|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מכתב אל האמריקנים

מדינות ערב מאשימות את אמריקה כי תמכה בישראל מיום הקמתה מחלקת המדינה האמריקנית מתלוננת כי התמיכה בישראל עולה לאמריקה במחיר איבת הערבים האמת הפוכה: בכל מלחמות ישראל התערבה ארה"ב לטובת הערבים, כמו בהצלת שרידי הצבא המצרי במלחמת יוה"כ
28/05/2010  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
אמריקה גומלת לערבים. הם בתמורה רומסים את כבודה [צילום: AP]

לרגל ביקור ראש ממשלת ישראל בארצכם תשמעו רבות על תהליך השלום ועל "הצורך בויתורים כואבים" ועל הסכסוך הערבי ישראלי. לפני שתאפשרו להצהרות של פוליטיקאים לבלבל אתכם ולהטיח על המציאות, אני מציע שתצטיידו בזכוכית מגדלת. השתמשו בזכוכית להסתכל על הגלובוס או על מפת כדור הארץ ונסו למצוא את ישראל. שובו והסתכלו במפה וראו את השטחים של מצרים וסודן ולוב וסוריה ועירק ואם אפשר חפשו גם את יתר מדינות ערב במפה, אשר תחת שלטון המשפחה הסעודית, ומרוקו ואלג'יריה, ומצאו גם את יתר עשרים ושתים המדינות הערביות. אחסוך לכם את הטרחה - שטח מדינות ערב גדול פי יותר מחמש מאות משטח מדינת ישראל. שובו והסתכלו גם על שטח המדינות המוסלמיות הלא ערביות - אירן ואפגניסטן ופקיסטן, שלא להזכיר את אינדונזיה ותרכיה ועוד - סך הכל למעלה מחמישים מדינות.

האם הגיוני כי המדינות הללו זקוקות לשטח הזעיר של ישראל. רוב מכריע של התושבים במדינות אלה חיים בעוני ובחולי ובבורות, אין להן בתי חולים וכבישים ובתים. בקהיר בירת מצרים, למשל, לנים אנשים בבתי קברות כי אין להם בתים לגור בהם. מדוע משקיעות מדינות אלה את כל מאמציהן בזירה הבינלאומית למלחמה נגד ישראל, מדוע הן משקיעות את כל משאביהן הכלכליים בבניית צבא וקניית נשק למלחמה להשמדת ישראל? האם המלחמה בישראל תפתור ולו חלק זעיר מצרותיהן של מדינות אלה החיות בפיגור למרות המיליארדים הרבים שהן מקבלות מדי יום ביומו תמורת הנפט השוכן באדמותיהן בלא שיזיזו אפלו אצבע אחת להפיק אותו או למצוא את שדות הנפט והכל בא אליהם מן המוכן ממדינות המערב?

מה ההסבר לעוינות המדינות המוסלמיות למערב, לשנאה של המרצחים שתקפו את ארצכם במתקפה של 9/11 ומוסיפים להרוג בחייליכם בעירק ובאפגניסטן? למעצבי מדיניות החוץ שלכם אין תשובה ולא הסבר. הם מסמאים את עיניהם מלראות את הסכנות של האיסלאם הקיצוני המבקש להחיל את דתו על העולם.

שורשי התוקפנות האיסלאמית נגד המערב

כדי שתוכלו להגן על ארצכם אתם זקוקים לתשובות על שאלות חשובות - מה שורש האיבה של אל-קאעידה לאמריקה? ומדוע שקועים אתם במלחמה בעירק ובאפגניסטן. לאחר הניצחון על סדאם ועל משטר הטליבאן ושחרור התושבים משלטון העריצות המדכא שם את בני העם. ומדוע לאחר שהוצאתם מאה מיליארד דולר לבנות את עירק ואפגניסטן, חזרו הארצות הללו לחיות תחת טרור, אזרחים נטבחים באלפים, והכוחות האמריקנים המצוידים במיטב הנשק המודרני רב העוצמה, מאוימים ומותקפים ורבה הסכנה שיפסידו במלחמה עם כוחות קטנים של קבוצות מחבלים מצוידים בנשק פשוט וללא חייל אויר או שריון?

ארגון אל-קאעידה נלחם במלחמת גי'האד - מלחמה להשליט את האסילם על העולם. היציאה לג'יהאד היא חובה כאשר המוסלמים חזקים, היא רשות כאשר אין כוחם גדול, ואסורה עליהם כאשר כוחם חלש והם עלולים להפסיד.

המוסלמים התחזקו בצורה עצומה בזכות מאות ואלפי המיליארדים של דולרים הזורמים אליהם מהכנסות הנפט. אלה מביניהם הששים אלי קרב, מתחזקים ברשימה של נצחונות שנפלו בחלקם בשנים האחרונות. לאחר המפלה במלחמת ששת הימים הצליחו לקבל שטחים שנפלו בידי ישראל ולהסיג את ישראל - מסיני, מן הבשן בסוריה שנכבש במלחמת יום הכיפורים, ויותר מאוחר מלבנון, ומעזה. הם גם השיבו לשלטון מוסלמי שטחים בבלקן - בוסניה וקוסובו.

יותר מכל הם ראו נצחון לטרור בהישגים בעקבות 'תהליך השלום במזרת התיכון'. יאסר ערפאת שהיה מנואץ אף במדינות ערב, הובא לארץ ישראל וניתן לו שטח לשלוט בו, מיליארדי דולרים הוזרמו אליו ונהפך לאיש מקובל בבית הלבן, והכל בעקבות היותו טרוריסט ומרצח מן הסוג השפל ביותר. לא היה קץ לניסיון לפיס אותו ולרצות אותו - עד שאף הוענק לו פרס נובל לשלום. וכל אותו זמן המשיך בדרך הטרור וכך זכה לותור אחר ותור.

תהליך השלום - שפרושו כניעה ומסירת כח לטרוריסטים ומתן פרסים לערבים על תוקפנותם נגד ישראל ונגד העולם כולו (למשל בפיצוצי מטוסים על נוסעיהם) - הוא ההמלצה הגדולה ביותר לכל טרוריסט בעולם המוסלמי והבטחה כי הנצחון לאיסלאם מול העולם קרוב.

כחלק מן הג'יהאד מבקש אוסמה בן-לאדן להפוך את ערב הסעודית לערב הלאדנית. אם תחליש ארצות הברית את ישראל תגבר החובה על בן-לאדן להלחם נגד הנוצרים והאמריקנים תומכי הסעודים.

באותו הזמן מתעלם הממשל האמריקני מן המציאות ועוסק בחזוק כחם של המחבלים בארץ ישראלואינו רואה כי כח ההון של מדינות הנפט הערביות מזרז אותן למה שעסק בו האסלם מאז ומתמיד - הג'יהאד נגד הכופרים שאינם מוסלמים

תרופת פלא כוזבת

במקום להתחקות אחר הסיבות לעוינות הערבים ובמקום להבין את חשיבתם על המערב הנוצרי, העדיפו מעצבי מדיניות החוץ האמריקנית להשתמש בתרופת פלא אשר הכזיבה פעם אחר פעם והם שבו אליה שוב ושוב.

במשך שנות קיומה של מדינת ישראל בחרו מעצבי מדיניות החוץ האמריקנית להתענג בהזיה כי יוכלו לקנות את ידידות הערבים בנכסים ישראלים. ישראל בת הברית או בת התלות, היא לא תוכל לסרב לבקשה של אמריקה, ואם רק תקריב אמריקה את ישראל תזכה לאהבת הערבים לנצח. כל הויתורים הישראלים רק סיכנו את ביטחונה ולא הועילו לארצות הברית, אלא להפך - הזיקו לה קשות. במקום להכיר תודה לאמריקה גברה הקיצוניות הערבית וההרגשה של נצחון מתקרב על ישראל ועל המערב - שכן אין הערבים מבחינים בין ישראל ובין המערב ונצחון על ישראל כמוהו בעיניהם כנצחון על אמריקה והמערב.

מחלקת המדינה מסרבת ללמוד את הלקח מן הבריטים. בסיום מלחמת העולם הראשונה הקימו הבריטים מדינות עבור הערבים ונתנו להם עצמאות לאחר כאלף שנים שהיו תחת שלטון לא ערבי. בשטח של מדינות ערב כיום שלטו אמפריות מוסלמיות שונות - של פרסים ומונגולים וממלוכים ( ממוצא בלקני) וסלגוקים, ובמשך ארבע מאות שנה האחרונות של תרכים עותמנים. אך האמפריות הללו היו מוסלמיות והבריטים נחשבו לנוצרים כופרים, ועד היום מאשימים ערבים את האמפרליזם הבריטי בצרותיהם. הם מאשימים אותם בהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל שטח שהיה תחת שלטון מוסלמי. הערבים שמחו בזמנם על הצהרת בלפור שהבטיחה להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל, מחוז שומם וחרב תחת הפרובינציה הסורית של האמפריה העותמנית, כאשר במקביל הבטיחו הבריטים להקים מדינה ערבית - מדינה בלשון יחיד. הבריטים שינו את תנאי המנדט שקיבלו מחבר הלאומים על ארץ ישראל ומנעו התישבות יהודים בארץ ישראל המזרחית - רוב שטח הארץ. לאחר ייסוד מדינת ישראל בעקבות החלטת האו"ם של נובמבר 1947 פלשו מדינות ערב לישראל - המלחמה הראשונה לאחר יסוד האו"ם שנועד למנוע תוקפנות ומלחמות. הצבא הערבי החזק ביותר נגד ישראל היה 'הלגיון הערבי' של אמירות עבר הירדן, אשר צויד בכסף ובנשק בריטי וקציניו היו בריטים. האם עלינו להזכיר לכם את עוינות הערבים לבריטים, את הלאמת או שדידת תעלת סואץ שהייתה שיכת לחברה בריטית, את המהפכות נגד המשטרים תומכי בריטניה, את התעמולה הארסית נגד 'האימפריאליזם הבריטי' בכל רחבי העולם הערבי? השלטון הבריטי הביא להקמת מערכת בתי משפט, לפתוח תחבורה, להקמת שרות עובדי מדינה, ליסוד אוניברסיטות לפתוח שדות הנפט, למערכת בריאות ועוד ועוד השגים שהצעידו את התושבים הערבים אל המאה העשרים. אבל כל זה לא נחשב כי הבריטים היו כופרים נוצרים.

הסכנה - מדינה פלשתינית

כעת מנסה הממשל האמריקני להכניע את ישראל ולרצות את המחבלים. הממשל מסרב להבין כי ההצלחה של ערפאת ומרעיו לזכות במדינה משלהם מעודדת את אל-קאעידה להאמין כי מלחמת טרור זעירה היא הדרך לגבור על המערב.

מדינות ערב אינן דואגות לגורל הערבים בארץ ישראל או הפלשתינים בלשונם. הן דואגות לגורל ארץ ישראל - הן מתנגדות לקיום שלטון יהודי בשטח שהיה תחת שלטון מוסלמי (טורקי) במשך ארבע מאות השנים האחרונות. צמצום שטחה המיקרוסקופי של ישראל רק ישכנע את הערבים לנסות שוב לפתח במלחמה נוספת באמונה כי יוכלו לנצח ולמחק את ישראל.

המוסלמים ראו שטחים שהיו תחת שלטון נוצרי חוזרים לשלטון מוסלמי - בבוסניה ובקוסבו, ובשטחים שנסוגה מהם ישראל בסיני ובעזה. לאחר חסול ישראל יפנו לשטחים מוסלמים אחרים בעבר - בספרד קודם כל. במקביל הם פועלים להשלטת האסלם בעולם - הן בארופה והן בארצות הברית בשלב הבא. מדינה פלשתינית תהיה עוד שלב בנצחונות של המוסלמים על הכופרים ותהיה מחנה מקלט להתקפות על המערב, כמו שהייתה אפגנסיטן.

הישראלים פליטים מארצות ערב

הנשיא אובמה דורש למנוע מיהודים לבנות בירושלים ולהתיר בנייה שם רק למוסלמים. האם היה ביידן מעז לבוא בדרישה גזענית כי רק ללבנים או רק לשחורים אמריקנים הזכות לבנות בוושינגטון או להודיע כי אסור לערבים לבנות בתים באמריקה?

ישראל מואשמת כי 'ההתנחלות' שלה מונעת את השלום עם הערבים הפלשתינים. ממשלת ישראל מתרשלת מלהזכיר לאמריקנים כי מחצית אזרחי ישראל מקורם במשפחות פליטים מארצות ערב. הורי הכותב וכן כל יהודי עירק שכנו בה כאלף שנה לפני הכבוש האיסלאמי. הם לא תקפו את שכניהם כמו שעשו הערבים בארץ ישראל ששחטו את היהודים שכניהם. קהילות ישראל בארצות ערב חוסלו, ובני הקהילות נמלטו על נפשם, והתיישבו בארץ ישראל במקומות כמו חיפה ושדרות וגוש קטיף.

אבל כה עמוקה ההתמכרות לתרופת הפלא הכוזבת של פיוס הערבים על חשבון ישראל עד שישראל מואשמת כי הבניה בירושלים מסכנת חיי חילים אמריקנים באפגניסטן. ההתמכרות לסם של שנאת ישראל הקדומה, ולהאשמת היהודים בצרות העולם מסמא את עיני הממשל מלראות את המציאות. השנאה הזאת מסוכנת לאמריקה ומונעת ממנה להתגונן מול האסלם התוקפני.

הפתרון לתושבי עזה בסוריה

הערבים החיים כיום בעזה בעוני מחפיר. נתונים תחת ממשלה ערבית שהם בחרו בה. הכרזה על מדינה שם לא תשנה את מצבם. אין הם קשורים לעזה ואין להם רצון להישאר שם. הם הגיעו לשם בעקבות ניסיון הערבים לזרוק את היהודים לים כאשר נוסדה מדינת ישראל. ישראל לא שלטה על שום שטח של מדינה ערבית כאשר תקפו אותה מדינות ערב. למדינות הללו לא הייתה שום תביעה נגד ישראל. ההצדקה היחידה שלהן למעשה התוקפנות שלהן בנגוד להחלטה של האו"ם הייתה דאגתן לגורל אחיהם הערבים בארץ ישראל. שלאם ירצו הערבים אי פעם לחיות בשלום עם ישראל, ולחדול מתוקפנות ששים השנים שלהם, יוכלו להוכיח זאת רק בדרך אחת. עליהן לקלוט בשטחן את הערבים של ארץ ישראל המשוכנים ב'מחנות פליטים' בעזה וביהודה ובשומרון (הם נקראים פליטים למרות שהם חיים באותה הארץ ולא ברחו לארץ אחרת אלא לערים שונות באותה הארץ). הערבים של ארץ ישראל שיכים מבחינה היסטורית ותרבותית לסוריה ודוברים בלהג הערבי הסורי. תושבי 'מחנות הפליטים' שברחו בזמן מלחמת השחרור היו ברובם המכריע מהגרים חדשים יחסית מארצות ערב. שלום יושג רק בהפנית הכספים שמוציאה אמריקה כל שנה על סוכנות הסעד המיוחדת לאנשים הללו, ביישובם במדינות ערב, ובהפניית הכספים שמוציאות מדינות הנפט על תמיכה בטרוריסטים של חמאס ואל פתח, למען הטבת חייהם במקום לשלח מחבלים מתאבדים, ובמיוחד בסוריה אשר תוכל לזכות בכספים שהיא משוועת להם.

'מחיר התמיכה בישראל'

ארצות הברית זקוקה לישראל חזקה לשמור על השפעתה במזרח התיכון. ישראל תורמת לביטחון ארצות הברית, ותורמת לכלכלה האמריקנית יותר מכל מענק כספי אמריקני - הן במחקרים ברפואה ובמדע, הן בשיתוף פעולה בשטחי טכנולגיה מתקדמת והן בהיותה שדה נסויים למערכות הנשק האמריקניות.

מדינות ערב מאשימות את אמריקה כי תמכה בישראל מיום הקמתה. מחלקת המדינה האמריקנית מתלוננת כי התמיכה בישראל עולה לאמריקה במחיר איבת הערבים. האמת הפוכה: בכל מלחמות ישראל התערבה ארצות הברית לטובת הערבים. ההתערבות באה כאשר הדפה ישראל את התוקפנות הערבית בזכות ההקרבה של בניה ובמחיר דמים כבד, וצבאות ערב עמדו לפני התמוטטות. אז התערבה ארצות הברית והכתיבה הפסקת אש על ישראל שהפכה מיד למלחמת התשה. כך מנעה ארה"ב תבוסה מן הערבים וטמנה את הזרע למלחמה הבאה של הערבים נגד ישראל.

די לנו להזכיר מה היה במלחמת השחרור ובמלחמת יום הכפורים. ארצות הברית תמכה בהחלטת החלוקה של האו"ם, אך מיד הטילה חרם על משלח נשק לשני הצדדים. הערבים לא היו זקוקים לנשק אמריקני כי עמד לרשותם נשק בשפע ממדינות ערב. מצרים ו'עבר הירדן' של ההאשמים היו מצוידות בנשק מבריטניה שעזרה להם בצורה פעילה. חוסר ההתערבות פגע רק בישראל, משלוחי שמיכות ורפואות מיהודי ניו-יורק לישראל הוחרמו, אך כאשר גברה יד ישראל וצבאה הגיע לאל עריש בסיני, התערבה ארה"ב וכפתה נסיגה על ישראל. במלחמת הכיפורים הצילה ארה"ב את שרידי הצבא המצרי - הארמיה השלישית בסיני - שהייתה מוקפת וצפויה למות ברעב ובצמא אם לא תיכנע. אין בקורות העמים מקרה של מדינה השולחת מזון ומים לצבא תוקף בלא הסכם שלום ובלא שנכנע.

מסקנות

הנשיא אובמה מבקש מישראל להתאבד בשלבים. הדרישה מגבירה את תביעות הערבים ואת ההתלהבות של המוסלמים למלחמת ג'יהאד. ישראל לא תיכנע לדרישות אובמה אבל ארה"ב לא תוכל לגבור על הסכנה האיסלאמית בלא עזרת ישראל.

כאשר הציב ביידן, סגן הנשיא האמריקני, את הטענה כי ישראל אשמה בשנאה לחיילים האמריקנים בעירק ובאפגניסטן, הציג אטימות מוחלטת למציאות. אכן המלחמה של הערבים בישראל היא המפתח - כאשר גוברת ישראל, נרתעים המוסלמים מיציאה לג'יהאד. לעומת זאת, עומדים הנצחונות שהוענקו ליאסר ערפאת והנצחונות שמבקש אובמה למחמוד עבאס - ומוכיחים לטרוריסטים כי כחם חזק וחובה להתמיד בג'האד.

הלחצים של הממשל על ישראל והרצון שלו לפייס את ארגוני הטרור הערבים מציגים תפיסה הפוכה למציאות ונובעים בחלקם לפחות מדעות קדומות נגד ישראל וממסורת המאשימה תמיד את היהודים תמיד.

תאריך:  28/05/2010   |   עודכן:  28/05/2010
ד''ר אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכתב אל האמריקנים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאמר מצויין!!
28/05/10 17:09
2
צנחן
29/05/10 03:20
3
קורןנאוה טבריה
29/05/10 05:57
4
בן דוגית
29/05/10 08:55
5
צלו רוזנברג
29/05/10 10:33
6
מנחם עמיר
30/05/10 03:09
7
פלא יועץ
30/05/10 03:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היה זה מחזה מעודד לראות מאות רבות של סטודנטים ומרצים בכירים מחליטים שלא ניתן לשבת ללמד וללמוד בכיתות באוניברסיטה בירושלים כאשר מתבצע מעשה נפשע של נישול בשכונות פלשתיניות בעיר, וראש העיר מתנהג כבריון השכונה.
28/05/2010  |  איתן קלינסקי   |   מאמרים
פסים סמויים
28/05/2010  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
אלדד יניב מתאמץ להסביר כי אינו מונע משנאה. ייתכן שהמילים שנבחרו במניפסט על-ידי המחזאי שמואל הספרי הוצאו מהקשרן. אלדד, במכתב תגובה ("כן, ככה מדברים שמאלנים") לאסף וול1 כתבת כי "אנחנו לא שונאים. אנחנו בוכים. בוכים על ישראל האהובה שלנו". ואני עונה לך - גם אני בוכה. בוכה על ישראל האהובה, השסועה, שבונה מפלגות על פלגנות ושנאה. כן, "גידולי פרא", "זומבים מהופנטים" ו"חרמנים בועלי ארץ" - מעידים על שנאה וריחוק, דמוניזציה וניתוק. ככה לא בוכים.
28/05/2010  |  אורן קאשי  |   מאמרים
נתחיל מהסוף: הסגר על רצועת עזה לא נועד ללחוץ על החמאס לשחרר את גלעד שליט, אם כי בהחלט ייתכן שתומכי המאבק לשחרורו של גלעד היו מוכנים לכך שעזה כולה תרעב למוות עד אשר יוחזר גלעד ולחילופין שנכנע לכל דרישה של החמאס. ככה זה כשמאבק למען מטרה ראויה מאבד פרופורציות.
28/05/2010  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
כשאומרים שההיסטוריה לא אוהבת שאלות שמתחילות ב-"מה היה קורה אילו", מתכוונים לומר שההיסטוריון הרציונלי לא מעוניין להשחית את זמנו על אירוע שלא התרחש מעולם.
28/05/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
כך מועברים טילים לחיזבאללה  /  איציק וולף
אסד: "העולם עומד בפני מציאות חדשה"  /  עידן יוסף
עריקאת מכחיש ויתורים בצד הפלשתיני  /  תלם יהב
בכל מקרה - מלחמה!  /  דודו אלהרר
מדינת ישראל חייבת למנוע התעצמות  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
פני הפלשתינים: לשלום או למלחמה?  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il