|
הרכבת מפגרת אחרי האוטובוסים
|
|
|
|
|
ירושלים מצטרפת חלקית להסדר הנסיעה "ערך צבור" המונהג בכל רחבי הארץ ומאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית לטעון בכרטיס הרב-קו סכומי כסף קבועים ("ארנק").
אולם הערך הצבור יונהג רק בקווי התחבורה הציבורית באוטובוסים (בעיקר
אגד), אך לא ברכבת הקלה. זאת בשל גרירת הרגליים הארוכה במו"מ בין המפעילה סיטיפס למדינה, מו"מ שבסופו סוכם כי המדינה תישא במחצית העלות של החלפת החומרה במכונות הכרטוס של הרכבת הקלה, הנאמדת בכ-1.5 מיליון שקלים.
על-פי התכנון, אמורה סיטיפס להשלים את החלפת החומרה עד כחצי שנה (דצמבר 2016-ינואר 2017).
משרד התחבורה ביקש ממנה לנסות ולהקדים את התהליך. עד אז יימשכו הסדרי הנסיעה הרגילים - ונוסעים ששילמו באמצעות הערך הצבור באוטובוס יידרשו לשלם שוב בעלותם על הרכבת הקלה גם אם טרם חלפו 90 דקות.
נוסעים שיבקשו להשתמש גם באוטובוס וגם ברכבת הקלה, ויסברו בטעות כי מתאפשר להם לבצע נסיעת מעבר בתוך 90 דקות עשויים לקבל קנס גבוה. מעבר אפשרי כיום רק באמצעות ערך חוזי (מינוי).