אחת הבעיות הגדולות של קשישים היא הניוד. בגיל מסויים כבר אי אפשר לנהוג במכונית ומנגד השימוש בתחבורה הציבורית הוא גם קשה וגם מחייב את הקשיש להכפיף את לוח הזמנים שלו ללוח הזמנים של האוטובוסים.
בכדי לאפשר לאותם קשישים המשך חיים עצמאיים פותחו לפני שנים הקלנועיות - רכבי ניוד חשמליים המאפשריים נסיעה עירונית קלה ופשוטה. אחת הבעיות של אותן קלנועיות היה מזג האוויר. מכיון ש"תא הנהג" פתוח, היה זה בלתי אפשרי להשתמש בכלי בתקופת החורף והפתרון נמצא בדמות "אילתורים" שונים שמצאו המשתמשים.
ובכן, כעת נמצא הפתרון גם לבעיה הזו כשחברת אפיקים רכב חשמלי, העוסקת ביצור סקוטרים חשמליים לשוק המקומי ולחו"ל, השיקה לראשונה קלנועית בעלת קבינה המיועדת לנסיעות בתנאי מזג אויר חורפיים. הקלנועית, מדגם בריז 4, הוצגה לראשונה בתערוכה הבינלאומית לאביזרי ניידות לגיל הזהב שהתקיימה באוסלו לפי מספר ימים.
הבריז 4 הינו הדור החדש של הקלנועית והוא מיועד לשמש גם "כרכב" פרברים ושכונות - בישראל מורשה הקלנועית לנוע בשולי הכביש ובמדרכות - המשלב יכולת תנועה בדרכים סלולות, דרכי עפר, שדות ומדרונות. החידוש העיקרי הוא תא הנהג הסגור הבנוי מחומרים קשיחים עם מבנה של פרופילי פלדה וכיסויי פלסטיק. לקבינה חלונות רחבים במיוחד המאפשרים שדה ראייה רחב והיא מצוידת בשתי דלתות רחבות הניתנות להסרה בקיץ.
מכיוון שמדובר בקבינה סגורה צויידה הקלנועית בבמגב לחלון קדמי עם התזת מים, פנסי תאורה אחוריים וקדמיים, תאורה פנימית, מנעולים בדלתות, מראות צדדיות, ותאי איחסון.
לדברי החברה, מדובר ברכב חשמלי עירוני שהוטמעו בו טכנולוגיות מתקדמות מתחום תעשיית הרכב דוגמת מושב אורטופדי ואפשרות (בעתיד) למערכת מיזוג אויר, רדיו דיסק ודיבורית. בחברה טוענים גם, כי לבריז כושר תמרון גבוה במיוחד ונוחות רבה בזכות בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים.
מכיוון שהכלי ישמש בעיקר את גיל הזהב הותקנו בו גם מנגנוני אבטחה העוצרים את הרכב באופן אוטומטי אם הנהג מאבד שליטה. טווח הנסיעה של הבריז לטעינת מצבר אחת מגיע ל- 45 ק"מ והמהירות המרבית המותרת של הבריז היא 12 קמ"ש. הקלנועית עומדת בתקני בטיחות בינלאומיים.