לאחר טפטוף איטי של פרטים בנוגע למחליפו של ה- CR-V, חשפה אתמול חברת הונדה את מרבית הפרטים בנוגע לדור השלישי של רכב השטח הרך שלה. היעד - מלחמה עם הראב 4 (טויטה), הפרילנדר (לנד רובר) והטוסון מבית יונדאי.
מבט קצר בתמונות מראה את החידושים על פני השטח - מראה חדש ומודרני בהרבה ותא נוסעים המקרין מראה איכותי ורענן. מה שאי אפשר לראות, אלא לקבל, בינתיים, את מילתה של הונדה לכך, הוא נושא הבטיחות. את זה האחרון מדגישים מאוד בהונדה ומבטיחים כי הרכב החדש "יציע רמת בטיחות גבוהה במיוחד". לדברי המתכננים, נבנה הרכב עם תכנון מתקדם של כלוב הגנה לנוסעים והיצע סטנדרטי של שש כריות אוויר במטרה להגיע לציונים המקסימלים של במבחני הריסוק האירופאים (NCAP) - חמישה כוכבים בהגנה על נוסעים, ארבעה כוכבים בהגנה על ילדים ושלושה כוכבים בהגנה על הולכי רגל.
עוד בשם הבטיחות, והפעם האקטיבית, יוצע הרכב עם בקרת שיוט אדפטיבית מונחת ראדאר (המערכת מסוגלת לזהות תנועה מלפנים ובהתאם לכך להאט את הרכב במטרה לשמור על מרחק בטוח מהרכב שבחזית). המערכת תשולב עם מערכת להתראה על קרבה יתרה לרכב שמלפנים (התראה ווקלית לנהג) המסוגלת אף, במקרה הצורך, להדק את חגורות הבטיחות (כהכנה לתאונה) ואף לבלום מעט את הרכב במטרה להוציא אותו מתחום הסכנה. ובמקרה וכלו כל הקיצין - לששת כריות האוויר תצטרף גם מערכת למניעת "צליפת שוט" לצוואר (משענות ראש אקטיביות). מערכות אלה, למעט ששת כריות האוויר, יוצעו כאופציה בתשלום.
מבחינת היצע המנועים, מוסרים בשלב זה בהונדה על שני מנועים. הראשון, מנוע הבנזין, הוא מנוע חדש לחלוטין המבוסס על מנוע ה-1.8 ליטרים של הסיוויק. המנוע החדש, בנפח 2.0 ליטרים, ארבעה צילינדרים ו- 16 שסתומים מציג הספק של 150 כ"ס ומומנט של 19.4 קג"מ, או בתרגום לביצועים - 12.2 ש' תאוצה ל- 100 קמ"ש (או 10.2 ש' בגרסה הידנית). המנוע השני, הדיזל, הוא מנוע "וותיק" בהיצע וניתן למצוא אותו גם בדגמי האקורד, הסיוויק וה- CR-V המוחלף - 2.2 ליטרים עם 140 כ"ס, רק שהפעם הוא עתיד להיות חסכוני יותר בצריכת הסולר (12% פחות בממוצע) בזכות המבנה האווירודינמי של המכונית.
על יעוד השטח של המכונית ניתן ללמוד מהצהרת היצרן כי הדגם החדש עתיד להציע איכות חיים ונסיעה כשל "מכונית משפחתית", דברי הונדה. ומכאן, כי למרות מערכת ההנעה הכפולה עתידה המכונית להתאים בעיקר לשימושי כביש.
ואצלנו? מחברת מאיר, יבואנית הונדה, נמסר כי ה- CR-V החדש עתיד להגיע לארץ בתחילת השנה הקלנדארית 2007 (סוף דצמבר - תחילת ינואר).