|
שריפה ברכבת ישראל [ארכיון]
|
|
|
|
|
מסירתן של עבודות תחזוקת מערכות הכיבוי בקרונות הרכבת לידי חברת להבות, היא מתכון לאסון. כך טוענת (21.5.15) חברת פארגון שירותי מיגון אש, המנמקת את טענתה בכך שללהבות אין יכולת לבצע עבודות אלו.
פארגון מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את החלטתה של
רכבת ישראל על זכייתה של במכרז למתן שירותי תחזוקה למערכות גילוי וכיבוי אש מתוצרת חברת פוגטק, המיוצגת בידי פארגון, המותקנות ב-40 קרונות. לטענתה, ללהבות אין מהיכן לרכוש חלפים מקוריים למערכות כדרישת הרכבת, אין לה מקור לקבלת מידע תחזוקתי עדכני, אין לה ניסיון מעשי בעבודות כאלו והצעתה היא הפסדית בעליל אשר תגרום למתן שירותים ברמה נמוכה מהדרוש.
מדובר ב"קרונות כוח", שבמחציתם מותקנים מנועי סולר המפעילים גנרטורים לייצור החשמל הדרוש למערכות הרכבת, ובמחציתם השנייה הם קרונות נוסעים לכל דבר. לדברי פארגון, היא הבהירה מראש לרכבת שהיא היחידה המוסמכת לתת שירותים בישראל למערכות פוגטק, וכי ביצוע התחזוקה בידי גורם אחר יהיה על אחריותה הבלעדית של הרכבת.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אפרים קרנון, נטען, כי התנהלותה של הרכבת מעורר חשש כבד לפגיעה בעקרון השוויון ולהעדפה של כדין של להבות. בנוסף, המכרז אינו כולל תנאי סף בסיסיים שההיגיון מחייב את הכללתם, דבר המעלה חשש כבד שהרכבת או גורמים בה פעלו במטרה להעדיף את להבות. טרם הוגשו תגובות הרכבת ולהבות.