בחודש אפריל נבלמה מגמת ההטבה במוסר התשלומים הישראלי. כך עולה מדוח קבוצת BDI. במהלך החודש שחלף רשם המשק הישראלי גידול של יומיים בימי האשראי בפועל, מ- 98 ימים בחודש הקודם ל- 100 ימים. זאת במקביל לעלייה במספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על-ידי הספקים. מספר ימי הפיגור בתשלומים נותר יציב.
כלכלני BDI מציינים, כי באפריל הגמישו הספקים את תנאי התשלום. מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על-ידי הספקים רשם עלייה בחודש החולף, ועמד על 88 ימים, בהשוואה ל- 86 בלבד בחודש קודם. כלכלני BDI מציינים, כי הגמשה של תנאי תשלום על-ידי ספקים אופיינית לתקופה הסמוכה לחגים, זאת בשל עלייה חדה בהיקף הצריכה הפרטית.
למרות ההרעה במוסר התשלומים הישראלי בחודש החולף, מספר ימי הפיגור נותר ללא שינוי. בסוף חודש אפריל עומד מספר ימי הפיגור בתשלומים על 12 ימים, כמו בחודש קודם. כלכלני BDI מציינים, כי מספר ימי הפיגור בחודש אפריל גבוה באופן משמעותי ממספרם בתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד מספרם על 5 ימים בלבד.
מוסר התשלומים הטוב ביותר נרשם בענף הטקסטיל, הביגוד, ההנעלה, הרהיטים וכלי הבית, בו עמד מספר ימי האשראי בפועל על 95, ובענף חנויות הקוסמטיקה, פרמצבטיקה, חומרי הניקוי ובתי המרקחת, בו עמד מספר ימי אשראי בפועל על 96. מוסר התשלומים הרע ביותר נרשם בענף קבלני הבניין וקבלני תשתית עפר ואבן, בו עמד מספר ימי האשראי בפועל על 138, ובענף מוצרי מתכת, פלדה ואלומיניום, בו עמד מספר ימי האשראי על 133.
לדברי תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI, ההרעה שנרשמה במוסר התשלומים בחודש שחלף אינה מפתיעה, ולכן אין מקום לדאגה. "ניסיון העבר ב- BDI מלמד, כי בתקופה הסמוכה לחגים נוהגים הספקים להגמיש את תנאי התשלום בשל הגידול המשמעותי והחד בהיקף הצריכה". ינאי מוסיפה, כי סביר להניח שבחודש הבא ישוב ויתייצב מוסר התשלומים, או אף ירשום הטבה.