בעבור חלק גדול מקהל הנהגים וולוו היא מכונית למבוגרים, לסולידיים, שרי ממשלה ועוד. כך זה היה עד היום, עד להצגתה של ה- C30 המיועדת לכבוש את לבם של הצעירים יותר. מבט ראשון ב-C30 קיבלה תעשיית הרכב בינואר 2006 במסגרת תערוכת דטרויט, שם היא נחשפה כמכונית תצוגה בעלת אותו שם, וזמן קצר אח"כ היא הוצגה שוב לקהל הרחב בתערוכת ז'נבה.
מי שהתבונן בתמונות והצליח לזהות שם את חרטומה המוכר של ה- S40 לא טעה, ואכן יש קווי דמיון וזהות ברורים בין שתי המכוניות. זה מתחיל בעובדה כי שתיהן חולקות אותה פלטפורמה (רצפת רכב), ממשיך בכך שלשתיהן חזית דומה (החל "באף" וכלה בקו השמשה הקדמית) ואף נמשך בפנים הרכב עם דמיון רב בין סביבת הנהג בשתי המכוניות. מה שכן, שינוי גדול ניתן למצוא בתצורת המושבים - ארבעה בלבד אצל ה- C30 החדשה, וכל מושב נפרד.
בעת השקתה, כך מדווחים בוולוו, עתידה המכונית להיות מוצגת עם חמישה מנועים שונים - שלושה מתוכם מנועי בנזין ושניים מהם, דיזל. מנועי הבנזין יכללו יחידת 1.6 ל' (ארבעה ציל', 100 כ"ס), 2.4 ל' (חמישה ציל', 170 כ"ס), ו- 2.5 ל' טורבו (חמישה ציל', 220 כ"ס). אגף הטורבו-דיזל ייוצג כאמור על-ידי שתי יחידות, ה"חלשה" בנפח 1.6 ל' (ארבעה ציל', 109 כ"ס - מנוע מתוצרת פיז'ו) ו-2.5 ל' (חמישה ציל', 180 כ"ס). תיבת הילוכים "ישראלית", דהיינו אוטומטית, תוצע בשלב הראשון רק בצמד מנועי הבנזין החזקים. בעתיד, כך וולוו, עתידים להתווסף מנועים נוספים.
גם תחום הבטיחות כמובן לא הוזנח ומובטח מגוון רב של אבזרי בטיחות - כריות אוויר, מערכות אלקטרוניות לסיוע בבלימה, מערכות בקרת יציבות ואחיזה, מנגנון הגנה במושבים כנגד "צליפת שוט", מערכת לצמצום שטחים מתים (האזורים שהנהג לא רואה במהלך הנסיעה או החנייה) ועוד.
בוולוו מצהירים על יעד של 65,000 מכוניות בשנה, כשרובן - 50,000 - מיועדות למכירה באירופה כמתחרות בב.מ.וו סדרה 1 ובאאודי A3 (מכוניות בסגמנט קומפקטי-פרמיום). ומכיוון שאנחנו נכללים באירופה עתידה המכונית להגיע גם אלינו. מתי? לדברי חברת מאיר, יבואנית וולוו, תנחת אצלנו ה- C30 ברבעון הראשון של שנת 2007 "בכל הגרסות המוצעות ובלבד שיש להן תיבה אוטומטית" - מה שאומר שלפחות בשלב הראשון יגיעו לכאן שני דגמי הבנזין בלבד, ולדברי החברה, ברמת האבזור היותר מפוארת. ובכמה? טרם נקבע.