|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

האיסלאם בבירור: היכנעו או שנתקומם

העיר השנייה בגודלה בנגב, ובראשה ראש העירייה אבו-סהיבאן, רומזים בשקט: הבדואים קדמו לכולם ולכן ינהגו בשרירות ליבם; אין מדינה יהודית ויכבדו את החוק כשנוח להם לא מתאים לכם? קבלו אינתיפאדה בנגב
12/10/2009  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
רהיטות רהט [צילום: פלאש 90]

בראיון חושפני ברדיו דרום עימת המראיין הירשלר את ראש עיריית רהט, פאיז אבו-סהיבאן, מול תושב היישוב הסמוך לרהט, להבים. מר אבו-סהיבאן, המייצג את התנועה האיסלאמית, זכה בבחירות האחרונות בראשות עיריית רהט, בעוד ד"ר יובל ברנדשטטר הוא אזרח פשוט. בשיחה זו התגלעו המחלוקות העיקריות שבין היישוב היהודי ליישוב המוסלמי בארץ ישראל.

הרקע לדיון הוא החלטת ראש עיריית רהט להשבית את העיר בתאריך ה-6 לאוקטובר לאות הזדהות עם יום הזיכרון שהוכרז במגזר המוסלמי למען הרוגי אוקטובר 2000, אותם 13 מוסלמים בעלי אזרחות ישראלית שנהרגו בעת המהומות בנחל עירון. המהומות פרצו במקביל לפתיחת האינתיפאדה השנייה בפקודת חתן פרס נובל לשלום, יאסר ערפאת.

לצורך הדיון נציג קטעים קצרים מדברי אבו-סהיבאן, עם ציטוטים מדויקים, ואת משמעותם למדינה היהודית.

להאזנה לראיון המלא לחץ כאן.

הממשלה הקימה? שהממשלה תטפח!

ביום שני, אומר אבו-סהיבאן לשומעים, שהם, רובם ככולם יהודים המאזינים לרדיו העברי, אנו מכריזים על "שביתה פתוחה כולל מערכת החינוך".

תרגום איסלאמי לדבריו של ראש עיריית רהט: ביום שני נשחרר, כולנו ביחד, את כלבי המלחמה. כל עוד אתם משלמים את הכופר, אנו מחזיקים את השבאב בבית הספר. אבל, אם לא תשלמו, אנו משחררים את השבאב ושיעשו מה שהשבאב עושה. כאן אני שוב מצטט את אותו אבו-סהיבאן באירוע קודם (ביקור האיחוד הלאומי ברהט) שבו אמר בפירוש שבעת שהשבאב משוחרר אין הוא רואה עצמו אחראי לתוצאות.

המראיין הסימפטי מאוד למצבו העגום של ראש עיריית רהט, שואל אם חל שינוי כלשהו בתשע שנים בנושא ה"אצבע הקלה על ההדק" של כוחות הביטחון בכל הקשור בהתקוממות ערבית. אבו-סהיבאן אומר שהמשטרה "צריכה ללמוד סובלנות", ש"בסובלנות ובהידברות אפשר לפתור כל בעיה". הוא דוחה את האלימות על הסף, מצד המשטרה. כיבוד האדם הוא דבר קדוש לכל הדתות, אומר מר אבו-סהיבאן, והמראיין נאנח אנחת רווחה.

פרשנות איסלאמית לדבריו של ראש העיר רהט: אנו השליטים. אנו נשתלט על קרקעות, נבנה כאוות נפשנו, ניקח מים כרצוננו ונרבה נשים כרצוננו, נשבית מערכות שלטון ונשחרר את השבאב לפרוע פרעות. אנו נמשיך לדרוש 'פרוטקשן' על כל בית שנבנה בלהבים, על כל עסק בעמק שרה, ולשרוף או לחבל אם יסרבו לשלם. אתם, היהודים הדהימים, יכולים לבוא איתנו בדברים, ולבקש למתן את רוע הגזירה שיצאה מלפנינו, בתמורה לתשלום הג'יזיא.

בשלב זה צירף המראיין את ד"ר יובל ברנדשטטר, תושב להבים, סרבן 'פרוטקשן' ידוע, לשיחה. המראיין מגחך על אודות שיוכו המפלגתי לשעבר של ד"ר ברנדשטטר, אך מייד מגיע לעניין. ד"ר ברנדשטטר מסביר את כל האמור לעיל על אודות הגישה האיסלאמית למדינה היהודית בשני משפטים ברורים. האפליה הקיימת בארץ היא נגד הציבור היהודי שנאלץ לשלם את כופר הנפש למוסלמים. יש חוקיות איסלאמית להתנהגות המוסלמית, ואילו העם בישראל מעדיף להתעלם מן העובדות שאינן נוחות.

תגובתו של אבו-סהיבאן צפויה לחלוטין: לגופו של אדם, ולא לגופו של עניין. הוא מטיל ספק במקום מגוריו של בן שיחו, ולאחר מכן בהיותו בן הארץ. הוא מאשים בדעה קדומה, ולאחר מכן בהסתה, ותמיד-תמיד מתעלם מעיקר הדברים: השלילה ללגיטימיות של שלטון יהודי. הוא דוחה את האפשרות, שאדם שאיננו מוסלמי יבין או יסביר את גישת האיסלאם ליהודים.

המראיין פתאום מבין במה המדובר, מפיו של המוסלמי עצמו. אחוז הגבייה ברהט, טוען אבו-סהיבאן, הוא 40% (אלא שבכך הוא מסתיר את הנתון האמיתי של חלקה של העירייה בתקציב, שאיננו עולה על 7%), והמראיין שואל כיצד זה שהציבור היהודי אמור להשלים את החסר. וכאן יוצא המרצע מן השק. "רהט הוא יישוב שהמדינה הקימה אותו", אומר אבו-סהיבאן בלהט, המדינה הפקיעה אדמות מן המגזר הערבי ובנתה למגזר הערבי, ולכן "אז שהממשלה תטפח את היישוב הזה".

וזה איננו המרצע האמיתי כי הנה בא רב המרצעים. ד"ר ברנדשטטר מסביר שוב את שאמר מר אבו-סהיבאן: "הממשלה היהודית אחראית על טיפוח היישוב הערבי". וכאן יוצא מר אבו-סהיבאן מכליו ואומר את משפט המחץ: "זאת מדינת ישראל לכל אזרחיה. אנחנו חיים במדינה הזו לפני קום המדינה, לפני שאתה תבוא מאיזה ארץ", רותח אבו-סהיבאן. "ויש גם משרתים בצבא", הוא מוסיף. "ואני דורש ממך לא לפגוע באוכלוסיה הבדואית" ו"אני מכבד את החוק האיסראילי [הישראלי]".

תרגום השיחה למושגים איסלמיים:

1. הערבים הבדואים קדמו לכולם, ולכן זכותם לעשות כרצונם בכל מקום שהוא, במיוחד בנגב. העובדה שמזה 43 שנה מרבית ה"בדואים" הם בנים לריבוי נשים (דבר הנוגד את חוק המונוגמיה) שיובאו מכל רחבי המזרח התיכון, איננה רלוונטית שכן הם ערבים-מוסלמים, וזכותם לנוע לכל מקום ולכבוש אותו.

2. המדינה היהודית איננה. זו מדינת כל אזרחיה, ולכן גם כל פולשיה שהפכו לאזרחיה.

3. שני האחוז מן הערבים בנגב המשרתים בצה"ל, הם עלה התאנה של הלגיטימיות של הכיבוש הערבי.

4. כיבוד החוק הוא לפי הנוחיות. אם החוק מתקצב אותי, מה טוב, אם החוק מגדיר מהי בנייה בלתי-חוקית, מהי פלישה לקרקעות המדינה, מהי חובתה של העירייה לטפל בשפכיה ולשלם עבור השירותים והמוצרים, זה כבר פגיעה בזכויות השליט המוסלמי, ולכן זהו חוק לא-לגיטימי שאותו יש להפר בריש-גלי מתוך ידיעה שהמדינה "לא רוצה בלאגן" ולא רוצה אינתיפאדה בנגב.

וזה הסיכום האמיתי: מדינת היהודים מבוטלת בנגב. השלטון האמיתי מצוי בידיה של כנופיית האיסלאם, שהוא רק חלק מן האיסלאם המקומי והאיסלאם העולמי השולל את זכות קיומה של מדינת היהודים. רחוק בצפון התל אביבי יושב המנדט האיסראילי שאין לו שום עניין בנגב היהודי. היהודים מאכילים את התנין בחצר, והתנין הולך וגדל, בוכה דמעות תנין על מר גורלו, וטורף חלקים גדלים והולכים של העושר הלאומי (מי שלא מאמין, שיתייצב בימי חלוקת הקצבאות בדואר ובביטוח לאומי). אין כאן שום הסתרה ושום הסוואה, הכל גלוי וידוע, והשאלה היא רק מתי ייווכח התנין שהמנדט כבר אין לו מה לתת, ולכן כדאי לאכול את המאכיל.

לאישוש העובדות:

- מקורות משבשת אספקת המים לרהט בשל חובות - [קישור]
- מקורות ממתינה לכיסוי החוב של רהט - [קישור]
- אספקת המים לעיר רהט הופסקה בעקבות חוב ענק לחברת מקורות - [קישור]
- רהט שלי במתח מהכהניסטים - [קישור]
- התנהלות עיריית רהט בניהול תקציב החינוך מהווה הפרה בוטה של החוק ומחייבת פיקוח חיצוני"דוח שערך משרד החינוך - [קישור]
- תחנות דלק בלתי-חוקיות בעיירה רהט - [קישור]
- בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי - [קישור]

מדינת ישראל חייבת למוסלמיה
תושבי רהט עלולים להתקומם שוב [צילום: פלאש 90]

מייד עם תחילת הראיון מקשר אבו-סהיבאן את אירועי אוקטובר 2000 לחוסר תקציבים כרוני בעירייה שבראשה הוא עומד, ו"חוסר אחריות של הממשלה לרשויות הערביות" הסובלות "מחוסר הזרמת תקציבים".

הפירוש האיסלאמי לדבריו של אבו-סהיבאן הוא כדלקמן: היהודים (והנוצרים, דרך אגב) הם דהימי, דהיינו, בני אדם בדרגה נחותה לעומת המוסלמים, וזכותם לחיות, על-פי הקוראן (2:61), מותנית בתשלום מס גולגולת, ג'יזיא, למוסלמי המתיר להם לחיות. על כן, הנציגות הרשמית של היהודים פושעת באיסלאם בכך שאינה מעבירה את תשלום הג'יזיא על-פי הדרישה המוסלמית, אלא על-פי אמות-מידה אחרות.

אבו-סהיבאן מודיע על השבתת כל מערכת החינוך למרות התנגדות משרד החינוך לצעד זה. זו איננה החלטה של אבו-סהיבאן אלא החלטה של מנהיגות המגזר המוסלמי ונספחיו, אומר אבו-סהיבאן. אבו-סהיבאן מספר שהוא "מתחנן ל'מקורות'" כדי שאספקת המים לא תופסק בשל "חוסר הזרמת תקציבים מן הממשלה לקופת העירייה". הפזורה, אומר אבו-סהיבאן, מקבלת מים, ואילו העיר, שמשתדלת לשלם, עלולה להיות מנותקת. יתר על כן, בשל אותה עצירת תקציבים מעוכבות המשכורות המגיעות לעובדים "לפני החג".

הפירוש האיסלאמי לדבריו של אבו-סהיבאן הוא כדלקמן: אנו, המוסלמים, לא מקבלים את סמכותו של משרד החינוך, כי אם את סמכותה של ועדת המעקב העליונה שלנו, וזאת למרות שמערכת החינוך מקבלת את מימונה ממשרד החינוך של המדינה היהודית. למעשה, אנו מצפצפים על משרד החינוך מכיוון שבעינינו הוא אינו מייצג שלטון לגיטימי מעבר לעובדה שהוא משלם את מחיר הסובלנות שלנו לקיומו. שנית, לנו, המוסלמים, מגיע כסף. אנו לא אמורים לשלם עבור צרכינו הבסיסיים. הממשלה היהודית, היא זו שחייבת לספק לנו את מחסורנו גם ללא קשר לתשלום. הפזורה הבדואית מקבלת, בדין, ללא תשלום, פשוט מכיוון שהמדינה היהודית נכנעה לתכתיב שאם לא יקבלו חינם, ישחיתו את הצינורות (כפי שקרה ביום השחתת העיר עובדת בצינור להר חריף), מה שקרוי סחיטה באיומים. אנו, אומר אבו-סהיבאן, נדרשים ברוב חוצפתה של המדינה היהודית, לשלם, גם עבור מים (גם אם 90% ממשקי הבית לא שילמו עברו המים שצרכו במשך חודשים רבים), וגם עבור משכורות לחמולה שלי, שמיניתי בכל מקום אפשרי. החג שלכם הוא גם שלנו, כי אנו נהנים משני העולמות, חופשות בתשלום בחגים שלנו, וגם בחגים שלכם.

בתשובה לשאלה האם החיבור שעושה המנהיגות הערבית בין חוסר התקצוב להתקוממות האלימה בשנת 2000, גם זו שבהנחיית הרשות הפלשתינית (אינתיפאדת אל-אקצה), עלול להזיק לעניין הערבי, עונה אבו סהיבאן בלאו מצלצל. ההזדהות שלו עם ה"משפחות השכולות" היא מלאה, והזדהותו עם הצעירים מן "הגדה" שנמנעת מהם הכניסה לאל-אקצה היא מלאה. מבחינתו, זו הזדמנות לגיטימית להזהיר את ממשלת ישראל מ"אינתיפאדה בנגב". "עוד פעם אירועים, עוד פעם בלאגן", וכן "אני חושב שהממשלה צריכה לפתור את הבעיה הזאתי לאלתר", מתרה ראש העירייה בממשלת ישראל. כיצד ייתכן שהוא, ראש העיר השנייה בגדלה בנגב, זוכה להתחמקות מצד מנכ"ל משרד הפנים? אבו-סהיבאן נעלב עד מאוד מן ההתעלמות.

הפירוש האיסלאמי לדבריו של חבר מנהיגות התנועה האיסלאמית הוא כדלקמן: זו מלחמה המתנהלת בין השליט המוסלמי לבין הדהימי שמרד. המורדים היהודים הרגו בשליטים המוסלמים. יש משפחות שכולות, ההזדהות שלנו נתונה לחלוטין לאלו שנהרגו במלחמה על מיגור מרד הדהימי היהודי. והיה אם לא תיענו לתביעות שלנו הצודקות, לאלתר, תקבלו אינתיפאדה גם בנגב. שלמו עכשיו את כופר הנפש אותו אני דורש מן המנכ"ל היהודי החוצפן במשרד הפנים, ונניח לכם לזמן מה. ואם לא, דמכם בראשכם.

תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
ד"ר יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיסלאם בבירור: היכנעו או שנתקומם
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי
12/10/09 19:22
 
אברהם בקשישוב
13/10/09 09:28
2
הניה
12/10/09 20:09
 
ג.ד.
13/10/09 09:32
3
איילה
12/10/09 22:40
4
מטאטא
12/10/09 23:30
 
צבי גלברד
15/10/09 18:40
 
מורה נבוכים
23/11/09 17:11
5
ענין של זמן
13/10/09 08:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים מאיתנו נוטלים תרופות או תוספי תזונה על בסיס יומיומי. כל תרופה ותוסף תזונה, גם אלו הניטלים במרשם רופא וגם אלו שלא, טומנים בחובם פוטנציאל לשיפור הבריאות מחד, אך מאידך עלולים להיות כרוכים בסיכונים, ולכן יש ליטול אותם בצורה חכמה ונכונה.
12/10/2009  |  סמדר טייטלר  |   מאמרים
לאחר שניסה לשכנע את הוועד האולימפי לערוך את האולימפיאדה הבאה בשיקאגו וכשל כישלון חרוץ, ברק אובמה יכול לסמן עוד איקס ברשימה הארוכה של האיקסים.
12/10/2009  |  רונן הלל  |   מאמרים
אירן ידועה באיכות שטיחיה. לאחרונה הראתה כי היא יודעת גם איך למשוך את השטיח מתחת לרגלי יריביה. הסכמתה לשיתוף פעולה מלא עם המערב וסוכנות האנרגיה הבינלאומית גרמה אפילו לגנרל האמריקני ג'ונס, היועץ לביטחון של הנשיא אובמה, לומר כי אירן מילאה את הציפיות.
12/10/2009  |  יגאל לביב  |   מאמרים
אילו אני קובע את המשכורות במדינה - המורים והרופאים היו זוכים לשכר הגבוה ביותר. המורים בגין תרומתם לחוסנה ולעוצמתה של החברה, והרופאים בגין קרבתם לאלוהים. אין עיסוק נאצל יותר מאשר להציל חיים, או להביא מזור לבני אדם מתפתלים. ולמרות זאת, מי שהרקורד שלו גדוש בהצלת חיים, לא פטור מהקפדה על החוק. זה כולל גם את דוקטור ג'קי סרוב.
12/10/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
אני שב ומתפלא מה זה כל השטויות האלה עם הפרסים בשנים האחרונות, הנשיא אובמה מקבל פרס, אבו אל עמאר המנוח, המכונה גם יאסר עראפת קיבל פרס, השרה לשעבר ציפי לבני מקבלת עיטור, עמוס עוז קיבל פרסים בגרמניה (שנת 2005, לא לא בנורבגיה), יוסי שריד מחלק פה פרסים בשם מפעל הפיס. כאילו לא מתפרנסים כאן מעבודה, הכל פרסים, כאילו שכרנו הוא לא במוצרים אותם אנו מייצרים, ובתשלום אשר אנו מקבלים ממעבידינו, אלא הוא מלווה במתת של כסף או שווה כסף, בתמורה להשמעת דעות המתאימות לדעתו של בעל הבית, לדעתו של מפעיל משטרת המחשבות.
12/10/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
ברק: אין מקום להתלהמות נגד טורקיה  /  מחלקה ראשונה
"להחרים העורכת שנפגשה עם שגריר ישראל"  /  מאיה שני
למנוע כניסת ערבים להר הבית או לאפשר גם ליהודים  /  רותי אברהם
ישראל האחרת  /  אורי אבנרי
שיחקת אותה, יא סלאח  /  אסתר שניאורסון גרי
ישראל אשמה בסקנדל גולדסטון  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il