|   15:07:40
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

גם בימין אין מנהיגות

בכנות, אין אף רשימה שראוי לרוץ עבורה באש ובמים, אולם לא להצביע הנו מעשה חמור, שכן בכך נחזק את השמאל ואת המגזר הערבי אין ספק כי הבחירה כיום (ומזה שנים) הינה בין הרע לגרוע; דהיינו, לא מי יעשה את הנדרש, אלא מי יעשה פחות נזק מחברו סקירת מפלגות הימין
26/01/2009  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות

1) קודם שנבדוק שאלת המנהיגות, נברר מי נכלל בהגדרת "הימין" ואז נגלה הפתעות; אין חולק כי המינוח "המחנה הלאומי" כולל את הקריטריונים כדלקמן:

א. התנגדות לכינון מדינת פלשתין בין הים לירדן.
ב. סירוב לשינוי הזהות היהודית של מדינת ישראל ומניעת הפיכתה למדינת כל אזרחיה.
ג. דרישה מכל אזרח במדינה – נאמנות כתנאי לאזרחות (והכוונה לא רק לערביי ישראל, אלא גם ליהודים אשר פועלים לאיין קיום מדינת ישראל כמדינת העם היהודי).


2) עפ"י המבחנים הללו, תנועת הליכוד אינה נמנית על המחנה הלאומי, שכן נתניהו אמר ולא אחת, כי ביו"ש ניאלץ לעשות ויתורים כואבים (משמע – מתן שטחים לצורך כינון מדינה ערבית); כיום – נתניהו מסרב להודיע ברבים כי הליכוד מתנגד לכינון פלשתין (ראה פנייה גלויה של סוזי דים מראשי מטות ערים)! הליכוד לא עשה דבר כדי להפסיק את מסע החילון של המדינה, שנמשך מזה עשורים; לא פעל לעצור פעילות מסחרית ענפה בימי שבת וחג; תקע סכינים בגבו של שר המשפטים דניאל פרידמן, כאשר זה נלחם – כמעט לבדו – נגד מערכת המשפט, בדרישה כי זו תמנע "מלנהל" את המדינה; למרות ההצבעה בוועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימות בל"ד ורע"מ, בני בגין נשלח לתקשורת כדי לומר שיש להזהר בפסילת רשימות (קרי – ביד אחת מרימים דגל לוחמני וביד האחרת דגל פיוס ומתינות). הליכוד תמך בזמנו בפסילת תנועת 'כך' (קיווה לגרוף לעצמו את תומכי 'כך'), וכעת הוא אוכל את פרי הבאושים.

3) מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות א. ליברמן, אמרה דברה בעניין כנון מדינת פלשתין; קרי – אין התנגדות להקמתה, אך בתנאי כי יהיו חילופי שטחים (כפרים ערבים בואדי ערה יסופחו לפלשתין כנגד ויתור על גוש עציון לדוגמא). לכאורה זהו רעיון מפתה, אך ליברמן שכח כי מדינת פלשתין לא תהא חסידת העם היהודי, ואם הגבול החדש במערבה יהא ואדי ערה, יהא זה סיכון לנסוע בתוואי זה. פרט למבחן הנ"ל, ליברמן הנו היחיד מבין כל הפוליטיקאים אשר יצא חוצץ כנגד "הנאמנות" של מנהיגי המגזר הערבי בישראל; היחיד אשר דרש במשך שנים לפסול מפלגות כמו בל"ד ורע"מ; היה ראש חץ במאבק נגד ניהול המדינה ע"י בג"צ (לפני שפרופ' פרידמן החל לכתוב בעניין זה, טרם מינויו לשר המשפטים).


4) 'האיחוד הלאומי' בגלגול הקודם (יחד עם המפד"ל) דיברה הרבה ועשתה מעט! לא שמענו קול ולא בת-קול כנגד מועצת יש"ע, למרות שקלונה של זו התגלה ברבים (בכל הנוגע למצג השווא שבו ניהלה המאבק נגד ההינתקות). לא ראינו מעשה שנועד לצמצם כוחו של בג"צ (כאשר זה נע יותר ויותר לכיוון השמאל והמגזר הערבי). לא שמענו על פעולה אחת (רצינית) שתמנע חיי מסחר בימי שבת, בגעש ובלב ת"א (חנויות AM PM); כיום, כאשר המועמד מס' 4 מיכאל בן-ארי קרא לעשות חשבון עם שופטים שיסרבו לפסול מפלגות כמו בל"ד, אזי אלדד ואורי אריאל נזעקו ואמרו כי בן-ארי הנו טירון פוליטי ואינו דובר בשם הרשימה! (השניים שכחו כי אין מפלגת איחוד לאומי, אלא שת"פ בין 4 תנועות, ולכן בן-ארי היה זכאי לדבר בשם תנועתו: "ארץ ישראל שלנו").

5) לגבי המפד"ל (או בשמה החדש 'הבית היהודי') אין מילה טובה! ראשיה ורוב מצביעיה הינם אלו המוגדרים ע"י המפלגות החילוניות השולטות כדתי-מחמד, וזה אומר הכל! אכן, זו הצהירה בעד ישוב יו"ש ונגד כינון מדינת פלשתין, אך בין אמר לעשה יש ת"ק פרסה! כאשר נתניהו תכנן לפני ההינתקות מרד מול שרון – אזי "המרי" התמוטט, מאחר וזבולון אורלב (ראש המפד"ל), חזר בו מהסכמתו להתפטר מהממשלה יחד עם שרים אחרים, ורצה פסק זמן של שבועיים לאחר שנתניהו והאחרים יודיעו על התפטרותם (זהו המידע שידוע לי, אלא אם כן למישהו פאזל נוסף).

כיום, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ראש הבית היהודי, מתנה הפסקת אש עם האיחוד הלאומי בתנאי שלא תהא התקפה על "פרות קדושות" (קרי – צה"ל, מערכת המשפט, משטרה וכד'). כדי לאכול אוכל פרווה שכזה, אין צורך לבנות "בית יהודי" בישראל, ניתן לבנות בית באוסטרליה או בניו-זילנד.


6) לגבי ש"ס חבל להשחית זמן; אילו מצביעיה היו יודעים עד כמה מפלגתם חסרת חוט שדרה, אלא מלכת חוט תפירה, היו בורחים ממנה כמו מבית בוער.


7) לאור התיאור דלעיל, תישאל השאלה: למי להצביע?! בכנות: אין אף רשימה שראוי לרוץ עבורה באש ובמים, אולם לא להצביע - הנו מעשה חמור, שכן בכך נחזק את השמאל + המגזר הערבי. אין ספק כי הבחירה כיום (ומזה שנים) הינה בין הרע – לגרוע; דהיינו, לא מי יעשה את הנדרש, אלא מי יעשה פחות נזק מחברו. מאחר ובכל בחירות כלליות, אנו בוחרים את הרע במיעוטו, אזי בכל מערכת בחירות חדשה, אנו בוחרים את היותר גרועים מהפעם הקודמת, וכך אנו "מתקדמים" למצב שבו נבחר את האטד למלך היער (או החמור למלך החיות).

קודם שאשיב למי אני אצביע ומדוע, אי אפשר שלא להתייחס למאמר של משה פייגלין 'רשימת חיסו"ל', בעיתון 'מקור-ראשון' מיום ו' 23.1.09; כאן פייגלין מסביר מדוע אפשרות העלמות האיחוד הלאומי והבית היהודי מהכנסת הבאה (עקב אי חציית אחוז החסימה), תגרום לשינוי תודעתי בקרב מצביעי הימין, ותגרום להם להבין כי רק "הליכוד יכול"; וכן סיפר כי דחה הצעת אלדד לעמוד בראש 'האיחוד הלאומי', שכן בכך: "ייעשה מיצוי היכולת הסקטוריאלית ונעילת השער לכלל הציבור הישראלי".

מעולם לא הסתרתי הסכמתי למרבית דעותיו של פייגלין, אך כאן הלה מוכר לנו סחורה קלוקלת וגם משומשת, תחת עטיפה "כאילו" חדשה ומבית-טוב! עם עובדות לא ניתן להתווכח; קרי – גם פייגלין יודע, כי כל אשר כתבתי על הליכוד בראשות נתניהו, נכון כאור בצהריים; ויודע כי ביבי יוביל אותנו למחוזות נידחים ושוממים, אך פייגלין שותק שכן הנו "במילכוד 22"; אם יגלה את כל מחשבותיו, אזי – מה הוא עושה בליכוד? אם יתמוך בנתניהו בכל פה (אך לא בלב) אזי בכך יסתור את כל הדברים שכתב, ואמר במשך שנים. לכן, הצעתו הינה כמו לשחות בבריכה שלא ניתן לטבוע בה, כיוון שהמים בה רדודים (קרי – לא נהנה משחייה, אך לא נסתכן בטביעה); ומדוע לא נסתכן, כי אם נצביע עבור הליכוד אזי פייגלין ובועז העצני ו"המורדים" ייבחרו לכנסת, ויהיו שומרי החומות!

מדוע עלי לאכול מאכלים מקולקלים ואח"כ לקחת כדור נגד הקאה, אם ניתן לי לטעום קצת מאוכל יותר טעים ובריא?! דהיינו, מדוע אני צריך לבחור את ביבי, סילבן, סער ודומיהם רק כדי לדעת כי מתוך 36 ח"כ, יהיו אולי 8-6 ח"כים אשר יצביעו נגד רצון הנהגת הליכוד?!

כמובן שכנגד טיעון זה, ייאמר שיש להצביע ליכוד כדי שהימין ירכיב את הממשלה הבאה ולא ציפורה לבני; אך מה לי ולממשלה שכזו, אשר תכשיר את "השרץ" שנאלצתי לאכול?! (קרי – תסכים למדינה פלשתינית ולא תפעל נגד האויב מבפנים); גם אכלתי דגים באושים וגם אזרק מן העיר!!

אין ספק שאם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, העבודה וישראל ביתנו יהיו "בפנים" (ואולי גם מחצית מחברי קדימה), ואז – מה פייגלין וחברין בכנסת יוכלו לעשות כדי למנוע הליכה "מתואמת ומוסכמת" לתהום? – כלום!! (והרי פייגלין הצהיר, כי הפרק של "זו ארצנו" נגמר; קרי – הנו הולך רק בדרך דמוקרטית, לכן יאלץ לקבל את עמדת הרוב בכנסת ולאכול את הדגים שהפכו לבאושים, שעל לכידתם בים עמל כה רבות!!!)

ומספר מילים לעניין הפן האישי בהתנהלות נתניהו נגדך ונגד "המורדים"; מעשה הנבלה שנעשה לגביך אינו רק יריקה בפניך, אלא רמיסה מכוערת של כללי הצדק הטבעי כלפי כל ציבור הבוחרים; ואם כך ביבי עושה ליהודים, זהו סימן מעודד לערבים!! משה, מצער עד דמעות שלא נעתרת להצעה של אריה אלדד, והעדפת להתבזות.

8) אם הגזמתי במסקנותיי, אזי ניתן להעמידני על טעותי – מיד ועכשיו; לדוגמא: הליכוד, המפד"ל, האיחוד הלאומי הצביעו בוועדת הבחירות המרכזית בעד פסילת רשימות בל"ד ורע"מ; ביהמ"ש העליון סירב לאשר החלטה זו (ולדעתי בניגוד לחוק), לכן, הנה לכם הזדמנות, לבצע חקיקת בזק שתמנע התמודדות בל"ד ורע"מ, וגם תאסור על ביהמ"ש העליון או ביושבו כבג"צ, לשנות חקיקה שכזו (להזכירכם – אין אף חוק המתיר לבג"צ לבטל חוק, אלא שבג"צ נטל לעצמו "סמכות" שכזו ללא חוק!). ואז נראה, את פרצופה האמיתי של מפלגת העבודה וקדימה, אשר גם הן הצביעו בעד הסילוק; דהיינו - ליזום מעשים לאלתר ולא להסתפק בהצהרות לעתיד!


9) סוף דבר, חייבים להצביע, למרות כל אשר נכתב דלעיל; אני אצביע בעד האיחוד הלאומי, ולו רק מסיבה אחת: כאן יש פוטנציאל לשינוי אמיתי, ובזכות אנשים כמו הרב דב וולפה וברוך מרזל (שמועמדותם סורבה ע"י אלדד ואריאל), אך רוחם שוררת וגם נציג להם ברשימה זו – מיכאל בן ארי. אין מקום להיסוס בין הבית היהודי ובין האיחוד הלאומי; האחרונה היא היחידה המייצגת את הרצון והמטרות של עם ישראל.

לחילופין – הייתי מצביע בעד אביגדור ליברמן, שכן הוא היחיד שעמד בכנסת מול האליטות שהשתלטו על המדינה, והיחיד שנלחם (ולא בחדרי חדרים) נגד הפיכת המדינה "לישות כל אזרחיה"!


10) מאמר זה נכתב לפני פרסום הידיעה על חידוש חקירת המשטרה נגד ליברמן ומקורביו; אין באפשרותי לדעת עד כמה החשדות נכונים, אך אין ספק כי העיתוי לא היה מקרי ולא פחות חמור: איפה ואיפה! מדוע נסגר תיק פרשת "העמותות" נ' אהוד ברק (ושם הועברו מיליוני דולרים דרך עמותות שונות ומשונות) והשר יצחק הרצוג סירב ליתן גרסה!!

מדוע לא נחקר כיצד ומדוע אהוד ברק, בהיותו ראש הממשלה, ויתר על שדה הגז מול עזה? (ולמיטב ידיעתי – ללא החלטת ממשלה)? הכיצד זה שהמנוח יוסי גינוסר ניהל חשבון בנק בישראל ובו היו כ-300 מיליון דולר, ולדבריו – זה היה כסף של ערפאת, שניתן לניהולו. איך ייתכן כי אזרח ישראלי מנהל סכום כה גדול עבור אש"ף, בשעה שמטעני חבלה המשיכו להתפוצץ בירושלים?!

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם בימין אין מנהיגות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה99
26/01/09 20:23
2
עו"ד
26/01/09 21:15
3
הרשלה
27/01/09 06:06
4
קורן נאוה,טבריה
27/01/09 07:16
5
אלטע קאקר ישראלי
28/01/09 18:28
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לנשיא ברק אובמה עמדה מאוזנת לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ומינויו של הסנטור לשעבר ג'ון מיטשל כשליח מיוחד לשלום במזרח התיכון משקף זאת. העמדה והשליח צפויים לאתגר את ישראל בצורה שעלולה להעיב על היחסים בין המדינות.
26/01/2009  |  רוני ברט  |   מאמרים
ספקטייטור, מגזין החדשות הבריטי הסולידי שנוסד בשנת 1828, פירסם אתמול (א’, 25.01.09) בבלוג שלו את דעתו של דניאל ייטס על מבצע עופרת יצוקה. דניאל ייטס הינו שם בדוי של חייל מודיעין בריטי משוחרר שהשתתף במלחמות בעירק ובאפגניסטן. דניאל מציין כי קטעי הווידאו שראה הזכירו לו חוויות מוכרות. הם העלו בראשו את התחושות שהציפו אותו בתקופת השירות שלו. אומנם הוא רצה למלא את משימתו על הצד הטוב ביותר וסמך על כישוריו שלו ושל חבריו, אך היה גם מסויג. הוא חשש שכוח השיפוט שלו יבגוד בו כאשר יאלץ לקבל החלטה מהירה להרוג מישהו. הלחץ של תחושות מנוגדות אלו בתנאי קרב הינו עצום, והוא מתקיים בקרב חיילים צעירים שחלקם הינם בני 18. זו הסיבה לכך שחש רוגז נוכח השימוש קל הדעת במושג "פשעי מלחמה” בהפגנות בלונדון. תחושות דומות מילאו אותו ביחס לחיילים ישראלים. הוא דוחה לכן את ההתפרצות הרגשית של באן-קי-מון ושל חלק מהתקשורת שהגדירו כפשעי מלחמה את הלחימה של צה”ל ברצועת עזה. דניאל בטוח כי פקידי האו”ם ונציגי התקשורת לעולם לא יוכלו להבין את המתחים הנוצרים בעת קרב בקרב חיילים.
26/01/2009  |  אבנר הלפרן  |   מאמרים
המשבר הנוכחי הפוקד את כולנו, ומורגש כעת בכל כיס בעולם, החל כאשר אנשי וול סטריט ניסו להשיג תשואה מקסימלית על הון במינימום זמן, תוך סיכון שוק הנדל"ן האמריקני. אך רובנו, שלמדנו להסתדר עם מה שיש, לא מכירים את המשבר מצידו של אדם שהיו לו 20 מיליארד ועתה נותרו לו 2 מיליארד. כביכול, נראה לעינינו שבמחוזותיו לא קרה דבר, אך האמת היא שאצל אנשי העשירון הטופ-עליון, המשבר הוא איננו כספי בלבד. זהו משבר של איבוד השליטה וקריסת המעמד. משבר של ניפוץ החוקים אותם הכירו, ושינוי הסטטוס המובן מאליו שהיה מנת חלקם. המשחק החדש שאליו הם נקלעו, מחייב אותם כעת לברוח מהבומרנג שהם עצמם הטילו אל האוויר אבל שכחו לקחת בחשבון פרט אחד חשוב.
26/01/2009  |  אורן לוי  |   מאמרים
בזמן שהתותחים רעמו, קשה היה להתעלם מהישראלים (ואין הכוונה כאן לארגוני זכויות אדם הפועלים במשך כל ימות השנה) אשר מחו נגד הפעולה הצבאית בעזה. מרבית הציבור תהה מדוע הם האשימו את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, וזאת על אף שהייתה הסכמה גורפת לכך שהיה מדובר במלחמת אין ברירה שנכפתה עלינו?
26/01/2009  |  ד"ר ליפז שמוע-ניר   |   מאמרים
ירמה הוא מחזה מאת המשורר והמחזאי הספרדי פדריקו גרסיה לורקה, גדול משוררי ספרד, בתרגומו של שמעון בוזגלו ובבימויה של אופירה הניג, הנותנת לו פירוש מקורי, עכשווי ומודרני. היא עושה זאת באמצעים תיאטראליים אחדים כמו ליהוק שלושה גברים המגלמים תפקידי נשים. בכך היא משיגה אירוניה דקה, המזכירה לצופה כי אין מדובר כאן בחיים ממשיים ריאליים, אלא בתיאטרון. לא את העתקת המציאות לבמה מבקשת אופירה הניג לעשות, אלא תיאטרון לשמו.
26/01/2009  |  לאה טרן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות לכנסת 18  /  מי ומי  
הנכים: לא להצביע לנתניהו  /  רובי שטיינברג
קדימה החליטה לא לתקוף אישית את נתניהו  /  רובי שטיינברג
תוכנית חדשה בגלי צה"ל - בוחשים  /  נעמה לינור
בג"צ - כל אזרחיה  /  עו"ד אברהם פכטר
מפלגת שס - מיייצרת ומייצגת בערות ושקרים  /  רות פורסטר
אין סיכוי למדינה פלשתינית  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il