|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

מג'נין ג'נין ועד סרן ר'

היצירה השקרית "ג'נין ג'נין" והתוכנית השקרית "עובדה" תויגו כבר בידי ערכאות משפטיות כעוברות בבירור על חוקי לשון הרע
06/01/2010  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות
מוחמד בכרי, "ג'נין ג'נין"

מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו
עמוס שריג
החשש מפני ח"כים ערביים קטן יותר מהחשש מפני מי שאמורים להחליט אם להעמידם לדין אם לאו * העמדת אחד מהם לדין ושליחתו לכלא, תביאם לתת כבוד רב יותר למדינה
לרשימה המלאה

תבונה ורגישות - לא אצל מזוז
יניב אקרמן
היועץ המשפטי מני מזוז מתעמר במשפחות ובחיילים שלחמו או נהרגו ב"חומת מגן" ב"תמיכתו" בהעמדתו לדין של מוחמד בכרי
לרשימה המלאה

   אילן לוי
מוחמד בכרי זכאי

קו מובהק ברור ואדום מחבר בין שני האירועים הרחוקים לכאורה האחד מהשני אך זהים בכך שעושים את המיקרופון והמצלמה בידי פרטים וקבוצות בעלות עניין, קרדום לחפור בו, על-מנת לקדם אג'נדה פוליטית חד-צדדית וקיצונית במסווה של תחקיר עיתונאי.

למזלנו, אך גם להוותנו, הדין הפלילי נדרש להוכחות מוצקות על-מנת להרשיע אדם. המשטר הדמוקרטי אינו מכיר בשאיפותיו הכמוסות של אדם, אפילו הנוראות והדוחות ביותר, כעילה לתביעה ולהרשעה פלילית, וטוב שכך. ללא תנאי בסיסי זה, הרי שהמשטר הדמוקרטי הופך למשטר פשיסטי ודיקטטורי לכל דבר ועניין.

מאידך-גיסא, מתקיים התחום האפור בעניין זה אשר בו, לאור נסיבות עבר מתועדות, יודעים אנו את כוונתו של אדם, אך איננו יכולים כמובן לגררו לבית המשפט ולהרשיעו בכך.

עניין זה מתקיים ביצירה השקרית "ג'נין ג'נין" כמו גם בתוכנית "עובדה" השקרית אף היא של הגב' אילנה דיין. שתיהן תויגו כבר בידי ערכאות משפטיות כעוברות בבירור על חוקי לשון הרע במדינתנו. בשני המקרים יודעים אנו כציבור מושכל כי מוחמד בכרי התכוון בהפקת סרטו השקרי-המעליל, לאור התנהלותו והתבטאויותיו מעברו, להכפיש את כלל צה"ל (באורח גולדסטוני ידוע), ובכך להסיר הלגיטימציה מכלל העם היהודי במדינת ישראל, וזאת בשירות האג'נדה הפלשתינית השוללת קיום מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי.

כן לגירוש הגוש
כתבה שקרית. אילנה דיין

גם במקרה הגב' דיין ותוכניתה השקרית והמסלפת (וזאת בהתאם לקביעת בית המשפט), הרי שברי הוא לאור התבטאויותיה הקודמות והתנהלותה המתועדת בעבר, כי כוונתה הייתה להכפיש את צה"ל (שוב, בנוסח גולדסטוני ידוע), על-מנת לאלץ בסיומו של יום את הדרג הפוליטי הישראלי (הימים – בשנת 2004 - היו ימי ההחלטה הסופית בנוגע לגירוש גוש קטיף האסוני) לקבל החלטה חד-משמעית לגבי הגירוש. "ההצלחה" הייתה מלאה, יהודים אכן גורשו ובתיהם ועמל חייהם שקעו עם אבק ההריסות.

נעיר כאן כי פסיקתו של השופט סולברג המרשיע את דיין בחריצת לשון הרע נגד סרן ר', ככל שמהווה פריצת דרך בראיית מערכת המשפט את התנהלותה משוללת הרסן של המדיה, תוך שעלינו להעניק ציון-לשבח-משפטי לשופט סולברג, לוקה בחסר באשר הוא קובע כי לא הייתה כוונת זדון בבישול הכתבה הנכלולית של הגברת הנידונה, ובכך נמנע מלהטיל עליה אחריות פלילית; בעוד אשר במקום אחר בגזר דינו מציין השופט סולברג, כי אכן התרשם שכוונתה של הג'ב דיין הייתה להכפיש את צה"ל וזאת לשם מילוי גחמותיה הפוליטיות האישיות. גם העונש הכספי שהושת על הגברת דיין המעלילה היה מגוחך. סכום זה שווה לחודשיים ואפשר שפחות מסכום משכורתה של המעלילה ובכך, אינו מהווה ענישה מרתיעה לה ולחברת התקשורת המעסיקה אותה.

היוצא מכך הוא, כי השופט סולברג פזל לעבר הבג"צ בפסקו את דינה של הגברת דיין המכפישה. ברי היה לו כי גברת זו תנסה לחפש תנחומים משפטיים תחת שרביטה של הביניש בערעור על פסק הדין בבג"צ, באשר זו הדיין עמלה מזה שנים לתחזק מערכת יחסים על גבול השחיתות, המתגמלת הדדית בין השתיים.

לינדנשטראוס לא במקומו
המבקר מיכה לינדנשטראוס [צילום: פלאש 90]

פתח בכך מבקר המדינה השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, אשר בהחלט חרג מסמכותו ומהגדרת תפקידו כמבקר אירועים-בדיעבד חריגים החשודים ובעלי ניחוח של התנהלות ציבורית שאינה תקינה, והפך עצמו למתווה מדיניות ציבורית בלא רשות ובלא סמכות. הדברים אמורים בהתייצבותו של המבקר בפני ועדת הכנסת העוסקת בנושא משבר המים בישראל. המבקר התיר לעצמו לקבוע, כי יש לחדול מלהטיל תעריפי המים הנוספים על אזרחי מדינת ישראל.

אפשר שהמבקר צודק, אפשר גם בהחלט כי הוא טועה, אך כך או כך היה עליו בפירוש להימנע מלחוות דעה שאינה נסמכת על דוח ביקורת בדיעבד וחוות דעת מומחים, בפני נבחרי הציבור בהעמידו עצמו כנבחר ציבור ברמה פרלמנטארית, בעוד אשר עם כל הכבוד ויש הרבה כבוד, שהרי מר לינדנשטראוס נחשב למבקר המוצלח ובעל ההישגים הרבים ביותר במלחמתה של מדינת ישראל בשחיתות המכלה בה כל חלקה טובה, ועדיין חייב היה להכיר במקומו בהיררכיה השלטונית. האם הצלחותיו עלו לראשו?

מוחמד בכרי - ההחלטה
מוחמד בכרי [צילום: פלאש 90]

ההחלטה על דחיית התביעה הפלילית נגד מוחמד בכרי, למצער מהפן הפוליטי-מדיני, הייתה חייבת לבוא בפומבי ומדרג מדיני דהיינו, שר המשפטים או ראש הממשלה בהנחותו את השר. סביר להניח כי מזוז לא העלה החלטתו מאמש בפני הבג"צ על דעת עצמו בלבד והתייעץ בוודאי עם שר המשפטים בסוגייה. יחד עם זאת ואף למראית עין, אל לו לקחת סמכויות ציבוריות פומביות שאינן שלו, שאינן עניינו ושאינן בסמכותו במסגרת תפקידו כיועץ משפטי.

בנוסף, הקביעה כי על חיילי המילואים התובעים את מוחמד בכרי לפנות לבית משפט אזרחי ביוזמתם ועל אחריותם, משדרת, ואפשר כי לא זו הייתה הכוונה, התנערותה של ממשלת ישראל מלוחמיה ומהקורבנות ששילמו בחייהם במבצע זה.

שוב, זהו תפקידו של הדרג הנבחר, הפוליטי-שלטוני, להצהיר באורח סמכותי וללא רתיעה; זוהי פירושה של מנהיגות, כי מדינת ישראל אשר מטעמה נשלחו החיילים להילחם ולמות בג'נין, אפשר שתשלח נציג מטעמה אשר יהווה "ידיד בית המשפט" האזרחי ויתמוך מוסרית ואפשר גם מעשית בחיילים התובעים. גם הצהרה כי הוצאות החיילים התובעים עקב המשפט יכוסו על-ידי המדינה, הייתה נאותה במקרה זה. הדרך לכך ודאי הייתה נמצאת, וגם אם אינה מעוגנת בתקנות, הרי שאין ראויה הימנה.

ומהפן הציבורי. במשטרנו הדמוקרטי חרמות ציבוריות מאורגנות הינן פסולות באשר הן מהוות חרב פיפיות, אך מטרידה העובדה כי מוחמד בכרי, אשר שמו ידוע לשמצה כעוכר ושוטם ישראל ותיק, הינו מקובל, נישא על כפיים ובעל מהלכים רבים בקרב שכבת אמנים, בולסי סושי משינקין ואנשי "תרבות" בינינו. ומכאן, מה זה אומר עלינו כולנו, ומה זה אומר על תרבותנו?

גם התייצבותם הגורפת של אנשי המדיה להגנתה הגורפת של הגברת המעלילה דיין, תוך שחלקם אינו נרתע מסילוף מכוון ושקרי של עובדות לגבי אופייה והתנהלותה בעבר, מעלה מחשבות מזעזעות אמות הסיפים באשר למקומה של המדיה בחיינו, והאם יש לה כלל מקום בינינו במתכונתה זו.

מזוז זז מתפקידו

ומן העבר השני נמצא היועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז. החלטתו שלא לתבוע בפלילים את מוחמד בכרי, אותו השוטם והמעליל בסרטו "ג'נין ג'נין" ולהותיר התביעה נגדו בידי לוחמי "מבצע חומת מגן" בבית משפט אזרחי, הינה נכונה, אך הסיבות לכך אינן נאותות.

ההחלטה נכונה מהפן המשפטי (חיילי מבצע עופרת יצוקה הם אכן "קבוצה" ואינם "ציבור") והן מהפן המהותי הפוליטי-מדיני, באשר תביעה פלילית עלולה להחריד גולדסטונים מעוקמים נוספים המשחרים לטרף מדינת ישראל מרבצם ולעודדם למסע הכפשה נוסף נגד ישראל.

מאידך-גיסא, ההחלטה בהקשרה הפוליטי-מדיני אינה נאותה, באשר אין זה מתפקידו של מני מזוז לנכס לעצמו סמכויות של נבחר ציבור בעוד אשר הינו פקיד משרת-ציבור בלבד. קביעתו באשר לחוסר התוחלת בהגשת תביעה פלילית נגד בכרי משום שתינזק ישראל מההיבט הבינלאומי, אינה מעניינו כממלא תפקיד יועץ משפטי. גם כאן, הדוגמה שהציב בית המשפט העליון בנכסו לעצמו סמכויות שאינן שלו, שאינן עסקו ושאינן בסמכותו הטבעית, מקרינות על כלל המערכת ומביאות פקידי ציבור שאינם נבחרים לקחת דוגמה שלילית ולהתנהל באופן מקפד דמוקרטיה ושלטון תקין. נקווה כי מחליפו של מזוז, מר וינשטיין, תחת עינו הפקוחה של שר המשפטים, יגלה יותר רגישות באשר להתנהלותו הנאותה של נושא תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ומקומו במדרג השלטוני.

רוח חתרנית במשפט

פסק הדין המנומק באורח פרטני ביותר והעונש שהושת על דיין, שהינו מציק אך לא סופני (באשר לא נמצאה לכאורה עילה פלילית לבישול הכתבה) - כל פסק הדין עוצב כמבצר סלע נגד רעיונות זיכוי של הביניש לידידתה דיין בהליך הערעור הצפוי. ניתן להבין התנהלותו של השופט סולברג אך לא לקבלה, שיקולים משפטיים-פוליטיים אינם מעניינו של שופט. כבר במאמר אחר קבענו כי צילו של הבג"צ הינו רב השפעה ללא שיעור, גם אם אינו חייב להטיל את מרות "הכל שפיט" או ביטול חוקי הכנסת בכל זמן שהוא, עצם האיום בהטלתם כבר פועל פעולתו.

חותמתו השלילית של בית המשפט העליון ניכרת בנושאים הנידונים בהקשרים נוספים. המחטף הפרלמנטארי שערך אהרן ברק ואשר איפשר לו להשליט את ההליך של "הכל שפיט" על מדינת ישראל, זהו ההליך המפלג אנושות את העם הזה, המפר בגסות את האיזון בין רשויות השלטון, המקבע את שלטון השופטים על פני שלטון המשפט והמקעקע את אושיות הדמוקרטיה הישראלית, לא עבר בלא הבחנה והפנמה במערכת המשפטית הישראלית.

שני אירועים סמוכים מלמדים, כי רוחה של הדוגמה והדרך החתרנית והאנרכיסטית שהציב בית המשפט העליון, שורה על חברים במערכת זו.

תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  06/01/2010
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מג'נין ג'נין ועד סרן ר'
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א ל י
6/01/10 14:04
2
ירון זכאי
6/01/10 14:32
3
מטאטא
6/01/10 14:33
4
במאת האחוזים
6/01/10 14:45
5
אורי גנני
6/01/10 18:36
6
הניה
6/01/10 20:07
7
מרק_טווין
6/01/10 21:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשויות מקומיות מוגדרות כמלכ"ר לצרכי חוק מע"מ. דהיינו ככלל, לא חל עליהן חיוב במע"מ בגין מכירות לגורמים פרטיים. מאידך-גיסא, כאשר הן רוכשות מקרקעין בעסקות חייבות מע"מ (לדוגמה מעוסק, מלכ"ר אחר או מוסד כספי) הן נושאות בנטל המע"מ הגלום ברכישה, ואינן רשאיות לקבלו חזרה כמס תשומות.
"אטלנטה"
05/01/2010  |  אורי נטע  |   מאמרים
אמצעי התקשורת, די! מספיק! רדו כבר מאהוד ברק. היצמדות אליו כבר גובלת בהתעללות.
05/01/2010  |  אורי גנני  |   מאמרים
"מצעד החיים" הוא מפעל חינוכי, יהודי ולאומי (לא ממשלתי) מרשים ומצליח בתוכנו, בהיקפו ובתוצאותיו. זהו מבצע ארגוני וחינוכי חובק עולם, שבאמצעותו מבקרים אלפים רבים של בני נוער יהודי במחנות ההשמדה בפולין, במסגרת מסעות להכרת השואה.
05/01/2010  |  מתי דוד  |   מאמרים
לפני כשבועיים נפל דבר בתקשורת הישראלית. השופט נעם סולברג פסק לחובתה של אילנה דיין, ששידרה לפני ארבע שנים תחקיר על אירוע שבו נהרגה נערה פלשתינית כבת 13 מאש חיילי צה"ל בציר "פילדלפי". הוא קיבל את תביעת לשון הרע שהגיש נגדה סרן ר', וחייב אותה ואת "טלעד" לשלם לו 300 אלף שקל פיצויים. הוא אף קבע שעליהם לפרסם את עיקרי הפסיקה באופן שינקה אותו מהחשדות שעלו נגדו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il