הביטוח הלאומי הוא יציר כלאיים. מחד הוא חברת ביטוח אשר אמורה לפעול על-פי כללי השוק החופשי, על-פי כללי הביטוח מנגד הוא כפוף לחוק מיוחד, הוא לאומי, והוא מחויב להתנהג בממלכתיות, בהוגנות וללא רבב.
אנשים רבים זכאים לכספים מהביטוח הלאומי, הקריטריונים לקבלת הכספים הם שונים, הקריטריונים לעידכון הכספים הם שונים, חלק מהקריטריונים האלה ידועים לביטוח הלאומי, ולכן ההיגיון אומר שאם זכאותם של זכאים גדלה בעקבות נתונים הנמצאים במאגרי המידע של הביטוח הלאומי (כגון גיל הזכאי או הכנסות הזכאי) סביר ביותר שהביטוח הלאומי הוא זה שיפנה למבוטח במועד ויעדכן אותו על השינוי בזכויותיו.
לפני מספר שנים, הייתי בדיוק בצומת כזו עם קרובת משפחה, אשר במקרה הבנתי שזכאותה השתנתה, והקרובה הפסידה משהו כמו 6 חודשים של הגדלה בגמלה עקב חוסר ידיעה על השינוי.
על נושא וזה ועל נושאים אחרים פניתי למנכ"ל הביטוח הלאומי, הוא הקשיב ברוב קשב, עם הבטחה לקחת לתשומת לבו את ההערות שנמצאו על ידיו מוצדקות.
לפני מספר שבועות שוב היה שינוי בזכאות, על-פי פרמטרים השמורים במערכות המידע של הביטוח הלאומי, והפעם הכול נראה אחרת, הפעם קרובת המשפחה קיבלה הודעה מהביטוח הלאומי שעקב שינויים בפרמטרים כאלה ואחרים המתועדים בביטוח הלאומי, זכאותה גדלה בשיעור שהוחלט עליו בחוק.
שאפו לביטוח הלאומי.