חברת הכנסת
יעל גרמן (יש עתיד) הגישה הצעת חוק שמבקשת להסמיך את הרשות המקומית להתיר הפעלת
תחבורה ציבורית בשבת. הצעת החוק מציעה הפעלת קווים באותה תדירות כמו בימי חול, ובכך הופכת להיות רדיקלית אף יותר מהצעות חוק דומות של סיעת מרצ.
גרמן, שהייתה ראש עיריית הרצליה, מנסה לסנדל את ראש העירייה הנוכחי
משה פדלון, שהודיע כי העירייה תמשוך את העתירה בנושא לבג"ץ שהוגשה בתקופתה של גרמן ותפנה לכיוון הידברות. למרות סמכותו החוקית לעשות זאת ללא אישור מצד מועצת העיר, פדלון טרם הורה לנהוג כן, אך במקביל אינו מאפשר את העלאת הנושא על-סדר יומה של המועצה.
הצעת החוק היא למעשה הצהרת חוק. כלומר, כזו שסיכוייה להתקבל הם אפסיים עם זאת, ההצעה, עליה חתומים גם חברי הכנסת
קארין אלהרר ו
יואל רזבוזוב, אינה מקובלת על כל חברי סיעת יש עתיד, ואף עומדת בניגוד להצעת חוק אחרת בכנסת ה-19 אותה הציעו ח"כים מיש עתיד וביקשה להתיר תחבורה ציבורית מוגבלת כל עוד היא תלויה בהסדרת מעמד השבת הציבורית בהיבטים נוספים שלה, בהם מסחר ותרבות. ההצעה הנוכחית כלל אינה מתייחסת לצביונה היהודי של השבת.
בהצעת החוק של גרמן, ישנה הסתייגות המאפשרת לשר התחבורה לצמצם את תדירות הקו מטעמים כלכליים בשבתות בשני תנאים - אישור משלושה גורמים ובלבד שלא יתבטל לגמרי. כלומר, גם אם הקו הפסדי ומסיע בודדים או נוסע ריק האוטובוס יהיה חייב לנסוע בשבת.
תנאי נוסף אותו מציעה גרמן עשוי להשפיע את אופי השירות בימי החול. הצעת החוק קובעת כי כל הקווים החדשים או שרשיונם חודש, יהיו חייבים לפעול בהתאם להחלטת הרשות המקומית להתיר תחבורה ציבורית בשבת. ההשלכה לכך תהיה במקרים בהם יתנגד
משרד התחבורה להחלטת הרשות, ואז יוכל הממונה מטעמו שלא לאשר פתיחת קווים חדשים או חידוש רישיון של קווים קיימים.
כאמור, סיכוייה של הצהרת החוק האמורה להתקבל בכנסת אפסיים.