, בימים אלו, מצביעים כ-10,000 חברי אגודת האנתרופולוגים האמריקנים להחרים את המוסדות האקדמאים של מדינת ישראל. ההערכה היא ששונאי ישראל ינצחו. לדברי פרשנים אמריקנים, המפסידים ממהלך שכזה יהיו דווקא חברי האיגוד האנתרופולוגי המורכב ברובו מכאלה שנכשלו cמכללות שלהם במקצועות הרפואה והביולוגיה ורובם בד"כ מובטלים או שמשרתים בתפקידים מאוד לא משמעותיים ובשכר נמוך. סופר לי ממקור אקדמי ישראלי כי אנתרופולוגים רבים מארה"ב שואפים לעשות שבתון דווקא באוניברסיטאות בישראל, מהיות מדינתנו בין המובילות בשטח הגנטיקה והטכנו-ביולוגיה... אז לא עוד... אלא אם תעזוב את הארגון המתועב הזה. כללית, בארה"ב האנתרופולוגים מתחלקים למיעוט העוסקים באנתרופולוגיה פיזית - זו העוסקת בחקר תהליכי האבולוציה והגנטיקה, וכמו-כן בשינויים הפיזיים שעובר המין האנושי, ואני מניח שבנושא זה יש לאנתרופולוגים הפיזיים האמריקנים מה ללמוד מהמוסלמים, הידועים בין השאר כגאונים בנושא, כי הם אלו שקבעו ברורות שהיהודים הם צאצאי הקופים והחזירים... "המהפכה המוסלמית" הזו בשדה האנתרופולוגיה הפיזית, מחייבת לכן כל חבר באיגוד האמריקני להלחם במוסדות המחקר הישראלים, שמשום מה אינם לוקחים ברצינות את הגאוניות האיסלאמית הזו מהיות הישראלים סתם גזענים... מהות האיסלאם מכיוון אחר, רוב האנתרופולוגים האמריקנים פנו למקצוע הנקרא אנתרופולוגיה חברתית-תרבותית, ענף חדש יחסית העוסק בחקר חברת האדם ובתרבותו. ומכאן נבין גם שבאופן טבעי הם שייכים פוליטית לשמאל... למשל, זה פשוט לא מסתדר אצלם שהערבים החיים בישראל נהנים מביטחון אישי ומרמת חיים הגבוהה ביותר מכל ערביי המזרח התיכון. הם בכלל לא מבינים איך יהודים שהיו מפוזרים בעולם ונדכאים במשך כ-2000 שנה, פתאום חזרו לחיות כתרבות אחת והפריחו ארץ נידחת (שבעצם גזלו מהערבים...). עם כל הלימודים שלהם על היווצרותו של עם וחברה תרבותית רובם אינו מכיר את עליבות "החברה הפלשתינית", הם אינם מבינים שאי-אפשר ליצור אומה בצורה מלאכותית... ואני מניח גם שרובם לא מבינים את מהות האיסלאם, זה המאמין במוות ולא בחיים, זה המפלה נשים וילדים, זה הגורם למרבית המלחמות בעולם וזה המאמין שמי שאינו מוסלמי חובה להרגו... הם לא מבינים שהאיסלאם, הערבים, הפלשתינים, זו "תרבות"... ברור ובכן לכולנו שיש לנו עניין עם קבוצה של אקדמאים בורים ברובם במתרחש במזרח התיכון, כאלה המושפעים מתעמולה איסלאמית זולה וכ"שמאלנים-ליברלים" מובטחת תמיכתם בפלשתינים "המדוכאים והמסכנים" אף שהם מתעלמים מכך שאלה הם המחזיקים בתנאי עליבות עשרות אלפי פליטים מסכנים (אחיהם..) רתוקים למחנות, ממש כאסירים כבר יותר מ-68 שנים! החלטה של חרם על המוסדות האקדמאים של ישראל זו מין בדיחה מקברית בה הקורבנות מואשמים בפשעים שמבצעים עליהם הנבלים הזוכים לטפיחה על השכם... ברור לי שחלק מהשמאל הישראלי המטופש יעלוז וישמח להחלטת החרם, וזה מזכיר לי כי לא מעט יהודים הלכו ל"מקלחות" באושוויץ בשירה ורננה מבלי לדעת מה מצפה להם. אנחנו רבותי חיים בעולם אנטישמי המחפש כל סדק וחרך לתקוף אותנו ולהזיק לנו, וככל שאנו מצליחים יותר, זה משגע אותם יותר ויותר. ואז הם שונאים אותנו יותר, אולי היו חדלים מכך אם היהודים הופכים לנרדפים ואומללים. אזי רבותי, ההצעה שלי היא שנמשיך להצליח...
|
תאריך:
|
07/06/2016
|
|
|
עודכן:
|
07/06/2016
|
|
יהודה דרורי
|
מדוע דווקא האנתרופולוגים?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבנר צפוני
|
7/06/16 14:32
|
|
|
|
נו טוב
|
7/06/16 17:30
|
|
|
|
אקדמאי ותיק
|
7/06/16 21:11
|
|
2
|
|
קופי ענן
|
7/06/16 16:59
|
|
3
|
|
ההפך,
|
8/06/16 09:47
|
|
|
|
יהודה דרורי
|
8/06/16 18:12
|
|
|
|
אבנר צפוני
|
9/06/16 06:11
|
|
|
|
יהודה דרורי
|
9/06/16 16:03
|
|
לאחרונה שוב עלו קולות מסביבתו של נתניהו בעד ויתורים מדיניים מפליגים - לא רק על הסכמתו מכבר להקמת המדינה הערבית ה-23 ממערב לירדן - אלא אף נכונות לדון ב"יוזמה הערבית" הכוללת נסיגה לקווי 1967. אלה ויתורים המנוגדים בתכלית לחוקת הליכוד המבטיחה "לשמור על זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, להתמיד ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל, והחלת ריבונות המדינה עליהם".
|
|
|
שוב, שוב ושוב מטיח בנו השמאל היהודי המתון והקיצוני, הליברלי, האוניברסלי, המתקדם והנאור את כדור השלום המחורר. מדובר אצלו בשלום שבין יהודים בארצם לבין ערבים בארצותיהם שבתוכן משכשך זרם פליטים המכונה פלשתין. האידיאליסטים ישראלים האלה עורגים לשלום כמעט בכל מחיר, או שמא נאמר במחיר עוד מדינה פלשתינית לערבים היושבים ביו"ש, יהודה ושומרון. הערבים מסביב, כולל עזה שכבר שוחררה, הורגים ללא הרף למען השלום הזה. רובם של ההורגים גם הם מתנחלים שהתרווחו כאן, אבל 'ותיקים' הרבה יותר משלנו כי הם ישובים שם כבר 100 עד 200 שנה...
|
|
|
את הכותרת הנ"ל קראתי במעריב מיום 1.6.16 (עמ' 06), במהדורת הבוקר. לכאורה, עמדה חדה וברורה, כפי שהבית היהודי נוהג להציג את עמדותיו בשאלות ארץ-ישראל והריבונות היהודית בה. אלא שהפעם הצהרה זו אינה עומדת בגפה על סדר יומנו, ובשוליה מנשבת רוח תזזית של התרקמות עלילות שכלל לא ברור שהן מתלכדות עם המשפט הנ"ל.
|
|
|
על פניו, נראה שיש סתירה בין הפעילות הדיפלומטית הקדחתנית למדי, המתרחשת בזירה האזורית והבינלאומית לגבי חידוש התהליך המדיני לבין ההתפתחויות הפוליטיות הפנימיות בישראל. שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק אירו, ביקר במזרח התיכון כדי לקדם את היוזמה הצרפתית, המבקשת לכנס ועידה בינלאומית אשר תתניע מחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלשתינים; נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, הציג יוזמה משלו לחידוש המשא-ומתן בין ישראל והפלשתינים ודווח כי בכוונתו לכנס פגישה משולשת בקהיר בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס. נתניהו מצדו הצהיר בתגובה שהוא מוכן לחידוש השיחות הישירות עם הפלשתינים, ואילו עבאס הצהיר על תמיכתו ביוזמה הצרפתית וביוזמת א-סיסי. ראש ממשלת בריטניה לשעבר והשליח לשעבר של הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, מנסה לקדם יוזמה מדינית אזורית, המשתלבת עם יוזמת נשיא מצרים. ב-24 במאי מסר בלייר שאם ממשלת נתניהו תסכים להיכנס למשא-ומתן עם הפלשתינים על בסיס יוזמת השלום הערבית, מדינות ערב תהיינה מוכנות לבצע במקביל צעדים לנרמול היחסים עם ישראל. במקביל, בישראל נכשל הניסיון לצרף את סיעת המחנה הציוני לממשלה ובמקומה נכנסה לקואליציה "ישראל ביתנו", שמאז הבחירות מתחרה עם ראש הממשלה על הצגת עמדות ימין קיצוניות. שאלת המפתח היא האם שני הצדדים, ישראל והפלשתינים, יהיו מוכנים להיכנס לתהליך המדיני במתכונת שהשחקנים האזוריים והבינלאומיים מנסים לגבש, ובפרט האם ממשלת ישראל, בעלת הגוון הימני יותר בהרכבה החדש, תהיה מסוגלת לעשות זאת.
|
|
|
במדינת ישראל קיימים כ20% מבני העדה הערבית. תהליך השתלבותם בחברה בישראל ידע עליות ומורדות. ניתן לאמר כי התקופות מחולקות לשלושה חלקים עיקריים: תקופה ראשונה - אחרי מלחמת השחרור,ב הן שלט הממשל הצבאי על כל האוכלוסייה הערבית, בעיקר בכפרים ובערים הלא מעורבות.
|
|
|
|