מיצובישי הציגה גרסה חדשה וחזקה במיוחד לאיוו-9, מכונית ה"זאב בעור של כבש" שלה, המתחרה הנצחית בסובארו אימפרזה טורבו. אין זן הפעם הראשונה בה היבואן המקומי לבריטניה חובר לסדנת שיפורים במטרה להציג גרסה מקומית משודרגת. בפעם הקודמת הייתה זו ה-FQ-400 ששודרגה עד כדי 400 כ"ס, וכעת גם תוכלו להבין את מקור שמה.
אז הפעם הלכו קצת פחות רחוק, והציגו מכונית עם 366 סוסים. כבסיס לגרסה החדשה נלקחה האחות הקטנה, ה-FQ-340 - עוד אחת מהגרסאות המיוחדות לשוק הבריטי, שידרוגים נוספים שהוכנסו ליחידת הכוח שלה העלו את הספקה כאמור ל-366 כ"ס. לדברי היבואן המקומי (בבריטניה) ההצלחה הגדולה היא לאו דווקא בהספק, כי אם בגמישות של המנוע.
בניגוד ל-400, כאן אין רצועת כוח צרה המתפרצת רק בסל"ד גבוה, אלא מנוע שקל לחיות איתו ושמסוגל לספק את הכוח כבר בסל"ד "נמוך" של 3,200 סל"ד. אז נכון שהביצועים קצת פחות טובים מאשר בגרסת ה-400, אבל בינינו, גם 4.1 שניות תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש היא לא בדיוק תוצאה גרועה, בלשון המעטה.
המהירות הסופית אם אתם מתענינים עומדת על קצת פחות מ-260 קמ"ש. לשם הצמדתה של המכונית לכביש גוייסו מערכת ההנעה הכפולה קבועה הסטנדרטית של המכונית, בולמי בילשטיין ספורטיביים ובלמי ברמבו אימתניים לשם עצירת הדהירה. גם מעטפת המכונית זכתה לטיפול, קוסמטי בעיקרו, הכולל ספוילרים מסיבי פחמן, "שיני כריש" (לשון מיצובישי) שאלו למעשה סנפירים המווסתים את זרימת האוויר ומונעים מערבולות אוויר בחלקה האחורי של המכונית, חישוקי סגסוגת בעיצוב מיוחד ועוד.
העיצוב המחודש נכנס גם לתא הנוסעים וזה האחרון מאובזר במושבי מרוץ ייעודים עטויי עור יוקרתי, הגה ספורטיבי מבית מומו, "קישוטים" מסיבי פחמן בכמה נקודות בתא ועוד כמה שעונים לטובת נהג המרוץ - לחץ גדישת טורבו, חום שמן ומד טעינה. שוכנעתם? בעבור 35,500 ליש"ט, באנגליה בלבד, היא שלכם.