בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
דברים שלומדים אחרי גירושין
|
אם עברתם כבר תהליך גירושין, עצרו וחשבו מה אתם למדתם מהגירושין שלכם? כיצד תוכלו להימנע מגירושין שניים? לפעמים, דווקא החוויות הקשות בחיים הן אלו שעוזרות לנו להתמקד ולהצליח טוב יותר להבין למה אנו זקוקים כדי לפרוח
|
הליך גירושין. לא בהכרח לומדים מהטעויות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רוב הזוגות לא חושבים שהם יתגרשו כשהם מתחתנים, ומרגישים כי יישארו ביחד למשך כל שארית חייהם. אבל אחרי שהנישואים הראשונים מתפרקים ואולי גם הנישואים השניים נגמרים בגירושין, כדאי לעצור קצת ולחשוב על כל הנושא הזה. למה בעצם אנשים מעוניינים להתחתן בפעם השנייה, אחרי שהנישואים הראשונים שלהם התפרקו? בכלל, האם עוד יש טעם למוסד הנישואים המסורתי היום? למה לא פשוט לחיות ביחד ולהימנע מהסיכון שכרוך בתהליך גירושין ארוך וכואב? ייתכן שצריך קצת יותר לחשוב על המשמעות של חתונה ונישואין, לפני שממהרים להתחתן בשנית. יחד עם זאת, המשמעות של גירושין אינה בהכרח "נישואים כושלים". לרוב הזוגות יש אי אלו זיכרונות טובים האחד מהשנייה, ואולי גם ילדים משותפים. אז גם אם לא ציפיתם להתגרש (ולהתחתן שוב ולהתגרש בשנית), סביר להניח שלמדתם המון על עצמכם, על יחסים ועל מה אתם רוצים מהקשר הבא שלכם. כמובן שגירושין אינם משהו שכדאי לעבור כדי "לגדול" או להתפתח רוחנית, אולם אם כבר עברתם את התהליך, לפחות שיצא מזה משהו חיובי... כששואלים גרושים וגרושות מה הם למדו מהגירושין שלהם, אלו הדברים שעולים אצל רבים מהם, אז הנה כמה נקודות למחשבה לפני שמחליטים להתגרש בפעם השנייה: - לא תמיד לומדים מטעויות - מיהרתם מדי להתחתן בפעם הראשונה, עם אדם שלא באמת הכרתם כמו שצריך, או שידעתם עמוק בפנים שזה לא באמת מתאים. אחרי שהקשר התפרק, אתם בטוחים שלא תעשו את אותה הטעות פעמיים. אז זהו, שמאוד יכול להיות שכן. אנשים רבים חוזרים על הטעות שעשו כשנכנסו לנישואים הראשונים, ומביאים איתם את כל הטעויות שעשו אז גם לקשר הזוגי החדש. גירושין אינם ערובה להתפכחות בכל מה שנוגע לקשרים רומנטיים, ותמיד כדאי לעצור רגע ולהתבונן על המצב על-מנת להימנע מטעויות ולהיסחף אחרי הלב.
- שום דבר (בהכרח) לא מחכה בחוץ - לפני שמתגרשים יש תחושה כזו שבטוח יש בחוץ מישהי או מישהו טוב יותר, שיתאים לנו יותר ויעשה את החיים מאושרים יותר. זה אולי נכון, אבל לא בהכרח. קשר זוגי מחייב השקעה, התמדה ומחויבות. גם אם דברים נראים קלים ופשוטים בהתחלה, הכל יכול להשתנות במסגרת של שגרה. כשמחליטים להתגרש צריך לבסס את ההחלטה על איכות הקשר, האם הוא עובד או לא. להחליט להתגרש מתוך המחשבה "שיש בחוץ משהו טוב יותר" הוא פשוט לא נכון. לפעמים, המשמעות של גירושין אינה פרק ב' אלא תקופה ארוכה של חיפושים אחרי קשר נוסף.
- אין זוגיות אחת נכונה - סרטים רומנטיים וספרים קיטשיים מבנים לנו איך צריכה להיראות זוגיות "טובה" ואיך הקשר שלנו צריך להתנהל. אבל כל מקרה לגופו, וכל אחד מה שמתאים לו. לא תמיד הכל ניראה ורוד ונינוח, ולפעמים זה בסדר גם שיש מתחים וכעסים. אחרי הגירושין הראשונים אפשר בהחלט לקחת פסק זמן ולבחון את כל נושא הזוגיות. איזה קשר מתאים לך? מה היית רוצה לקבל מקשר זוגי בעתיד? לא תמיד מה שהיה הוא שיהיה, וזו בדיוק ההזדמנות לנסות ולשנות את ההרגלים הישנים, ואולי סוף סוף לעשות מה שרוצים באמת ולא מה שצריך לעשות: האם אני רוצה להתחתן שוב? למה? למה לא? מה יהיה דומה ומה יהיה שונה בפעם הבאה?
אם עברתם כבר תהליך גירושין, עצרו וחשבו מה אתם למדתם מהגירושין שלכם? כיצד תוכלו להימנע מגירושין שניים? לפעמים, דווקא החוויות הקשות בחיים הן אלו שעוזרות לנו להתמקד ולהצליח טוב יותר להבין למה אנו זקוקים כדי לפרוח.
|
תאריך:
|
23/06/2013
|
|
|
עודכן:
|
24/06/2013
|
|
עו"ד טלי אויזרוביץ
|
דברים שלומדים אחרי גירושין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבנר א.
|
24/06/13 10:58
|
|
2
|
|
דנית חי
|
25/06/13 14:54
|
|
מנהיגינו הפוליטיים שאינם ידועים בעידון דבריהם, סיכמו את מצבנו המדיני והבינלאומי בשתי אמירות שלא במהרה תישכחנה: האחד, דימה את הפלשתינים ואת יהודה ושומרון לרסיס שנתקע סמוך לעמוד השידרה, שניתן לחיות עימו למרות הכאב שהוא מסב, בעוד שניסיון להוציאו בניתוח עלול להביא לשיתוק מוחלט; ואילו יריבו ביכר את הדימוי של רגל אכולת גנגרנה רקבונית, שאם לא תיקטע, היא עלולה להביא למות החולה. הם הותירו לנו את הברירה בין הקדחת לבין הדבר, והכל שואלים: האומנם מרווח בחירותינו מצומצם רק לאלה?
|
|
|
ראשית אפתח בהתנצלות: כותב שורות אלו אינו שייך לקהילה הגאה. והוא אף אינו דתי או חרדי, אלא חילוני גמור. בנוסף, אין לי כל עניין מיוחד בנטיותיו המיניות של האדם, גם לא במוצאו העדתי או במגדרו. (כאן אולי המקום לציין כי גם כותב שורות אלו, כמו כל אזרח או אדם שאינו קדוש - משתמש לעיתים בשפה בלתי ראויה, ויש שיגידו אפילו גזענית מה.) אבל, יש לי עניין בצדק ובהגינות. על כן, מפאת קוצר המקום, לא אפרט את כל התארים, כגון הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וכולי, אלא אשתמש בשם הכולל "הקהילה הגאה", ויסלחו לי כל אותם חברי תתי-הקהילות המסתופפים יחד תחת כנפי "הקהילה הגאה".
|
|
|
לאחרונה מצאתי את עצמי מעיין בגרסה חדשה של ד"ר אברהם ארואטי לשתי היצירות הקלאסיות "האיליאדה" ו"האודיסיאה". עלי להודות כי התקשיתי מאוד בקריאת פרשנותו זו, ההופכת את היצירה הקלסית לפרוזה, תוך שימוש בשפה כמעט מקראית, שהופכת את הכתוב למסורבל עד גובל בציווי תנ"כי... האם עדיף היה לייצר "סגנון הוביטים" כפי שנעשה בטרילוגיית טולקין הידועה, איני יודע. על כל פנים, גם אם בתקופה שכרונולוגית מקבילה לתקופת המקרא עסקינן, סגנון "ספר הספרים" אינו נדבק לאפוס היוונים ותרבותם השונה. אם בגרסת פרוזה עסקינן, כי אז עדיפה זו של אלכס אפשטיין בספרו "האודיסיאה", שגם אם אינו חורג מן התיאור הקלסי, עדיין מאפשר ספק כלשהו הן בסגנונו והן על-ידי "שאכטה" שהוא מעניק פה ושם לגיבורו...
|
|
|
החרדים כידוע אינם משוייכים באופן אוטומטי לימין או לשמאל. לרבים מהחילונים כלל לא ברור מהי עמדתם האמיתית של החרדים והאם יש להם עמדה כלשהי בנושאים אלו. ראשית, אבהיר ואומר שאין כלל מושג כזה ״עמדת החרדים״, משום שהחרדים הם בדיוק כמו כולנו - מאות אלפי אינדבידואלים. כל אחד מהם עצמאי במעשיו ובמחשבתו. מן הסתם חלקם נוטים לימין וחלקם לשמאל, הן בעניין המדיני והן בתחום הכלכלי-חברתי. למרות כל האמור, עדיין ניתן לאפיין בקו כללי את ״נטיית הרוב״ של הציבור החרדי. זאת מאחר שבכל זאת מדובר בציבור יחסית מגובש, עם סדר יום משלו הכולל השקפת עולם מסויימת וסדרי עדיפויות אחרים, השונים משל חלקים אחרים בחברה הישראלית.
|
|
|
לאחרונה, יצא מתחת ידו של בית המשפט העליון פסק הדין בעניין ר.א שליט פיתוח בניה ויזום פרויקטים בע"מ (עא 7973/11 ר.א שליט פיתוח בניה ויזום פרויקטים בע"מ ואח' נ' מנהל מס ערך מוסף) הדן בשאלת היקף תחולת הפטור ממס ערך מוסף על השכרת דירה למגורים.
|
|
|
|